Zobacz pełną wersję : Pytanie odnośnie SWAP-u silnika Honda Civic 1.5 VTEC 90KM 97r
bialko1994
31-01-14, 18:33
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć czy istnieje możliwość wymiany silnika który posiadam aktualnie D15Z3 1.5 Vtec 90KM z Hondy Civic 97.r na jakiś mocniejszy. Granice 110KM+. Prosze o jakieś propozycje gdyż z Hondami zaczynam dopiero zabawe i chciałbym coś mocniejszego wsadzić do mojej civiczki. Głównie chodzi mi o to na jaki silnik zwrócić uwagę, numer, itp aby zpasował. Pozdrawiam
Jaki byś nie włożył to i tak czeka Cie zabawa z wiązką silnika. Najlepiej to D16W4 125KM lub tańsza wcale nie gorsza alternatywa D16B2
I do tego skrzynia z d13b2 o ile podejdzie do tej budy
I do tego skrzynia z d13b2 o ile podejdzie do tej budy
mała twoja wiedza. Źle mu trochę radzisz.
Skrzynia jak najbardziej podejdzie,ale jej przełożenia sa krótkie co nie przekłada sie na ekonomię przy większej jednostce. O i le po mieście jest fajnie,tak po trasie to jest uciążliwe. Miałem Skrzynkę w MB2 serię o oznaczeniu 9A i to był w sumie kompromis między ekonomią a dynamiką ponadto sama jej konstrukcja jest wytrzymalsza niż jakiekolwiek Skrzynie S20 czy S40.
Jednak bardziej chwalę sobie obecną S20 mimo,ze jest mniej wytrzymała ;)
to zalezy kto gdzie jezdzi do miasta w sam raz z drugiej strony nie kazdy patrzy na ekonomie
No mi np. nie uśmiechałoby się bulić 50zł każdego dnia ze średnimi osiągami :rolleyes:
W te konto wolę szybsze i nowsze auto i nie żal wtedy mi żadnej wydanej złotówki w powietrze.
Jaki byś nie włożył to i tak czeka Cie zabawa z wiązką silnika. Najlepiej to D16W4 125KM lub tańsza wcale nie gorsza alternatywa D16B2
obecnie ma obd1 sądząc po jednostce, więc najtaniej/prościej będzie wsadzić d16z6
Może lepiej będzie zostawić ten silnik a wstawić w glowice walek i klawiaturę z Z6 zmienić obd na obd1 i cieszyc się vitkiem. Moc powinna wrosną do tych 120km
w sumie słup może być jakikolwiek z d16 vtec, tylko puścić to na p28 i odpowiednim osprzęcie
110KM to można wyciągnąć z d15z3 w trzycyfrowej kwocie, do tego krótka skrzynia i będzie jakoś to jeździć, a jak już przeskakiwać na coś mocniejszego to chyba b-serię jakąś razem z heblami
110KM to można wyciągnąć z d15z3 w trzycyfrowej kwocie, do tego krótka skrzynia i będzie jakoś to jeździć, a jak już przeskakiwać na coś mocniejszego to chyba b-serię jakąś razem z heblami
Ale B seria to dość kosztowna zabawa.. Też rozważałem ten wariant, ale stwierdziłem że za cenę B-serii kupię D16 i jeszcze będzie mnie stać na jego remont co by byle czego do auta nie pakować.
Chyba, że hulaj dusza piekła nie ma to spoko :D
No mi np. nie uśmiechałoby się bulić 50zł każdego dnia ze średnimi osiągami :rolleyes:
W te konto wolę szybsze i nowsze auto i nie żal wtedy mi żadnej wydanej złotówki w powietrze.
masz racje:D
bialko1994
02-02-14, 15:13
Widzę wiele propozycji. Jeszcze taka uwaga. Główna przyczyna zmiany silnika jest to że jakoś nie zbyt odczuwam te jego 90KM. Auto kupiłem nie cały rok temu i jak wiadomo, pierwsze auto, napalony jak szczerbaty na orzechy nawet nie zaglądnąłem dokładnie w papiery. Stan licznika pokazywał 174 tys. lecz w papierach po jakimś czasie zacząłem grzebać i co znalazłem. W 2007r. był robiony gaz gdzie diagnosta podbił autko w 2007r przy stanie licznika 233tys. Więc wnioskując podejrzewam, że teraz hania będzie miała nabite na tym silniku z 350 tys +-. Czy po prostu nie jest to już zbyt dużo jak na silnik pojemnosci 1.5 i przez to nie wyciaga on zapisanej na nim mocy ? Jest już "dojechany" ? Odkąd kupiłem hanie dbam o nia na prawde. Z miejsca wymieniałem wszystkie filty, oleje, przednie amortyzatory na Kayaby + do tego komplet spręzyn rowniez kayaba. Skrzynie biegów rowniez wymienilem, akumulator, itp itd. Staram sie ją doprowadzić do stanu perfekcyjnego, wiadomo potem na bude przyjdzie czas blachy z korozji ponaprawiac, przemalowac autko ale na dzien dzisiejszy korozji nie ma zewnetrznej jedynie jeden malutki punkcik nad kołem. Stąd moje pytanie czy po prostu to, że nie osiaga tej mocy i czasami chce mu depnąć a on muli czy to nie jest już czas na silnik ? Może kupić ten sam D15Z3 1.5 90KM l,ecz z małym przebiegiem ? Widziałem przebieg 52tys. udokumentowany za 1000zł. Doradzcie..
Co do przebiegu, to wg mnie o wiele ważniejsze jest to kto i gdzie nim jeździł niż ile jest na liczniku.
Co do przebiegów samych sprzedawanych silników, to jakoś nie był bym taki pewny co do tej dokumentacji, skoro na allegro można kupić z powodzeniem czyste książki serwisowe i komplet pieczątek.
Jeśli chcesz rzeczywiście sprawdzić ile KM zostało, pojedź na hamownię, zależnie od firmy w cenie 50-150zł sprawdzisz w jakim rzeczywiście stanie jest silnik.
Ja wychodzę z założenia, że lepszy swój wróg niż obcy i lepiej swój silnik remontować (jeśli to nie wymaga już jakichś ekstremalnych nakładów) niż kupować inny który tak naprawdę nie wiadomo czy jest lepszy od naszego.
bialko1994
02-02-14, 16:47
Autem jeździł przez rok znajomy mojego brata. Auto jest po lifcie i według mnie było ganiane.. Było na zlotach etc. więc istnieje mozliwosc ze sciagal sie nia rowniez. Wiec nie bylo oszczedzane ale dbal o nia bo widac po wnetrzu i niektorych zajawkach pod maska.
za remont robocizna +czesci pewnie wyjdzie ze 2tys
Autem jeździł przez rok znajomy mojego brata. Auto jest po lifcie i według mnie było ganiane.. Było na zlotach etc. więc istnieje mozliwosc ze sciagal sie nia rowniez. Wiec nie bylo oszczedzane ale dbal o nia bo widac po wnetrzu i niektorych zajawkach pod maska.
Więc wnioskując podejrzewam, że teraz hania będzie miała nabite na tym silniku z 350 tys +-. Czy po prostu nie jest to już zbyt dużo jak na silnik pojemnosci 1.5 i przez to nie wyciaga on zapisanej na nim mocy ? Jest już "dojechany" ?
Nie ma reguły, u mnie po niemal 300 tys.km motor miał po 14,5 atm. kompresji, bez kata pokazał 101KM i 138Nm, chodził jak zły* :D ale motor można szybko dojechać, nie jest to kwestia czy się ścigał czy nie, tylko czy był rozumnym użytkownikiem wraz z całą reszta poprzedników, do tego kwestia LPG (rodzaj instalacji, ustawienie, itp.), nagłych awarii (przegrzanie, itp.)
*jak na d15z3 :D
bialko1994
02-02-14, 20:32
Otóz to mirasek, ale tego nie jestem w stanie powiedziec. Na benzynie zaczely od czasu do czasu wachac mi sie rowniez obroty. Oleju nie bierze az tak duzo jak przystalo na hondy wiec nie wiem. Moze dojechany krokowiec, czyszczony juz byl jakies 4 miechy temu lub czas na silnik. Ogólnie mam dużą zajawkę i plany co do mojej hani lecz nie mialem stycznosci z tuningiem i nie wiem jak sie za to zabrać. Jedyne co wiem to to, że chcę najpierw usprawnić ja w 100% mechanicznie a potem brać sie za wizualizacje... Doradzcie co robić jeśli macie jakis pomysl. remontowac, czy poszukac tego samego silnika lecz z mniejszym pzrebiegiem.
Kolektor + wydech+ssacy z dolotem da okolo 110 koni- a le i tak najlepiej bys odczul zmiane skrzyni, na tej niekiedy jest padaka(nie scigasz sie na 1/4 mili to fd az takj nie czujesz), bardziej sie rozchodzi o to ze jedziesz 90km/h wrzucasz 3 a tu 3,5 tysiaca obrotow i do vitka troche brakuje... znowu dasz na 2 to masz ledwo tysiac obrotow uzytecznych:P
Jak chcesz te 105-110 koni to na poczatek zainwestuj w kolektor 4-2-1(uzywka 150 zl, nowka 250 jak poszukasz), ssacy d16z6 ( uzywany kolo 100zl)i powinno ponad sto byc i ale napr5awde juz to sie odczuwa.
Zanim zdecydujesz czy twoj silnik to padaka to albo hamownia albo sprawdz kompresje , bez tego ciezko stwierdzic czy silnik zlom- zwlaszcza ze moj ma 260 tys najechane i ani oleju nie bierze anic wogole nie czuc zuzycia silnika wiec mysle ze dluga droga przed nim jeszcze:P
jedyne czego nie rob to nie zakladaj na to czapki z6 - szkoda pieniedzy
Albo swap na z6 - ale pelny SWAP albo jak koledzy pisza 421 ebay, reszta wydechu na 2cale, jakis sensowny dolot i jakas krotsza skrzynia - jak nie masz apetytu na wariactwo to takie poprawienie Z3 powinno ci wystarczyc - jak lubisz zapyeeerdalac - szukaj Z6 - bo ile kasy bys w to swoje econo nie wrzucil i tak jechac jak zwykle z6 nie bedzie
bialko1994
03-02-14, 09:26
Czyli co radzicie pojechać najpierw na hamownie sprawdzić stan silnika i jesli bedzie okej wszystko to kolektor 4-2-1 + ten ssacy i dolot dobry ? Btw. dolot byl przerabiany ze zwyklego na stozkowy. Lecz wyglada to nieco niesmacznie, rura oklejona szkotem. Chciałbym to zrobić do porządku gdyż wiadomo że mały przeciek powietrza i jest dupa
ja ci radze zmierzyc kompresje - i juz wiele bedziesz wiedzial.
Jak olej nie ucieka litrami miedzy zmianami to male poprawki mu napewno nie zaszkodza.
Dolot mozesz zrobic nawet CAI z rur kanalizacyjnych owinietych bandazem (cena wszystkich rur wraz z kolankami ok 30z w LeroyMerlin) ;) - wyglada jak wyglada ale dziala jak te wszystkie XX razy drozsze
bialko1994
03-02-14, 09:49
Powiem tak, że chce moja hanie robić już na poziomie. Jak mam coś kupić to niech to będzie na prawdę dobre. Bo różnica 100zł mnie nie zaboli. Tylko tak jak mówicie żeby coś zrobić to najpierw musze podjkechac na hamownie i sprawdzic stan silnika czy w ogole oplaca sie z nim cos robic tak ? Bo o dolocie myslalem juz wczesniej. Wymienic caly dolot + filtr i zrobić go do porzadku gdyz ten co jest zamontowany ma chyba ze 3-4 łączenia rur i nie wierze w to że nie ma tam przebicia
A jesli silnik bylby w okej, to kolektory jakiej firmy + wydech i ssacy mam szukac ? Jakies propozycje ?
Za hamownie zaplacisz 100-200zl - za pomiar kompresji 20...
Za CAI z kibelrury 30zl - za - superzayebisty dedykowany polerowany z nierdzewki conajmniej 600 - tu nie chodzi wywalanie heistu w bloto ale robienie z glowa. Kolektor dolotowy seria z d16z6. Wydechowy ebayowy 421 najlepiej - reszta wg uznania.
W ten silnik nie ma co ladowac Edelbrocka czy Skunka bo 1 upgrade wyjdzie cie tyle co cale d16z6 ;]
Zrozum ze ladowanie tu niewiadomo jakiej kasy mija sie z celem bo to nie rozwojowy motor.
Dolot + wydech w tysiacu - robiac porzadnie powinienes sie zmiescic
bialko1994
03-02-14, 10:01
Przejdzmy na priv mam pare pytan do cb
Tak jak ktoś wcześniej pisał, kup głowice i graty od z6 kompa p28, i ogarnij jakiś dolot. Przy dobrych wiatrach i szczęścia do stanu tych części zmieścisz sie w kilku stówkach, oczywiście jeżeli nie liczyć robocizny tylko sam byś wszystko ogarniał. Szukaj części po forach i aukcjach. Powinieneś dojść do 130 koni jeżeli trafisz na dobre graty.
Tak jak ktoś wcześniej pisał, kup głowice i graty od z6 kompa p28, i ogarnij jakiś dolot. Przy dobrych wiatrach i szczęścia do stanu tych części zmieścisz sie w kilku stówkach, oczywiście jeżeli nie liczyć robocizny tylko sam byś wszystko ogarniał. Szukaj części po forach i aukcjach. Powinieneś dojść do 130 koni jeżeli trafisz na dobre graty.
Chlopie coz ty za glupoty piszesz??
130 slimakow chyba - na takim setupie udalo mi sie zrobic 10,5 do setki - ZAPOMNIJ o MiniMe na tym bloku
Dokładnie, minime na tym bloku nie ma sensu ze względu na wklęsłe tłoki. Jedyne co "opłaca" się w tym silniku zrobić to zmienić skrzynie, oba kolektory i na koniec wydech, ew. jakiś dolot. Trochę kiepskie auto na tuningi sobie wybrałeś :)
Btw. gdzieś wspomniałeś że to polift (?) to powinien być tam d15z8 114KM jeśli już :rolleyes:
edyne co "opłaca" się w tym silniku zrobić to zmienić skrzynie
Dobra autoreklama nie jest zla ;)
Btw. gdzieś wspomniałeś że to polift (?) to powinien być tam d15z8 114KM jeśli już
Jakby to bylo z8 to klawiatura + walek z d16z6, dolotowy z y8 i wydechowy ebay - a wtedy juz calkiem sprawny i szybki wozek - JESLI - zest to z8 ;)
bialko1994
03-02-14, 11:15
Powiem tak widać że ktos chcial tutaj cos zrobic ale nie mial pomyslu. Ja natomiast mam ich grono tylko nie wiem jak sie za to zabrać. Potrzebowałbym kogoś kto na prawde sie na tym zna, doradzi, zobaczy. Dolot zrobil, (kiepsko bo kiepsko ale chcoaiz probowal), gleba byla lecz musialem podciagnac go bo raz żę sprezyny na dojechaniu byly i amor przedni chycony. Wiec kupilem komplet KAYAB i wymienilem. O glebie pozniej bede myslec najpierw mechanika. W srodku standardowo drewienko okleil carbonopodobnym tworzywem ;)
Koledzy sory że wtrącę się do tematu, wiem że jest ich trochę na forum lecz przy okazji poruszenia tematu skrzyń i wydechów zapytam odnośnie mojej Hanki.
Posiadam MB1 z motorem D16Y2 ze skrzynią od chyba od Y3, w budzie seryjnie był D16Y3. Czy skrzynie w tych silnikach znacząco różnią się od siebie? Może ktoś mi podać jakie oznaczenie miały Y2 oraz Y3 bo chcę się upewnić jaka skrzynia tam siedzi.
Dalej co byście polecali z modyfikacji by zaczęło to jakoś jechać? Obecnie 0-100km/h robię w niespełna 10sekund co mnie nie zadowala.
Z mini-modów posiadam jedynie dolot ze zderzaka do seryjnej puszki. Wydech jak na razie nie jest dziurawy lecz myślę czy to za niego nie zabrać się na wiosnę tj: kolektor 4-2-1 typu chinol owinięty bandażem, tłumik przelotowy w miejsce kata i cały układ na 2" oraz jakaś krótsza skrzynia. Teraz mam seryjny kolektor 4-2-1 czy jest sens zdejmować osłonę kolektora i owijać go bandażem?
Oraz czy jest sens wstawiać do niego większą przepustnicę np z H22 a po wszystkim jakieś strojenie? Pozdro!
mirasek - zhandluj tu panom po ladnej skrzyneczce najpierw ;)
MichałCK - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?106765-Budowa-hybrydowej-skrzyni-bieg%F3w-kilka-pyta%F1 - (kopalnia wiedzy)
A przepustnice z H22 jest sens - odczowalny ale dopiero jak wydech, dolot i silnik masz zayebiste i podciagasz - reakcja na gaz duzo lepsza - lepsze rwanie w gornym zakresie obrotow - ale mocy jako mocy to to nie daje jakos :)
bialko1994
03-02-14, 11:32
Seba jeśli możesz usun troche wiadomosci bo nie moge odpisac ci na priv ;)
350 tys +-. Czy po prostu nie jest to już zbyt dużo jak na silnik pojemnosci 1.5
Co ma pojemność do żywotności ? To 1.8 żyją niby dłużej a 1.3 krócej ?
Oleju nie bierze az tak duzo jak przystalo na hondy
Grzeszysz :D może mieć 500tyś nalatane i nie będzie oleju brać. Moja ma już 250tyś, lany shell 5w40 od nowości - tak jak zaleca producent - zużycia oleju brak.
Stereotyp że "to jest honda, musi kopcić" wziął się stąd że Japończyki nie wybaczają błędów w eksploatacji jak duży fiat, a wśród polskich mechaników ciągle siedzi mentalność rodem z PRL'u
Czyli co radzicie pojechać najpierw na hamownie sprawdzić stan silnika
albo sprawdź kompresje na jakiejś stacji diagnostycznej
kolektor 4-2-1 + ten ssacy i dolot dobry ?
Z gówna bata nie ukręcisz. Masz v-tec ECONO plus do tego LPG - ogarnij usterki i ciesz się tanim jeżdżeniem. 100km wychodzi Cię połowę taniej niż moim 1.4
bialko1994
03-02-14, 11:59
Szczur w grę również wchodziw SWAP. Po rozmowie z Seba mysle nad d16z6 lub d15z8
A że z gowna bata nie ukrece masz racje. Ale ja nie chce jezdzic za 20zl i denerwowac sie ze mam problem seicento wyprzedzic :) chce dobrac tak wszystkie podzespoly, zeby mial moc ale tez nie palil po 12 litrow ;) Jak wspomnialem. Granica 120km + dobre gadzety mi wystarcza w zupelnosci.
mirasek - zhandluj tu panom po ladnej skrzyneczce najpierw Seba, jezdziles seryjnym d15z3 ze wypowiaasz sie na temat skrzyni ?Tak jest tragiczna i powinna pierwsza isc do wymiany(sam sie mocno zastanawiam)- pomijajac fakt ze ma dziury i auto wypada z vteca to poprostu wtedy co na ulicy potrzebujesz obrotow to trojka jest zdecydowanie za dluga a redukowanie z 5 na 2 i 5500 obrotow i ciagniecie do tylko 6000(odcinka 6300) nie jest komfortowe.,.wiec nie mow ze Mirasek (nie znam go..) poleca wymiane skrzyni by na tym cos zarobic.. bo to smieszne. Pozatym d15z3 na dolocie wydechu ma przebieg nm jak seryjne d16z6..i zrobisz to kosztem 500zl.
Jak masz zdrowy motor to bym sie nie zastanawial, a nie wsadzal d16z6(ktore pewnie ledwo jezdzi) ktore i tak srednio sobie radzi z buda 5d- to to zapitala tylko w lekkim jajku.
bialko1994
03-02-14, 12:30
Kumpel ma d16z6 w 3d 125km 1.6 na vtecu i chwali sobie. Tylko tak jak mówie. Ma to w CRX del sol 3 drzwiowka.
Pozatym d15z3 na dolocie wydechu ma przebieg nm jak seryjne
Przebieg moze tak ale co z wartosciami? porownujesz do seryjnego d16z6 :>
Seba, jezdziles seryjnym d15z3 ze wypowiaasz sie na temat skrzyni ?
d15z1 - to to samo wiec tak i jest tragiczna a ze mirasek ma Hybrydy na handel to go polecam - co w tym smiesznego?
Jak masz zdrowy motor to bym sie nie zastanawial, a nie wsadzal d16z6(ktore pewnie ledwo jezdzi) ktore i tak srednio sobie radzi z buda 5d- to to zapitala tylko w lekkim jajku.
d16z6 - ledwo jedzie - nie zebym demonizowal - pewnie - wogole nie jedzie - bez Bserii nie ma co podchodzic - a tak powaznie to BARDZO (ale to naprawde BARDZO) chcialbym zobaczyc co osiagniesz na dolocie i wydechu z d15z1/z3 - BA - nawet pozwole ci zalozyc glowice z z6.
JEZELI PRZEKROCZYSZ (Jakims cudem) 120 koni to bede gratulowal - mi sie ledwo udalo
d15z1/z3 to nie d15z6/z8 - zupelnie inna bajka - fakt jednak ze d15z6/z8 po wydechu i dolocie osiaga 125KM ale takiej bajki ze z1/z3 to osiagnie to niestety nie kupie :)
Kumpel ma d16z6 w 3d 125km 1.6 na vtecu i chwali sobie. Tylko tak jak mówie. Ma to w CRX del sol 3 drzwiowka.
Moje (Niejadace d16z6 w DelSolu)
http://www.youtube.com/watch?v=P0-snlZgnho&app=desktop
d16z6 - ledwo jedzie - nie zebym demonizowal - pewnie - wogole nie jedzie Kup zdrowe d16z6 to porozmawiamy.
Przebieg moze tak ale co z wartosciami? porownujesz do seryjnego d16z6 :>Popatrz na wykresy kolegow z dzialu 5d- wartosci praktycznie sa takie same jak seryjnego d16z6- moc ma wieksza bo wyzej sie kreci to chyba oczywiste i w d15z3 szybciej zacznie opadac.. wcale bym sie nie zdziwil gdyby kolega wsadzil trupa d16z6 i zostanie zjedzone przez lekko dlubniete d15z3 - przy tym ten drugi dalej bedzie palic 6l/100.
d15z1 - to to samo wiec tak i jest tragiczna a ze mirasek ma Hybrydy na handel to go polecam - co w tym smiesznego?bardziej wyczulem to jako atak na niego i negowanie tego ze skrzynia to padaka- jesli jest inaczej to ok.
To nie jest auto do wyscigow, a do normalnej jazdy te 110 koni i ponad 140 niuta wystarcza do codziennej jazdy, a auto dalej pali smieszna ilosc beny,..
Ponadto seryjny d16z6 w budzie del sola ma ponad 9,5 sek katalogowego przyspieszenia, ,w budze MA pewnie bedzie jeszcze gorzej, to jaki z tegio sprinter bedzie?
wlasnie o to chodzi - co bys w tym nie zrobil to i tak wyscigowka nie bedzie - nawet robiac pelne MiniMe na tym bloku depczac gaz w podloge codzien na wielkich kolach 10litrow w miescie nie przekroczy. Zrobic dolot i wylot i zostawic to w spokoju bo kazde nastepne konie beda kosztowac duzo wiecej niz ma to sens.
A co do samej masy angielki to moja solka ze zdrowa Dseria objezdzala B16A2 w tej budzie, nie wspomne o kombi. Co zas do kupienia zdrowego d16z6 - nie ma rzeczy niemozliwych - sam remontowalem go od zera - ale da sie kupic taki silnik - cza sie troche wysilic - i szukac - a nie napalac na wszystko jak leci sluchajac pitolenia handlarzy
Wiadome, ale trzeba koledze uswiadomic ze jak szuka wrazen to w budzie 5d ich nie znajdzie nawet z b18 pod macha, lepiej sprzedac co sie ma i kupic ek4 badz juz gotowe mb6 jak zalezy tez na wiekszym aucie.
Ojjjjj zdziwilbys sie ;)
http://otomoto.pl/show/preview/C31956906
Auto dobrze znam - i wiem co to wyprawia - co do ceny - jak najbardziej do negocjacji ale nie ten dzial i nie ta gadka - zaznaczam tylko punkt ze to tez moze *******zielac :)
bialko1994
03-02-14, 22:48
Czyli mówicie, że nie warto jest pakować w tą hanie kasy na swap-y, gadżety i wnętrze ze względu na to że przez swoja mase nie bedzie mialo oczekiwanych osiagow ? ;)
Ja mowie ze nie warto ladowac kasy w ten silnik ;]
Co do swapu zas - ludzie jakos robia swapy w tych wozach - sam robilem ze 2.
Zalezy kto czego oczekuje. Jezeli chcesz miec szybkie auto - zle wybrales - ale jezeli ma to jezdzic tanio i byc w jakims stopniu dynamiczne to da rade. Chcesz tu mocy i 7s do setki - szukaj swapu b18 za ktory zaplacisz kolo 5tys + przekladka.
d16z6 kupisz duzo taniej - ale pozostaje pytanie - czy te ok 15KM jest warte zachodu czy chcialbys to potem dlubac dalej etc. Jasno sprecyzuj sobie plany - i zacznij dzialac czy zbierac kase :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.