PDA

Zobacz pełną wersję : Wydech 2 cale d13b2



Jookoozzz
19-01-14, 21:06
Witam potrzebuje porady co do wydechu...chce wywalic to co mam, czyli wydech składany z czego sie dało, pozaginany i nie wiadomo co jeszcze...teraz pytanie czy mam wstawic strumienice na srodku czy leciec do tyłu prosto? Oraz czy ktos ma jakis szczkic z wymiarami itd? :)

HEG8
19-01-14, 21:11
Jak wstawisz samą rurę to będziesz miał pierdziawkę a nie wydech. 2' do tego silnika to za dużo. Jak chcesz po kosztach to wstaw w środek 2xAWG, żeby nie było pierdzenia i rezonansu + rury w okolicach 40mm, końcowy zostaw seryjny albo sobie wstaw co tam chcesz... Wymiarów się nie spodziewaj, każdy na aucie raczej spawa, a nie z rysunku technicznego... ;)

mlodyxx
19-01-14, 21:13
jak masz seryjne gaznikowe d13b2 to bym z tymi calami nie szalal bo moc ucieknie wiecej nie znaczy lepiej przy wydechu

jedyne co do wymiaru to pamietam dlugosc kata od flanszy do flanszy 42c
m

Jookoozzz
19-01-14, 21:17
Mam gazniki z d14a1 i muli na gorze, wsio jest ok i zostaje wydech...rzeczywiscie jest pospawany i pogiety ze w niektorych miejscach w srodku bedzie z 2cm :/ no i do tego mam jakas puche na srodku i nie wiem czy to strumienica czy tłumiczek srodkowy...a chce tez przyszłosciowo zrobic jakby sie mi plany pozmieniały na MPFI - szkoda pozniej znowu wydech przestawiac...na koncu mam jakis no-name tłumik przelotowy z slincerem...jak załoze slincera to juz wogole na wysokich dostaje muła :/

billiejoe
19-01-14, 21:18
Gość o nicku Roger sprzedaje już gotowe rury w danym rozmiarze, całość pasujesz do kolektora, środkowego i końcowego, trzeba tylko zrobić przejście nad wahaczem, 2" to jednak zbyt sporo, chyba że myślisz o z6 na górze ale to i tak jest absolutny max po zewnętrznej.

Także te rury plus jakieś chińskie 4-2-1, do tego na środku AWG najlepiej to metrowe i na koniec jakiś rozsądny przelotowy OEM look, chociażby od Proexa, wyjdą najtaniej.

Jookoozzz
19-01-14, 21:19
czyli sadzicie ze 2 cale to i tak duzo oraz moze juz wogole moc uciec? :(

mlodyxx
19-01-14, 21:21
moze mulic przez to ze jest przelot d15b2 na stozku i pelnym przelocie nie chcialo jechac szybciej jak 160km h po zmianie koncowego na serie zloty 90 szlo

HEG8
19-01-14, 21:22
Jak masz w planach przekroczenie granicy dużo powyżej 100KM to wsadź 2 cale... Inaczej bez sensu bo nic nie zyskasz...

mlodyxx
19-01-14, 21:24
za male pojemnosci chyba na dwa cale tym bardziej ze to gaznikowiec czule ustroistwo na spadek cisnienia na wydechu

Jookoozzz
19-01-14, 21:26
stozka nie mam tylko seria z tego gaznika...a czym wieksze obroty tym wolniej sie wkreca i nie czuc mocy...po pogaduszce z jogalem doslismy ze wydech nie spełnia swej roli, poprostu blokuje wylot spalin...ewentualnie bede doswiadczal na koncowym tłumiku , pierw przelot potem jakis blizej seri , no nie wiem :) dlatego chce zaczerpnac podpowiedzi od was...

Przypuszczam ze po czasie wyladuje MPFI ale czy czapka z6...wsio zalezy od czasu i funduszy...na wiosne buda idzie do remontu...

mlodyxx
19-01-14, 21:34
z tego co kojarze to w civicu seryjny wydech ma z przodu do srodkowego chyba grubsza srednice a za srodkowym z 5mm mniej mozesz cos pokombinowac zeby bylo podobne do serii tylko grubsze chyba jest na poczatku 45 mm a za srodkowym 40 cos w ten desen
moze z przodu zrob 2 cale a za srodkowym 1,8 zeby za bardzo go nie odetkac ale to tylko moja sygestia

HEG8
19-01-14, 21:36
Tak ma seryjne D15B7 na przykład... Na początku grubo, później cienko...

Jookoozzz
19-01-14, 21:37
tylko co władowac na srodek ? normalny tłumik srodkowy czy strumienice bo mam jedna nie uzywana w domu...

Czyli od łaczenia kolektora do czegos w srodku dac 2 cale pozniej 1.8 cala ( czyli 45mm ) i na koncu seria ?

mlodyxx
19-01-14, 21:40
zalezy jaki glosny chcesz wydech strumienice to z reguly zamiast kata sie pakuje jak chcesz glosniej zamiast kata rurka ja zeby mi z tylu nie pierdzialo na wysokich wpakowalem zamiast kata przelotowy seryjny wydech srodkowy

a no i po strumienicy to popierdywanie nie ustaje dlatego mam tlumnik zamiast kata

Jookoozzz
19-01-14, 21:43
hm jaki glosny...interesuje mnie bardziej rasowy pomruk niz pierdzenie czy wycie japy :)

czyli Ty zrobiłes tak : zamiast kata przelotowy ( strumienica jak dobrze kapuje ) a wydech seryjny ? bo tak jakos dziwnie to napisałes...

no to sie zgubiłem...

cos ala taki głosik :
http://www.youtube.com/watch?v=jcFODSfXCuk

Grzesiek_Devil_
20-01-14, 00:10
Zamiast strumienicy dałbym środkowy przelotowy. Na koniec też przelotowy i ładnie będzie brzmieć :) A tłumiki to do Hammer lub Saiti z tego co dobrze kojarzę :)

HEG8
20-01-14, 00:13
Kolega chce po taniości to zrobić więc Saiti i Hammer odpadają... :rolleyes:

Jookoozzz
20-01-14, 00:25
Kolega chce po taniości to zrobić więc Saiti i Hammer odpadają... :rolleyes:

Niechce by wydech przekraczał wartosc samochodu razem z pasazerem... tak zeby to miało rece i nogi...

Grzesiek_Devil_
20-01-14, 00:26
Jooko pogadamy na spocie, zobaczysz jak wiaderko moje chodzi bo wcale nie jest taki głośny jak się winno wydawać...

Jookoozzz
20-01-14, 00:30
A ty przelot z konca do konca ? :) Myslałem zrobic tak :
- od kolektora 2 cale do srodkowego przelotu ( bo bede wkładał 4-2-1 napewno juz nie długo )
- pozniej 45mm ( chyba 1.8 cala ) do wydechu
- wydech bede testował , pierw dam co mam jak bedzie za głosno to moze szarpne sie na cos lepszego :)

W ori jaki był rozmiar rury?

BTW: Czy wogole jest mozliwe zebye wydech mulil góre? :D

mlodyxx
20-01-14, 00:33
dokladnie im bardziej rozprezysz uklad tym nizszy ton z wydechu zamiast kata srodkowy i wtedy na koncowym przelotowy jest lala a nie pierdy jak z ala mugena za 100zl z allegro wyglada to tak flansza 5cm rurki zeby dojscie do srub bylo srodkowy przelotowy<nie mylic z calkowicie pustym>
im wieksza banka wiecej litrow tym bardziej basowy pomruk z koncowego
pozniej jest z pol metra rury znow srodkowy rownierz przelot tyle ze juz 42mm i ciut mniejszy rura 1,8 do samego koncowego ma seryjnym nie slychac nic na wolnych trzeba sie wsluchac czy auto wogole chodzi ;D na przelocie na wolnych pomruk powyzej 3 dopiero cos zaczyna buczec ale w trasie przy 100km h nie slychac czyli nie meczy na dalsze wycieczki
fajny efekt mialem tez na koncowym z mischubishi nie wiem z jakiego byl modelu ale mial dwie koncowki z tylu wielkosc banki jak w civicu , w srodku byl przelot z jednej na dwie rurki i duzo tej maty dzwiekochlonnej czy jak to sie tam zwie na nim nawet bez kata i na jednym srodkowym do 3 tys bylo ciho a nawet przy odcieciu nie robilo rezonasu

Grzesiek_Devil_
20-01-14, 00:33
Ja mam tylko końcowy ale u siebie mogę dać 2 cale lub 2.25 gdyż chce podbić osiągi Z6...
Wydech może ci zabić osiągi ale czy akurat górę...

Jookoozzz
20-01-14, 00:37
Czyli jak dobrze Cie mlodyxx rozumiem złączka - tłumik przelotowy ( im wieksza banka tym lepiej) - poł metra rury - srodkowy przelotowy ( mniejszy ) -1.8 cala do konca - przelot wydech

skumałem :D i tego bede sie trzymał ....

mlodyxx
20-01-14, 18:49
nom tak dokladnie im wieksza baknka z przodu tym cichszy pomruk zamiast pierdow z tylu na jednym srodkowym i przelocie z tylu to troche wiesnickkie pierdy sa zamiast basu :)mysle ze jak zrobisz z dwoma srodkowymi bedziesz zadowolony ,

Seba27
20-01-14, 19:59
Osobiscie mialem malenki srodkowy tlumik - rozmiarow apteczki i koncowy przelot Mtech
Uklad 2cale - zadnych pierdow nie zaobserwowalem.
Dopiero po strojeniu zaczal walic malymi marchewkami przy zejsciu z obrotow...
W trasy byl silencer ale i tak nigdy go nie zakladalem bo do 3ch tysi bylo naprawde cicho - a powyzej - tak jak mialo byc

Tiga
20-01-14, 23:48
Wydech w 1.3 sa identyczne (srednice rur, nie koniecznie tlumiki) jak w 1.5 . Ja na twoim miejscu zostawil bym serie jezeli nie chcesz przekroczyc w przyszlosci 100 KM. Ew laduj z 1.6.

Jookoozzz
20-01-14, 23:57
Seria nie zostanie bo juz jej nie ma albo troche jej zostało...musze jakos to do ładu doprowadzic...

mlodyxx
21-01-14, 15:01
a nmoze to nie od wydechu jest malo;P jak sie ciagle jezdzi na max bucie to jest stale malo ;p jak sie pojezdzi jakim tico to pozniej nawet d13b2 wydaje sie szatan:D

Jookoozzz
21-01-14, 19:09
a nmoze to nie od wydechu jest malo;P jak sie ciagle jezdzi na max bucie to jest stale malo ;p jak sie pojezdzi jakim tico to pozniej nawet d13b2 wydaje sie szatan:D
Wszystko mozliwe :) Musze chyba pozycyc od sasiada malucha i przypuszczam ze hondzie przez ten czas mułowatosc przejdzie jak sie nia przejade po przerwie :)

mlodyxx
21-01-14, 19:12
zapemne tak bo w miare jedzenia apetyt rosnie jak sie prawko zrobilo to radocha byla ze wogole sie dupe wiezie:D a teraz stale malo

Jookoozzz
21-01-14, 19:19
Cos w tym jest :)

Wydech wymienie tak czy owak a teraz zapraszam na http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?201589-Plusy-i-minusy-zbyt-przyspieszonego-opoznionego-zap%B3onu

Bo cos ja mam tu po*****ego...

Mati93Civic
24-01-14, 15:57
Jak ci to coś pomoże to ja mam w swoim d13b2 wycięty kat wstawiona strumienica i końcowy proex i dźwięk mi się podoba zresztą masz filmik...
http://www.youtube.com/watch?v=akfFRFLqhLU (http://www.youtube.com/watch?v=akfFRFLqhLU)
Na żywo dużo lepiej brzmi :)

Jookoozzz
24-01-14, 17:50
nawet, nawet :) takie cos by było dobre....proex to tłumiki przelotowe? tylko niby ciche...

Seba27
24-01-14, 19:38
Mtecha ładuj :cool:

91hightower
24-01-14, 19:43
ja mam na proexach i calkiem przyjemny, rasowy dzwiek jest :)

Seba27
24-01-14, 19:47
ja mam na proexach i calkiem przyjemny, rasowy dzwiek jest :)

Jak wolisz "rasowy" to tak - ja wolalem miec "basowy" ;)

Jookoozzz
25-01-14, 00:42
Ja wole - zozole , zartuje...bradziej by mi pasował rasowy...musze poprzeglac alledrogo.pl jak chodza ceny tych proexa...chociaz coraz bardziej myslalem by to jakos sciszyc...zeby dopiero głosik pojawiał sie gdzies ponad 3-4tys a do tych 3-4 chodził cichutko...szkoda mi dzieci :D

Grzesiek_Devil_
25-01-14, 01:07
Jak chcesz proex'a to pisz do użytkownika Saiti :)

RPK
25-01-14, 11:17
Ja wole - zozole , zartuje...bradziej by mi pasował rasowy...musze poprzeglac alledrogo.pl jak chodza ceny tych proexa...chociaz coraz bardziej myslalem by to jakos sciszyc...zeby dopiero głosik pojawiał sie gdzies ponad 3-4tys a do tych 3-4 chodził cichutko...szkoda mi dzieci :D

Bo tak bedzie ze kolo 3-4k rpm zaczyna byc głośniej

Labed2007
25-01-14, 14:38
Do d13b2 2" to za dużo. Ja w moim d14 mam 2" na wydechu i dół(do 2500rpm) jest trochę zmulony w porównaniu do serii.

Jookoozzz
25-01-14, 16:45
A jakby wsadzis serie od d16 ? bo mozna kupic całą rure z srodkowym do civic 1.6 powinna byc nieco grubsza niz z 1.3 a znowu nie bedzie przesadzona...do tego jakis tłumik przelotowy proexa ?

Seba27
25-01-14, 17:10
Do d13b2 2" to za dużo. Ja w moim d14 mam 2" na wydechu i dół(do 2500rpm) jest trochę zmulony w porównaniu do serii.

Ale chyba na seryjnym kolektorze wydechowym prawda?

Labed2007
25-01-14, 19:48
Ale chyba na seryjnym kolektorze wydechowym prawda?

Na kolektorze 4-2-1.

Tiga
26-01-14, 01:28
A jakby wsadzis serie od d16 ? bo mozna kupic całą rure z srodkowym do civic 1.6 powinna byc nieco grubsza niz z 1.3 a znowu nie bedzie przesadzona...do tego jakis tłumik przelotowy proexa ?

Przeciez o tym pisalem na poprzedniej stronie :P
Sam tak mam i polecam.

Mati93Civic
26-01-14, 16:39
wtedy był nieszczelny wydech teraz jest uszczelniony cały układ i dużo ładniej pracuje będzie chwila to wrzuce coś :)

Właśnie w moim 1.3 w trasie dźwięk najbardziej uciążliwy jest w zakresie 3-4 tys obr. ale jak jeździsz po mieście to nic nie przeszkadza :) To nie jest żaden problem przy zamawianiu tłumika proex piszesz że na niskich cichy na wysokich głośny ;) Naprawdę polecam mam go już około pół roku i ciągle jestem zadowolony bardzo.. a jak by co zawsze możesz drugi środkowy wpakować też od Proex-a i jest wyciszony elegancko :)

Jookoozzz
26-01-14, 19:47
Zacicho tez nie dobrze chce taki rasooooowy :D Bede myslał lecz gazior ciagle daje w dupe i coraz bardziej kusi mnie przejsc na serie plus wałek z d15b2...Pisałem do Proex-a zobaczymy co odpisza i jak wycenia :)