Zobacz pełną wersję : Tłoki od vitary - jakie pierścienie?
mam tłoki od suzuki vitary w d16z6 i pierścienie CHYBA od hondy, możliwe że będą wymieniane na dniach bo łyka olej ... czy szerokość rowków na pierścienie w tłokach od suzuki i hondy jest taka sama? jeśli nie to chyba raczej powinienem założyć od suzuki?? co o tym myślicie?
no pomyśl. tak logicznie. od czego weźmiesz pierścienie do tłoków z Suzuki Vitary?
bardziej chodzi mi o to czy są takie same bo chyba mam od cifa i sie zastanawiam czy to mogło by być kolejnym powodem palenia oleju ...
A co dają tłoki od Vitary? Rozumiem, że stosuje się je do doładowywanego silnika, tyle znalazłem w szukacje.
Ale one są bardziej odporne na doładowanie, czy zmniejszają tylko kompresję?
Zmiania się tylko tłoki, czy także korbowody?
I z jakiego dokładnie silnika te tłoki?
od Vitary 1,6 - chyba za duzo 1,6 nie mieli
delikatnie zmniejszaja kompresje i sa wytrzymalsze
jak zmienisz i korby to można juz spoczko dmuchac wieeeksze cisnienia - jak nie zmienisz korb to i tak wiecej dmuchniesz niz na org (mniejsze sprezanie) w usa qpe civiow low-budzetowych na tym gania
no troche pogrzebałem po necie i sie okazuje że te pierścionki w vitarze z silnikiem G16 mają takie same wymiary jak z hondy d16z6 czyli 1.2 , 1.5 , 2.8 czyli chyba jeden h** które założe, nawet na ebayu do tych tłoków sprzedają w komplecie hondowe pierścienie :)
Czyli najlepsze tanie wyjście do dmuchania to tłoki i korby od Vitary G16?
Widze, że wg tego kalkulatora w D16Z6 kompresja z 9.14 poleci na 8,59.
http://www.clubcivicquebec.com/compression_calculator_dserie_f.php
A do ilu można dmuchać na gratach z Vitary?
Seryjne d16 ma granice ok 0,5 bara z tego co wiem
taka własnie kompresja wychodzi lub nawet 8.49 przy grubszej uszczelce. na takich tłokach i korbach H-beam eagla ludzie osiągają nawet po 400KM więc przyzwoicie :)
ja mam korby seryjne więc tylko soft ale myśle że to mi wystarczy :D
W D-serii zdecydowanie ważniejsza jest zmiana korb jak tłoków - ale generalnie wg mnie zmiana samych tłoków lub samych korb mija się z celem - to tylko pozorna oszczędność.
dokladnie. podstawa to wymiana korb. a potem tulejowanie bloku. zmiana tłoków gdzieś w międzyczasie.
dokladnie. podstawa to wymiana korb. a potem tulejowanie bloku. zmiana tłoków gdzieś w międzyczasie.
A czemu tulejować?
Jeżeli chodzi o silniki, to tych g16 były trzy rodzaje,
G16, G16 A, G16 B.
Ktoś wie z których pasują? Bo z tego co znalazłem to chyba wszystkie te modele miały podobne wymiary
Co do pierścionków, to może javor przyda Ci się ten ilnk, coś tam o tym piszą:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=954478
dokladnie. podstawa to wymiana korb. a potem tulejowanie bloku. zmiana tłoków gdzieś w międzyczasie.
A czemu tulejować?
Bo gdzieś od ~300KM wytrzymałość i trwałość fabrycznych tulei drastycznie spada i jazda takim autem to ciągła zagadka - kiedy ****ie? ;)
To wiem, myślałem, że rozmawiamy o lekkim doładowaniu, bo temat jest o tłokach i korbach z Vitary, a te chyba takich mocy nie wytrzymają, zgadza się?
Jeszcze dwa pytania, jaki dokładnie silnik/silniki co by korby i tłoki pasowały, bo z tego co widze, to te 3 rodzaje silników były montowane w różnych autach oprócz vitary.
Oraz ile można na nich dmuchnąć, bo rozumiem, że więcej niż 0,5 bara
gdzie widzisz mowe o montowaniu korbowodów z Vitary?
na tłokach z Vitary mozesz sobie i póltora bara dmuchać, ale tłoki to nie wszystko...
Myślałem, że te korby co pisaliście to też z Vitary.
Czyli te tłoki z Vitary to takie pół tanie wyjście -> tanie tłoki+drogie kute korby?
Bo same tłoki nic nie zmienią, bo z tego co wiem to głównie korby są słabą cześcia w D serii.
Zgadza się?
podstawa to wymiana korb. a potem tulejowanie bloku. zmiana tłoków gdzieś w międzyczasie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.