Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : stozek a Lpg 3generacji



nawrot93
20-01-14, 09:44
Witam posiadam instalacje lpg 3gen i mam takie pytanko jak mam zamontowac stozek poniewaz w obudowie filtra powietrza mam zamontowany mikser? moze ktos podpowie. Pozdrawiam

19Ryba10
20-01-14, 15:00
ja bym nie cudował na twoim miejscu jak masz 3generacje gazu. Przy sekwencji ma to sens

Marek2354
20-01-14, 15:36
Miałem podobny pomysł co prawda w omedze ale zasada ta sama. Założyłem stożek normalnie na dolot i na regulacje do gaziarza. Chłopina pocmokał popatrzył i stwierdził że gitara. Chodziło wspaniale do czasu. Niestety zaraz zaczeło mi strzelać, a że wszystkie cybanty były skręcone na przysłowiowego "ryja" najsłabsze ogniwo poszło => skończyło sie na rozerwaniu stożka. Lepiej sie dobrze zastanowić czy warto. Kolega 19Ryba10 ma racje. Przy sekwencji to raczej można ale czy 3 gen sie z tym zgra? W najlepszym wypadku bedzie Ci dostawał za dużo tlenu i zbraknie mocy, więc (znając życie) podkręcisz dawkę i będzie się dławił i tak w koło. Przynajmniej takie są moje doświadczenia. Mam nadzieje że pomogłem. Pozdro

nawrot93
20-01-14, 16:06
Chodziło mi o to jak to podłaczyc wszystko bo z regulacja to dam sobie rade. Narazie mam załozone to na obudowe filtra i po wyregulowaniu ladnie chodzi tylko chcialem jakis pomysł zeby to jakos w miare wygladało

snafu
20-01-14, 18:38
I gen instalacja podciśnieniowa, fazy gazowej (mikser na przepustnicy, parownik i śruba regulacyjna )
II generacja podciśnieniowa, fazy gazowej (mikser na przepustnicy, parownik, silniczek krokowy wraz z elektroniką )
III generacja wtrysk ciągły, nadciśnieniowy fazy gazowej(dysze w kolektorze, rozdzielacz, 2x silniczki krokowe, elektronika, parownik nadciśnieniowy)
IV generacja wtrysk sekwencyjny, nadciśnieniowy fazy gazowej (dysze w kolektorze, listwa wtryskowa, elektronika, parownik nadciśnieniowy)
V generacja wtrysk sekwencyjny, nadciśnieniowy fazy ciekłej (dysze w kolektorze, wtryskiwacze, regulator ciśnienia, elektronika, pompa w butli)

tak więc max co możesz mieć to II gen instalacji :P

nawrot93
21-01-14, 17:27
Przepraszam moj bład, instalacje mam 2 gen.

mlodyxx
21-01-14, 17:53
wpakuj mikser jak najblizej przepustnicy w gume , tylko jak zalozysz stozek to sie nie zdziw jak po wrzuceniu na luz auto bedzie gaslo albo nie bedize chcialo jechac powyzej 100kmh ,
zalozenie stozka do 2 gen gazu spowoduje bardzo duze zawezenie zakresu wylapania stabilnej pracy na gazie , poczytaj troche o zasadzie dzialania gazu podcisnieniowego to skumasz o co biega , na stozku podcisnienie w rurze bedzie bardzo niestabilne i moga sie dziac cuda np pod wiatr auto nie bedzie chcialo jechac;Dalbo na postoju ustawisz wszystko cacy a przy wyzszych predkosciach bedzie zupa
bo ped powietrza wpadajacego do stozka zmniejszy podcisnenie na mikserze i zwyczajnie zubozy mieszanke ' szczerze mowiac do gazu 1 i 2 gen najlepsza jest seryjna puszka filtra i jak najbardziej szczelna
chociaz na stozku tez odpalisz i pojedziesz sam tak jezdzilem kumpel tez jezdzi ale jak nie zgasnie na luzie to piarnie kichnie takie wkurzajace to troche

ma1ster
21-01-14, 19:40
Tylko nasuwa się pytanie... Po co wkładać filtr stożkowy, jak całość jest i tak dławiona przez niesamowicie małą średnicę zwężki venturiago...

Chyba, że chodzi tu tylko i wyłącznie o dźwięk, bo moc na kole Ci się nie zmieni ani o dziesiątkę kW.

mlodyxx
21-01-14, 19:54
przy dobrych wiatrach zmieni , na stozku wiecej powietrza co za tym idzie moze wzbogacic dawke gazu sam tak robilem i mocy cos moze i jest ale spalanie 13litrow;D i smierdzace sprzeglo taki byl efekt zabawy w 1,4 gaz plus stozek

na dluzsza mete szais jednym slowem o gasnieciu na luzie nie wspomne

Skwaromir
21-01-14, 20:00
Po co wkładać filtr stożkowy

Magia stożka, konie lecą jak szalone :).
Też tak kiedyś miałem.



jak całość jest i tak dławiona przez niesamowicie małą średnicę zwężki venturiago...

Może ma blosa,nigdzie nie wspominał ??

Przydała, by się fota. Bo jak dobrze zrozumiałem autorowi nie chodzi o poprawę instalacji tylko samego zamocowania stożka ??

ma1ster
21-01-14, 21:09
Może ma blosa,nigdzie nie wspominał ??

Nie ma to znaczenia... tzw BLOS to też zwężka venturiego tylko o zmiennej geometrii w zależności od natężenia przepływu... ale dalej to jest zwężka i dalej filtr stożkowy nam nic nie powiększy ani o dziesiątkę KW na kole...

Taka instalacja to dobre było do poloneza, jak ktoś chciał jeździć taniej... nie dość, że ta całą inst. 2gen to mniej eleganckie i prostsze rozwiązanie niż najprostszy gaźnik, to dodatkowo blokujemy przepływ podczas zasilania benzyną.

nawrot93
21-01-14, 21:34
Nie nie mam blosa tylko zwykły mikser srednica przedlotu jest w miare duza w porownaniu z innymi instalacjami jakie widzialem. zgodze sie z kolego wyzej ze taka instalacja jest dobra dla poloneza ale jak narazie sie ucze i nie stac mnie zeby dojezdzac do szkoly na benzynie wiec sami rozumiecie, w tym roku koncze szkole i ide do pracy wiec wtedy bede mogł pomyslec nad sekwencja lub calkowicie usunieciu instalacji lpg. Stozek mam juz z 3 moze 4 mc i jak do tej pory nie zgasł mi ani razu na wolnych obrotach i nigdy nie strzelił, spalanie to max 10l wiec nie jest to takie straszne jak tutaj koledzy opisuja. Pozdrawiam