Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Równomierne stukanie na zakręcie w prawo przy dodawaniu gazu



maciooZD
28-01-14, 14:46
Witam. Panowie zaczynam sie poddawac i dopada mnie frustracja bo moja Hania jak do tej pory cichutko pokonywala wszelkie nierówności i gładko wchodzila w zakręty.

A więc po stwierdzeniu ze gumowa osłona przegubu zewnetrznego jest uszkodzona mechanik wymienił komplet tj. osłone i przegub. zadowolony z nowej czesci wracałem do domku i nagle przy zjezdzie z drogi szybkiego ruchu ( długi lekki łuk ktory mozna pokonac nawet 60km/h) usłyszałem puk puk puk puk puk puscilem gaz i cisza dodałem puk puk puk...

na szarpakach gosc nie wykrył nic wszystko niby ok jedynie skrzywiony łącznik stabilizatora - no to wymiana. Powrot do do domu od mechanika znów stan zadowolenia, ten sam zakręt i znów puk puk puk...

a może nowy przegub był wadliwy i teraz tak wali... ale ale podczas robienia kólek to w tył to w przod na parkingu kompletna cisza... dodam ze to puka przy okolo 40km/h i tylko na zakrecie w prawo...

Pomózcie!?! miał ktoś podobnie??

Jedras
28-01-14, 14:50
A może przegub wewnętrzny stuka... ?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

maciooZD
28-01-14, 14:59
Wiele jest tych wszystkich "może" i teraz wymieniać wszystko i sprawdzac w pechowym zakręcie stukanie?
na szarpakach gość nie mial sie do czego doczepić jesli chodzi o zawieszenie.
Jak sprawdzić czy wewnętrzny jest do wymiany?

Arturvf500
29-01-14, 15:40
a ktory przegub wymienil? bo jak stuka przy skrecie w prawo, to uwalony jest lewy;)

maciooZD
29-01-14, 15:45
wymieniał prawy :) co do lewego guma nie jest rozerwana hmm jak sprawdzic czy jest ok nie rozbierajac go? jakies luzy gora dól itp?

Arturvf500
29-01-14, 16:05
bez wyjecia moze byc trudno; generalnie czuc ze nie chodzi plynnie i w niektorych polozeniach ma tendencje do przeskakiwania/blokowania - trzeba bardzo delikatnie nim krecic, wtedy jest to wyczuwalne; nierozerwana oslona nie swiadczy niestety o sprawnosci przegubu

dudi189
29-01-14, 16:23
A ja miałem podobnie, na szarpaku też nic nie wyszło i myślałem że przegub a była to końcówka drążka kierowniczego.. najprościej to skręć kołami do oporu w prawo niech ktoś trzyma ręką na końcówce drążka a Ty ruszaj lewo-prawo kierownicą i z drugą strona tak samo, jak będzie luz to poczuje że końcówka drążka się rusza a koło stoi

maciooZD
29-01-14, 16:43
ok coś już tam mniej więcej wiem :) jak uda mi się rozwiązać tą zagadkę to wam napisze

Dziekuję panowie za podpowiedzi

Marek2354
29-01-14, 19:09
Ja wewnętrzny przegub jak miałem uwalony to podniosłem auto na kobyłki przodem, odpaliłem i wsadziłem pierwszy bieg. Koła zwisały i przy takim obciążeniu wewnętrzny się odezwał od razu.

maciooZD
29-01-14, 21:34
kurcze nie obstawiałbym na przegub chociaż nie można go wykluczyć, wali tylko przy pewnej predkości i niezaleznie od niej pukanie ciągle jest takie samo ani szybciej ani wolniej po prostu rytmiczne puk puk puk no i po drugie podczas robienia kuleczek w lewo czy w prawo wolniej czy szybciej totalna cisza... odzywa sie dopiero przy jezdzie po łuku, tylko w prawo i wtedy jak dodaje gazu no i nie za każdym razem...

no nic to bede działał i sprawdzal wedlug waszych wskazówek, może znajde przyczyne

Marecki
30-01-14, 01:40
A ja bym jeszcze sprawdził górny wahacz. Tak na wszelki wypadek

Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2

bartek_levis
30-01-14, 10:11
też obstawiam wahacz a konkretnie sworzeń (może mechanik nie dokręcił albo jest wybity) ewentualnie końcówka drążka lub sam drążek, czasami się zdarza że komuś wypadnie przegub wewnętrzny z kamieni i któryś się zsunie ale to by stukanie narastalo od samego ruszenia, musisz wybadać zawias na pewno coś znajdziesz

MikeFoto
01-02-14, 00:45
kurcze nie obstawiałbym na przegub chociaż nie można go wykluczyć, wali tylko przy pewnej predkości i niezaleznie od niej pukanie ciągle jest takie samo ani szybciej ani wolniej po prostu rytmiczne puk puk puk no i po drugie podczas robienia kuleczek w lewo czy w prawo wolniej czy szybciej totalna cisza... odzywa sie dopiero przy jezdzie po łuku, tylko w prawo i wtedy jak dodaje gazu no i nie za każdym razem...

no nic to bede działał i sprawdzal wedlug waszych wskazówek, może znajde przyczyne

Koniecznie zdaj relację. Mam to samo od 2 lat. Przeguby w międzyczasie zmieniane, końcówki drążka stabilizatora i kierowniczego. Zawias, górny wahacz (kompletny ze sworzniem) i nic nie dało. Na przeglądzie też nic nie widzą.
Co ciekawe w moim przypadku stukanie się nasila gdy auto jest zglebione. Problem występuje wyłącznie przy lekkim skręcie kierownicą w lewo przy prędkości ok 60-70km/h. W prawo jest ok, też kółeczka mogę kręcić do woli - żadnego strzelania pukania przy pełnym skręcie.

Marecki
01-02-14, 09:17
Jeszcze przychodzi mi do głowy, że to może być wybite górne mocowanie amortyzatora.

Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2

bartek_levis
01-02-14, 12:28
a może maglownica się zluzowała, skoro zawieszenie ok

kuster
02-02-14, 02:48
Miałem podobnie
Wymieniłem przeguby zewnętrzne ale nadal przy skręcie w prawo gdy samochód po lewej stronie był bardziej obciążony było słychać terkot jakby jakiś karabin strzelał.
Po wymianie przegubów nadal było to samo ale z czasem ustało.
Jeżeli zdaza się to tylko i wyłącznie przy skręcaniu (ostry zakręt) to obstawiam przeguby! Nie spotkałem się z czymś takim zeby drążki bądź wahacze czy tez same amortyzatory mogły wytwarzać taki odgłos.

MikeFoto
03-02-14, 14:16
wybite górne mocowanie amortyzatora.

Odpada, zmieniając na gwint zmieniałem też mocowanie górne mocowanie amortyzatora. Bez różnicy.

Ja obstawiam:
- przegub wewnętrzny
- mechanizm różnicowy w skrzyni (choć nie wiem czy ma to jakikolwiek związek)
- krzywą półoś
- wybite sworznie dolne (choć na przeglądzie przetrzepali mi zawieszeni i nic nie znaleźli)
- drążek kierowniczy (nie końcówka)

Ale jako że sworznie to najtańszy z elementów które można testowo wymienić. Spróbuje :)

Marecki
03-02-14, 15:56
Ok, wycofuję więc swoją tezę;)co do tego mocowania oczywiście. Jednak co do sworznia górnego wahacza lub też całego wahacza - podtrzymuję.

kuster
03-02-14, 22:11
Przegub wewnętrzny i dyfer jedynie moga skakać i to objawi się stukaniem ale nie przy ciągłej jeździe tylko przy dodawaniu/piszczaniu gazu

Krzywa półoś da o sobie znać juz przy jeździe na wprost

Dzisiaj sie dowiedziałem ze na stuki może mieć wpływ źle ustawiona geometria...
Sprawdźcie ta teorię

ElDiablo1212
03-02-14, 23:12
W weekend sprawdzałem ojca mb2 bo pojawiły też się u niego takie objawy, całe zawieszenie sprawdziłem niby nic złego się nie działo a to dalej puka. Nie mam pomysłu co to może być, objawy podobne jak u innych i gdzieś na forum czytałem że ten typ tak ma :D

probestic
03-02-14, 23:18
gdzieś na forum czytałem że ten typ tak ma

Nie mogę się zgodzić.

Coraz mocniej obstawiam przeguby wewnętrzne, bo oba zewnętrzne nowe, duużo elementów nowych w zawiasie łącznie z amortyzatorami i sprężynami, a potrafi równomiernie pukać. Nie zawsze, ale zdarza się to.

Pytanie do reszty maruderów ;)
Odczuwacie to na kierze, na budzie, czy przede wszystkim słuchowo :p ?

MikeFoto
04-02-14, 00:16
Odczuwacie to na kierze, na budzie, czy przede wszystkim słuchowo :p ?

Słuchowo, na kierownicy ja nic nie czuje, natomiast czuję pod nogą tak jakby półoś dostawała luzu - bo wyraźnie coś wibruje. Wystarczy minimalny ruch kierownicą i ustaje.
Kolejna ciekawostka, dzieje się tak wyłącznie jak jadę ze stałą prędkością - jeśli np stuka, nie zmieniając sposobu w jaki wchodzę w zakręt - przycisnę gaz - ustaje, podobnie jak zdjmę nogę z gazu.
Naj łatwiej jak sprawdzić to jak wrzucę luz/wcisnę sprzęgło przed zakrętem - wtedy na bank zacznie stukać.

Ale to dotyczy tylko i wyłącznie zakrętów po lekkim łuku i prędkości powyżej 60-70.

maciooZD
04-02-14, 12:56
u mnie jedynie słuchowo, równomierne stukanie podczas jazdy po łuku tylko i wyłącznie przy dodawaniu gazu, gdy odpuszczam gaz - ustaje... a jest to tak irytujące ze zaczynam wybierac taką droge do celu zeby tych zakrętów w prawo było jak namniej!@#!#! :( :( dwa przeguby zewnetrzne i łączniki stabliziatorów wymienione.... szukam dalej

probestic
04-02-14, 13:02
To ja dodam do tego nowe dolne sworznie, obie końcówki drążków, wspomniane amortyzatory, sprężyny i przeguby zewnętrzne. (geometria zrobiona)

Powoli pozostają w moim podejrzeniu jedynie elementy "niewymienione" ...czyli np. przeguby wewnętrzne :]

Karroll
04-02-14, 13:42
Podobne objawy spotkałem w VW T4 , uwalone było łożysko dyfra, a po rozebraniu skrzyni jeszcze inne łożyska były zmęczone/bez wałków w koszyku

maciooZD
04-02-14, 16:07
przyjmijmy ze mechanizm różnicowy w skrzyni sie posypal czy tam dyfer to da sie to naprawic czy tez trzeba wymieniać skrzynie??

ElDiablo1212
04-02-14, 17:14
Nie mogę się zgodzić.

Coraz mocniej obstawiam przeguby wewnętrzne, bo oba zewnętrzne nowe, duużo elementów nowych w zawiasie łącznie z amortyzatorami i sprężynami, a potrafi równomiernie pukać. Nie zawsze, ale zdarza się to.

Pytanie do reszty maruderów ;)
Odczuwacie to na kierze, na budzie, czy przede wszystkim słuchowo :p ?

Wiem trzeba te pukanie zlikwidować ;)
Mam kompletne półośki z przegubami wewnętrznymi i zewnętrznymi to będę wymieniał i zobaczę czy coś się zmieni

Karroll
04-02-14, 18:16
przyjmijmy ze mechanizm różnicowy w skrzyni sie posypal czy tam dyfer to da sie to naprawic czy tez trzeba wymieniać skrzynie??

Da się wymienić osobno. Przy okazji przegląd innych elementów. synchro/łożyska

MikeFoto
22-03-14, 19:38
Panowie, komuś udało się rozwiązać problem poprzez wymianę przegubu wewnętrznego ?
Druga sprawa, trochę szukałem i nie jestem pewien, ale kto wie na ile przeguby wewnętrzne są zamienne ? Tzn czy ten do MB do skrzyni D serii pasuje od każdego D seryjnego 5D czy też są różnice ?
Ile zębów na wieloklinie i czy ma wogóle znaczenie czy wersja jest z ABS czy nie, podobnie jak strona prawa/lewa ?

Ma ktoś sprawdzone, nowe przeguby - jakaś konkretna firma ? Bo np intercars nie sprzedaje samych przegubów wewnętrznych tylko kompletne półoski.

MikeFoto
08-04-14, 21:19
Koniec końców problem rozwiązałem u siebie.

Jeszcze wczoraj miałem następujące objawy:
- przy przyspiszaniu cisza
- przy jeździe na wprost i na lekkich łukach w lewo ze stałą prędkością - równomierne stukanie i wibracje zwiększające częstotliwość względem prędkości
- przy lekkich łukach w prawo - cisza
- przy ostrzejszych zakrętach w prawo i lewo - cisza
- przy manewrowaniu na parkingu i na pełnym skręcie w prawo i lewo - cisza
- przy hamowaniu - cisza

Główny objaw wytłuściłem.

Co się okazało.....walnięty był przegub....zewnętrzny prawy albo krzywa półoś. Na początku wymieniono przegub wewnętrzny (półoś i przegub zewnętrzny został ten co był) - stukanie jak było tak jest.
Ostatecznie wymieniono kompletną półoś (na używkę)....i cisza błoga cisza.....

Lechuuu
17-04-14, 22:22
U mnie jest tez ten objaw, drga przy jeździe po łuku w prawo, w lewo też ale dużo mniej. Co zauważyłem to luzy wzdłużne na półosi - od strony kierowcy większe, a od strony pasażera mniejsze, nie wiem czy tak ma być ale luzy są... Przy jeździe po drodze (nierównościach) coś stuka- nie są to końcówki drążków bo są nowe. Obstawiam że wszystkim tym objawom winne są te luzy na półosi, tylko które przeguby teraz wymienić? Wewnętrzne czy zewnętrzne?? A może luzy na zabezpieczeniach są??

mialczek
07-11-16, 11:41
Cześć,

Udało się Wam rozwiązać problem? maciooZD, probestic, ElDiablo1212? W mojej Honce VIII 4d stuka przy dodawaniu gazu na łukach - lewo, prawo bez znaczenia.

Jade z prędkoscią 20kmh wchodze w rondo (lub inny ostry łuk którego przy 40kmh już pokanac by się nie dało więc na dużym skręcie kół wchodzę)
dodaję gazu (nie do oporu - tak żeby z 30kmh osiągnąć)
tr tr tr tr tr tr tr coraz szybciej w zależności od prędkości z jaka jadę.

Przy ruszaniu na maks skręcie z postoju brak objawów, przy jeździe na wprost brak objawów. Mechanik mówi - jeździj bo wszystkie przeguby zachowują sie tak samo. Tyle że Honka w przyszłym roku ma znaleźć nowego właściciela, a nie chcę kogos na minę wrypać. Z resztą nie słucham radia jak jeżdżę i te tr tr tr tr tr tr jest tak irytujące że koniec.

rafik54321
07-11-16, 21:03
Cześć,

Udało się Wam rozwiązać problem? maciooZD, probestic, ElDiablo1212? W mojej Honce VIII 4d stuka przy dodawaniu gazu na łukach - lewo, prawo bez znaczenia.

Jade z prędkoscią 20kmh wchodze w rondo (lub inny ostry łuk którego przy 40kmh już pokanac by się nie dało więc na dużym skręcie kół wchodzę)
dodaję gazu (nie do oporu - tak żeby z 30kmh osiągnąć)
tr tr tr tr tr tr tr coraz szybciej w zależności od prędkości z jaka jadę.

Przy ruszaniu na maks skręcie z postoju brak objawów, przy jeździe na wprost brak objawów. Mechanik mówi - jeździj bo wszystkie przeguby zachowują sie tak samo. Tyle że Honka w przyszłym roku ma znaleźć nowego właściciela, a nie chcę kogos na minę wrypać. Z resztą nie słucham radia jak jeżdżę i te tr tr tr tr tr tr jest tak irytujące że koniec.

Takie hałasy mogą powodować przeguby, lub u mnie taki hałas powodował tłumik środkowy - miałem oberwaną jedną gumę mocującą :)

szastal
25-12-16, 13:29
I też się mogę pochwalić że mi to wyszło. Tylko że mi najpierw szumialo u tylko jak nogę z gazu się zdjelo. Jak się dodało to od razu cisza. Skrzynia była rozbierana wcześniej przy okazji zmiany choinki i sprzęgła i wymieniane co trzeba więc auto trafiło powrotem do mechanika który nic nie stwierdził. Od tamtego czasu może ze 2 lata minęły i teraz puka jak rozwalony przegub, może przy jeździe w prawo bardziej ale czy na wprost czy w zakręcie to zawsze jak nogę z gazu zdjeme a jak silnik napędza koła to cisza

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka