Zobacz pełną wersję : lpg w D15B2
Mam problem z kontrolka "check engine". Swieci caly czas podczas pracy na gazie. Mam instalacje 2 gen lovato z komputerem bingo. Gazownicy twierdza, ze te hondy juz tak maja i nie da sie tego wyeliminowac.
Jezeli chodzi o sama prace nie mam zadnych problemow. Proponowali mi "zgaszenie" tej kontrolki przez przekaznik. Mialby on rozlaczac kontrolke po przelaczeniu na gaz. Jednak problem nadal pozostaje.
Czy ktos z Was ma podobne problemy????
Zrób samodiagnostyke na 99% będzie zły odczyt z sondy (masz źle gaz wyregulowany)
pozdro.
i na bank trzeba emulator sondy zastosować
gaz probowali regulowac juz kilka razy i niby wszytsko jest ok. (ale check swieci nadal)
emulator jest zalozony i to wlasnie specjalny do tego silnika.
[ Dodano: Nie 11 Wrz, 2005 ]
aha i kontrolka zapala sioe dopiero po przelaczeniu na gaz. na beznynie jest ok
Kup kawałek druta w ASO za 200zł i zrób SAMODOIAGNOSTYKE
gaz probowali regulowac juz kilka razy i niby wszytsko jest ok. (ale check swieci nadal)
emulator jest zalozony i to wlasnie specjalny do tego silnika.
moja rada - zmień gazownika, bo ten do którego jeździsz wciska CI kity. Jeśli jest emulator i byłaby dobrze wyregulowana instalka to nie ma prawa być nic źle :!:
I jeszcze jedno - sorki - dostaję gęsiej skórki na tekst - "bo hondy tak mają" przeciez to wierutna bzdura :!:
Mialem dokladnie to samo - wymiana emulatora wtryskiwaczy na konkretny model do silnika D15B2 zalatwilo sprawe. Problem polega na tym ze standardowy emulator wtryskiwaczy do wtrysku dwupunktowego nie pasuje do tego silnika. W D15B2 kazdy w wtryskiwaczy ma inna rezystancje - jeden kolo 1 ohma a drugi cos powyzej 10 chyba. I niech nie zakladaja ci przekaznika odlaczajacego kontrolke. Z dobrym emulatorem samochod jezdzi o wiele lepiej niz z checkiem.
no wlasnie tez mi sie nie spodobal pomysl z przekaznikiem. emulator niby jest wlasnie do tego silniika hondy (pokazywali mi opakowanie z ulotka). mowia ze zawsze maja problemy z tymi dwupunktami. czy moga byc jeszcze jakies objawy zlego emulatora??? bo na moje odczucie jezdzi dobrze, jednak nie jezdzilem nigdy autem z poprawnie wyregulowana instalka.
Swoja droga myslem o kupnie kabla do komputera gazowego. program juz mam. bez problemu mozna go z neta sciagnac. jednak nie mam pojecia o parametrach jakie tam nalezy ustawiac.
Sa tam jakies do ustawienia recznie mapy, jednak oni tego nie ruszaja.
powiem ci jak bylo u mnie - najpierw instalka bez emulatora - po przelaczeniu na gaz od razu zapalal sie check engine, po przelaczeniu spowrotem na benzyne check swiecil sie dalej - odciecie paliwa na 3500 rpm. Pozniej panowie stwierdzili ze trzeba zalozyc emulator wtryskow zeby bylo dobrze. No i zamowili emulator niby do tego silnika, na dwa wtryski. Okazalo sie jednak ze nie dziala. Nastepnie zmierzyli rezystancje wtryskiwaczy i okazalo sie ze sa rozne. Podalem im kod silnika, model auta itp i mieli sie dowiedziec co i jak. Po tygodniu zadzwonili do mnie ze maja emulator do tego konkretnie silnika, podlaczyli i check juz sie nie swieci a auto jezdzi znacznie lepiej. Na ulotce od emulatora bylo napisane ze jest do 'Honda Civic 1.5i', podane rezystancje wtyskiwaczy itp. Niech ci zrobia tak, zeby sie check nie swiecil ale nie odcinajac kontrolke. Tez jezdzilem ze 3 miesiace i myslalem ze jezdzi ok, ale dopiero teraz na prawde roznica pomiedzy benzyna a gazem nie jest duza i auto zachowuje sie duzo lepiej, lepiej przyspiesza itp.
no to jeszcze powalcze troche. dzieki za informacje.
a jeszcze wracajac do samodzielnych regulacji. czy ktos z Was juz probowal ingerowac w komputer gazowy. program jest bardzo przejrzysty, z tym ze trzeba miec jakies pojecie o tych paramertach
[ Dodano: Wto 13 Wrz, 2005 ]
zrobilem samodiagnostyke. oto wyniki:
1 Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)
16 Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
co Wy na to????
jutro zadzwonie do gazownikow pogadac o tym emulatorze. jak mam zmierzyc rezystancje wtryskiwaczy????
[ Dodano: Czw 15 Wrz, 2005 ]
dzwonilem do gazownikow i juz podobno wiedza co jest. nibyu schemat podlaczenia emulatora byl nieczytelny i gosc zle podlaczyl przewod od wtryskiwacza. z tego powodu ma niby pokazywac zla rezystancje. zobaczymy co z tego wyjdzie. jestem umowiony na sobote
zobaczymy co z tego wyjdzie. jestem umowiony na sobote
i jak poszlo??
pytam bo teraz ja mam ten problem z checkiem
jeśli chodzi o ten problem z checkiem to jest to na 100% tak jak mowił mic, też tak miałem i też jest dobrze, nie słuchać gazowników, albo ich zmieniać, albo gwałcić żeby zrobili dobrze
witam
podłącze się do tematu
ja mam taki problem w d15b2, że zapala mi się check jak przełączam z gazu na benzynkę w czasie jazdy i działa tylko pierwszy wtryskiwacz (odcina przy 3500obr), a jak wyłączę i włączę stacyjkę po przełączeniu na benzynę to już się nie świeci i jest OK. Podobno trzeba zresetować emulator ale nie rozumiem czemu tak jest??!
Jeszcze jedno: gdzie macie podłączony przewód z silniczka krokowego??mógłby mi ktoś przesłać zdjęcie wtrysku ze zdjętą obudową tak, żeby było widać mikser?!!
pozdro
Osa
tez tak mialem po zamontowaniu 'uniwersalnego' emulatora wtryskow ale dowiedzialem sie na tym forum ze jest specjalny emulator do tego silnika gdyz wtryski maja rozne rezystancje czy cos takiego. Firma w ktorej zakladalem zamowila takowy i zalozyla bez dodatkowych oplat. teraz wszystko jest ok. kazalem tez wyciac przekaznik ktory wylaczal lampke check. po kilku wizytach teraz jest wszystko ok tak wiec jedz do gazownika i mow ze ma ci zalozyc emulator
włąśnie mi założyli taki emulator specjalnie do tego wtrysku i nie świeci mi się check na gazie tylko zapala się jak jadąc na gazie przełączę na benzynę
mógłbyś mi podać konkretnie jaki masz model emulatora?? jak się nazywa i wogóle?
znaczy zalozyli ci przekaznik odlaczajacy lampke :)
włąśnie mi założyli taki emulator specjalnie do tego wtrysku i nie świeci mi się check na gazie tylko zapala się jak jadąc na gazie przełączę na benzynę
mógłbyś mi podać konkretnie jaki masz model emulatora?? jak się nazywa i wogóle?
oki jutro jak nie zapomne i dam rade odczytac co i jak to napisze ci co mi założyli
znaczy zalozyli ci przekaznik odlaczajacy lampke :)
dokładnie
łooo no to bedzie dym!!!
dzięki chłopaki
pozdrawiam
Osa
więc dziś byłem u tego gazownka co mi zakładał lpg i mam założony emulator wtrysków o oznaczeniu PD-44
kupiony został w firmie PROTECDIGITAL
dostałem takie namiary do producenta czy tez dealera tych urzadzeń
074-832-39-40
sklep@protecdigital.pl (sklep)
office@protecdigital.pl (informacja i sprzedaż)
technic@protecdigital.pl (sprawy techniczne)
dzis założono mi też reset pamieci kompa i mam sprawdzić czy ustanie to falowanie obrotow na benzynie
pamiec jest odcinan na kilkanascie sekund w celu zresetowania
zobaczymy czy to cos zdziala
pozdro
Witam
czytałem wszystkie posty gazownik ząłożył mi pd - 44 bo tak mu podałem co sie okazało obroty silnik tak 1100 - 1200 czy to normalne a w ogóle to przy przełączeniu na gaz i przejechaniu kilkunastu kilometrów check sie zapala ale silnik chodzi nibynormalnie czy gazownik cos skopał przy podłączeniu pd-44
A MA KTOS DOBREGO GOSCIA DO GAZU W WIELKOPOLSCE
POLECCIE KOGOS ??? PROSZE BO MAM DOSYC TAKIEGO USTAWIENIA
P.S. JAK I CZYM ZROBIC SAMODIAGNOSTYKE KOMPA ???????????????????????????????
POZDRO
uzyj opcji szukaj co do samodiagnostyki... I nie krzycz...
Witam
przy przełączeniu na gaz i przejechaniu kilkunastu kilometrów check sie zapala ale silnik chodzi nibynormalnie czy gazownik cos skopał przy podłączeniu pd-44
tez tak miałem. mi sie to działo jak przez dłuższa chwile jechałem miedzy 80 a 90 km/h
razem z gazownikami przestawilismy czestotliwosc emulacji sondy lambda, o ile mnie pamiec nie myli to teraz te okresy na wykresie są częstsze. od tamtego momentu problem wlaczania sie checka zamarł na dobre.
z 0,5 zmienilismy na 0.25 chyba
sprawdz po zapaleniu sie check'u przelaczyc na beznyne. jesli nie wkreci ci sie ponad 3500tys obr to zle podlaczyl. a poza tym w samodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.
sprawdz po zapaleniu sie check'u przelaczyc na beznyne. jesli nie wkreci ci sie ponad 3500tys obr to zle podlaczyl. a poza tym w samodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.
ale napisał przeciez ze ma ten odpowiedni do dwupunktu modulator pd-44 (ciezko sie jest pomylic przy podlaczaniu no chyab ze ktos kolorow nie rozroznia)
U mnie też kręcił do 3,5 tys. obrotów po ponownym przełączeniu na benzyne. Byłem u poprawki to założyli mi przekaźnik (na gazie Check nie świecił, ale po przełączeniu na benzyne 3,5krpm i check świeci) gazownik się uperał, że tak musi być i koniec. Już się nawet z tym pogodziłem, do momentu, aż przeczytałem na forum o co tu w tym wszystkim chodzi :) Przydusilem gazownika zgodzil się zamówić emulator PD-44 choć od razu zastrzegał ze "to jest jakieś polskie gówno" ten który mam jest o wiele droższy i ma dłuższą żywotność i że w ogóle to "dupa z tego będzie" Jakaż była jego mina dziś gdy odbierałem auto od poprawki mruknął: "Na razie działa zobaczymy jak długo" :) Widać nie wszystko co droższe jest lepsze.
to jak nazywa sie ten program ?? bo mam ten sam problem ;/ i jutro mam zamiar skoczyc do gazownikow ;/ zeby podzialali ...
A ile was wyniosla zmiana emulatora?
Też mam ten sam problem. A może być jakaś inna przyczyna niz emulator czy raczej na bank to on ?
[ Dodano: Pią 02 Lut, 2007 ]
Dodam ze check engine sie swieci jak sie przelaczy na benzyne i max 3,5 tys obr. Na gazie nie pali sie, ale ani na gazie ani na bezynie nie ma za bardzo sily
to jak nazywa sie ten program ?? bo mam ten sam problem i jutro mam zamiar skoczyc do gazownikow zeby podzialali ...
A ile was wyniosla zmiana emulatora?
Też mam ten sam problem. A może być jakaś inna przyczyna niz emulator czy raczej na bank to on ?
[ Dodano: Pią 02 Lut, 2007 ]
Dodam ze check engine sie swieci jak sie przelaczy na benzyne i max 3,5 tys obr. Na gazie nie pali sie, ale ani na gazie ani na bezynie nie ma za bardzo sily
emulator do D15B2 czyli dwupunktu to PD-44
jaki koszt nie wiem bo nie placilem(zalozyli mi to w cenie)
czy moze byc inna przyczyna nie wiem. Wiem ze wyzej wymienionego objawu czyli na benzynie check i tylko do 3,5 juz nie bylo.
mam ten sam problem i nie wiem jak wytlumaczyc to gazownikowi, tlumaczy mi ze w instalacji jest wszystko ok tylko cos z samochodem, odcina mi na 3500 obrotow
tez miałem cos takiego.. emulator muszą wymienić na taki do dwupunktu, bo może zakładaja Ci od wielo...
czasem też emulatory czymś się różnia, bo mi dopiero jak drugi wsadzili (inny troszkę) to już było git
ale emulator mam podobno do hondy 1,5 dwuwtryskowy tylko ze hyba ze go podloczyli bo odcina przy 3500 obr na bezynie
mialem to samo.. niestety najwidoczniej sa dwa rodzaje emulatorów do dwupunktu... mi zamienili.. okazało się troche się rózni budową (po rozłożeniu)
przycisnij tego gazownika.. bo masz mieć dobrze i tyle :)
powodzenia
przycisne niech mi poda dokladny symbol tego emulatora co kupil jak nie bedzie to PD-44
to bede gadal zeby zmienil
powiem szczerze na poczatku swiecila kontrolka przy zmianie na benzyne do 3500 obr i dalej nic a w dodatku spalanie 15 l gazu kolo zmienil emulator od hondy i problem sie skonczy ale spalanie nie, mialem dosc ustawaiania i nerwów ze koles oddal mi kase i zabral gaz w koncu to ich obowiazek jesli masz gwarancje to nie masz prawa nic dokladac gazownik na wlasny koszt musi ci zlikwidowac wady :d :d
witam.
Kupiłem honde juz z gazem ED6 czyli silnik d15b2 w 4 genie
Jak jadąć na gazie przełączam na benzyne to zapala mi się czeck.
To znaczy że mam założony ten sławny przekażnik na kontrolkę silnika?
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu juz check sie nie świeci.
Na gazie auto jeżdzi 3 lata i zrobilo ok 50 tys w tym jakieś 7tyś przeze mnie.
Dioda kompa pokazuje bład 1 i 17 czyli sonda lampda i wtryskiwacze lub ich obwód (czy coś takiego)
Czy rozwiązaniem problemu bedzie kupno tego emulatora??
Nie koniecznie, ja mam tą samą sytuacje i mam emulator PD-44. Problem jest z wtryskami, mianowicie dzwoniłem razem z moim znajomym który zakładał mi gaz ( dodam że to ceniony i profesjonalny zakład) do przedstawiciela i jego odpowiedz brzmiala ze mają coraz więcej takich zgłoszeń i nie potrafią temu zaradzic. Podobno opornośc wtrysków dla różnych roczników Hond się nieco zmieniała, lecz to jego słowa. Co do samej instalacji, to autko na gazie zachowuje się wyśmienicie spalanie rzędu 8-9l i bez problemu osiąga prędkośc maksymalną.
witam,
tez mam taka sytuację, jednak mam założony emuloator AE-446 z Italy.
Pd-44 nie do kazdej d15 pasuje.
ma problem z obrotami na benzynie, check zapala sie gdy,ż jest przelot powietrza na kolektorze.
macie dobrego gazownika w Wawie, ktory zrobił Wam ten check.?
Odgrzewam kotleta :P . Ale nawet ja człowiek , który nie chciał nigdy LPG power teraz ma założoną instalacje BRC i świeci mi się check , komp przechodzi w tryb serwisowy czyli 3500rpm i odcięcie. Oglądałem pod machą tą maszinerię i nie ma tam emulatora PD-44 , ani AE-446 , tylko teraz pytanie , który z nich jest lepszy , bo to , że muszę przycisnąć pana Edzia z gazowni żeby założył mi jeden z powyższych , to wiem. Jak możecie , to napiszcie na którym jeździcie i nie ma problemów. Moja Hania , to ED6 z 1991 r. Dzięki i POZDRO :)
Może by tak jeszcze raz odgrzać temat. Chcialem sie dowiedzieć jakie miksery macie zamontowane w swoich D15B2? U mnie jest zwyczajnie na dolocie zamontowany mikserek, a dokładniej to rura dolotu zdjęta od strony silnika i nałożona na mikser a mikser w miejscu gdzie dotej poru była rura dolotu, bez jej obcinania i skracania, tak że można wywalić mixer i do lot będzie znów jak seria. Ale mam pewne wątpliwości co do miejsca montażu a dokładnie inny gazownik powiedział mi, że w tych silnikach montuje się mikser bezpośrednio na gardzieli przepustnicy tak jak w gaźnikowcach by nie wprowadzać do działania gazu zakłóceń przez rurki które oryginalnie są doprowadzone do obudowy na dolocie nad przepustnica. Jak to jest u was zrobione i co o tym myślicie. Generalnie instalacja działa prawidłowo jedynie pali!! miasto 11 w zimie nawet 15litrów gazu, trasa około 9 litrów.
Co do emulacji wtrysków gaziarze zamontowali mi "ich patent" a mianowicie dwa przekaźniki i dwa rezystory mocy takie białe ceramiczne no i błędów żadnych nie wywala. Co innego jeśli chodzi o emulację sondy która jest w kompie od LPG pomału ale ECU od PB się rozstraja i potem nie da się jeździć na benzynie bo poniżej 2500 obr/min szarpie, reset kompa załatwia sprawę.
A ja niestety założyłem PD-44 i jak jedzie się na wysokich obrotach tzn powyżej 2000 , to jest git , a jak spadną np w korku na wolne to się check pojawia :/ . Czy da się to jakoś jeszcze wysterować, albo coś zmienić jeszcze? Miał ktoś taki problem już? Dodam jeszcze, że pomimo pojawiania się checka, to mam wrażenie , że silnik spokojniej reaguje na przełączenie na gaz i ogólnie lepiej jeździ i równiej pracuje. Praktycznie porównywalnie z benzyną. Pozdrawiam
czy ten błąd dotyczy również silników D15B7 ??
Cześc Kolego! Ja mam założona instalacje BRC Just Junior i Honia śmiga:) Wymieniłem tylko sonde bo miałem padnięta i jest ok także poleca jak koledz zmiane gazownika albo sondy...Honda da rade na gazie nawet nasze D15B2:)
http://allegro.pl/item918452217_emulator_wtryskow_brc_civic_d15b2_dw upunkt_pd_44.html
ten emu dziala na bank ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.