Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Podpięcie kabla nawigacji na stałe, Skrzynka bezpieczników.



redcode
28-01-14, 20:03
Mam następujący problem. Chciałbym podpiąć na stałe kabel do nawigacji w EJ9. Tak by wyjście kabla było po lewej stronie od kierownicy. Zastanawiam się czy technicznie można się wpiąć w skrzynkę bezpieczników pod kierownicą - to znaczy:
1. Czy są tam wolne miejsca?
2. Czy jest dostęp - czy np. wszystko nie jest zalane plastikiem na stałe?

3. Do głowy przychodzi mi jeszcze jedna opcja - podpiąć się pod gniazdo zapalniczki - tylko tutaj pytanie - czy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą by się dostać do gniazda?

ma1ster
28-01-14, 20:55
Nad stopami kierowcy masz całą masę plusów po stacyjce, możesz się podpiąć gdzie tylko dusza zapragnie. Pod gniazdo zapalniczki również, tego gniazda bezpiecznik jest w skrzynce właśnie pod stopami kierowcy...

redcode
29-01-14, 00:37
Nad stopami kierowcy masz całą masę plusów po stacyjce, możesz się podpiąć gdzie tylko dusza zapragnie. Pod gniazdo zapalniczki również, tego gniazda bezpiecznik jest w skrzynce właśnie pod stopami kierowcy...

Czyli wpiąć się bezpośrednio w kabel od stacyjki?

Myślałem o bypassie na jeden z bezpieczników. Wtedy zostawałoby znalezienie masy w jakimś sensownym punkcie.

rooter666
29-01-14, 09:01
widzisz wolne styki nad bezpiecznikami? wykorzystaj któryś z nich.
fotka zapożyczona z google
http://lucas.4web.pl/alarm/kierunkowskazy.jpg

redcode
29-01-14, 17:58
Super, dzięki za odpowiedzi.

redcode
02-02-14, 15:49
Zrobione.

Piszę tylko po to by, ktoś czasem nie powtórzył mojego idiotycznego błędu. Błędnie założyłem że skoro nawigację można ładować z portu USB to napięcie na jakim pracuje to 12V jak w komputerze.
Oczywiście w następstwie tego podłączyłem najpierw wszystko bezpośrednio do instalacji - tj. od kabla USB obciąłem wtyczkę do komputera i podpiąłem do instalacji w aucie. Nawigacja działała, reagowała na pojawienie się prądu, ale nie ładowała baterii jak należy.

Tymczasem port USB pracuje na napięciu 5V, na takim samym pracuje też każda ładowarka nawigacji i pewnie większość tych do telefonu. Tym samym dodałem sobie niepotrzebnie pracy by wszystko naprawić.

Także przestrzegam. Gdyby ktoś chciał podłączyć sobie kabel na stałe. To najlepszym sposobem jest zwyczajnie podpiąć ładowarkę samochodową, tylko wcześniej rozebrać część którą normalnie wsadza się w gniazdo zapalniczki i dla wygody wyprowadzić przewody + oraz -. Całość roboty łącznie z lutowaniem, zaciskaniem konektorów etc zajmie około godziny.

edit: Aha, w razie czego parametry ładowarki powinny być "wygrawerowane" na obudowie naszego urządzenia (w moim GPS 5V 1,5A)