PDA

Zobacz pełną wersję : błąd 43 -Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2) w moim d15b7



adam11d
23-01-14, 20:35
Witam.
Jadę sobie spokojnie jednostajnie,a tu check engine mi oko puszcza...
Gaszę zapalam i zgasło,po samo diagnostyce wyszedł błąd 43 -Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2) a ja posiadam d15b7 nie wiem czy coś ma do rzeczy... Szukam na necie ale nie mogę znaleźć ponoć może to być sonda lambda lecz jej błąd to nr 41, odłączyłem sondę mierzę i napięcia poniżej 1v i się zmienia no i przy odłączonej doszedł właśnie błąd 41.
Poradzi mi ktoś gdzie szukać przyczyny? Dodam że posiadam sekwencję ale zrobiłem już ponad 3k mam autko 3 miesiąc i teraz dopiero coś mi wywaliło.

LongeR
23-01-14, 22:39
Sonda lambda błąd 41 oki ale jest jeszcze grzałka tej oto sondy,która zmusza ja do szybszej pracy,ecu bada oporność, jak jest inna wywali checka,sprawdz kostkę,przewód,najprościej >podmień sondę(oczywiście o tym samym oznaczeniu>masz wybite na sondzie)

adam11d
23-01-14, 23:16
Nie mam za bardzo skąd wziąć tej sondy... Tak sondę odłączyłem i mierzyłem napięcie,a co do oporności jaka powinna być? napięcie mierzyłem między tym zielonym a szaro jakimś tam i zostają 2 czarne to między nimi mierzyć rezystancję?
Dodam że po resecie błędu nie wywala od razu tylko po jakims czasie właściwie w trasie bo jak w kolo komina się kręcę to nic się nie dzieje

LongeR
23-01-14, 23:32
Oporności są różne,dlatego zaproponowałem Ci zapisanie symbolu sondy,skoro ją odłączyłeś to normalka ze wywaliło błąd(przerwa w obwodzie)zresetuj kompa i zaobserwuj czy ponownie wywali checka(a tak na marginesie nie odczuwasz różnicy jeżdżąc??)

adam11d
24-01-14, 07:46
troszkę jak by się mułowata zrobiła ale to tak ze 3 dzionki przed wywaleniem checka, muszę jeszcze jechać ustawić zapłon poprawnie bo aparat zmieniałem i chce dobrze wy regulowac

birchie
24-01-14, 08:10
Dodam że po resecie błędu nie wywala od razu tylko po jakims czasie właściwie w trasie bo jak w kolo komina się kręcę to nic się nie dzieje

Bo to dopiero po jakims czasie jazdy ze stałą prędkoscią wywali :) Miałem kiedys źle podłączoną sondę i jak się jezdziło ze zmiennymi obrotami- to w ogóle nie pokazywało błędu :)

LongeR
24-01-14, 21:43
Acha, to co jeszcze zmieniałeś,grzebałeś?? błąd 41 to tez grzałka sondy,lub jej obwód, o której wspominałem.Ustaw ten zapłon pośmigaj i daj znać,a swoja drogą jak mi w Ejocie padła sonda to tez troche zamulała.

adam11d
24-01-14, 22:49
ustawię o ile dobrze wiem to ma być 16stopni +/-2 i się zastanawiam czy do lpg tych 2 stopni nie przyśpieszyć czyli dać 18 potem pojeżdżę i się okaże,Dodam ze błąd wywala przy jeździe na lpg które raczej do regulacji już bo na wolnych czuć gaz jak by za bogato troszku...

Muzyk-Grzes
25-01-14, 17:21
He he to zmień sonde od razu NGK lub Denso 4 żyłowa. Takie objawy jak twoje to na bank sonda i o ile 41 to grzałka sondy to na 43 nie ma ona żadnego wpływu (i odwrotnie). A przy okazji skąd wiesz że błąd wyskakuje jedynie na gazie skoro na benzynie jedziesz tylko kiedy IACV "generuje" ssanie?

adam11d
25-01-14, 20:26
To czy jedynie na gazie to nie wiem ale na benzynce tylko odpalam i grzej póki gaz sam nie wskoczy,nie jeżdżę na pb bo szkoda $ a różnicy nie odczuwałem wcześniej...
Co do IACV czyli krokowca? to jak już gdzieś pisałem ale nie wiem czy na tym forum jest on zaślepiony kawałkiem puszki alu, a po odłączeniu go całkowicie nie wywala nawet błędu.

Muzyk-Grzes
26-01-14, 00:01
FITV a nie IACV sorki za pomyłkę reguluje ssanie w MPFI ale inne są jak pisałem nie wiesz co powoduje błąd bo jeździsz jedynie na gazie (podobnie jak ja) i dlatego piszesz że błąd występuje jedynie na gazie. Jakbyś pojechał na stałym wskazaniu na benie to i wtedy błąd by wyskoczył. Już kilka sond na gazie testowałem i najlepiej sprawuje się jak dotychczas Denso np jak taka :http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-honda-accord-civic-cr-v-hr-v-i3877701942.html
Tu na forum w dziale LPG polecają też NGK i Bosch z górnej półki (koszt około 300 zł)

adam11d
26-01-14, 00:12
To jest b bardzo pilne do zrobienia czy da się z tym żyć póki co?

Muzyk-Grzes
26-01-14, 11:59
Wszystko zależy od tego w którą stronę sonda "przekłamuje" jeśli zwiększa spalanie to będzie mułowata ,ale nic się nie stanie. Natomiast jeśli zaniża to wtedy powypalasz zawory i remont głowicy.