PDA

Zobacz pełną wersję : AWD 4x4 civic 5 gen



hold
26-01-14, 20:42
Witam ostatnio sporo przeglądałem fora zagraniczne jak i nasze zainteresował mnie temat zrobienia 4x4 w 5genie w D-seri. Trochę zastanawiałem się z czego można adoptować skrzynie mosty i wszystkie inne graty, każdy robi z RTSI, Shuttla ale to trochę ciężko dostępne graty pomyślałem że dobrą alternatywą to Honda HRV tam też siedziała D-seria i skrzynia by na pewno pasowała z silnikiem :) dyferencjał też można przypasować do budy niestety pewnie trzeba by wał skrócić. Chociaż może nie do końca bo rozstaw osi różni się tylko jednynie o 11cm :) A szerokość HRV i Civic mają taką samą choć to nie jest tak że wszystko będzie pasować bo wiadomo odsadzenie kół itd i długość półosiek może się różnić choć można przerobić poskracać półośki. Kwestia tylnych wahaczy to najmniejszy problem bo trzeba będzie je wzmocnić i wpasować nowe łożyska z CRV i piasty przednie z civic-a i przednie przeguby. Ogólnie to temat rzeka ale jeśli miał by ktoś jakieś ciekawe informacje zdjęcia swoich projektów bo wież że było u nas 4x4 B18T LukasJuve i D16Z6 turbo 4x4 i D16 TK Kuba Guzik

Maksio
26-01-14, 21:57
Na racingforum jest jeden taki 5gen w sedanie (o ile dobrze kojarzę). Każdy Ci powie - gra nie warta świeczki, ale skoro chcesz, przecieraj szlaki.

hold
26-01-14, 22:15
ale oryginalne RTSI ?

Każdy Ci powie - gra nie warta świeczki, ale skoro chcesz, przecieraj szlaki.
Ogólnie to chodzi mi o względny techniczne i proszę nie piszcie że to się nie opłaca pomińmy tą kwestię hehe

Wenega
27-01-14, 07:22
z HRV pewnie jeszcze nikt w PL nie wkładał napedu 4x4 do V gena, więc w kwestiach technicznych wiedza ogół jest pewnie zerowa..

hold
27-01-14, 19:09
Mam pytanie nie wiecie w jakich modelach civic-a siedziały piasty przednie o wymiarze montażowym łożyska 43mm ? Bo rozebrałem zwrotnice z EG3 i tam średnica piasty w miejscu łożyska jest 38mm. I oczywiście o rozstawie 4x100.

jarosz
27-01-14, 20:18
tylne wahacze hrv ma inne niż w civicu.

Miałem kiedyś taki napęd, chciałem go wkładać lecz poszedł na handel.

hold
27-01-14, 21:03
No wiem że są inne ale już mam patent jak przerobić wahacze z civic-a aby nadawały się do 4x4 :) A co było przeszkodą aby go zamontować jakaś przyczyna że coś nie psuje czy dałeś sobie poprostu z tym spokój. A co do twojego nicku to taki sam jak moje nazwisko hehe

rosiniak99
27-01-14, 22:30
Napędy 4x4 hondowskie jeżeli mają przenosić sporą moc i mielić 4 kółkami to się nie nadają - wszystko za skrzynią do przebudowy. Mam na myśli CR-V i HR-V.
Z drugiej strony jeżeli tył zacznie odbierać moment jak należy pytanie czy reduktor wytrzyma...

Karpiczek
27-01-14, 22:32
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=29762&postdays=0&postorder=asc&start=0

Do preludy jakoś się udało przerobić napęd z CR-V :P

hold
27-01-14, 22:54
rosiniak99 co masz na myśli z przebudową ? co trzeba zmieniać przerabiać aby były wytrzymalsze ? Bo z tego co widzę to u niektórych spokojnie napęd z RTSI przenosi ponad 250KM a nawet pewnie koło 350KM w D16 Turbo kompresor
I na pewno nie będe robił takich rzeczy jak typo na filmiku hehe http://www.youtube.com/watch?v=ddGpNv3aNoE

lukasjuve
28-01-14, 08:33
Napędy 4x4 hondowskie jeżeli mają przenosić sporą moc i mielić 4 kółkami to się nie nadają - wszystko za skrzynią do przebudowy. Mam na myśli CR-V i HR-V.
Z drugiej strony jeżeli tył zacznie odbierać moment jak należy pytanie czy reduktor wytrzyma...

Na jakiej podstawie wyciągnąłeś takie wnioski? Na podstawie użytkowania seryjnej CRV? B18T na HX35, skrzynia SBXM CRV Igen i dyferencjał z CRV IIIgen przenosi moce powyżej 400KM jak nie wyższe i jeździ w takim setupie do dziś, gdzie auto zostało zbudowane ponad 3 lata temu.

kosnita
28-01-14, 20:50
A w hrv masz z tylu belke a nie wahacz tak w ramach scislosci ;) Hrv wcale tak super dostepna tez nie jest wiec ja nie azedl bym w tym kierunku. Predzej crv. A czy dyfer w crv 1g a 3g jest takiej samej wielkosci i uchwyty montazowe te same ?

lukasjuve
28-01-14, 20:57
Punkty montażowe są takie same, gabarytowo IIIgen. jest ciut większy w stosunku do Igen bo od tej generacji dyferencjały były poprawione. Przełożenia te same, nawet między benzyną i dieslem.

kosnita
28-01-14, 21:36
jakie moce wytrzymuja te dyfry? Ja chcialem robic samo rwd ;)

zakit
28-01-14, 22:35
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=29762&postdays=0&postorder=asc&start=0

Do preludy jakoś się udało przerobić napęd z CR-V :P

akurat to nie sa napedy cale z zawieszeniem, bo zawieszenie jest seryjne z prelude. wykorzystany zostal tylko wal, dyfer i skrzynia.

lukasjuve
28-01-14, 22:44
jakie moce wytrzymuja te dyfry? Ja chcialem robic samo rwd ;)

Do RWD odpuściłbym napęd Hondy.

hold
28-01-14, 22:57
A w hrv masz z tylu belke a nie wahacz tak w ramach scislosci ;)
A to akurat mi nie przeszkadza hehe ogólnie to jeśli chodzi o budowe HRV i Civic-a to znam dośyć dobrze. A wahacze to będą pewnie orginał z 5gena tylko że przerobione na inne łożyska aby dało się zamontować przednie przeguby i piasty od civic 5gena.

kosnita też zobacz co piszesz, mówisz że HRV nie jest super dostępna to wpisz w allegro Shuttle albo Civic RTSI i będzie ooo kurde chyba nie bez powodu ten typo chce napędy z HRV hehe I jeszcze mówisz że ty byś szedł w napędy z CRV no to musisz mieć B-serie :) ale też pamiętaj że przełożenia muszą się pokrywać bo fizycznie złączyć można skrzynie z HRV z dyfrem od CRV i odwrotnie ale jeśli nie będzie identycznych przełożeń na koła, to przednie kołą będą się kręcić z inną prędkością niż tylne.

kosnita
28-01-14, 23:07
zauwaz tez ze zadne napedy hondowskie nie zalazaja sie na stale ale tylko wtedy gdy przod gubi przyczepnosc. Hrv tez jest malo. Ja chce zrobic u mnie samo rwd i tak sie zastanawiam co tu mozna zastosowac ciekawego? dyfer z nissana ? Jest jakakolwiek skrzynia ktora ma wyjscie na wal z boku? Pewnie trzeba by zastosowac skrzynie z crv lub shuttla dyfer z nissana i jakos to polaczyc. Ale czy da sie zablokowac to wszystko tak zeby 100% mocy szlo na tyl? I wogole z 4wd skrzynie da sie przerobic tak zeby ciagnal sam tyl?

hold
29-01-14, 00:09
Jeśli nie podepniesz przednich półosiek tylko zepniesz skrzynie z tylnym dyfrem to będzie ciągną tylko tył :) jeśli dyfer będzie połączony ze skrzynią bez żadnych tam sprzęgieł itd A Jeśli chciał byś coś takiego zrobić na dyferencjale z hondy to zamiast tarczek byś musiał dorobić nowe tarczki które by złączyły za stałe skrzęgło w dyfrze, a sprzęgło do załączania tylnego napędu to są bardzo podobne do sprzęgieł motocykowych tylko że w dyfrze z hondy jeżeli wystąpi uślizg przednich kół zwiększa się ciśnienie oleju i dociska/skleja tarczki i załacza się tylny napęd.

rosiniak99
29-01-14, 07:27
Na jakiej podstawie wyciągnąłeś takie wnioski? Na podstawie użytkowania seryjnej CRV?

Tak - za każdym razem jak patrzę na półośki...

B18T na HX35, skrzynia SBXM CRV Igen i dyferencjał z CRV IIIgen przenosi moce powyżej 400KM jak nie wyższe i jeździ w takim setupie do dziś, gdzie auto zostało zbudowane ponad 3 lata temu.
Ja do swojej i 500KM podczepię to 3 lata pojeżdżę również jak nie będę heblował na asfalcie.
Nie wiem jaki jest napęd w CRVIII ale z Twojego opisu wnioskuje że to już stały 4x4, poślizgów już tam nie uświadczymy więc w końcu będzie można hondkami porządnie po szutrach polatać. Z chęcią do siebie też wrzucę jak to takie proste i solidne.
Powiedz jeszcze ile km przez 3 lata kolega zrobił bo z tego co widzę większość projektów jest zabawką weekendową na wiosnę i lato.


Do RWD odpuściłbym napęd Hondy.
Dlaczego ? Skoro 400KM przeniesie 4x4 to 200KM RWD jest jak najbardziej osiągalne - no niech mnie ktoś poprawi ale tak słyszałem

kosnita
29-01-14, 08:04
Ja chcialem to dzialac na napedach z shuttla ew tylko skrzyni. Chce pozostac w d serii zakuc uturbic na 250+ :)

lukasjuve
29-01-14, 08:19
Ja chce zrobic u mnie samo rwd i tak sie zastanawiam co tu mozna zastosowac ciekawego?

SR20DET z kompletnym napędem.


Nie wiem jaki jest napęd w CRVIII ale z Twojego opisu wnioskuje że to już stały 4x4

Nie jest stały ale tylny dyferencjał w porównaniu do wcześniejszych jest w stanie przenieść więcej momentu.

Co do tylnych półosi to wałki i tak były dorabiane w Motomaxie bo w zasadzie na długość pasuje tylko jeden z nich.

kosnita
29-01-14, 08:22
Ale chcialbym pozostac przy silniku hondowskim tylko poprostu dolozyc skrzynie wal i dyfer z tylu :)

Saiti
29-01-14, 10:57
Ale chcialbym pozostac przy silniku hondowskim tylko poprostu dolozyc skrzynie wal i dyfer z tylu

F20C z S2000. Bo chyba nie założysz silnika poprzecznego, aby napędzał Ci tylko tył? Walę w ciemno, że nie zrobisz takiego projektu i tak :) Bo to ani tysiąc, ani dziesięć tysięcy, ani złotych ani dolarów :)

kosnita
29-01-14, 12:30
szczwrze mwiac to ja nie wiem skad wy te chore sumy bierzecie, jak sami nic nie robicie to ja sie nie dziwie wszystko sie mechanikom oddaje ktorzy lasuja jak za zboze.... Radze czasami cos zrobic samemu a nie, a potem pieprzyc glupoty ile to nie kosztuje...

rosiniak99
29-01-14, 12:32
F20C z S2000. Bo chyba nie założysz silnika poprzecznego, aby napędzał Ci tylko tył? Walę w ciemno, że nie zrobisz takiego projektu i tak :) Bo to ani tysiąc, ani dziesięć tysięcy, ani złotych ani dolarów :)
x2
http://www.jdmstyletuning.com/wordpress/wp-content/uploads/rwdeg.jpg
http://image.importtuner.com/f/27558197%2Bw750%2Bst0/impp_1007_11_o%2B1993_honda_civic_vti%2Brear.jpg

Kosnita nie zrobisz na Dserii prawdziwego RWD - chyba jakimiś drut-modami czyli z tylnego dyfra pompy out sprzęgło na sztywno a przednie półośki szlifierką kątową.
Niestety prawdziwych driftów też nie będzie bo przednie koła FWD mają za mały skręt ;)

Saiti
29-01-14, 13:02
szczwrze mwiac to ja nie wiem skad wy te chore sumy bierzecie, jak sami nic nie robicie to ja sie nie dziwie wszystko sie mechanikom oddaje ktorzy lasuja jak za zboze.... Radze czasami cos zrobic samemu a nie, a potem pieprzyc glupoty ile to nie kosztuje...

Hahahahha, tak, bo ja to zdecydowanie jeżdżę po mechanikach :D ostatnio u mechanika byłem, jak ustawiałem geometrię :)

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/q73/s720x720/1185426_564490136920565_20351429_n.jpg
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/q77/s720x720/1384338_583798614989717_2111407426_n.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/q79/s720x720/1233516_564749840227928_1174041803_n.jpg

nawet i w nocy w świetle latarni robię pod domem :)

Przepraszam za spam, musiałem :)

Yotomeczek86
29-01-14, 13:13
hahahaah no My to te akcje na ulicy z Mariuszem to mamy już w jednym palcu :D

Tommi01
29-01-14, 13:42
F20C z S2000. Bo chyba nie założysz silnika poprzecznego, aby napędzał Ci tylko tył? Walę w ciemno, że nie zrobisz takiego projektu i tak Bo to ani tysiąc, ani dziesięć tysięcy, ani złotych ani dolarów

wg mnie to glupota robic 5g z rwd czy nawet 4x4
jak rwd to kupic tanie s2k 30tys i sie cieszyc albo za tyle kupic s14a i bawic sie w drifty albo inne rwd
4x4 impreze czy nawet eclipse gsx-a za takie pieniadze wsadzone w jajko wolal bym kupic cos innego

lukasjuve
29-01-14, 13:44
za takie pieniadze wsadzone w jajko

Czyli jakie?

Saiti
29-01-14, 14:02
wg mnie to glupota robic 5g z rwd czy nawet 4x4

Masz rację. Według mnie aby zrobić dobre RWD w Hondzie albo 4x4 należy solidnie obspawać tył. Buda staje się wiotka i nie ma to sensu.

Tommi01
29-01-14, 14:06
Czyli jakie?

f20 czy sr 10k , lapy , wydech , elektronika , poloski , zrobienie tylnego zawieszenia , bak paliwa , heble , zawias , ladne jajko 5k to napewno wyjedzie ponad 20 tys

ostatnio byla ladna s13 sr20 za 16tys.. wiec po co pchac to w jajako?

kosnita
29-01-14, 14:09
kupic tanie s2k 30tysi... *****ista opcja hahahaha xD
Saiti mowie konkretnie o tobie ? Bo raczej nie wydaje mi sie zebym cos takiego o tobie napisal...
A widzialem sporo ludzi ktorzy zeby zmienic glupie amorki w hondzie jezdza do mechanika no to sory ....
Saiti wal w ciemno i zajrzyj na fejsa Tweety Eg by Stawik, a gadac ze czegos nie zrobie czy cos zrobie to nie bd mi nikt mowil hahahah.... Nie wiem o co ci chodzi poprostu w tym temacie ludzie szukaja roznych punktow zaczepenia w tych napedach, ale jak widze ty wolisz zyc z stwierdzeniem ze nie opyla sie, yyyy po co sie meczyc itd... i gadac innym ze nie ma sensu tego robic. Szczerze mowiac gowno mnie obchodzi co o tym myslisz ale nie siej zametu bo to nie potrzebne nikomu. AMen !

A co do tematu przeciez tak jak mowicie mozna zalozyc skrzynie z crv (b seria) lub z shuttla (d seria) do tego dyfer z crv (tak jak ktos powiedzial mocniejszy jest) to takie duze koszta ? 5k w maksie, do tego zbiornik w kolo zapasowe, wpasowac wal, wziasc wahacze z shuttla lub przerobic obecne na lozyska zeby mozna bylo w nie przegub wlozyc ( gdzies widzialem taki temat ze ktos przerabial), z hamulcami nie widze problemu, flansza pod zaciski i gotowe (zreszta ja juz mam tak heble zrobione).

Moze niektorzy nie chca jezdzic milionowa bmw, s14 czy innym rwd tylko szukaja oryginalnosci ?

Tommi01
29-01-14, 14:17
kupic tanie s2k 30tysi... *****ista opcja hahahaha xD
Saiti mowie konkretnie o tobie ? Bo raczej nie wydaje mi sie zebym cos takiego o tobie napisal...
A widzialem sporo ludzi ktorzy zeby zmienic glupie amorki w hondzie jezdza do mechanika no to sory ....
Saiti wal w ciemno i zajrzyj na fejsa Tweety Eg by Stawik, a gadac ze czegos nie zrobie czy cos zrobie to nie bd mi nikt mowil hahahah.... Nie wiem o co ci chodzi poprostu w tym temacie ludzie szukaja roznych punktow zaczepenia w tych napedach, ale jak widze ty wolisz zyc z stwierdzeniem ze nie opyla sie, yyyy po co sie meczyc itd... i gadac innym ze nie ma sensu tego robic. Szczerze mowiac gowno mnie obchodzi co o tym myslisz ale nie siej zametu bo to nie potrzebne nikomu. AMen !

A co do tematu przeciez tak jak mowicie mozna zalozyc skrzynie z rv (b seria) lub z shuttla (d seria) do tego dyfer z crv (tak jak ktos powiedzial mocniejszy jest) to takie duze koszta ? 5k w maksie, do tego zbiornik w kolo zapasowe, wpasowac wal, wziasc wahacze z shuttla lub przerobic obecne na lozyska zeby mozna bylo w nie przegub wlozyc ( gdzies widzialem taki temat ze ktos przerabial), z hamulcami nie widze problemu Oo Flansza pod zaciski i gotowe (zreszta ja juz mam tak heble zrobione).

Moze niektorzy nie chca jezdzic milionowa bmw, s14 czy innym rwd tylko szukaja oryginalnosci ?


ale tu nie chodzi zeby sie klucic......
tylko chodzi w czym civic 4x4 czy rwd bedzie lepszy od reszty i ile wytrzyma... datsuny i bmki upalaja jak tylko moga i jezdza dalej ciekawe co by sie z civicem dzialo , buda to plastelina

szukasz orginalnosci kup impreze i zrob rwd.. albo toyote soarer albo corollki starej szukac

kosnita
29-01-14, 14:33
w niczym nie bedzie lepszy a w czym niby ma byc? Civic lekka buda wszystko. To jest teraz to samo jak ludzie pytali sie mnie po co chce robic hydrolape ? Bo chce!. Albo po co do malara wkladac silnik od motoru? Tez nie bedzie to w niczym lepsze od bmw czy innego rwd. Ale ludzie to robia i sie ciesza z tego ;) Ale czy ma byc lepsze? Hmm moim zdaniem zeby bylo tak samo dobre to juz bedzie sukces ;) A jak uda sie cos ulepszyc to jeszcze wiekszy sukces dla mechanikow ;)

Tommi01
29-01-14, 14:36
w niczym nie bedzie lepszy a w czym niby ma byc? Civic lekka buda wszystko. To jest teraz to samo jak ludzie pytali sie mnie po co chce robic hydrolape ? Bo chce!. Albo po co do malara wkladac silnik od motoru? Tez nie bedzie to w niczym lepsze od bmw czy innego rwd. Ale ludzie to robia i sie ciesza z tego

to nic tylko czekac az sie zaczenie budowa :) czekam na nowy temat
Pozdro

HakerPL1
29-01-14, 15:09
Hmm moim zdaniem zeby bylo tak samo dobre to juz bedzie sukces

Niestety nie będzie to nawet w przybliżeniu tak dobre jak na przykład subarka no ale życzę powodzenia ;) I czekam z niecierpliwością na jakieś informacje na temat prac ;)

kosnita
29-01-14, 15:18
Ja mam taki plan a do jego zrealizowania dluga droga. Ale trzeba zbierac informacje, jak macie cos na ten temat to wrzucajcie tu wszystko sie przyda :)

lukasjuve
29-01-14, 15:28
nie będzie to nawet w przybliżeniu tak dobre jak na przykład subarka

Bez centralnego dyfra NIGDY takie nie będzie.

rosiniak99
29-01-14, 19:03
Kosnita wymieniłeś wszystko co Ci potrzeba do tego zabiegu - jak zostajesz przy D-serii skrzynia z shuttla albo hrv jak Bseria to CRV - wał z czego Ci pasuje, jak RWD to musisz spiąć tylni dyfer jak dobry 4x4 to musi być centralny dyfer jak kolega wyżej napisał - może z Freelandera podejdzie - do tego kupa pracy, cięcia spawania i będzie jeździć. Amen
P.S. Skrzynia w CRVce I ma wybieraki na linkę a jej tylny dyfer jest w pełni mechaniczny w kolejnych genach z tego co mi wiadomo była jakaś elektronika.
Powodzenia

kosnita
29-01-14, 21:03
Dzieki ;) Wiesz czasami jak elektryka to jak to zwykle bywa mozna cos na krotko moze zblokowac xD narazie to jest plan kompletuje graty i bede dzialal cos ;) Narazie musze pomalowac i wyjechac normalnie w tym sezonie a rwd to nastepny sezon juz ;)

drvtec
31-01-14, 19:31
tak sobie czytam i się zastanawiam czy nie prościej i szybciej było by znaleźć coś co pasuje rozstawem osi z civem ale z napędem 4x4. Zrobić przekładkę budy i heja. Gdzieś w necie ktoś tak zmajstrował civo-imprezę

hold
31-01-14, 21:01
hehe widziałem ten projekt gość posadził budę z civic 5g na subaru impreze. Ja już myślę nad przeróbka tylnych wahaczy i jak narazie mam problem ze znalezieniem odpowiedniego kawałka stali jakiejś rury grubościenne coś około fi105mm o grubości ścianki 20mm żeby zrobić tuleje na łożyska.

HakerPL1
01-02-14, 22:12
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2763036

scorpion_07
01-02-14, 22:33
A moze cos takiego... http://allegro.pl/piasta-lozysko-kola-tyl-honda-cr-v-crv-abs-07-i3866986534.html dorobic flansze by bylo mocniejsze i odpada wbijanie lozyska

HakerPL1
01-02-14, 22:51
było by ok, tylko rozstaw 5x114.3

scorpion_07
01-02-14, 23:03
no tak zapomnialem ;) ja u siebie przerabialem na 5x114,3 dlatego tez wpadlo mi to glowy :)