PDA

Zobacz pełną wersję : Stukający przód po remoncie (Bilstein B6 + OEM tuleje)



Colin
25-01-14, 10:32
Witam, mam Civica MA9 95r. 5d, całe zawieszenie po remoncie na OEM tulejach, dodatkowo zamontowane sprężyny H&R (-40) + Bilstein B6.
Problemem są stuki z przodu (wrażenie jakby w kolumnie zawieszenie), bardziej na odbiciu niż dobicu, jak zrobiło się zimno (temp w okolicy zera nie koniecznie poniżej), stuka na nierównościach cały czas, gdy było ciepło (+20) stukało bardzo rzadko na znacznych dziurach, teraz potrafi na drodze z nierównościami (bez dziur).

Wachacze dolne (tuleje), wszystkie gumy stabilizatora (obejmy + mocowanie do wachaczy), wymienione na OEM, wachacze górne 555 (wymienione 2 lata temu bez luzuów), wszelkie sworznie bez luzów, dokręcone tak jak powinno być, kolumny z Bilsteinami B6 + sprężynami zamontowane na starej górnej poduszce amora (górne mocowanie do budy), dodatkowo górna rozpórka OEM, przeguby także bez luzów.

Kończą mi się pomysły co jest nie halo, zanim pojadę na szarpaki, na zbieżności gość stwierdził że magiel ma minimalny luz i można jeszcze bez obaw pojeździć (drążki wszystkie bez luzów). Wszystko to zaczeło się dziać po wymianie zawiasu na nowy, wcześniej były jakieś Koni na sprężynach -40%, po wymianie dodałem z nowych rzeczy rozpórkę, więc jest tak samo obniżony dlatego wątpie że to magiel (bo wcześniej już by stukał).

Co może się zmieniać pod wpływem temperatury (im niższa tym bardziej stuka), co jest czego mogłem niezauważyć na pierwszy rzut oka, ktoś mógłby na coś naprowadzić, myślałem że coś jest nie tak w górnych mocowaniu amora, te poduszki i tulejka górna ale sprawdziłem i dokręcone jak należy. Czy coś na zdjęciu poniżej może stukać?? Czy coś z poduszek amora (wkońcu nie ma tam łożyska tylko jest na sztywno przykręcane do budy a z drugiej do wachacza.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/163/0b3u.jpg (https://imageshack.com/i/4j0b3uj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/849/aye5.jpg (https://imageshack.com/i/nlaye5j)

A tak zawias zaraz po kupnie

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/831/dscn7904b.jpg (https://imageshack.com/i/n3dscn7904bj)

Pawel_JBL
25-01-14, 23:25
Może poprostu Amortyzator?

Colin
26-01-14, 09:54
Troche się boje że to może być to, ale stuka z obu stron (oba nowe bile by stukały??), a z obu stron stare zostały mocowania amora do budy.

karas
26-01-14, 11:46
jak przed zalozeniem amorków bylo ok a po jet nie ok to na wszelki wypadek na chwile zalozylbym stere amorki do tych sprezyn -a widze ze ogarniasz sam takze nie jest to problemem -i wtedy bedziesz wiedział czy to wina amorka czy czegos innego.

Pawel_JBL
02-02-14, 13:03
i jak diagnoza?

Camellia Racing
02-02-14, 13:15
A dokręcałeś amorki na czapce? Stuka na odbiciu jak śruba amorka wali w podkładkę może?

Colin
03-02-14, 12:48
Jeszcze nie miałem czasu zjechać do garażu (mam dostęp raz na 2 tygodnie - jak zjadę do rodzinnej miejscowości), Co rozumiesz przez dokręcenie amorka na czapce?? Górna śruba jest dokręcona na maksa jeśli o to Ci chodzi. Cały czas mam wrażenie że to sprężyna jakby się luzowała i nie wiem w coś pukała (tak mi się kojarzy bo jak było cieplej to mniej stukało, a metal się kurczy pod wpływem zimna) może w tą gumową osłonę która ją trzyma od góry i na tyle mocno że uderza w metalową czapkę
Albo faktycznie jakaś tulejka w górnym mocowaniu (tam co są dwie gumy), może je warto by było wymienić na nowe lub pouliretan??

sivy
03-02-14, 12:55
kiedys tak mialem w Eg (ma9 ma to samo zawieszenie) ale z tyłu. Taka tulejka metalowa która jest własnie na górze amorka
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/33094-1056x527.gif

nr 12. Wszystko było wymienione tak jak u ciebie a ta tulejka zardzewiała i tak dziwnie stukała. wymieniłem i cisza... o ile mozna rozmawiac o ciszy w civic'u ;P

Colin
03-02-14, 13:50
Akurat ta tulejka nie jest zardzewiała, ale na jej dolnej części siedzi sztywno na trzpieniu amora, a w jej górnej części troszkę się rusza prawo lewo, ale jak to się wszystko skręci to nie powinno mi się wydaje nic stukać.
Patrząc po rysunku zastanawiam się też czy ta tulejka (nr 12) nie będzie stukać o podkładkę (nr 7) lub o drugą (nr 9) przy dobiciu czy też odbiciu jak np gumy są już trochę spłaszczone (wytłuczone) i kończy się ich np zdolność amortyzacji, dlatego zastanawiałem się na pouliretanem. Ale patrząc z drugiej strony to zawias tam nie powinien pracować (tzn gnie się sprężyna i amor się ściska i wysuwa podczas pracy), a tam jest to skręcone na sztywno (na dole trzyma większa średnica trzpienia amora, a na górze dokręcona śruba.
Jak ostatnio to rozkręcałem to starałem się zobaczyć czy nie ma jakiś śladów (odbić), na wszystkich powierzchniach metalowych (szukałem śladów kolizji metal-metal) ale nic nie zauważyłem.

Może faktycznie to będzie ta tulejka (na górze pisałem na lekki luz prawo lewo), tylko kupić tulejke z gumami czy pouliretanami?? Wiecie może tak naprawdę jak to pracuje i jaka jest dokładnie rola tego rola (ma nie przenosić drgań pracy amora na budę)??

Camellia Racing
04-02-14, 00:12
Numer 7 to guma. Prędzej w 9 albo 6.
zdejmij komplet, rozkręć i złóż. Przestanie, tylko dokręć 16 przy zdjętym zawiasie na 25 Nm :)

Może się powtarzam ale po założeniu nowego zawiasu z tyłu mi stukało i nie mogłem dojść co. Było to tylko i wyłącznie jak było mokro i zimno, dokręciłem śrubę amorka (16) do końca i przestało :D

gundik1
04-02-14, 00:32
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-poprzecznego-honda-civic-vi-1998-01-i3874457188.html. u mnie stukalo tak po wymienie kompletnej polosi. okazalo sie ze wlasnie na tej tuleji , wachacz lezal gdy byl dokrecanyy, a powinien byc maks w gore, gdy dokrecilem go ku gorze to przestalo , moze sie myle , ale u mnie pomoglo

Colin
04-02-14, 20:35
Sprawdzałem dla pewności dokręcenie tej nakrętki na górze amora, powoli zaczyna mi klucz imbus fi5 w amorze objeżdżać więc jest na maksa, zastanawiam się nad tymi dwiema gumami i metalową tulejką, zamówię na dwie strony i wymienię ale dopiero w przyszłym tygodniu, napisze czy to coś dało.

Colin
18-02-14, 20:46
Problem rozwiązany, winne były owe tulejki z gumami, wymieniłem obie na przodzie i stukanie ustało (po wymianie przejechałem się kilka kilometrów po najbardziej dziurawych drogach w mojej wiosce, łącznie z zaliczeniem 1km drogi z płyt betonowych), nie słyszałem nic z tego co było (jadę jeszcze na jakiś dłuższy rekonesans ale myślę że nic nie wyjdzie). Z drugiej strony to zastanawiam się jak musiała pracować ta tulejka żeby stukało (jedyne jej ruchy to góra dół), ale to mi się trochę kłóci z tym że było maksymalnie dokręcone. Grunt że zawias dobrze trzyma się drogi i nic nie puka.

Poniżej zdjęcie nowych i już zajeżdzonych gum z tulejką
]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/fs1l.jpg[/URL

York22
20-02-14, 07:28
Kupowałeś nowe te poduszki ? Jak tak to gdzie dorwałeś ? :)

probestic
20-02-14, 07:39
Te poduszki w ofercie ma KYB , oznaczenie SM5058 :) do dostania w IC, czy innych motoryzacyjnych.


http://kayaba.istore.pl/pl/kyb-sm5058-poduszka-amortyzatora-przod-tyl-honda-accord-civic-crx-prelude-szt-kayaba.html

Colin
20-02-14, 22:18
Kupiłem na jdmshop.eu, po 45 zł na stronę.