Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B20VTEC albo B16A2 pod turbo co wybrać ?



zajczyk
31-01-14, 11:52
jaki silnik wybrać ? B16 czy B20 ?chce zrobić pełną kucizne z turbo na dodatek ITB,rozmawiając z kilkoma osobami mówiły mi że nie da rady bo ITB ale chyba zapominają że są AIR BOXy.Może ktoś już coś takiego robił i mi doradzi jaki silnik wybrać.Turbinkę chce wrzucić garrett gt3582r. Z góry dzięki

PixeL
31-01-14, 21:12
jak tak wyglada twoj pierwszy post to nie oczekuj ze ktos Ci odpowie ,poza tym tematow z takimi silnikami jest od groma na forum wystarczy posiedziec troche i poczytac
a i jeszcze troche za malo danych ,bo przydaloby sie jeszcze napisac jaka moc chcesz osiagnac i jaki masz budzet

Arturvf500
03-02-14, 10:53
ITB do T? po co?
GT35 do 1.6? ;)

Ralfi
04-02-14, 21:41
Widzę tutaj potencjał na 500km :D

Fawor
05-02-14, 07:33
Oby to był kolejny post w stylu Syncro, któremu nikt nie uwierzył.. :D Ale pewnie tak nie będzie.

Saiti
05-02-14, 11:59
Fawor, nakieruj z ciekawości o co chodzi ;)

QowaX
05-02-14, 22:41
Oby to był kolejny post w stylu Syncro, któremu nikt nie uwierzył.. Ale pewnie tak nie będzie.
wtedy to nikt nie wiedział o co kaman a fura szumiała po zawodach kilka dobrych lat :)

Fawor
05-02-14, 23:14
ehh, piękne czasy.. :)

Saiti - Syncro założył kiedyś temat na CRX.info co ma zrobić za setup, zeby pokazał 500+ w crx'ie i wygrywał klase FWD - wszyscy wyśmiali, bo to była era "takie coś to tylko w F&F". Na wiosnę CRX wyjechał i wyjmował mistrzostwo chyba kilka sezonów :)

Saiti
06-02-14, 15:36
Jest jakiś temat? Nie znam przypadku.

Fawor
06-02-14, 18:08
Za młodyś stażem :)

http://promotormocy.pl/mods/honda-crx-drag-rex

zajczyk
13-02-14, 12:49
panowie to co ?? B20 ?

Projek był że b16a2 z turbinką od evo VI lecz zmieniłem zdanie gdyż chce zrobić potworka :) interesuje mnie bardziej 1/4 zdecydowałem się na gt35 ze względów gdyż gt45 jest już zbyt duża by ją zmieścić już nie mówiąc o gt55r jaką chciałem na początku póki nie zobaczyłem jak ona wygląda (wielkość wiadra) liczę się z kosztami jakie i już mnie obsiadły ale jak już coś robisz to raczej nie rezygnujesz z marzeń,wię pytam co wybrać

Fawor
13-02-14, 15:21
B18 na dużych tulejach. Jesli liczysz się z kosztami 30+ to zapraszam - zbudujemy :)

QowaX
13-02-14, 20:35
Niewiem czy wiesz ze budowa takiego auta to wiaze sie z kosztami utrzymania go i przygotowania do kazdej imprezy 1/4 ?
a co ze skrzynią ??
półoski !!
traction bar !!
jakis hebel sensowny ??
jakie lsd ??
jakie opony ??
lekkie fele i skiny !!
zrobienie wydmuszki !!
itp.

ps. niewiem czy wiesz ale ta td05 10,5 spokojnie dmucha 2b w evo dajac okilice 420 koni !! a na gt35 bedzie lag !!

Fawor
13-02-14, 20:58
ale kolega chce 5tkę z przodu.. ;)

DjHammer
13-02-14, 22:05
Jezeli gosciu nastawia sie tylko na drag to lag sie nie liczy ma pompowac i juz . Przy zmianach biegów nie bedzie schodzil ponizej 6 tys wiec i tak turbo pompuje i tak. CO innego jazda codzienna. ale jest poompa jest fun:cool:

QowaX
14-02-14, 00:01
łatwiej utrzymac boosta jak juz sie napompuje silnik niz samo napompowanie :) szczególnie przy duzym turbo a małej pojemnosci

ps. 5z przodu to 30koła może braknać :)

Davido_
14-02-14, 23:20
Mi się wydaje ,ze kolega nie jest świadomy jaki to koszt zbudowac takiego potworka ... ale oczywiscie życzę żeby udało się tego dokonać ; ) No chyba ,że ktoś ma doświadczenie to idzie zminimalizować koszty ale i tak uzbierałaby się pokaźna sumka .

Arturvf500
18-02-14, 17:26
ps. niewiem czy wiesz ale ta td05 10,5 spokojnie dmucha 2b w evo dajac okilice 420 koni

LOL, no chyba na jakiejs poznanskiej albo warszawskiej hamowni ;D

rosiniak99
18-02-14, 19:34
W USA mają lepsze wyniki :D

Fawor
18-02-14, 19:44
no chyba na jakiejs poznanskiej
poznańskich (wojtreka) mi się nie czepiaj, bo ta jest akurat jedną z najrzetelniej mierzących inercji w PL :)

garaż
19-02-14, 15:06
panowie to co ?? B20 ?

Projek był że b16a2 z turbinką od evo VI lecz zmieniłem zdanie gdyż chce zrobić potworka :) interesuje mnie bardziej 1/4 zdecydowałem się na gt35 ze względów gdyż gt45 jest już zbyt duża by ją zmieścić już nie mówiąc o gt55r jaką chciałem na początku póki nie zobaczyłem jak ona wygląda (wielkość wiadra) liczę się z kosztami jakie i już mnie obsiadły ale jak już coś robisz to raczej nie rezygnujesz z marzeń,wię pytam co wybrać
Moja rada jest taka , pod turbo bierz silnik z skokiem wału b18 czyli najpopularniejszy B18C4.

Swietywwl
19-02-14, 23:19
A ile jest w stanie wytrzymać takie seryjne B18C4? Ile mocy da taki setup na 0.6 bara?

demiss
20-02-14, 11:16
po odprężeniu 280-300km.

Arturvf500
21-02-14, 13:21
po odprężeniu 280-300km.

tyle wytrzymuje bez dotykania silnika...

ramzees
21-02-14, 18:00
aktaulnie skladam b20vtec (b20z1 + b16a) silnik juz raz byl zlozony lecz poprawiam w nim jezcze pare rzeczy.. lezy kompresor m90 u mnie juz chyba z pol roku i zamierzam go wrzucic i powiem tobie ze narazie b20vtec jedzie duzo lepiej w n/a niz b18c4 (wyszlo mi 203 km i 201 nm) wiec mysle ze kompresor ulatwi sprawe...

Jezeli chcesz miec cos unikatowego skladaj b20vtec (mialem b16. b18, d16) i nie zamienilbym b20 na inny silnik (no chyba ze cos z k seri )

Fawor
21-02-14, 18:38
to auto ma miec 5tkę z przodu więc 'unikalnosci' ewentualnego B20VTECa w ogóle nie powinniśmy tutaj poruszać :) C4 z tulejami 84mm - nic innego nie brałbym pod uwagę.

TomiNeo
22-02-14, 20:21
Pozwólcie że też zadam pytanie odnośnie turbo.
Mam nówkę sprężarkę z Iveco a dokładnie Holset HY55W, wielkościowo jest naprawdę duża i moje pytanie brzmi czy nada się ona do B18?
Jakie doładowanie i moc można z niej uzyskać?

zakit
23-02-14, 09:57
chyba "trochę" za duża :D hx40 jest juz bardzo duza :D

demiss
23-02-14, 13:19
raczej każdy holset będzie słaby.

a autor tematu mysle ze już się nie odezwie:p

Fawor
23-02-14, 14:04
raczej każdy holset będzie słaby.
jakieś argumenty? Bo na holsetach buduje się 500+ konne auta..

demiss
23-02-14, 14:18
chodziło mi że do hondy bedzie słaby.

Arturvf500
24-02-14, 10:09
chodziło mi że do hondy bedzie słaby.
to raczej Honda za slaba do holseta ;D chyba ze ktos lubi jak zaczyna mu ladowac od 4000;)

TomiNeo
24-02-14, 17:23
czyli do dragu by się tali HX55 nadał?
jakie doładowanie można by uzyskać?

garaż
24-02-14, 17:25
to raczej Honda za slaba do holseta ;D chyba ze ktos lubi jak zaczyna mu ladowac od 4000;)
Jesli zaczyna ladowac od 4k to tez moze byc dobrze dla ekonomiki w trasie, po co Ci doladowanie (kwestia jeszcze kto jaka ma skrzynie) skoro tylko spokojnie pokonujesz kilometry.

Fawor
25-02-14, 00:26
Sam spool swoją drogą, ale taki holset będzie lagował po zmianie biegu nie w dziesiątych sekundy, ale juz w pełnych sekundach :P Nawet do 400+ nie brałbym nic innego niż HX40.

Arturvf500
25-02-14, 11:48
Jesli zaczyna ladowac od 4k to tez moze byc dobrze dla ekonomiki w trasie, po co Ci doladowanie (kwestia jeszcze kto jaka ma skrzynie) skoro tylko spokojnie pokonujesz kilometry.

wręcz odwrotnie:) po co kręcić auto do 5000 skoro tak samo może jechać przy 3000 jeżeli jest boost? ;)

garaż
25-02-14, 16:13
wręcz odwrotnie:) po co kręcić auto do 5000 skoro tak samo może jechać przy 3000 jeżeli jest boost? ;)
Mowimy o 4K rpm ;) boost to boost , zasad fizyki nie oszukasz , dla tych samych obrotow przyjmijmy 3k i normalna jazda afr mamy 14.3-14.7(przyjmijmy spalanie 8l/100km) , teraz zobacz ile wiecej procentowo paliwa potrzebujesz na boost (by afr byl bezpieczny przyjmijmy od 12.5-11.5)przy tych samych obrotach a w podcisnieniu. Mysle iz mimo wszystko lepiej trzymac sie w podcisnieniu na trasie ;) .

Fawor
25-02-14, 22:49
ale przeciez na trasie można jechać na podciśnieniu 200km/h..kwestia samego przyspieszenia przez chwilę.

Arturvf500
26-02-14, 08:39
wlasnie dlatego ze fizyki nie oszukasz, opory tarcia rosna wraz z obrotami - i to sporo, wiec tych strat nie odrobisz; piszesz o afr - oczywiscie ze wiecej wachy, ale tez wiecej mocy; kolejna kwestia - z silnika doladowanego nie wyciskasz ostatnich zapasow mocy przy malych doladowaniach, wiec nic nie stoi na przeszkodzie by nawet przy 0.3bar bylo AFR 14-15, o ile EGT nie jest zbyt wysokie - vide nowe silniki audi ktore na takim afr jezdza przy doladowniu 0.7bar; generalnie podobny technologicznie silnik wolnossacy bedzie palil wiecej niz doladowany o takiej samej mocy; i nie musisz polemizowac - porownaj dane o spalaniu nowych jednostek;)

Fawor
26-02-14, 12:21
wlasnie dlatego ze fizyki nie oszukasz, opory tarcia rosna wraz z obrotami - i to sporo, wiec tych strat nie odrobisz; piszesz o afr - oczywiscie ze wiecej wachy, ale tez wiecej mocy; kolejna kwestia - z silnika doladowanego nie wyciskasz ostatnich zapasow mocy przy malych doladowaniach, wiec nic nie stoi na przeszkodzie by nawet przy 0.3bar bylo AFR 14-15, o ile EGT nie jest zbyt wysokie - vide nowe silniki audi ktore na takim afr jezdza przy doladowniu 0.7bar; generalnie podobny technologicznie silnik wolnossacy bedzie palil wiecej niz doladowany o takiej samej mocy; i nie musisz polemizowac - porownaj dane o spalaniu nowych jednostek;)

Z tym opieraniem się o testy fabryczne bym się nie rozpędzał - to są 'testy drogowe' czyli znormalizowana symulacja ulicy w warunkach laboratoryjnych. Każde nowe auto z ery downsizingu pali zauważalnie (żeby nie powiedzieć dużo) więcej niż deklaracje producenta. W aucie z boostem jak najbardziej regulacja składu mieszanki jest o wiele prostsza i możliwa w szerszym zakresie, ale to nie znaczy, że automatycznie auto pali mniej ;)

garaż
26-02-14, 15:43
wlasnie dlatego ze fizyki nie oszukasz, opory tarcia rosna wraz z obrotami - i to sporo, wiec tych strat nie odrobisz; piszesz o afr - oczywiscie ze wiecej wachy, ale tez wiecej mocy; kolejna kwestia - z silnika doladowanego nie wyciskasz ostatnich zapasow mocy przy malych doladowaniach, wiec nic nie stoi na przeszkodzie by nawet przy 0.3bar bylo AFR 14-15, o ile EGT nie jest zbyt wysokie - vide nowe silniki audi ktore na takim afr jezdza przy doladowniu 0.7bar; generalnie podobny technologicznie silnik wolnossacy bedzie palil wiecej niz doladowany o takiej samej mocy; i nie musisz polemizowac - porownaj dane o spalaniu nowych jednostek;)
tu nie ma nowych jednostek , jednostki wczesniej zaprojektowane i produkowane do 2001r (przez kilkanascie lat cos sie jednak zmienilo) . Jednostki te zostały zaprojektowane jako silniki wolnossace . Wiesz dokladnie jak zaprojektowane i z czego zbudowane sa tloki audi , moze je czyms dodatkowo pokryli , kwestia tuleji z czego sa wykonane. Ty mowisz o gotowych zaprojektowanych przez koncern doladowanych silnikach a rozmowa toczy sie tu o zaadaptowaniu silnika zaprojektowanego jako wolnossacy do doladowania. By porownywac cos do czegos zawsze musza byc te same warunki laboratoryjne i ten sam obiekt testow , bierzesz wiec audi i patrzysz ze przy podcisnieniu przez X kilometrow spalil Y paliwa , a przy doladowaniu przez X spalil Y paliwa . Tylko wtedy dana proba ma realne wyniki , to tak jak porownywac moc auta z roznych hamowni , wiariactwo ;) . Dobra , ja juz koncze pisanie w tym temacie , pozdrawiam.