Zobacz pełną wersję : Rozrząd jakiej firmy pasek???
Witam,
zbliża się nieuchronnie czas wymiany rozrządu-niestety. Pompa jest sucha i zastanawiam się czy ją też wymienić? Głównie chodzi mi o pasek, teraz mam założony jakiś MITSUBOSHI (chyba jakoś tak się pisze), czy polecilibyście takiej firmy powtórne założenie, a może jest coś znacznie lepszego???
Z góry dzięki za odp.
PZDRO
Kazik_h9w3
02-02-14, 14:05
Na pewno są lepszej firmy paski ale pasek firmy Mitsuboshi był wczesniej u mnie w d16z6 a teraz mam też taki w b18 i nic się nie dzieje
Gates :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
markamp0000
02-02-14, 14:07
Ja polecam pasek Gates, rolka Koyo. Pompa jak wymieniasz to Aisin, a wymiana zależy raczej od przebiegu, ja wymieniałem rozrząd przy 180 tys i wtedy było sucho więc pompe zostawiłem oryginalną. Dziś przy 200 tys wszystko jest w porządku.
piotreek23
02-02-14, 14:40
Ja mam Contintecha pasek i napinacz i nie narzekam ;) pompę GMB :)
Ja mam pasek Mitsuboshi od jakis 40 000 km i nic sie nie dzieje, spokojnie bym jeszcze raz taki sam zalozyl a na pompe to nie patrz czy sucha tylko ile ma przejechana km bo za 1 000 km moze juz siasc, niektorzy twierdza ze pompa starczy na dwie wymiany paska, ja tam wymieniam pasek zawsze z pompa i rolka i spie spokojnie :)
U mnie było: pasek Gates'a, rolka Koyo, pompa Aisin. Jak wymieniać to komplet (czyt. z pompą). Kolega wymieniał kiedyś bez pompy bo nie ciekła, nie szumiała itd. no ale ... się zatrzymała i Panowie Tłok i Zawór mieli bardzo bliskie spotkanie ;)
Conti lub Gates - MitsuboSHIT - jak lubisz ryzyko - gdzies tu byl temat dotyczacy tych cudownych produktow - ja sam pozbylem sie jednego silnika dzieki paskowi Mitsuboshi wiec odradzam
Pasek Gates do tego rolka Koyo a co do pompy to albo GMB lub Aisin,no chyba że masz Yamadę u siebie jeszcze to polata długo jeszcze
Zawsze montowałem pasek Mitsuboshi i nic się nie działo. Teraz jak przyjdzie czas , pójdzie Gates albo Contitech.Zawsze wymieniam cały komplet tj. pasek , rolka i pompa.
Mitsuboshi
Nigdy w zyciu, tylko Gates (bo robi paski OEM dla Hondy) albo Contitech.
Mitsuboshi to smietnik, na pasku zdjetym po przelocie miedzywymianowym widac bardzo wyraznie pekniecia miedzy zebami, ktorych jest bardzo duzo, w Gates czy Contitech czegos takiego nie ma. Popekany pasek jest narazony na zerwanie w duzo wiekszym stopniu niz pasek niepopekany.
Wg mnie do hondy jak wkladac to tylko:
- pasek Gates / Contitech
- rolka Koyo / NSK / GMB
- pompa GMB / Aisin
Na zestawie jak powyzej w dowolnej konfiguracji w przypadku 6gena mozna smialo latac 100kkm lub 5 lat tak jak mowi ksiazka (jesli ktos upala to bym ten okres skrocil do 70-80kkm lub 3lat)
Co do samej wymiany pompy wody, teoretycznie wymienia sie ja co druga wymiane rozrzadu ale uwazam, ze nie warto dla 100 kilkudziesieciu zlotych ryzykowac wyciekami czy co gorsza zatarciem np 15kkm po wymianie rozrzadu i wymieniac co kazda wymiane.
Mialem klientow ktorzy kupowali pompy wody FebiBilstein (jeszcze drozsza od GMB), NPW Japan (w podobnej cenie co GMB) a nawet JPN czy Thermotec (zdecydowanie dwie najtansze pompy za ok 70zl) i zestawy te tak samo jezdzily bez problemow w okresie miedzy wymianami.
Co do rolek tak samo FebiBilstein, SKF (mimo, ze sa robione w Koreii a nie JP), INA (bo w srodku do hondy zawsze trafialem Koyo) tez mozna wlozyc i nic sie nie stanie.
Temat o Mitsuboshi -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?123261-UWAGA-na-paski-MITSUboshi
Febi ostatnio sie pogarsza(handlujemy tym ) i pakuje coraz gorsze gowna, wczesniej do japonskich aut zawsze bylo KOYO, NSK, NTN, teraz mozesz trafic na cos felernego, do siebie zalozylem napinacz ruville(typowy pakowacz jak blue print, febi)- w srodku bylo KOYO, pasek conti, pompa wody graf .
Wczesniej poprzedni wlasciciel wsadzil rolke, pompe GMB i pasek mitsuboshi i po 50 tys wszystko wygladalo jak nowe....Pasek byl praktycnie wogole niezuzyty, wszystkie napisy na nim byly bardzo czytelne..
SPychu dziwi mnie twoja opinia o mitsubohi,sprzedalem tych paskow mnostwo i nigdy nie mialem jakis reklamacji,malo tego sam jezdzilem w trzech roznych civicach na takich paskach ,gdzie jednym z nich zrobilem ponad 100 tys km w 1,5 roku ,zakladalem te paski znajomym i nigdy nie mialem zadnych dziwnych akcji,ale tak to jest jak ludzie kupuja na allegro podroby bo sa taniej a potem takie opinie,
gates robi w chwili obecnej paski dla hondy ale czy robil w latach 90 to bym polemizowal
poza tym co to znaczy teoretycznie co drugi raz,pompe sie wymienia za kazdym razem bezwzglednie,bo w razie jakiejkolwiek przygody i checi reklamowania to dystrubutorzy zadaja wgladu do rachunkow na wszystkie komponenty smigajace po rozrzadzie,nie masz podkladki ze wymieniles wszystko nie masz gwarancji
i zeby nie bylo to sie nie spinam,wyrazam tylko swoja opinie
gates robi w chwili obecnej paski dla hondy ale czy robil w latach 90 to bym polemizowal
To nie polemizuj jesli jedyne fakty jakie znasz pochodza z Twojej glowy i sa powodem do polemiki ;)
Nawet w latach 80 w 4genie byly paski sygnowane przez UNITTA, jaka jest historia koncernu GatesUnitta, kiedy powstal, jak w okresie tych lat zmieniala sie nazwa, itp mozesz sobie samemu poszukac w googlu to raz, nie mam czasu po raz 5274 wyprowadzac kolejnej osoby z bledu to dwa, wiekszosc i tak nie przyjmuje tego do wiadomosci i dalej szerzy swietne toerie wiec po co sie meczyc to trzy.
Co do reszty wypowiedzi, taka mam opinie o Mitsuboshi i jej nie zmieni po tym co widzialem i porownywalem z innymi paskami nie tylko na przykladach Hondy a skoro Mitsuboshi, Gates i Contitech kosztuja bardzo podobne pieniadze to wg mnie lepiej spac spokojnie i nie matrwic sie po przejechaniu np 80kkm czy moje Mitsuboshi juz jest spekane i wytrzyma jeszcze te 20kkm czy nie daj boze zerwie sie za 5kkm.
poza tym co to znaczy teoretycznie co drugi raz,pompe sie wymienia za kazdym razem bezwzglednie,
Znaczy to tylko tyle, ze Honda dla Civicka 6gen nie przewiduje wymiany pompy wody po 100kkm a dopiero po 200kkm wystarczy, czy jeszcze cos jest niezrozumiale ? :)
dokładnie Honda dla VI gena przewiduje zmiane pompy co 2 zmiane rozrzadu. Moja Honda jest u mnie w rodzinie od nowosci i pierwszy raz rozrzad zmieniany był przy prawie 100 k km oczywiscie w ASO ( gdzies mam nawet fakture na kosmiczna sume ) i pompa wody zmieniana nie była gdyz serwisowka tego nie przewidywała przy tym przebiegu ( a w Aso jak w Aso chca wziazc od Ciebie jak nawięcej $$ bo gwarancja itp i napewno na siłe ta pompe przy tym przebiegu by mi zmienili i oczywiscie wzieli $$) Mam gdzies oem stary pasek po przebiegu 100 km 5 letni (niedawno zmieniałem ) i byl on firmy gates ( jak gdzies znajde zrobie fote i wkleje) . Oem pasek po przebiegu 100 km wogole nie wygladal na zmeczony nie popekany nie poszczepiony az byłem w szoku tylko napisy wyplowiale.
W moim ek3 pasek był zmieniany przy 90tys km, teraz przebieg dobija do 160 tys, i zastanawiam się czy zmienić pasek z rolką (świergocze) czy dodatkowo też pompę wody???
Znaczy to tylko tyle, ze Honda dla Civicka 6gen nie przewiduje wymiany pompy wody po 100kkm a dopiero po 200kkm wystarczy, czy jeszcze cos jest niezrozumiale ?
to 100% pewne info?
piotreek23
05-02-14, 14:39
bo w razie jakiejkolwiek przygody i checi reklamowania to dystrubutorzy zadaja wgladu do rachunkow na wszystkie komponenty smigajace po rozrzadzie,nie masz podkladki ze wymieniles wszystko nie masz gwarancji
Jak reklamujesz jako konsument nie firma to cię gówno obchodzi najwyżej ci nie uznają reklamacji bo powiedzą że z twojej winy ale muszą to udowodnić że np. był zły montaż (nie czarujmy się jak pasek zostanie zerwany mechanicznie przez usterkę pompy wody to widać :)). U mnie żądali np. pieczątki że mechanik to montował a nie ja sam pod blokiem). Mi pompa kagera ciekła nówka..i co trwało to ponad miesiąc przepychanek ale uznali wadę i wymienili pompę na nową.
@ MarcinWL
Tak pompe wody wymienia się w 6 genie co drugi rozrząd. Ale interwał lepiej zachować rozrządu te magiczne 60kkm albo 3-5 la zależy co nastąpi wcześniej.
U siebie mam pasek Gates. Długi okres żywotności :)
Nawet w latach 80 w 4genie byly paski sygnowane przez UNITTA, jaka jest historia koncernu GatesUnitta, kiedy powstal, jak w okresie tych lat zmieniala sie nazwa, itp
amen
Ja uwazam, ze dobra pompa wody to tak niewielki wydatek, ze warto ja zmieniac za kazdym razem przy wymianie rozrzadu, przeciez nie robimy tego co roku wiec oszczedzac 100 kilkadziesiat zl, nie jest wspolmierne do spokojnego spania :)
dla 6gena EJ/EK wg ksiazki, pasek z rolka zmienia sie co 100kkm lub 5lat, pompe wody co 2 wymiane paska i rolki.
le interwał lepiej zachować rozrządu te magiczne 60kkm albo 3-5 la zależy co nastąpi wcześniej.
Wkladajac tak jak to wczesniej napisalem jakakolwiek kombinacje, ktora wymienilem, przy normalnej jezdzie nie ma powodu zeby wymieniac rozrzad po 60kkm, mozna spokonie trzymac sie tego co mowi ksiazka.
rozrząd:
rolka INA
pompa GMB
pasek conti
250zł
widzę ze temat się trochę rozwinął, mam nietypowa sprawę :)
jako ze honda służy mi jako auto "weekendowe" rozrząd ma przejechane niecałe 20tysi przez 5 lat, chce zmienić pasek na gates/bosch, teraz pytanie- wymieniać tez rolkę? mam rolkę koyo, i pompe gmb, pompy nie będę ruszał bo raczej to bez sensu, ale co z rolką?
Wymieniaj calosc, pasek z rolka wyjda cenowo jakies 100-110zl.
To nie polemizuj jesli jedyne fakty jakie znasz pochodza z Twojej glowy i sa powodem do polemiki ;)
Nawet w latach 80 w 4genie byly paski sygnowane przez UNITTA, jaka jest historia koncernu GatesUnitta, kiedy powstal, jak w okresie tych lat zmieniala sie nazwa, itp mozesz sobie samemu poszukac w googlu to raz, nie mam czasu po raz 5274 wyprowadzac kolejnej osoby z bledu to dwa, wiekszosc i tak nie przyjmuje tego do wiadomosci i dalej szerzy swietne toerie wiec po co sie meczyc to trzy.
Co do reszty wypowiedzi, taka mam opinie o Mitsuboshi i jej nie zmieni po tym co widzialem i porownywalem z innymi paskami nie tylko na przykladach Hondy a skoro Mitsuboshi, Gates i Contitech kosztuja bardzo podobne pieniadze to wg mnie lepiej spac spokojnie i nie matrwic sie po przejechaniu np 80kkm czy moje Mitsuboshi juz jest spekane i wytrzyma jeszcze te 20kkm czy nie daj boze zerwie sie za 5kkm.
Znaczy to tylko tyle, ze Honda dla Civicka 6gen nie przewiduje wymiany pompy wody po 100kkm a dopiero po 200kkm wystarczy, czy jeszcze cos jest niezrozumiale ? :)
chodzilo mi wlasnie o unitte,nie wiedzialem ze to byla spola z gatesem wiec wyluzuj,poszperalem sobie juz w necie
co do tego ze honda przewiduje wymiane co drugi rozrzad to tyczy sie czesci oe a nie aftermarketowych wiec dla laika nie jest bez znaczenia,a dla mnie jest wszystko zrozumiale za dlugo siedze w tej branzy :)
Dlatego napisalem, ze "teoretycznie" wymieniamy co drugi pasek ;)
Wymieniaj calosc, pasek z rolka wyjda cenowo jakies 100-110zl.
może masz racje żeby zainwestować w tą rolkę tylko ciekawi mnie jaki wpływ ma tutaj na nią czas :) , pompę chyba mogę już sobie darować w moim przypadku? Ile taka pompa GMB teoretycznie powinna przelatać? 100tysiecy?
tylko Gates (bo robi paski OEM dla Hondy) albo Contitech.
No prawie bym się kłócił... obstawiałem Mitsuboshi na pierwszy montaż, jedak faktycznie to UNITTA -> Gates
natomiast Mitsuboshi i Bando wkładają na 1montaż paski osprzętu.
Muszę się bliżej przyjrzeć w tym temacie, bo mnie zaintrygował. Sprzedałem takich pasków b.dużo, sam montowałem Mitsu wszedzie.
Jedynie co moge przyznać to to, że mitusb. po jakims ~10/15k przelocie wygladał z zewnatrz troche gorzej niż np. Mój obecny OEM HONDA w Logo po 130tys. gdzie nawet napisy jeszcze są.. i nie mam zamiaru go wymieniać do końca dni silnika :D zrobimy test
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.