Zobacz pełną wersję : Sportowy zawias do MA8
PaTrYk93-p2
24-01-14, 02:00
Koledzy pomóżcie mi, bo już słyszałem,czytałem tyle "opini" że kompletnie niewiem już nic.
Jak wiadomo Civic MA8 5d (angielka) jest rzadkością w świecie "tuningowym" dlatego też jest mało do tego "tuningowych" części.
Chce moją obniżyć i nieco utwardzić. I tu moje pytanie.
Z czego moge wsadzić zawias? Nie chodzi mi o marke, a model/generacje civica które podejdzie.
Np. czy z Civica ek4 podejdzie zawias bez większych,poważniejszych przeróbek? I jak będzie wyglądała sprawa obnizenia?... Głównie chodzi o to by przód i tył równo zeszły.
Jako że u mnie prześwit jest gigantyczny chciałbym obniżyć o ok 5cm...
Jak wiadomo Civic MA8 5d (angielka) jest rzadkością w świecie "tuningowym" dlatego też jest mało do tego "tuningowych" części.
nie wiem w jakim ty swiecie zyjesz ale czesci tuningowych i zawiasów dolotow wydechów jest pelno do tego modelu w dodatku dedykowanych. Wystarczy ze wejdziesz w dzial nasze Hondy dzial 5d i Aerodeck i sobie podpatrz co ludzie montują do Angielek.
PaTrYk93-p2
25-01-14, 07:17
Tak, tylko że większości jest Adaptowane z Polifta/ innych generacji.
I przepraszam bardzo ostatnio na SCP-były tylko 2-3 Angielki ;o
Ale nie o tym temat.
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-110367.html
Jest opisane co pasuje. Jak zjedziesz niżej jest tłumaczenie z ang-pol.
I przepraszam bardzo ostatnio na SCP-były tylko 2-3 Angielki 5 które znałem były na pewno. moja,bobas,wojtas6g z krk,kuster,matroo, czy jakoś tak przepraszam jeśli przekręciłem. Z czego 3 były w naszym sektorze więc sądzę że było więcej :) Fakt jest nas mało, jest to auto średnio kultowe, ale trzeba sobie jakoś radzić.
Witam,
jeżeli będziesz zainteresowany to mogę coś od nas zaproponować z zawieszeń.
Pozdrawiam
Krzysiek
PaTrYk93-p2
26-01-14, 01:13
Witam,
jeżeli będziesz zainteresowany to mogę coś od nas zaproponować z zawieszeń.
Pozdrawiam
Krzysiek
Po to założyłem temat =D
Chce pewnego info z czego można wziąć zawias i nie będzie komedii..
Witam,
więc poniżej przesyłam Ci ceny do MA8 1.4 75KM
Sprężyny obniżające
MTSXO0065 (obniżenie 40/35mm) - 300,00 zł/kpl.
Amortyzatory sportowe
przedni MTSHO001F - 140,00 zł/szt.
tylny MTSHO001R - 120,00 zł/szt.
+ przesyłka kurierska 18,00 zł
Pozdrawiam
Masz przecież też grupowy na gwint mts za śmieszne pieniądze..
PaTrYk93-p2
29-01-14, 00:31
Masz przecież też grupowy na gwint mts za śmieszne pieniądze..
Jak masz tak odpowiadać to nie odpowiadaj wcale.
Pytanie jest proste, wiec oczekuje konkretnych odpowiedzi.
Sformułuje je inaczej.
Czy mocowanie amortyzatorów, w tym ich długość się różni po miedzy V i VI gen i jak to się ma do Angielki.
Słyszałem teorie że angielka ma te same zawieszenie co V gen.
Tył w długości się rózni, angielka siada niżej 3 albo 4cm, ale na gwincie sobie równo ustawisz przód z tyłem no i z tyłu jeszcze w angielce musisz podkładki dorzucić przy mocowaniu do wachacza
PaTrYk93-p2
29-01-14, 02:59
Mówisz o zawieszeniu z V gen rozumiem tak? Zakładając iż kupie zawias do V gen. -35, przód zejdzie-35 a tył -55 tak? Dobrze rozumiem?
PaTrYk93-p2
04-02-14, 17:27
Jak się ma sprawa z samymi sprężynami? Pasuja P&P? tzn z V lub VI gen. moge spokojnie wsadzić na OEMowe amorki od angielki?
przód pasuje, tył jest inny angielka ma dłuższą sprężynę z tyłu inne mocowanie dolne sprężyny, amortyzator ma mocowanie dolne sprężyny tyle niżej co dłuższa jest sprężyna.
angielka i 5gen P&P ale cały zestaw sprężyna + amor to wtedy pasuje mowa oczywiście o tyle z przodu są takie same.
Jak nie chcesz mocno nisko i twardo to może amory + spirngi OEM od MG ZS - klon Civica MA/MB/MC :) Ja kupiłem takie i na wiosnę zakładam. Amory są twardsze niż te od MB6 i krótsze o ok 20mm. Sprężyny też są grubsze i maja mniej zwoi. Na tył pasują od wszystkich wersji, a na przód najlepiej z 1.6 ew. 1.8 bo od diesla i 2.5 v6 są za twarde springi (większa masa silnika i auto się nie obniża w stosunku do tyłu). Auto schodzi niżej o ok. 20-25mm. Do swojego auta kupiłem jeszcze stab tył od MG ZS - jest grubszy niż ten z MB6 - ma 20 lub 22mm. Sposób mocowania trochę inny (taki jak z ITR-a), ale pasuję. Ja za kpl. amorów i spirngów używanych zapłaciłem 380zł z przesyłką (amory tył z angilka mają 33 tys przebiegu, przód 80 tys. :P i nie jeździły po polskich równych drogach :P), stab kosztował kompletny z łącznikami i mocowaniami całe 70 zł :P
Więcej nowinek można się dowiedzieć na forum UK: http://civic5.com/forum/ trochę ludu do angielek wkłada zawiasy z MG ZS. I się prowadzi ponoć o wiele lepiej niż MB6.
Tu jest filmik ze starego Top Gear'a ... Tiff wyraża się pozytywnie o prowadzeniu MG ZS:
http://www.youtube.com/watch?v=uUSa0UhbccU od 1:50 :)
PaTrYk93-p2
06-02-14, 09:04
O proszę o tym nie wiedziałem ;)
Ale -25 wydaje mi się ciut za mało, zobaczę jak będzie wyglądać na 15" kołach bo obecnie są 14" i ten przeswit pomiedzy kołem a nadkolem jest przerażający (ok 6cm -.-)
No i chce żeby było twardziej, lubie sobie "czasem" depnąć i irytuje mnie te "kładzenie" sie podczas zakrętów =D
Ja też jestem ciekaw jak siądzie, ale to po zimie dopiero sprawdzę :) Założę wtedy amory + stabilizatory przód i tył + rozpórki + fele alu 7x15 zamast stalowych 5x14 :P
Ps. Tu zobacz sobie jak to wygląda. W pierwszym setupie miał zawieszenie przód z 2.5 v6 to nie siadł (ciężki silnik), aż tak, ale zmienił i było git.
Poniżej ta zielona jest na zestawie z przodu z 1.8 w nadwoziu MB3.
http://civic5.com/forum/index.php?/topic/5485-fyi-my-vti-s-with-mgzs-180-suspension-with-updated-dc2-fro/
Ja kupiłem do swojego zestaw przód z MG ZS, ale 1.6 2005 :)
PaTrYk93-p2
06-02-14, 13:43
Ciutke mało siadła patrze. Gosciu ma 15" felgi i jescze te 10-15mm mogła by zejść niżej.
Natomiast jak dobrze rozkminiłem to jeszcze tam niżej wrzucił na przód zawias z Integry DC2 i sobie zachwala że lepiej jest niż na MB6 i MG...
Może warto pomyśleć o zawiasie z DC2, bo przód siadł tak jak bym chciał. Co prawde pewnie będzie droższy, ale jakaś używka w normalnej cenie może sie dostanie ;)
Oczywiscie mowa tylko o przodzie bo zawias tylny z DC2 nie podejdzie. Ale i na to jest rada. Z tego co wyczytałem u wujka google to zawias w civicu EJ1/EJ2 ma przeswit 100mm czyli jest o 50mm krótszy niż ten w np eg4 i naszej angielce wiec szło by go zaadaptować na tył i powinno być optymalnie ;) Mowa o seryjnych =D
Tylko teraz tak myśle silnik w MB6 jak i DC2 jest nieco cięższy wiec przy D-seri może już nie być tak nisko,hmm ale to nie powinna być chyba aż taka różnica ;)
Chciałbym by u mnie wyglądało dokładnie tak jak na zdjęciu (chodzi o prześwit pomiedzy kołem a nadkolem) jak widać jest niewielki, a od ziemi do zderzaka jeszcze jest akceptowalne =D
http://img295.imageshack.us/img295/2410/front2vi9vc.jpg
Też szukałem najpierw przód z DC2, ale znaleźć z małym przebiegiem i dobrym stanie to maskarada ... i w dodatku za dobrą kasę :) Dlatego zostałem przy MG 1.6 (waga silnika podobna). Nie zależało mi, aż tak na walorach wizualnych tylko trakcji. Bawię się w triathlon i pochodne, więc czasem muszę zjechać z asfaltu i gdzieś po piaskowej drodze lub trawie podjechać, dlatego nie poszedłem w grupowy zakup gwintu :P dla mnie takie minus 20-25mm jest maksymalne i pasuje mi :)
PaTrYk93-p2
06-02-14, 17:23
Mnie się aż tak nie spieszy, poczekam,upoluje ;)
Ja musialem juz cos powalczyc bo tylne amortyzatory sa na wykonczeniu :p na springach z 1.6 pewnie nizej zejdzie niz na foto bo tam byly od 2.5 v6
PaTrYk93-p2
06-02-14, 21:01
Nie wiem czy zejdzie niżej. Tam jeden wstawił zdjęcia ze springami od MG ZS 120 czyli 1.8 i wysokości są poodobne. Wiec nie liczył bym na niższe zejscie.
Dla mnie wystarczy jak już pisałem :) Najważniejsza jest trakcja i lepsze prowadzenie, 25mm dla mnie to jest max żeby auto było użyteczne :)
MG wypuszczało jeszcze ZS w pakiecie XPower z zielonymi sprężynami dostarczanymi przez eibacha. Auto wtedy tak stoi i jest jeszcze twardsze:
http://farm6.static.flickr.com/5310/5598349403_c8ec8583f1_b.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/6200/dscf0004sz.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa247/Fast_Jan/DSCF1013.jpg
PaTrYk93-p2
07-02-14, 01:10
osz kurde ,takiego MG to bym chciał =D
Ciekawy body-kit,lotka i ładnie siedzi.. ale dostań takie coś... =D
Panowie uprzejmi :) posiadam od poprzedniego właściciela mojej Haliny sprężyny obniżające Weitec x2 oraz jakieś dwie chyba no name. Wysokość sprężyn Weitec 38cm oraz tych no name minimalnie mniej około 37cm.
Wie ktoś co to za model Weitec nadruk na sprężynie: H0029HA/000 nie mogę nigdzie znaleźć na necie tych sprężyn albo coś źle wpisuję. Zielone lepiej na przód czy czarne? :D
Czy takie sprężyny będą okej? Obecnie moja Honda siedzi jak koza coś strasznego, czasami mam wrażenie że upchało by się głowę między szparę z tyłu między kołem a błotnikami, chociaż przód i tak często szoruje o ziemie.. :P
http://i62.tinypic.com/14lirgh.jpg http://i62.tinypic.com/2wps1ly.jpg http://i57.tinypic.com/5cgga0.jpg http://i41.tinypic.com/otlqvm.jpg
PaTrYk93-p2
20-02-14, 11:33
Nie jestem jeszcze pewny. Ale tył z przodem nie jest chyba wymienny. Z tego co widze na fotach, czarne sprężyny z jednej strony są "spiłowane" (nie wiem jak to nazwać,brakuje mi określenia:P)natomiast zielone nie są.
U mnie podobnie jest z tą wysokością i też strasznie mnie to irytuje. Ale mam już zawias na tył, przodu szukam z ITR :P
haczysz przodem? Jakim cudem? gdzie Ty jeździsz? Ja tylko raz przyje** w krawężnik ale to chyba miał ze 25 cm wysokości (tak ok 25cm!!!) Czy progi zwalniające,czy koleiny czy cookolwiek, nigdy nie przyhaczyłem ;o
Nie jestem jeszcze pewny. Ale tył z przodem nie jest chyba wymienny. Z tego co widze na fotach, czarne sprężyny z jednej strony są "spiłowane" (nie wiem jak to nazwać,brakuje mi określenia:P)natomiast zielone nie są.
U mnie podobnie jest z tą wysokością i też strasznie mnie to irytuje. Ale mam już zawias na tył, przodu szukam z ITR :P
haczysz przodem? Jakim cudem? gdzie Ty jeździsz? Ja tylko raz przyje** w krawężnik ale to chyba miał ze 25 cm wysokości (tak ok 25cm!!!) Czy progi zwalniające,czy koleiny czy cookolwiek, nigdy nie przyhaczyłem ;o
Każdy wie jakie drogi są w naszym kochanym kraju, bardzo denerwuje mnie jazda po jakichkolwiek nierównościach jak sobie wyobrażam co przechodzi za katorgi to zawieszenie na naszych drogach.
Zawsze przyhaczam plastikową osłoną chłodnicy najczęściej przy wyjeździe z parkingu strzeżonego bo tam próg przy wyjeździe był chyba robiony za komuny gdzie każde auto siedziało wysoko jak Żuk, czasami miałem wrażenie że zgubie zderzak.
Ale na szczęście od dnia dzisiejszego opuściłem parking strzeżony bo już dostawałem gorączki przy każdym wjeździe>wyjeździe.
Czasami zdarzy mi się przyszorować tymi dwoma jak by uchwytami które wystają od spodu podłużnic, już mam całe pogniecione te jak by uchwyty pod podłużnicami za zderzakiem.
Już przestałem podjeżdżać do jakichkolwiek krawężników, unikam w sumie też parkowania na krawężniku jedną stroną auta. W*urwia mnie to niesamowicie dlaczego te dałny porobili takie wysokie krawężniki jak by każdy czołgiem jeździł.
Więc jak Panowie doradzacie zielone sprężyny na przód czy tył? :D
PaTrYk93-p2
02-03-14, 13:44
Po coś te czarne spreżyny spiłowane są. Wiec dowiedz się czy z przodu czy z tyłu są takie i problem sam się rozwiąże.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.