rogigor
01-02-14, 17:59
Hej,
Na początku samochód: Civic 5D, 1,4i 90km 1997 (MA8) silnik D14A2
Od jakiegoś czasu hondzinka pali mi bardzo dużo na mieście, bo nawet 10-11L. Pojechałem do znajomego z miernikiem i sprawdziliśmy sondę lambda. Na nagrzanym silniku, przy dodawaniu gazu pokazywała 0,6V-0,9V, ale po odpuszczeniu od razu 0,04V-0,09V. Przez chwilę raz było na poziomie 0,45V i tak się trzymało, ale zaraz spadło. Więc padło na wymianę.
W międzyczasie kupiłem używaną, oryginalną (z D14A7 - wiem, że może być jakakolwiek z D14A), ale po podłączeniu jej od po chwili zapala się check engine. Samodiagnostyka pokazuje kod błędu 41, zatem w tej "nowej" walnięta jest grzałka.
Zanim zwrócę i kupię kolejną (pewnie nową już NGK) chciałbym się spytać, czy dobrze rozumuje: jak jest tak małe napięcie na biegu jałowym w tej starej, to komputer widzi zbyt ubogą mieszankę i leje max paliwa, tak?
Czy na czas wymiany, mogę odpiąć wtyczkę sondy i jeździć z odłączoną? Słyszałem, że jest to lepsze rozwiązanie niż jazda z uszkodzoną (spalanie będzie większe niż normalnie, ale niższe niż z walniętą sondą).
Na początku samochód: Civic 5D, 1,4i 90km 1997 (MA8) silnik D14A2
Od jakiegoś czasu hondzinka pali mi bardzo dużo na mieście, bo nawet 10-11L. Pojechałem do znajomego z miernikiem i sprawdziliśmy sondę lambda. Na nagrzanym silniku, przy dodawaniu gazu pokazywała 0,6V-0,9V, ale po odpuszczeniu od razu 0,04V-0,09V. Przez chwilę raz było na poziomie 0,45V i tak się trzymało, ale zaraz spadło. Więc padło na wymianę.
W międzyczasie kupiłem używaną, oryginalną (z D14A7 - wiem, że może być jakakolwiek z D14A), ale po podłączeniu jej od po chwili zapala się check engine. Samodiagnostyka pokazuje kod błędu 41, zatem w tej "nowej" walnięta jest grzałka.
Zanim zwrócę i kupię kolejną (pewnie nową już NGK) chciałbym się spytać, czy dobrze rozumuje: jak jest tak małe napięcie na biegu jałowym w tej starej, to komputer widzi zbyt ubogą mieszankę i leje max paliwa, tak?
Czy na czas wymiany, mogę odpiąć wtyczkę sondy i jeździć z odłączoną? Słyszałem, że jest to lepsze rozwiązanie niż jazda z uszkodzoną (spalanie będzie większe niż normalnie, ale niższe niż z walniętą sondą).