Zobacz pełną wersję : Wydech 2 cale d13b2
Witam potrzebuje porady co do wydechu...chce wywalic to co mam, czyli wydech składany z czego sie dało, pozaginany i nie wiadomo co jeszcze...teraz pytanie czy mam wstawic strumienice na srodku czy leciec do tyłu prosto? Oraz czy ktos ma jakis szczkic z wymiarami itd? :)
Jak wstawisz samą rurę to będziesz miał pierdziawkę a nie wydech. 2' do tego silnika to za dużo. Jak chcesz po kosztach to wstaw w środek 2xAWG, żeby nie było pierdzenia i rezonansu + rury w okolicach 40mm, końcowy zostaw seryjny albo sobie wstaw co tam chcesz... Wymiarów się nie spodziewaj, każdy na aucie raczej spawa, a nie z rysunku technicznego... ;)
jak masz seryjne gaznikowe d13b2 to bym z tymi calami nie szalal bo moc ucieknie wiecej nie znaczy lepiej przy wydechu
jedyne co do wymiaru to pamietam dlugosc kata od flanszy do flanszy 42c
m
Mam gazniki z d14a1 i muli na gorze, wsio jest ok i zostaje wydech...rzeczywiscie jest pospawany i pogiety ze w niektorych miejscach w srodku bedzie z 2cm :/ no i do tego mam jakas puche na srodku i nie wiem czy to strumienica czy tłumiczek srodkowy...a chce tez przyszłosciowo zrobic jakby sie mi plany pozmieniały na MPFI - szkoda pozniej znowu wydech przestawiac...na koncu mam jakis no-name tłumik przelotowy z slincerem...jak załoze slincera to juz wogole na wysokich dostaje muła :/
Gość o nicku Roger sprzedaje już gotowe rury w danym rozmiarze, całość pasujesz do kolektora, środkowego i końcowego, trzeba tylko zrobić przejście nad wahaczem, 2" to jednak zbyt sporo, chyba że myślisz o z6 na górze ale to i tak jest absolutny max po zewnętrznej.
Także te rury plus jakieś chińskie 4-2-1, do tego na środku AWG najlepiej to metrowe i na koniec jakiś rozsądny przelotowy OEM look, chociażby od Proexa, wyjdą najtaniej.
czyli sadzicie ze 2 cale to i tak duzo oraz moze juz wogole moc uciec? :(
moze mulic przez to ze jest przelot d15b2 na stozku i pelnym przelocie nie chcialo jechac szybciej jak 160km h po zmianie koncowego na serie zloty 90 szlo
Jak masz w planach przekroczenie granicy dużo powyżej 100KM to wsadź 2 cale... Inaczej bez sensu bo nic nie zyskasz...
za male pojemnosci chyba na dwa cale tym bardziej ze to gaznikowiec czule ustroistwo na spadek cisnienia na wydechu
stozka nie mam tylko seria z tego gaznika...a czym wieksze obroty tym wolniej sie wkreca i nie czuc mocy...po pogaduszce z jogalem doslismy ze wydech nie spełnia swej roli, poprostu blokuje wylot spalin...ewentualnie bede doswiadczal na koncowym tłumiku , pierw przelot potem jakis blizej seri , no nie wiem :) dlatego chce zaczerpnac podpowiedzi od was...
Przypuszczam ze po czasie wyladuje MPFI ale czy czapka z6...wsio zalezy od czasu i funduszy...na wiosne buda idzie do remontu...
z tego co kojarze to w civicu seryjny wydech ma z przodu do srodkowego chyba grubsza srednice a za srodkowym z 5mm mniej mozesz cos pokombinowac zeby bylo podobne do serii tylko grubsze chyba jest na poczatku 45 mm a za srodkowym 40 cos w ten desen
moze z przodu zrob 2 cale a za srodkowym 1,8 zeby za bardzo go nie odetkac ale to tylko moja sygestia
Tak ma seryjne D15B7 na przykład... Na początku grubo, później cienko...
tylko co władowac na srodek ? normalny tłumik srodkowy czy strumienice bo mam jedna nie uzywana w domu...
Czyli od łaczenia kolektora do czegos w srodku dac 2 cale pozniej 1.8 cala ( czyli 45mm ) i na koncu seria ?
zalezy jaki glosny chcesz wydech strumienice to z reguly zamiast kata sie pakuje jak chcesz glosniej zamiast kata rurka ja zeby mi z tylu nie pierdzialo na wysokich wpakowalem zamiast kata przelotowy seryjny wydech srodkowy
a no i po strumienicy to popierdywanie nie ustaje dlatego mam tlumnik zamiast kata
hm jaki glosny...interesuje mnie bardziej rasowy pomruk niz pierdzenie czy wycie japy :)
czyli Ty zrobiłes tak : zamiast kata przelotowy ( strumienica jak dobrze kapuje ) a wydech seryjny ? bo tak jakos dziwnie to napisałes...
no to sie zgubiłem...
cos ala taki głosik :
http://www.youtube.com/watch?v=jcFODSfXCuk
Grzesiek_Devil_
20-01-14, 00:10
Zamiast strumienicy dałbym środkowy przelotowy. Na koniec też przelotowy i ładnie będzie brzmieć :) A tłumiki to do Hammer lub Saiti z tego co dobrze kojarzę :)
Kolega chce po taniości to zrobić więc Saiti i Hammer odpadają... :rolleyes:
Kolega chce po taniości to zrobić więc Saiti i Hammer odpadają... :rolleyes:
Niechce by wydech przekraczał wartosc samochodu razem z pasazerem... tak zeby to miało rece i nogi...
Grzesiek_Devil_
20-01-14, 00:26
Jooko pogadamy na spocie, zobaczysz jak wiaderko moje chodzi bo wcale nie jest taki głośny jak się winno wydawać...
A ty przelot z konca do konca ? :) Myslałem zrobic tak :
- od kolektora 2 cale do srodkowego przelotu ( bo bede wkładał 4-2-1 napewno juz nie długo )
- pozniej 45mm ( chyba 1.8 cala ) do wydechu
- wydech bede testował , pierw dam co mam jak bedzie za głosno to moze szarpne sie na cos lepszego :)
W ori jaki był rozmiar rury?
BTW: Czy wogole jest mozliwe zebye wydech mulil góre? :D
dokladnie im bardziej rozprezysz uklad tym nizszy ton z wydechu zamiast kata srodkowy i wtedy na koncowym przelotowy jest lala a nie pierdy jak z ala mugena za 100zl z allegro wyglada to tak flansza 5cm rurki zeby dojscie do srub bylo srodkowy przelotowy<nie mylic z calkowicie pustym>
im wieksza banka wiecej litrow tym bardziej basowy pomruk z koncowego
pozniej jest z pol metra rury znow srodkowy rownierz przelot tyle ze juz 42mm i ciut mniejszy rura 1,8 do samego koncowego ma seryjnym nie slychac nic na wolnych trzeba sie wsluchac czy auto wogole chodzi ;D na przelocie na wolnych pomruk powyzej 3 dopiero cos zaczyna buczec ale w trasie przy 100km h nie slychac czyli nie meczy na dalsze wycieczki
fajny efekt mialem tez na koncowym z mischubishi nie wiem z jakiego byl modelu ale mial dwie koncowki z tylu wielkosc banki jak w civicu , w srodku byl przelot z jednej na dwie rurki i duzo tej maty dzwiekochlonnej czy jak to sie tam zwie na nim nawet bez kata i na jednym srodkowym do 3 tys bylo ciho a nawet przy odcieciu nie robilo rezonasu
Grzesiek_Devil_
20-01-14, 00:33
Ja mam tylko końcowy ale u siebie mogę dać 2 cale lub 2.25 gdyż chce podbić osiągi Z6...
Wydech może ci zabić osiągi ale czy akurat górę...
Czyli jak dobrze Cie mlodyxx rozumiem złączka - tłumik przelotowy ( im wieksza banka tym lepiej) - poł metra rury - srodkowy przelotowy ( mniejszy ) -1.8 cala do konca - przelot wydech
skumałem :D i tego bede sie trzymał ....
nom tak dokladnie im wieksza baknka z przodu tym cichszy pomruk zamiast pierdow z tylu na jednym srodkowym i przelocie z tylu to troche wiesnickkie pierdy sa zamiast basu :)mysle ze jak zrobisz z dwoma srodkowymi bedziesz zadowolony ,
Osobiscie mialem malenki srodkowy tlumik - rozmiarow apteczki i koncowy przelot Mtech
Uklad 2cale - zadnych pierdow nie zaobserwowalem.
Dopiero po strojeniu zaczal walic malymi marchewkami przy zejsciu z obrotow...
W trasy byl silencer ale i tak nigdy go nie zakladalem bo do 3ch tysi bylo naprawde cicho - a powyzej - tak jak mialo byc
Wydech w 1.3 sa identyczne (srednice rur, nie koniecznie tlumiki) jak w 1.5 . Ja na twoim miejscu zostawil bym serie jezeli nie chcesz przekroczyc w przyszlosci 100 KM. Ew laduj z 1.6.
Seria nie zostanie bo juz jej nie ma albo troche jej zostało...musze jakos to do ładu doprowadzic...
a nmoze to nie od wydechu jest malo;P jak sie ciagle jezdzi na max bucie to jest stale malo ;p jak sie pojezdzi jakim tico to pozniej nawet d13b2 wydaje sie szatan:D
a nmoze to nie od wydechu jest malo;P jak sie ciagle jezdzi na max bucie to jest stale malo ;p jak sie pojezdzi jakim tico to pozniej nawet d13b2 wydaje sie szatan:D
Wszystko mozliwe :) Musze chyba pozycyc od sasiada malucha i przypuszczam ze hondzie przez ten czas mułowatosc przejdzie jak sie nia przejade po przerwie :)
zapemne tak bo w miare jedzenia apetyt rosnie jak sie prawko zrobilo to radocha byla ze wogole sie dupe wiezie:D a teraz stale malo
Cos w tym jest :)
Wydech wymienie tak czy owak a teraz zapraszam na http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?201589-Plusy-i-minusy-zbyt-przyspieszonego-opoznionego-zap%B3onu
Bo cos ja mam tu po*****ego...
Mati93Civic
24-01-14, 15:57
Jak ci to coś pomoże to ja mam w swoim d13b2 wycięty kat wstawiona strumienica i końcowy proex i dźwięk mi się podoba zresztą masz filmik...
http://www.youtube.com/watch?v=akfFRFLqhLU (http://www.youtube.com/watch?v=akfFRFLqhLU)
Na żywo dużo lepiej brzmi :)
nawet, nawet :) takie cos by było dobre....proex to tłumiki przelotowe? tylko niby ciche...
91hightower
24-01-14, 19:43
ja mam na proexach i calkiem przyjemny, rasowy dzwiek jest :)
ja mam na proexach i calkiem przyjemny, rasowy dzwiek jest :)
Jak wolisz "rasowy" to tak - ja wolalem miec "basowy" ;)
Ja wole - zozole , zartuje...bradziej by mi pasował rasowy...musze poprzeglac alledrogo.pl jak chodza ceny tych proexa...chociaz coraz bardziej myslalem by to jakos sciszyc...zeby dopiero głosik pojawiał sie gdzies ponad 3-4tys a do tych 3-4 chodził cichutko...szkoda mi dzieci :D
Grzesiek_Devil_
25-01-14, 01:07
Jak chcesz proex'a to pisz do użytkownika Saiti :)
Ja wole - zozole , zartuje...bradziej by mi pasował rasowy...musze poprzeglac alledrogo.pl jak chodza ceny tych proexa...chociaz coraz bardziej myslalem by to jakos sciszyc...zeby dopiero głosik pojawiał sie gdzies ponad 3-4tys a do tych 3-4 chodził cichutko...szkoda mi dzieci :D
Bo tak bedzie ze kolo 3-4k rpm zaczyna byc głośniej
Do d13b2 2" to za dużo. Ja w moim d14 mam 2" na wydechu i dół(do 2500rpm) jest trochę zmulony w porównaniu do serii.
A jakby wsadzis serie od d16 ? bo mozna kupic całą rure z srodkowym do civic 1.6 powinna byc nieco grubsza niz z 1.3 a znowu nie bedzie przesadzona...do tego jakis tłumik przelotowy proexa ?
Do d13b2 2" to za dużo. Ja w moim d14 mam 2" na wydechu i dół(do 2500rpm) jest trochę zmulony w porównaniu do serii.
Ale chyba na seryjnym kolektorze wydechowym prawda?
Ale chyba na seryjnym kolektorze wydechowym prawda?
Na kolektorze 4-2-1.
A jakby wsadzis serie od d16 ? bo mozna kupic całą rure z srodkowym do civic 1.6 powinna byc nieco grubsza niz z 1.3 a znowu nie bedzie przesadzona...do tego jakis tłumik przelotowy proexa ?
Przeciez o tym pisalem na poprzedniej stronie :P
Sam tak mam i polecam.
Mati93Civic
26-01-14, 16:39
wtedy był nieszczelny wydech teraz jest uszczelniony cały układ i dużo ładniej pracuje będzie chwila to wrzuce coś :)
Właśnie w moim 1.3 w trasie dźwięk najbardziej uciążliwy jest w zakresie 3-4 tys obr. ale jak jeździsz po mieście to nic nie przeszkadza :) To nie jest żaden problem przy zamawianiu tłumika proex piszesz że na niskich cichy na wysokich głośny ;) Naprawdę polecam mam go już około pół roku i ciągle jestem zadowolony bardzo.. a jak by co zawsze możesz drugi środkowy wpakować też od Proex-a i jest wyciszony elegancko :)
Zacicho tez nie dobrze chce taki rasooooowy :D Bede myslał lecz gazior ciagle daje w dupe i coraz bardziej kusi mnie przejsc na serie plus wałek z d15b2...Pisałem do Proex-a zobaczymy co odpisza i jak wycenia :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.