PDA

Zobacz pełną wersję : Eko ksenon - szansa na legalne xsenony w naszych Hondach?



lookaty
21-01-14, 20:28
Wchodzą nowego typu ksenony o mocy 25W. W przypadku ksenonów standardowych 35W wymagane jest samo poziomowanie i spryskiwacze reflektorów. Jest to normowane przepisami i wymagane przy świetle świecącym strumieniem świetlnym powyżej 2000 lumenów. Standardowe ksenony dają ok 2300 lumenów, a żarówki halogenowe ok 1700. W przypadku ksenonów 25W, strumień świetlny ma wielkość poniżej 2000 lumenów więc samo poziomowanie i spryskiwacze nie są potrzebne. Szczerze jeszcze nie szukałem precyzyjnych przepisów dotyczących tego rozwiązania i będę musiał kupić nowe vademecum diagnosty, może tam jest o tym mowa.

Może znacie precyzyjniej te przepisy?

spychu
22-01-14, 06:47
Oczywiscie, ze znamy precyzyjniej, homologacja lampy na zrodlo swiatla xenonowego i halogenowego.

To co jest homologowane na halogen nigdy nie bedzie legalne z xenonem. Nie trzeba byc mistrzem googla czy ustawy prawo o ruchu drogowym itp, zeby to wiedziec ;)

bObOrObOl
22-01-14, 08:25
A w ogóle czy jest sens montowania czegoś, co daje tylko nieznacznie więcej światła od halogenów?

Skydiverek
22-01-14, 15:32
A w ogóle czy jest sens montowania czegoś, co daje tylko nieznacznie więcej światła od halogenów?

Jest sens kiedy np. oryginalne reflektory są juz wypalone i dobre zarówki nic nie dają. Kupic nowye orygnalne zupełnie kosztowo odpada. Używki to wiadomo loteria. Zamienniki tez róznie z jakościa i spasowaniem. Regeneracja też koszt i efekt na dłuższą mete loteryjny. Więc jesli legalnie by dało się mieć dobre światła (jakością nie odbiegając od nowych oryginalnych halogenów a nawet troche lepsze) i jesli to koszty będą na odpowiednim poziomie to ja widze w tym sens.

bartek1706
22-01-14, 18:23
Jest sens kiedy np. oryginalne reflektory są juz wypalone i dobre zarówki nic nie dają. Kupic nowye orygnalne zupełnie kosztowo odpada. Używki to wiadomo loteria. Zamienniki tez róznie z jakościa i spasowaniem. Regeneracja też koszt i efekt na dłuższą mete loteryjny. Więc jesli legalnie by dało się mieć dobre światła (jakością nie odbiegając od nowych oryginalnych halogenów a nawet troche lepsze) i jesli to koszty będą na odpowiednim poziomie to ja widze w tym sens.

Od kiedy naprawia sie skutek a nie przyczynę? Koszt nowych lamp to 300 zł, to chyba nie dużo jak za coś co odpowiada jednocześnie za komfort jak i za bezpieczeństwo...

dragon_mk1
22-01-14, 20:17
Ja ostatnio przerabiałem lampy w hidretrofit i po przejechaniu może z 50 km na tych lampach miałem kontrole drogową, policjant chciał zabrać mi dowód najpierw za naklejkę na przedniej szybie, później za wydech a na końcu za lampy. Nie interesowały go spryskiwacze czy samopoziomowanie pierwsze co to czy jest homologacja lamp na xenony i na wydech też homologacji wymagał. Masakra gość bo pomimo tego że w aucie nie ma się czego czepić bo auto technicznie w super stanie to na siłę czegoś szukał. Ale takie teraz czasy. Na różnych gości można trafić i trzeba się z tym liczyć dlatego jeżeli ktoś chce mieć spokój to odradzam takie kombinacje. Bo w tym kraju wszystko co jest ładniejsze to jest złe i zakazane dlatego trzeba najlepiej jeździć serią bynajmniej ja tak to odbieram.

bObOrObOl
22-01-14, 20:48
Ja ostatnio straciłem dowód na ulicy jakieś 7 lat temu za zbyt głośny wydech, a co śmieszniejsze to jechałem do Modlina na wyścigi ćwiartkowe... Od tamtej pory jeżdżę po Wawie i nikt się nie czepia, a mam przyciemnione szyby no i wydech też nie jest najcichszy, więc zależy to od pecha. Twojemu policjantowi widocznie brakowało jednego zabranego dowodu do realizacji planu. ;)

Jedras
22-01-14, 21:23
No a ja poszedłem na sposób i uwaga co? W schowku mam H4 przerobione tak żeby pasowały na chwilę w miejsce xenonu... podmianke robię i wsio... 100m dalej zmieniam oczywiście na xenon no z h4 w soczewce o jezdzie po zmroku mozna zapomnieć

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

MikeFoto
22-01-14, 22:08
Jest sens kiedy np. oryginalne reflektory są juz wypalone i dobre zarówki nic nie dają. Kupic nowye orygnalne zupełnie kosztowo odpada. Używki to wiadomo loteria. Zamienniki tez róznie z jakościa i spasowaniem. Regeneracja też koszt i efekt na dłuższą mete loteryjny. Więc jesli legalnie by dało się mieć dobre światła (jakością nie odbiegając od nowych oryginalnych halogenów a nawet troche lepsze) i jesli to koszty będą na odpowiednim poziomie to ja widze w tym sens.

Przeczytaj co napisałeś i zastanów się czemu to głupota :-)

przytoczę przykład. "Mam zużyte opony więc zamonotuje nowe felgi bo kupować nowych opon się nie opłaca". Inny, Mam stare pordzewiale tarcze hamulcowe więc zamonotuje nowe wyczynowe klocki żeby się lepiej hamowało.
Łapiesz?

Wysłane z mojego GT-P7320 przy użyciu Tapatalka

spychu
22-01-14, 22:34
Ja ostatnio przerabiałem lampy w hidretrofit i po przejechaniu może z 50 km na tych lampach miałem kontrole drogową, policjant chciał zabrać mi dowód najpierw za naklejkę na przedniej szybie, później za wydech a na końcu za lampy. Nie interesowały go spryskiwacze czy samopoziomowanie pierwsze co to czy jest homologacja lamp na xenony i na wydech też homologacji wymagał. Masakra gość bo pomimo tego że w aucie nie ma się czego czepić bo auto technicznie w super stanie to na siłę czegoś szukał. Ale takie teraz czasy. Na różnych gości można trafić i trzeba się z tym liczyć dlatego jeżeli ktoś chce mieć spokój to odradzam takie kombinacje. Bo w tym kraju wszystko co jest ładniejsze to jest złe i zakazane dlatego trzeba najlepiej jeździć serią bynajmniej ja tak to odbieram.
Bez jaj, ja zawsze zapominam dowodu rejestracyjnego bo akurat zona jezdzila autem i zapomnialem od niej wziac dokumentow, 50zl i narazie a w zasadzie to nie zapominam tylko na bezczela daje dowod od drugiego auta, ktory zawsze mam przy sobie i dopiero pan policjant mowi mi, ze dalem mu dowod rejestracyjny nie od tego auta.

Odkac mam zamontowane soczewki mialem jedna kontrole rutynowa w ktorej interesowal ich xenon ale pod katem jak to jest zrobione ze nie oslepia itd i na koniec rozmowy stwierdzili, ze zyczyliby sobie aby wszyscy tak podchodzili do tematu modyfikacji, wiec zalezy od tego na kogo sie trafi.

Dwa razy uzylem sposobu opisanego na poczatku tylko i wylacznie dlatego, ze w dupie mam 50zl mandatu za brak dokumentu i mam swiety spokoj, nie maja sie do czego czepiac bo nie maja czego zabrac, gdybym dal dowod od hondy to pewnie tez by sie nie czepiali bo bardziej interesowalo ich zeby jak najszybciej wypisac mandat za przekroczenie predkosci niz to aby cokolwiek w aucie ogladac.

Inside4
22-01-14, 22:52
No a ja poszedłem na sposób i uwaga co? W schowku mam H4 przerobione tak żeby pasowały na chwilę w miejsce xenonu... podmianke robię i wsio... 100m dalej zmieniam oczywiście na xenon no z h4 w soczewce o jezdzie po zmroku mozna zapomnieć

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Masz soczewkę zwykłą czy bixenon?

Jedras
22-01-14, 23:54
Bi ... Ale tak jak pisałem, halogen wtedy świeci z intensywnością żarówek postojowych, to jest tylko tak wrazie kontroli, ale chyba zacznę używać sposobu na zapomniany dowód jak coś xP jak już pisałem kiedyś w temacie, kilka kontroli bez czepiania się, jedna co mi dowód wzięli przy okazji przekroczenia prędkości :-) dlatego teraz woze halogen na podmiane

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Inside4
23-01-14, 07:32
Ja tez tak woże.Ale pytalem o bixenon bo mozna przerobić halogen zeby na dlugich świeciło i w tedy dość dobrze świeci a drogowe włączać przeslona w soczewce.

Wysłane z galaxy

Jedras
23-01-14, 08:29
Miałem zakładać bihalogen ale jak lampy były u chłopaków to nie mieli soczewek od halogenow... i tak pozostał bixenon, tylko ze na jazdę dzienną dołoże LEDy

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

bartek_levis
23-01-14, 08:55
nie wiem jak Eko ale Xsenonowy palnik ma inną konstrukcja i faktycznie lepiej/mocniej świeci ale czego byście nie zrobili to zawsze będziecie oślepiali ludzi jadących z przeciwka, więc uważam montaż wszelkich hidów itp za bezsensowny gdyż z naszymi odbłyśnikami nie będą prawidłowo działały efekt jest taki że wszędzie do okoła świeci jaśniej ale oślepiając wszystkich do okola, zastanówcie się kiedyś ktoś oślepiony waszymi super palnikami może wjechać do rowu albo kogoś rozjechać na poboczu bo unikając strumienia światła odbije w kierunku pobocza ok chcesz mieć ksenony kup nowszy samochód który jest do nich fabrycznie przystosowany a jak chcesz lepsze światła to po pierwsze dobre lampy z homologacją do mb/mc to ok 300 (cena xsenonów wraz z przetwornicami to chyba ok 200zł ) za nowe zamienniki i przyzwoicie świecące (odradzam lampy bez homologacji z racji problemów z przeglądem ale i kiepsko świecą jak by ktoś świeczkę zamiast żarówki wstawił, miałem porównałem nie polecam) po drugie konkretnie świecące h4 np osram night breaker dają silne światło są dostosowane do naszych lamp i NIE OŚLEPIAJĄ, i jeszcze jedno palnik ksenonowy ma wysoką temperaturę pracy co przyśpiesza zużycie naszych lamp zarówno odbłyśnika jak i przezroczystego plastiku (matowieje robi się biały) więc długotrwałe używanie po prostu niszczy lampy, pomijam już kwestie prawne przegląd każdy sobie ogarnie, a Policjant jak się uprze i tak zabierze ten dowód choćby za nie ważna gaśnicę ale czy warto od razu zwracać na siebie uwagę, nie lepiej zrobić to zgodnie z przepisami dla własnego i czyjegoś komfortu?

KubEm
23-01-14, 09:09
Ło panie poleciałeś.. Mam bixenon już 5 rok i lampy bez zmiany, nie zmatowiały i nic się z nimi nie dzieje. Ustawienie soczewki tak, żeby nie raziła zajęło pół nocy ale się udało (testowane świecąc w 3 różne auta i żaden właściciel nie narzekał, że coś go oślepia).
Mówisz, że nowe auta są przystosowane? To co powiesz o Oplu insigni który napier**&^a swoimi xenonami i to niemiłosiernie w lusterku czy z na przeciwka.. Albo jakikolwiek SUV...

Jedras
23-01-14, 10:29
Bartek tylko ze tutaj nikt nie mówi o wkładaniu HIDow do normalnej lampy, większość ma zrobione wszystko na soczewce tak jak to być powinno, zresztą było już milion dyskusji na ten temat to nie zaczynajmy kolejnej

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

spychu
23-01-14, 12:20
A ja proponuje sie zastanowic co piszesz zanim nacisniesz ponownie Zamiesc Odpowiedz.

- zarnik xenonowy podczas pracy generuje duzo mniej ciepla w porownaniu do zwyklej zarowki halogenowej
- policjant nie ma prawa zabrac dowodu rejestracyjnego za niewazna gasnice, zadne przepisy ustawy o ruchu drogowym, PPOZ czy cokolwiek innego nie mowia o tym, ze kierowca jest zobowiazany do robienia przegladow legalizacyjnych gasnicy samochodowej, wg tych ustaw ma "ona byc gotowa do uzycia w latwo dostepnym miejscu a nie ze musi miec aktualna date waznosci"

to tak w nawiazaniu do calej Twojej wypowiedzi, jedyne z czym sie zgadzam, to ze HID w zwyklej lampie oslepia i jest to smietnik.

Skydiverek
23-01-14, 12:59
Przeczytaj co napisałeś i zastanów się czemu to głupota :-)

przytoczę przykład. "Mam zużyte opony więc zamonotuje nowe felgi bo kupować nowych opon się nie opłaca". Inny, Mam stare pordzewiale tarcze hamulcowe więc zamonotuje nowe wyczynowe klocki żeby się lepiej hamowało.
Łapiesz?

Wysłane z mojego GT-P7320 przy użyciu Tapatalka

Nie zrozumiałes mnie, moze niejasno napisałem. Tłumaczę:

1. Po pierwsze jestem przeciwnikiem zakładania i uzywania w warunkach drogowych swiateł niezgodnych z przepisami, które najczęściej oslepiają. A jak nie oslepiają to i tak są niezgodne. Najgorzej jest odpukać jak na miejscu zdarzenia jest prokurator i jak ktoś się doczepi ze np swiatła są niehomologowane to moze byc grubo.
2. Wkładanie do starych wypalonych lamp ksenonów czy innych zarówek jest bez sensu. O tym nie dyskutujemy.
3. Wymiana starych lamp na uzywane równie stare bardzo często jest bezcelowa. O tym nie dyskutujemy
4. Wymiana na homologowane lampy halogenowe nowe jest bardzo dobrym rozwiazaniem. Na teraz NAJLEPSZYM.
5. I własnie do czego zmierzam. Jesli byłoby na rynku dostępne źródło światła (cały zestaw) o jakosci trochę lepszej niż nowy homologowany zamiennik halogenowy. Jeśli cena takiego zestawu byłaby adekwatna do mozliwości czyli byłaby konkurencyjna. I byłoby to legalne, czyli miało homologacje. To byłaby to ciekawa opcja, do rozwazenia.
Ale narazie nie ma i chyba nie bedzie z tego co widzę. Czyli uwazam ze na dzień dzisiejszy opcja z pkt 4 jest najlepsza.

Własnie bedą ja u siebie przeprowadzał.

MikeFoto
23-01-14, 13:06
4. Wymiana na homologowane lampy halogenowe nowe jest bardzo dobrym rozwiazaniem. Na teraz NAJLEPSZYM.

Obecnie jedyne sensowne i zgodne z prawem rozwiązanie.

bartek_levis
23-01-14, 20:47
no nie zgodzę się z paroma kwestiami ale:
KubEm moja wypowiedz nie dotyczy soczewki zresztą przepisy jasno określają jak mają świecić światła doświetlać pobocze nie oślepiać samochodów z naprzeciwka jadących i myślę że producenci się tego muszą mniej lub bardziej trzymać, skoro masz soczewkę jestem w stanie uwierzyć że nie oślepiasz bardziej mi chodzi o palniki w lampach refleksyjnych z odbłyśnikiem
spychu - fakt nie sprawdziłem ale kierowałem się tym że skoro palnik wykorzystuje przetwornice to i więcej mocy generuje oczywiście mój błąd
- w tekście o gaśnicy bardziej miałem na myśli to że jak trafisz na Policjanta nie zbyt przyjaźnie nastawionego to w myśl idei dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf będzie chciał za cokolwiek Cię ukarze a za brak dowodu dostaniesz 50 w dowodzie ludzie wożą oc jeśli też nie będzie drugie 50 co daje stówkę 3 takie kontrole masz już nowiutkie lampy kolejna i masz *****iste żarówki
Skydiverek
ad 1. zgadzam się i dobrze gadasz
ad 2. sam sobie zaprzeczasz i tłumaczysz we wcześniejszej wypowiedzi nieopłacalnością
ad 3. Tylko zakup nowych byle by z homologacją bo tekowe będą dobrze świecić i ktoś je w końcu przebadał dał atest np Depo, valeo czy TYC no najwyższa klasa to to nie jest ale do cena do jakości jest adekwatna i się nadają wszak mało kogo stać na nówki z Hondy bo obstawiam że z 1000 za sztukę takie by mogły kosztować ale taki zamiennik śmiało można montować i zdecydowanie poprawi to nasze widzenie w stosunku do starych i zużytych lamp
ad 4. tu się zgadzam
ad 5. wszystko fajnie ale ze 2 - 3 może nawet już i 4 lata temu jak jeszcze pracowałem w częściach samochodowych to chyba hella wypuściła taki zestaw xenon: lampy silniczki czujnik na zawieszenie żarówki no wszystko co trzeba na rynek części zamiennych do golfa 4 i kosztowało to prawie 6 tyś zł oczywiście wszyscy pytali czy jest ale jak słyszeli cenę to jakoś nikt nie chciał kupić nawet przy minimalnej marży wszystko wróciło do producenta do czego zmierzam za małe zapotrzebowanie za duże koszty produkcji dla kilku miłośników danego modelu marki, nacisk jest na kupnie nowszy samochód będzie xsenonowe oświetlenie bajery ale setki zł zostawione w aso producentom to pasuje rynek się napędza a nie do 20 letniej hondy zrobić 1000 zestawów może się sprzedadzą i może się zwróci a kto Ci to kupi po cenie wysokości wartości auta nikt bo jakiś kołek będzie cofał stłucze lampę i po zawodach wrócisz po lampy za 300 zł

Skydiverek
24-01-14, 00:28
Racja, własnie to (realne zapotrzebowanie rynku) jest problemem. Cena nowych fajnych lamp w nowych technologiach wraz z homologacja jest za duza w stosunku do tego co klient jest w stanie zapłacic. Ale puscmy wodze fantazji...kiedyś w dalszej lub blizszej przyszłosci TEORETYCZNIE bedzie dostepne źródło światła (zestaw jakiś uniwersalnych lamp/soczewek etc) które bedzie mozna zamontowac na samochodzie w odpowiednim miejscu i przy przegladzie technicznym uzyskać zatwierdzenie do legalnego uzytkowania. Ale pojechałem z tą fantazją...
Ale, ale, dziś możemy legalnie zamontować swiatła do jazdy dziennej pod warunkiem że spełnimy wymagania zawarte w odpowienich przepisach, które mówią gdzie co i jak. Głównie połozenie i to że reflektor/lampa do tego ma mieć homologację jako reflektor do jazdy dziennej. Czyli rozwazam zupełnie TEORETYCZNIE że jak uzyję homologowanego reflektora (np ksenonowego) i go zamontuje odpowiednio wg wszystkich wytycznych z przepisów to powinienim moc go legalnie uzywac.
No tak tylko zyjemy gdzie zyjemy. Na przegladzie technicznym w Polsce takie wałki odchodzą że świecace lampy w kosmos to jest pikuś...przepraszam Pan Pikuś. Koledzy wyzej opowiadają jak to lawiruja przy kontrolach i jak to sprytnie się wymienia zarówki przed przeglądem. Więc chyba po to jest ta homologacja bo tak to byłby cyrk na drodze i nie mówię tutaj tylko o oswietleniu.
Lege artis na dziś to homologowane zamienniki lub OEM. Aż się boje zapytać w ASO ile to kosztuje. (W USA do sedana koszt 165 USD za sztukę )

MikeFoto
24-01-14, 11:04
Ale, ale, dziś możemy legalnie zamontować swiatła do jazdy dziennej pod warunkiem że spełnimy wymagania zawarte w odpowienich przepisach, które mówią gdzie co i jak. Głównie połozenie i to że reflektor/lampa do tego ma mieć homologację jako reflektor do jazdy dziennej. Czyli rozwazam zupełnie TEORETYCZNIE że jak uzyję homologowanego reflektora (np ksenonowego) i go zamontuje odpowiednio wg wszystkich wytycznych z przepisów to powinienim moc go legalnie uzywac.

Pamiętaj, że światła do jazdy dziennej to "światła dodatkowe", nieobowiązkowe - możesz je sobie zamontować - a nie musisz.. Każde auto ma ponadto reflektory główne a auto jako całość posiada homologacje (wraz z reflektorami).
W świetle przepisów homologację - zatem dopuszczenie do użytku na drogach posiada auto wraz reflektorami - o konkretnym typie źródła światła (reflektor sam też posiada homologację). Jeśli auto w danym nadwoziu miało homologację z reflektorami xenonowymi i halogenowymi (np Accord) to swapując kompletny zestaw czyli reflektory / spryski / samopoziomowanie - masz "legalny" xenon.

To że zaadaptujesz np światła xenonowe np od Volvo do naszej budy (a przypominam, że w naszym nadwoziu Xenonu nie było), nawet jak zaadaptujesz spryski i samopoziomowanie, to w świetle przepisów auto nie poinno zostać dopuszczone do ruchu. To że przejdzie przegląd na SKP lub policjant nie zauważy nie oznacza automatycznie, że masz "legalny" xenon. W razie wypadku czy kolizji - ubezpieczyciel z przyjemnością się do takiej przeróbki za przeproszeniem dowali i nie wypłaci odszkodowania. Bo auto nie ma homologacji. Kropka

Nie ma wytycznych do tego jak zamontować reflektory główne "przeszczepione" z innego auta. Przeszczep równa się utratą homologacji na auto i nie ma tu żadnego "ale" i "a może".
Jeśli wejdą do sprzedaży xenony o słabszej mocy (25W), co do których przepisy będą łaskawsze i jasno definiowały co można a czego nie - to byćmoże będą produkowane reflektory - zamienniki - do aut gdzie źródłem światła będzie Xenon.
Natomiast na pewno nie na zasadzie włożenia w reflektor zaprojektowany pod halogen - żarnika xenonowego. Tylko trzeba by mieć reflektory dedykowane do danego nadwozia i homologowane pod źródło światła Xenonowego.

Ale takie przepisy to "pieśń przyszłości". Nie ma co liczyć że jakikolwiek producent zdecyduje się produkować zamienniki reflektorów z xenonami do Hond Civic 6gen, które już wtedy będą miały dobre dwadzieścia parę lat.

Seba27
24-01-14, 13:05
W razie wypadku czy kolizji - ubezpieczyciel z przyjemnością się do takiej przeróbki za przeproszeniem dowali i nie wypłaci odszkodowania. Bo auto nie ma homologacji. Kropka

A NA JAKIEJ PODSTAWIE??

Bo akurat mialem dzwona na ksenonach w seryjnej lampie - i z przyjemnoscia odebralem pieniazki w 3 dni bez czkawki...

MikeFoto
24-01-14, 15:38
A NA JAKIEJ PODSTAWIE??

Bo akurat mialem dzwona na ksenonach w seryjnej lampie - i z przyjemnoscia odebralem pieniazki w 3 dni bez czkawki...

Szczęście miałeś i tyle.
Auto z takim reflektorami nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu (nie zgadza się z homologacją), reflektory są przerobione na inne źródło światła niż zostały homologowane, czytaj: auto jest niesprawne. Tak jabyś nie miał przeglądu.

Piersze lepsze OWU z Linka - http://www.link4.pl/sites/default/files/files/owu_01_02_2012_11_04_2012.pdf punkt 3.2.4 oraz punkt 10.4

Skydiverek
24-01-14, 15:45
MikeFoto bardzo dobrze wszystko napisaleś. Tak właśnie jest. Ja to wiem, Ty to wiesz, ale jak widać nie wszyscy to wiedzą. Dobrze moze się dowiedzą.

Co do odszkodowania to TU powoli się za to biorą by szukać haka na niewypłatę odszkodowania. Bo TU sa po to by zarabiac a nie wypłacać odszkodowanie. Pewnie zadko sie czepiają jak sa małe kwoty. Ale jak im bedzie trzeba wypłacić kase na grube tysiące to zrobią duzo by tego jak najmniej wypłacić. Nie zyczę nikomu odpierać zarzuty że przyczynił się do wypadku lub go spowodował poprzez olśnienie niehomologowanym reflektorem, gdzie w wypadku są rozbite samochody za grube tysiace a co najgorsze ktoś zginął. Procesom sądowym nie bedzie końca.

MikeFoto
24-01-14, 15:48
Procesom sądowym nie bedzie końca.

......a sprawca ma przerąbane do końca życia. Bo jest udupiony na setki tysięcy złotych.

Skydiverek
24-01-14, 16:07
A NA JAKIEJ PODSTAWIE??

Bo akurat mialem dzwona na ksenonach w seryjnej lampie - i z przyjemnoscia odebralem pieniazki w 3 dni bez czkawki...

Przeczytaj OWU i tam zawsze jest napisane że jesli pojazd nie ma waznego badania technicznego oraz stan techniczny pojazdu mógł się przyczynić do wypadku to TU nie wypłaca odszkodowania.

Seba27
24-01-14, 16:41
Przeczytaj OWU i tam zawsze jest napisane że jesli pojazd nie ma waznego badania technicznego oraz stan techniczny pojazdu mógł się przyczynić do wypadku to TU nie wypłaca odszkodowania.

No wiec to jest wasza opinia a nie niezaleznego rzeczoznawcy wiec tylko spekulujecie

Badanie techniczne bylo a stan techniczny pojazdu nie przyczynil sie do kolozji...

lookaty
24-01-14, 22:40
No to się ładna dyskusja rozwinęła :) Chcę tylko napomknąć, że jestem przeciwnikiem wszelkich ksenonów na zasadzie włożenia żarnika w seryjną lampę.


Jeśli wejdą do sprzedaży xenony o słabszej mocy (25W), co do których przepisy będą łaskawsze i jasno definiowały co można a czego nie - to byćmoże będą produkowane reflektory - zamienniki - do aut gdzie źródłem światła będzie Xenon.
Natomiast na pewno nie na zasadzie włożenia w reflektor zaprojektowany pod halogen - żarnika xenonowego. Tylko trzeba by mieć reflektory dedykowane do danego nadwozia i homologowane pod źródło światła Xenonowego.

I o to mi właśnie chodziło. Dużo niższe wymagania techniczne odnośnie całego systemu mogą się przyczynić do pojawienia się nowych reflektorów - tak było z soczewkami, angel eyes czy ledami. Chińczyk zrobi wszystko na czym można zarobić, przy ksenonach system był drogi i rozkładał się na instalacje działającą w ściśle określony sposób. W przypadku eko problem zmniejsza się "tylko" do samego reflektora.

ceelx
25-01-14, 09:33
Badanie techniczne bylo

i diagnosta nie zwrócił uwagi na xenon w lampie kompletnie do tego nieprzystosowanej ?? :eek:

Seba27
25-01-14, 10:19
i diagnosta nie zwrócił uwagi na xenon w lampie kompletnie do tego nieprzystosowanej ?? :eek:

Jaki kraj - tacy diagnosci :)
Rzeczoznawca z ubezpieczalni tez mial to gdzies - jak i policja ktora byla na miejscu