Zobacz pełną wersję : Nie da się wrzucić biegu przy włączonym silniku
brykolchorzow
26-01-14, 19:49
Witam, od wczoraj pojawił mi się problem w Hondzie 1,4 iS. Wczoraj jadąc w trasie zauważyłem że pedał sprzęgła po zmianie biegu do połowy wraca w normalnym tempie, w połowie się zatrzymuje żeby za chwilę odskoczyć do normalnej pozycji, zbagatelizowałem to bo myslałem że chodzi o mrozy i myślałem że wróci do normy. Wracając z powrotem z trasy coraz częściej miałem problemy wrzucić jakikolwiek bieg, dojechałem do domu znów bagatelizując sytuację. Dzisiaj wchodząc do samochodu przejechałem 6km za każdym razem miałem ciężko zmienić bieg, a sprzęgło stawało się coraz luźniejsze, aż byłęm zmuszony zjechać na parking, gdy na nim wrzucałem bieg wsteczny zaczynało harczeć a gdy wsteczny wskoczył samochód od razu gasł. Żeby nie pogłębić problemu do domu wróciłem holowany przez tatę. Powiedzcie mi na co Wam to wygląda? Czy potrzeba będzie wymiana całego sprzęgła? Jutro sprawdzę płyny bo teraz już nie chcę na ten mróz wychodzić.
Sprawdź stan płynu w zbiorniczku, uzupełnij jeśli brakuje i odpowietrz układ. Jeśli to nie pomoże, to padła pompka lub wysprzęglik, niedrogie w zakupie, nietrudne w wymianie.
zbigniewnekla
27-01-14, 09:27
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?196301-Peda%B3-sprz%EAg%B3a-odbija-quot-skokowo-quot
brykolchorzow
27-01-14, 11:10
ok, dzieki za link, bylem teraz w aucie, faktycznie nie ma plynu, odpowietrze i uzupelnie wieczorem, jednak moje objawy sa nieco inne niz z linku powyżej, u mnie nie dosc ze sprzeglo tak chodzi to jeszcze kompletnie biegu zadnego nie idzie wrzucic teraz, probowalem mocno wrzucic jakikolwiek bieg i nie da rady...
zbigniewnekla
27-01-14, 12:00
ok, dzieki za link, bylem teraz w aucie, faktycznie nie ma plynu, odpowietrze i uzupelnie wieczorem, jednak moje objawy sa nieco inne niz z linku powyżej, u mnie nie dosc ze sprzeglo tak chodzi to jeszcze kompletnie biegu zadnego nie idzie wrzucic teraz, probowalem mocno wrzucic jakikolwiek bieg i nie da rady...
dokładnie takie są objawy zapowietrzonego układu, nie da się wrzucić płynnie biegu, szwagier miał tak zapowietrzony, że do domu wracał na trójce
probowalem mocno wrzucic jakikolwiek bieg i nie da rady...
Próbuj mocniej to może dojdzie jeszcze skrzynia do remontu ;) Jak widzisz że nie ma płynu, to tak jakbyś chciał wbić bieg bez wciskania sprzęgła. Płyn nie wyparował, gdzieś jest nieszczelność i jeśli samo dolanie/odpowietrzenie pomoże, to jednak problem wróci po jakimś czasie.
brykolchorzow
27-01-14, 23:10
bylismy dzisiaj przy aucie, odpowietrzylismy uklad, wymienilismy plyn ale zauwazono zacieki w okolucy pedała sprzęgła, chyba z uszczelki pompki, po wymianie tego powinno byc ok?
nie wspomnialem ze biegi wchodza teraz lepiej niz dotychczas. :) no ale cieknie wiec trzeba cos zrobic.
jeżeli z pompki leje to wymiana + dobre odpowietrzenie załatwi sprawę ;)
bartek_levis
30-01-14, 10:15
zestaw naprawczy autofrena załatwi sprawę koszt ok 30 zł w intercarsie tylko wyczyść porządnie pompkę sprzęgła jak już rozbierzesz i zobacz czy się ścianki za mocno nie powycierały bo może być konieczna wymiana pompy no i z narzędzi musisz mieć szczypce do zdejmowania opasek zegiera
Bartek, masz może numer tego zestawu naprawczego? Byłem kiedyś w ic z zapytaniem o powyższe to tylko całą pompkę potrafili znaleźć. Z kolei w innym sklepie dostałem zestaw naprawczy pompy... hamulcowej :) Mam starą pompkę i chętnie bym ją zrekultywował, byłaby na zapas bądź dla potrzebujących.
bartek_levis
30-01-14, 15:14
oczywiście D1-531 u mnie był taki w mb ale robiłem koledze w vti i tez taka sama pompa więc musi pasować na stronie ic 23 zł,
http://media1mi.pl/p/1/23/262/photo-245452a9-b32f-4afb-b37d-685bbd51960b-for_zoom.jpg
Więc można sadzić, że pompy są takie same? Tzn. zestawy naprawcze pasują do wszystkich?
bartek_levis
01-02-14, 12:29
wygląda na to że wszystkie są takie same i co za tym idzie zestaw naprawczy do nich pasuje
A dopompy hamulcowej zestaw naprawczy moze macie?:p tzn numery i czy ciezko ja zregenerowac, bo podcieka na dole.
Podepnę się :)
Ciężko się tę pompkę wydobywa z auta? Bo wiem, że mi się poci i co jakiś czas dolewam po prostu płyn, ale kiedyś będę musiał to w końcu zrobić :(
P.S.
Wie ktoś może pod jakimi względami hydrauliczne sprzęgło jest lepsze od linkowego?
Bo w drugim aucie mam linkowe i nie ma z tym żadnych problemów, a w dodatku pedał lżej pracuje niż w cifie ;)
Sprzęgło hydrauliczne ma kilka zalet m.in. lżej pracuje (porównywanie do linki może być mylące, np z powodu zastosowania mocniejszego docisku), jest mniej awaryjne, nie wymaga regulacji, sprzęgło linkowe jest za to prostsze w naprawie.
bartek_levis
03-02-14, 13:17
Podepnę się :)
Ciężko się tę pompkę wydobywa z auta? Bo wiem, że mi się poci i co jakiś czas dolewam po prostu płyn, ale kiedyś będę musiał to w końcu zrobić :(
P.S.
Wie ktoś może pod jakimi względami hydrauliczne sprzęgło jest lepsze od linkowego?
Bo w drugim aucie mam linkowe i nie ma z tym żadnych problemów, a w dodatku pedał lżej pracuje niż w cifie ;)
łatwizna 2 śrubki klucz chyba 12 od środka pod deską rozdzielczą i przewód metalowy chyba klucz 10 ja zdejmowałem ze zbiorniczkiem be kiepsko tą obejmę od elastycznego przewodu się zdejmuje jak jeszcze zardzewieje to juz masakra... najlepiej nie ruszać więc jak zdejmujesz ze zbiorniczkiem to blaszka go mocująca to kolejne 2 śrubki na klucz 10, i pozostaje tylko odparć od pedału zawleczkę jak nie pójdzie palcami to polecam kombinerki albo żabkę jakaś... wyjmujesz bolec i pompka wolna
kolejny krok to rozebranie pompki z narzędzi potrzebne cążki do zegierów wyciągasz opaskę zegiera następnie wyjmujesz wszystkie bebechy wymieniasz gumki czyścisz obudowę w środku przy okazji warto umyć zbiorniczek od syfu
i składasz w odwrotnej kolejności
nie specjalnie chyba jest na co uważać a trochę zdolności manualnych i da się to w jakaś godzinkę półtorej zrobić na koniec zalewasz płynem dot-4 (potrzebny ktoś do pomocy z odpowietrzeniem)
i cieszysz się ze zregenerowanej pompki sprzęgła
A dopompy hamulcowej zestaw naprawczy moze macie?:p tzn numery i czy ciezko ja zregenerowac, bo podcieka na dole.
musisz w hurtowniach popytać autofren nie uwzględnia hamulcowej na stronie możesz z czegoś innego będzie a jak nie to zostaje cała pompa
Sprzęgło hydrauliczne ma kilka zalet m.in. lżej pracuje (porównywanie do linki może być mylące, np z powodu zastosowania mocniejszego docisku), jest mniej awaryjne, nie wymaga regulacji, sprzęgło linkowe jest za to prostsze w naprawie.
Czyli, jak w dwóch autach, pedał sprzęgła pracuje identycznie, przy czym jedno ma sprzęgło linkowe, a drugie hydrauliczne, to w tym z hydraulicznym będzie silniejszy docisk?
Taka jest teoria, jak producent coś wykona to już jego sprawa. Ale mówiąc że "w moim starym vw miałem na linkę i lekko chodziło, w hondzie mam hydrauliczne i chodzi ciężko, więc pewnie hydrauliczne są gorsze" mijamy się z prawdą.
Teoria jest słuszna, praktyczne różnice w "lekkości pracy" to kwestia raz docisku, dwa nasmarowania łapki i tulei łożyska oporowego. U mnie chodzi mega lekko, bo wymieniane było 60k km, wszystko oczyszczone + nowy odpowiedni smar tam gdzie trzeba i pracuje zupełnie inaczej jak stare po 250k km. Jak się przesiadam z toyoty albo subaru to przez pierwsze km jazdy hondą, noga wpada jak w dziurę :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.