Zobacz pełną wersję : B20VTEC albo B16A2 pod turbo co wybrać ?
jaki silnik wybrać ? B16 czy B20 ?chce zrobić pełną kucizne z turbo na dodatek ITB,rozmawiając z kilkoma osobami mówiły mi że nie da rady bo ITB ale chyba zapominają że są AIR BOXy.Może ktoś już coś takiego robił i mi doradzi jaki silnik wybrać.Turbinkę chce wrzucić garrett gt3582r. Z góry dzięki
jak tak wyglada twoj pierwszy post to nie oczekuj ze ktos Ci odpowie ,poza tym tematow z takimi silnikami jest od groma na forum wystarczy posiedziec troche i poczytac
a i jeszcze troche za malo danych ,bo przydaloby sie jeszcze napisac jaka moc chcesz osiagnac i jaki masz budzet
Arturvf500
03-02-14, 10:53
ITB do T? po co?
GT35 do 1.6? ;)
Widzę tutaj potencjał na 500km :D
Oby to był kolejny post w stylu Syncro, któremu nikt nie uwierzył.. :D Ale pewnie tak nie będzie.
Fawor, nakieruj z ciekawości o co chodzi ;)
Oby to był kolejny post w stylu Syncro, któremu nikt nie uwierzył.. Ale pewnie tak nie będzie.
wtedy to nikt nie wiedział o co kaman a fura szumiała po zawodach kilka dobrych lat :)
ehh, piękne czasy.. :)
Saiti - Syncro założył kiedyś temat na CRX.info co ma zrobić za setup, zeby pokazał 500+ w crx'ie i wygrywał klase FWD - wszyscy wyśmiali, bo to była era "takie coś to tylko w F&F". Na wiosnę CRX wyjechał i wyjmował mistrzostwo chyba kilka sezonów :)
Jest jakiś temat? Nie znam przypadku.
Za młodyś stażem :)
http://promotormocy.pl/mods/honda-crx-drag-rex
panowie to co ?? B20 ?
Projek był że b16a2 z turbinką od evo VI lecz zmieniłem zdanie gdyż chce zrobić potworka :) interesuje mnie bardziej 1/4 zdecydowałem się na gt35 ze względów gdyż gt45 jest już zbyt duża by ją zmieścić już nie mówiąc o gt55r jaką chciałem na początku póki nie zobaczyłem jak ona wygląda (wielkość wiadra) liczę się z kosztami jakie i już mnie obsiadły ale jak już coś robisz to raczej nie rezygnujesz z marzeń,wię pytam co wybrać
B18 na dużych tulejach. Jesli liczysz się z kosztami 30+ to zapraszam - zbudujemy :)
Niewiem czy wiesz ze budowa takiego auta to wiaze sie z kosztami utrzymania go i przygotowania do kazdej imprezy 1/4 ?
a co ze skrzynią ??
półoski !!
traction bar !!
jakis hebel sensowny ??
jakie lsd ??
jakie opony ??
lekkie fele i skiny !!
zrobienie wydmuszki !!
itp.
ps. niewiem czy wiesz ale ta td05 10,5 spokojnie dmucha 2b w evo dajac okilice 420 koni !! a na gt35 bedzie lag !!
ale kolega chce 5tkę z przodu.. ;)
Jezeli gosciu nastawia sie tylko na drag to lag sie nie liczy ma pompowac i juz . Przy zmianach biegów nie bedzie schodzil ponizej 6 tys wiec i tak turbo pompuje i tak. CO innego jazda codzienna. ale jest poompa jest fun:cool:
łatwiej utrzymac boosta jak juz sie napompuje silnik niz samo napompowanie :) szczególnie przy duzym turbo a małej pojemnosci
ps. 5z przodu to 30koła może braknać :)
Mi się wydaje ,ze kolega nie jest świadomy jaki to koszt zbudowac takiego potworka ... ale oczywiscie życzę żeby udało się tego dokonać ; ) No chyba ,że ktoś ma doświadczenie to idzie zminimalizować koszty ale i tak uzbierałaby się pokaźna sumka .
Arturvf500
18-02-14, 17:26
ps. niewiem czy wiesz ale ta td05 10,5 spokojnie dmucha 2b w evo dajac okilice 420 koni
LOL, no chyba na jakiejs poznanskiej albo warszawskiej hamowni ;D
rosiniak99
18-02-14, 19:34
W USA mają lepsze wyniki :D
no chyba na jakiejs poznanskiej
poznańskich (wojtreka) mi się nie czepiaj, bo ta jest akurat jedną z najrzetelniej mierzących inercji w PL :)
panowie to co ?? B20 ?
Projek był że b16a2 z turbinką od evo VI lecz zmieniłem zdanie gdyż chce zrobić potworka :) interesuje mnie bardziej 1/4 zdecydowałem się na gt35 ze względów gdyż gt45 jest już zbyt duża by ją zmieścić już nie mówiąc o gt55r jaką chciałem na początku póki nie zobaczyłem jak ona wygląda (wielkość wiadra) liczę się z kosztami jakie i już mnie obsiadły ale jak już coś robisz to raczej nie rezygnujesz z marzeń,wię pytam co wybrać
Moja rada jest taka , pod turbo bierz silnik z skokiem wału b18 czyli najpopularniejszy B18C4.
A ile jest w stanie wytrzymać takie seryjne B18C4? Ile mocy da taki setup na 0.6 bara?
Arturvf500
21-02-14, 13:21
po odprężeniu 280-300km.
tyle wytrzymuje bez dotykania silnika...
aktaulnie skladam b20vtec (b20z1 + b16a) silnik juz raz byl zlozony lecz poprawiam w nim jezcze pare rzeczy.. lezy kompresor m90 u mnie juz chyba z pol roku i zamierzam go wrzucic i powiem tobie ze narazie b20vtec jedzie duzo lepiej w n/a niz b18c4 (wyszlo mi 203 km i 201 nm) wiec mysle ze kompresor ulatwi sprawe...
Jezeli chcesz miec cos unikatowego skladaj b20vtec (mialem b16. b18, d16) i nie zamienilbym b20 na inny silnik (no chyba ze cos z k seri )
to auto ma miec 5tkę z przodu więc 'unikalnosci' ewentualnego B20VTECa w ogóle nie powinniśmy tutaj poruszać :) C4 z tulejami 84mm - nic innego nie brałbym pod uwagę.
Pozwólcie że też zadam pytanie odnośnie turbo.
Mam nówkę sprężarkę z Iveco a dokładnie Holset HY55W, wielkościowo jest naprawdę duża i moje pytanie brzmi czy nada się ona do B18?
Jakie doładowanie i moc można z niej uzyskać?
chyba "trochę" za duża :D hx40 jest juz bardzo duza :D
raczej każdy holset będzie słaby.
a autor tematu mysle ze już się nie odezwie:p
raczej każdy holset będzie słaby.
jakieś argumenty? Bo na holsetach buduje się 500+ konne auta..
chodziło mi że do hondy bedzie słaby.
Arturvf500
24-02-14, 10:09
chodziło mi że do hondy bedzie słaby.
to raczej Honda za slaba do holseta ;D chyba ze ktos lubi jak zaczyna mu ladowac od 4000;)
czyli do dragu by się tali HX55 nadał?
jakie doładowanie można by uzyskać?
to raczej Honda za slaba do holseta ;D chyba ze ktos lubi jak zaczyna mu ladowac od 4000;)
Jesli zaczyna ladowac od 4k to tez moze byc dobrze dla ekonomiki w trasie, po co Ci doladowanie (kwestia jeszcze kto jaka ma skrzynie) skoro tylko spokojnie pokonujesz kilometry.
Sam spool swoją drogą, ale taki holset będzie lagował po zmianie biegu nie w dziesiątych sekundy, ale juz w pełnych sekundach :P Nawet do 400+ nie brałbym nic innego niż HX40.
Arturvf500
25-02-14, 11:48
Jesli zaczyna ladowac od 4k to tez moze byc dobrze dla ekonomiki w trasie, po co Ci doladowanie (kwestia jeszcze kto jaka ma skrzynie) skoro tylko spokojnie pokonujesz kilometry.
wręcz odwrotnie:) po co kręcić auto do 5000 skoro tak samo może jechać przy 3000 jeżeli jest boost? ;)
wręcz odwrotnie:) po co kręcić auto do 5000 skoro tak samo może jechać przy 3000 jeżeli jest boost? ;)
Mowimy o 4K rpm ;) boost to boost , zasad fizyki nie oszukasz , dla tych samych obrotow przyjmijmy 3k i normalna jazda afr mamy 14.3-14.7(przyjmijmy spalanie 8l/100km) , teraz zobacz ile wiecej procentowo paliwa potrzebujesz na boost (by afr byl bezpieczny przyjmijmy od 12.5-11.5)przy tych samych obrotach a w podcisnieniu. Mysle iz mimo wszystko lepiej trzymac sie w podcisnieniu na trasie ;) .
ale przeciez na trasie można jechać na podciśnieniu 200km/h..kwestia samego przyspieszenia przez chwilę.
Arturvf500
26-02-14, 08:39
wlasnie dlatego ze fizyki nie oszukasz, opory tarcia rosna wraz z obrotami - i to sporo, wiec tych strat nie odrobisz; piszesz o afr - oczywiscie ze wiecej wachy, ale tez wiecej mocy; kolejna kwestia - z silnika doladowanego nie wyciskasz ostatnich zapasow mocy przy malych doladowaniach, wiec nic nie stoi na przeszkodzie by nawet przy 0.3bar bylo AFR 14-15, o ile EGT nie jest zbyt wysokie - vide nowe silniki audi ktore na takim afr jezdza przy doladowniu 0.7bar; generalnie podobny technologicznie silnik wolnossacy bedzie palil wiecej niz doladowany o takiej samej mocy; i nie musisz polemizowac - porownaj dane o spalaniu nowych jednostek;)
wlasnie dlatego ze fizyki nie oszukasz, opory tarcia rosna wraz z obrotami - i to sporo, wiec tych strat nie odrobisz; piszesz o afr - oczywiscie ze wiecej wachy, ale tez wiecej mocy; kolejna kwestia - z silnika doladowanego nie wyciskasz ostatnich zapasow mocy przy malych doladowaniach, wiec nic nie stoi na przeszkodzie by nawet przy 0.3bar bylo AFR 14-15, o ile EGT nie jest zbyt wysokie - vide nowe silniki audi ktore na takim afr jezdza przy doladowniu 0.7bar; generalnie podobny technologicznie silnik wolnossacy bedzie palil wiecej niz doladowany o takiej samej mocy; i nie musisz polemizowac - porownaj dane o spalaniu nowych jednostek;)
Z tym opieraniem się o testy fabryczne bym się nie rozpędzał - to są 'testy drogowe' czyli znormalizowana symulacja ulicy w warunkach laboratoryjnych. Każde nowe auto z ery downsizingu pali zauważalnie (żeby nie powiedzieć dużo) więcej niż deklaracje producenta. W aucie z boostem jak najbardziej regulacja składu mieszanki jest o wiele prostsza i możliwa w szerszym zakresie, ale to nie znaczy, że automatycznie auto pali mniej ;)
wlasnie dlatego ze fizyki nie oszukasz, opory tarcia rosna wraz z obrotami - i to sporo, wiec tych strat nie odrobisz; piszesz o afr - oczywiscie ze wiecej wachy, ale tez wiecej mocy; kolejna kwestia - z silnika doladowanego nie wyciskasz ostatnich zapasow mocy przy malych doladowaniach, wiec nic nie stoi na przeszkodzie by nawet przy 0.3bar bylo AFR 14-15, o ile EGT nie jest zbyt wysokie - vide nowe silniki audi ktore na takim afr jezdza przy doladowniu 0.7bar; generalnie podobny technologicznie silnik wolnossacy bedzie palil wiecej niz doladowany o takiej samej mocy; i nie musisz polemizowac - porownaj dane o spalaniu nowych jednostek;)
tu nie ma nowych jednostek , jednostki wczesniej zaprojektowane i produkowane do 2001r (przez kilkanascie lat cos sie jednak zmienilo) . Jednostki te zostały zaprojektowane jako silniki wolnossace . Wiesz dokladnie jak zaprojektowane i z czego zbudowane sa tloki audi , moze je czyms dodatkowo pokryli , kwestia tuleji z czego sa wykonane. Ty mowisz o gotowych zaprojektowanych przez koncern doladowanych silnikach a rozmowa toczy sie tu o zaadaptowaniu silnika zaprojektowanego jako wolnossacy do doladowania. By porownywac cos do czegos zawsze musza byc te same warunki laboratoryjne i ten sam obiekt testow , bierzesz wiec audi i patrzysz ze przy podcisnieniu przez X kilometrow spalil Y paliwa , a przy doladowaniu przez X spalil Y paliwa . Tylko wtedy dana proba ma realne wyniki , to tak jak porownywac moc auta z roznych hamowni , wiariactwo ;) . Dobra , ja juz koncze pisanie w tym temacie , pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.