Zobacz pełną wersję : D13B2 swap na D16Y8 - wiązka elektryczna
Witam :)
Mając silnik D16Y8 postanowiliśmy kupić Civica V gen z 1.3 na swapa. Buda już stoi, jutro silnik wylatuje lecz zastanawiam się nad elektryką. Jak podłączyć to najprościej - wymienić całą instalację czy przerobić obecną?? Posiadam całą wiązkę silnikową i kabinową która była pod deską. Czy to wystarczy? Jak rozwiązać problem z pompą paliwa? Proszę o szybkie odpowiedzi ponieważ temat pilny.
Pozdrawiam :)
jak masz wiazki to przekładaj ja tez przerabiam własnie 1,,3 na pełny wtrysk z czapka z y8
ja dalwalem wiazki z b7 kabinowa i sinikowa
sciagaj deske dawaj wiazki i juz mi zalozenie wiazki kabinowej zajeło okolo 7godzin na spokojnie ;) poukładanie jak ma byc itd.
natomiast paliwo to albo bak z pomp,a paliwa albo czytałem na forum daja tez zewnetrzna pompke ale tego nie polecam ;)
Elektrykę do pompy mogę jakoś osobno pociągnąć? Rozumiem że w obwodzie trzeba uwzględnić przekaźnik? :D
Wiązka kabinowa pasuje? W sensie czy wszystkie lampki będą mi działać? :D
Dzięki za pomoc :)
Elektrykę do pompy mogę jakoś osobno pociągnąć?
mozesz, ale to jak bys nie zmieniał wiazki, tak musisz dąc przekaznik i bezbiecznik na pompke on ori znajduje sie pod maska w tej skrzynce bezpieczników.
Wiązka kabinowa pasuje? W sensie czy wszystkie lampki będą mi działać?
pasuje wsio pod deske tylko i ida ci tam juz kable do pompki paliwa i masz kostke juz pot przekaznik. swiateł z tyłu nie bd miał jak dasz np wiazke z b7 wpiąć ja wepniesz tylko z tyłu bd dyskoteka heeh i musisz to przerobic ja ucinałem od strony wiazki i szukałem pradóod postoju kierunków itd i zamienialem kable jest troche zabawy;p
Muzyk-Grzes
30-01-14, 19:44
Mozna też połączyć wiązkę kabinową z częścią wiązki kabina - silnik ,mniej roboty jest wtedy bo nie trzeba całej kabinówki pruć a przewód do pompy paliwa (i ewentualnie wskaźnika rezerwy) można dołożyć. W wiązce z B7 czy Y7/8 (coupe) nie ma też przewodów do tylnej wycieraczki ,która jest w EG3.
Wybór należy do Ciebie :p
Jeśli chodzi o wiązki to tak jak pisałem - posiadam jedynie tą która była pod deską :) z tylnej części auta nie mam już nic :D
Wiązka silnika wchodziła cała do wnętrza i wychodziła z drugiej strony - jest opcja żeby ją przerobić? Czy mam przeciągać całą od D16?
Sorry za takie głupie pytania ale jeśli chodzi o elektrykę to jestem laikiem :) chciałbym to zrobić możliwie jak najprościej, w razie czego mam elektryka w domu (ojciec) :D
miazki masz od y8 tak:?
w tym przypadku to ja bym kabinowej z eg nie ruszal bo i tak z 6 gena to nie bylbym pewny czy do 5 podejdzie
silnikowa w 6 gen zaczyna ci e od kompa idzie na silnik i laczy sie tylko przy lewym kielichu jedna kostka i w kabinie kolo kompa druga w tej na lewym kielichu masz zasilanie aparatu kontrolki i takie tam *******y jakies max 15 kabli w tej w kabinie jest mniej jak 10 moze lepiej spiac silnikowa z y8 z kabinowa d13 dolozyc przekaznik i kabel od pompy i zapomniec o pruciu wnetrza
Niby wszystko pasuje ale jak np. podłączyć licznik itp.?
Dziś zaczęliśmy rozbiórkę i powoli dochodzimy do wniosku czy nie wezwać elektryka by nam w tym trochę pomógł.
mlodyxx, mógłbyś mi to trochę objaśnić, tak jak do zupełnego laika w temacie? :D
Generalnie jeśli masz wiązkę z d16y8 czyli z 6 gena to tu jest zupełnie inna opcja niż w 5g już o tym pisałem w kilku tematach.
Te wiązki łączą się inaczej w 5g i w 6g.
Najlepszą opcją jest kupno wiązki z d15b7 + dołożenie kabelków do vtec'a lub wiązki z eg5 czyli d16z6, zarówno wiązki kabinowej i silnikowej, do tego dochodzi wymiana baku z pompą oraz wiązka na tył auta lub dorobienie wiązki do pompy samemu i do tego komp pod obd1 z mapą pod Twoje d16y8. Jeśli jednak zdecydujesz się na seryjnego kompa, który w d16y8 jest na obd2, zależy czy obd2a czy obd2b od tego czy masz silnik z polifta czy przedlifta. To musisz przerobić wiązkę na to odpowiednie obd2 w całości Twoją.
Niestety nie zepniesz wiązki z 5g z tą z 6g P&P. A dlaczego to już pisałem w innych tematach + do tego młodyxx Ci napisał to w skrócie.
a no fakt moze i sie nie rozpisalem ale jak ktos to robi pierwszy raz to bym musial litanie kabla po kablu napisac a na to czasu brak , a podrugie nikt nie mowil ze bedzie lekko;p
wiązki z d15b7 tez chyba z d13b2 nie podczepisz do siebie bo obd0 ma d13b2 :)
wiazki z b7 jak juz to kabina i silnik plus kable do vteca i albo przejsciuwke na kompa z d16y8 albo kompa p28 czyli jakies 400 do 500zl na moj leb to lepiej wykorzystac to co chlopaki maj niz kupowac drugie a ze starego barszcz gotowac , ale to tylko moje zdanie ,
a pozatym d13b2 to nie zadne obd0;D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.