Zobacz pełną wersję : Pomoc w pompie oleju d-seria
Witam,
Nie wiem czy temat już był czy nie był , lecz mam sporą zagwozdkę...mianowicie..
Proszę o pomoc gdyż nie wiem, czy obowiązkiem jest u mnie obecnie przy silniku dół d15b2/b7 + z6 (mini-me) zmieniać pompę oleju na d16z6 ( obecnie jest d15z6)
Czy to może zostać i nic się nie stanie czy jak pisałem wyżej obowiązkowo zmieniać ją od z6.
wiesko1261
17-01-14, 07:16
ja swoją zostawiłem seryjną i na razie nic się nie dzieje ( D14+głowica D16Y8)
przelatałem z 12tyś km ;)
pompa jest identyczna. nie ma innej wydajności.
A wiecie może jaka jest wydajność obu pomp ?
PM7 (silniki DOHC): przepływ 63l/min
PM3 (większość silników z lat '88-'95): 45l/min
P7A (silniki z lat '96-'00 z bagnetem oleju obok rozrządu): 33l/min
PLC (D16 i D17 z lat '01-'05): 45l/min
Średnica zewnętrzna rotora.
PM3 - 77,9mm
P7A - 72,9mm
PLC - 76,9mm
Grubość rotora:
PM7 - 8,5mm
PM3 - 6,5mm
P7A - 7,9mm
PLC - 7,5mm
To są dane od kolegi PIOOOTR, jemu dziękować :)
Saiti czytając to co wkleiłeś to ta pompa powinna być P7A bo ja miałem bagnet z boku obok rozrządu, lecz mi lata produkcji nie pasują bo ja miałem silnik d15z6 z 95' czyli teopretycznie jest PM3 ale też nei jestem pewny.
Czyli wychodzi na to, że masz dwa otwory na bagnet - w pompie i w bloku? Niektóre silniki miały jeszcze pompy bez bagnetu, np. D16Y2 w angielkach, mimo już wieku pomp P7A.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.