Zobacz pełną wersję : jakie żarówki H7 ?
Witam. Co prawda oryginalne jeszcze świecą, ale pewnie przyjdzie ten czas na wymianę, więc moje pytanie:
jakie żarówki H7, tzn. jakiego producenta możecie polecić, które mocniej świecą i dłużej wytrzymują ?
Osram night braker wersja plus- Koniecznie.
Polecam :)
U mnie orginały wytrzymały prawie dwa lata(miałem auto z 2006 r) były to jakieś philipsy, kolejne też kupiłem philipsy w serwisie jakieś trójbarwne za 120 zł, padły po 3 miesiącach, później kolejne jakieś firmowe ale tańsze i też padły po 3 miesiącach, następnie kupowałem no name w auchanie i te do pół roku świeciły- koszt w przedziale 7-15 zł.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Osram Nightbreaker Unlimited, mocniejsze od plusów. Jeżdżę na różnych osramach (tych mocniejszych) już parę lat i nigdy nie przepaliły mi się po paru miesiącach.
P.S. Jeżdżę ciągle na światłach, średni przebieg roczny 25-30 tys. km.
Zaraz po zakupie samochodu założyłem Osram Night Breaker Plus. Wytrzymały około 10 miesięcy, co można uznać za średni wynik biorąc pod uwagę, że samochód wyposażony jest w światła led do jazdy dziennej, a więc światła mijania w okresie letnim nie są często używane. Obecnie od 6 miesięcy jeżdżę na TUNGSRAM H7 MEGALIGHT ULTRA 90%. Świecą bardzo dobrze, podobnie jak Osram. Jeżeli wytrzymają przynajmniej tyle samo co Osram będę mógł je polecić (szczególnie biorąc pod uwagę ich cenę). Na zapas kupiłem ich ulepszoną wersję +120% ale jak na razie nie miałem okazji przetestować.
Zaraz po zakupie samochodu założyłem Osram Night Breaker Plus. Wytrzymały około 10 miesięcy, co można uznać za średni wynik biorąc pod uwagę, że samochód wyposażony jest w światła led do jazdy dziennej, a więc światła mijania w okresie letnim nie są często używane. Obecnie od 6 miesięcy jeżdżę na TUNGSRAM H7 MEGALIGHT ULTRA 90%. Świecą bardzo dobrze, podobnie jak Osram. Jeżeli wytrzymają przynajmniej tyle samo co Osram będę mógł je polecić (szczególnie biorąc pod uwagę ich cenę). Na zapas kupiłem ich ulepszoną wersję +120% ale jak na razie nie miałem okazji przetestować.
A jak się mają żarówki +90, +120 itd do niszczenia odbłyśnika? Zauważyłeś jakieś negatywne skutki stosowania takich żarówek?
A jak się mają żarówki +90, +120 itd do niszczenia odbłyśnika? Zauważyłeś jakieś negatywne skutki stosowania takich żarówek?
Markowe +xxx% nie niszczą odbłyśnika, bo ich jasność nie wynika ze zwiększonej mocy (100W itp.) tylko z lepszej wydajności przy zachowaniu przepisowej mocy (55W).
Dokładnie. Markowe żarówki świecą lepiej ale to wynika z ich budowy, zastosowanych technologii, a nie zwiększenia mocy. Nie wytwarzają wyższych temperatur, które to głównie przyczyniają się do niszczenia odbłyśnika. Civic w wersji bez ksenonów nie ma soczewki co raczej też powinno zwiększyć żywotność odbłyśnika, ponieważ ciepło z żarówki łatwiej rozchodzi się po całej lampie. Temat wypalonych odbłyśników przerabiałem w poprzednim samochodzie z ksenonami. Odbłyśniki były dosłownie zwęglone i nadawały się tylko do wymiany/regeneracji. Polerowania wymagały również soczewki. Niestety w dobie oszczędności już niewielu producentów stosuje "prawdziwe" metalowe odbłyśniki.
Pytanie do tych, którzy już wymieniali: czy trzeba wyciągać akumulator, czy może wyjmuje się całe reflektory w celu zmiany żarówek? Chyba niedługo zaopatrzę się w Osramy i chciałbym wiedzieć, jak się do tego zabrać :)
da się bez demontowania...trzeba mieć giętą rączke :)
Ja ostatnio zakładałem Tungsramy MegaLight +90% i jest ok.
Lub takie, ostatni hit.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=246952562126763&set=a.217044261784260.1073741828.217010555120964&type=1&theater
Żarówkę mijania od strony kierowcy da się wymienić bez demontowania akumulatora. Od strony pasażera trzeba zdemontować wlew do zbiornika płynu spryskiwacza. Jest to prosta czynność. Sam dostęp do lamp jest dosyć dobry. Miałem okazję już dwa razy wymieniać żarówki mijania i nie napotkałem na problemy.
Dla kontrastu w Toyocie Avensis T25 dostęp do lamp był zdecydowanie gorszy i polecany był demontaż przedniego zderzaka. Zamiast męczyć się samemu zdecydowanie lepiej było jechać do serwisu.
Dzięki za info Panowie :)
Witam. Bardzo gietka raczke. wymienialem wczoraj wszystkie zarowki na Osram Cool Blue Intense po dwoch godzinach udalo sie... Niestety po stronie pasazera nie moge dobrze wlozyc zarowy albo dopinajac sprezynke jest cos nie tak. po wlaczeniu swiatel prawa lampa swieci zle.tak jak by byla zle wlozona zarowa. dostep masakra. chyba pojade do serwisu ...
Dostęp jest utrudniony przez rurke od spryskiwaczy po stronie pasażera,trzeba ją poprostu pociągnąć do gór. Natomiast po stronie kierowcy trzeba ściągnąć czarny dolocik , składa sie z dwóch części.
Ja H7 wymieniłem na Philips Racing Vision +150% świecą przyzwoicie. Zobaczymy na jak długo. Teraz czas na pozycyjne. Może ktoś ma do polecenia W5 najlepiej ledowe? Wymiana po stronie kierowcy , bedzie raczej wymagała wyjęcia akumulatora ,próbował już ktoś? Jest tam tyle kabli tyle śrubek ,że nie wiem od której zaczać. A bez tego ani rusz, praktycznie nie ma dostępu.
Wszystko zależy od budżetu jaki posiadamy na zakup żarówek. Jedna osoba będzie ceniła bezpieczeństwo jazdy w nocy i koszt 100 złotych nie będzie wysoki, a inny użytkownik wybierze standardową żarówkę jak na stronie https://www.iparts.pl/czesc/zarowka-reflektora-doswietlajacego-zakret-hella-8gh007157121,0-2-8gh007157121-60398.html w cenie 10 złotych, która również spełniać będzie swoje zadanie. Oczywiście ta droższa wersja będzie świeciła o wiele lepiej, ale do jazdy miejskiej nie potrzeba dobrych żarówek, które mocno świecą, gdyż widoczność nadal będzie prawie taka sama.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.