PDA

Zobacz pełną wersję : D16Y7 szybkie pytanie o montaz bloku D16Y3



Rajto
16-01-14, 18:29
Witam

Jestem nowy więc siema wszystkim.

Mam szybkie pytanie, mam silnik D16Y7, wiadomo obrócona panewk (właściwie to całkiem zmielona), i mam w kupnie silnik d16Y3(goły słupek) jeżeli bede chciał założyć dół z Y3 a na to głowicę z Y7to:

1 z czego wtedy podejdą mi osłony na rozrząd ?
2 czy osprzęt łącznie ze sprężarka klimy bedzie pasował z Y7?
3 czy kółko zębate napędu rozrzadu podejdzie z Y7?
4 od czego uszczelke pod głowice ?
5 jaki pasek rozrzadu ?

pozdrawiam :)

borovit
16-01-14, 18:53
witam a nie lepiej cały słupek na osprzęcie D16Y7?

Rajto
16-01-14, 19:12
taka opcja tez by mi bardzo odpowiadała, tylko czy Y3 bedzie bez problemu działał na elektronice z Y7 ?

mlodyxx
16-01-14, 19:30
bedzie pod warunkiem ze masz przedlifta , polift ma czyjnik polozenia walu ktorego do y3 zalozyc sie nie da ale jak przedlift to pakuj calosc bo i z oslona rozrzadu bedziesz mial i zmiana glowicy jest troche bez sensu bo y7 ma male kanaly ssace duza komore spalania i maly zarys krzywek na walku podlug d16y3 czyli tylko go oslabi pozatym koszty uszczelek planownia glowicy prawie polowa wartosci silnika

Rajto
16-01-14, 21:02
aha, czyli rozumiem że jesli bede miał słupek z Y3, to zapakuje mu kolektory Y7, podłącze wszystko, obudowa rozrządu zostaje z Y3, wytne otwór w osłonie na miernik oleju i wszystko powinno działać ??
Podpowiedzci w którym miejejscu znajdue się czujnik położenia wału w Y7 ? bo moja coupe jest z 97, a nie bardzo jeszcze potrafię poznać te subtelne różnice z zewnątrz.
Bięgnę do garażu obejrzeć blok może go znajdę

Brylant1
16-01-14, 21:05
W y7 czujnik polozenia walu masz w aparacie zaplonowym wiec przekladasz go i po problemie.

Rajto
16-01-14, 21:09
czyli cały aparat z czujnikiem ?

dziękuję za informacje, nurtuje mnie tylko jeszcze jedna rzecz, mam wersje z klimą, i czy kółko pasowe bedzie pasować z Y7 ? podejrzewam że tak, ale sprostujcie jesli się mylę :)

mlodyxx
16-01-14, 22:09
od y7 do y3 kolko nie pasi inna srednica kolnierza uszczelniajacego na kole pasowym kolo z d15b7 cie ratuje albo ori d16y3
co czujnika polozenia walu kolego wyzej czujnika CKF w aparacie nie bylo w zadnej wersji a ckp tdc i cyp jest w kazdym aparacie d16y7 i y3 poczytaj co to CKF wystepowalo w poliftowych 1,4 1,6 i w kazdym d15z6 oraz d15z8 z aparatem to nic wspolnego nie ma

Rajto
16-01-14, 22:24
rozumiem
Czyli reasumując: biorę słupek Y3 łącznie z aparatem, przykręcam kolektory Y7, podłączam elektryke, zakładam kółko pasowe albo z Y3 albo z D15Y7 i wszystko powinno teoretycznie działać ?
Sorki za tyle pytań ale dopiero zaczynam przygodę z Hondami

mlodyxx
16-01-14, 22:35
aparat bierzesz swoj bo oprocz kostek niczym sie nie roznia
generalnie jesli masz coupe do 99 roku bedzie wszystko pasic
zakladasz wszystko wkolo ze starego y7 kolektory aparat wiazke wymieniasz tylko jakby blok z glowica goly slupek
male niespodzianki to jedna z tym kolkiem
druga z rurka termostatu z tylu tez przeloz swoja z y7 bo ta y3 ma dwa cienkie wyjscia a y7 jedno
trzecia niespodzianka lapa silnka y3 ma na 3 sruby y7 na 2 lapy niestety nie pasuja bedzie ci potrzebna z silnka ktory wyglada tak jak y3 i ma dwie szpilki do lapy czyli np tak jak kolko od d15b7
lapy sa inaczej pochylone mialem z tym doczynienia

Rajto
16-01-14, 22:45
czyli z tego co napisałeś wnioskuje ze wiązke silnika tez musze przełożyć z Y3 ?

mlodyxx
16-01-14, 22:48
nie nie wiazka zostaje y7 kable zaplonowe jeszcze musisz miec z y3 bo te y7 ciut nie pasuja

Rajto
16-01-14, 22:53
aa spoko, rozumiem, a łapa o której mówisz to ta przy rozrządzie ? :)

mlodyxx
16-01-14, 23:10
tak o ta chodzi musi byc z silnika ze swiecami z tylu tak jak y3 a na dwie sruby czyli nap d15b7 d13b2 d15b2

Rajto
16-01-14, 23:18
dzięki mlodyxx własnie takich informacji mi było potrzeba, a zamach spokojnie podejdzie od Y7 ?

mlodyxx
16-01-14, 23:25
zamach razem ze sprzglem tak

Rajto
16-01-14, 23:28
te info ułatwia mi poszukiwania silnika, bo ten Y7 to jest jakas porazka

na dzis się urywam, bo jutro bede dogadywał temat w sprawie silnika, jak bede miał jeszcze jakies pyt to bede dalej dziergał w tym temacie.

Dzięki i pozdro

Rajto
17-01-14, 16:53
A orientujecie się moze czy byłby mozliwy swap na D16V1 ? bo mam dawce blisko siębie (anglika) i mógłbym mieć z niego praktycznie wszystko

mlodyxx
17-01-14, 18:45
z 7 gena czyli to v1 nie podejdzie

Rajto
18-01-14, 09:20
ok to juz nie biore go pod uwage, koleś z silnikiem się wysypał, jadę dziś po dół z D16Z2, podobno ma pasować, jak możeci to doradźcie co musi być jeszcze od Z2 zeby to wszystko grało z czapka z Y7 :)

Rajto
18-01-14, 14:35
Kupiłem jednak dół od D16Z6, sprobuję to poskładać, jak coś wiecie o takiej przekładce, i jakie ewentyualne niespodzianki mogą mnie spotkać to pisać.

Dzięki i pozdro

mlodyxx
18-01-14, 21:43
w dole d16z6 warto zajrzec do panewek zanim to poskrecasz

Rajto
19-01-14, 11:17
Sorki za zamieszanie ale pisałem zanim jeszcze go miałem i okazało się bna miejscu że to D16A6, też warto zaglądać do panewek ? bo przed rezebraniem silnika się nie odzywały

mlodyxx
19-01-14, 12:54
jak odpalales i chodzil ok to w sumie nie ttrzeba silnik jest praktycznie bliznaczy jak d16y3 wiec zabawa taka jak pisales na poczatku tyle ze lapa chyba juz pasuje na ta poduszke z y7

Rajto
19-01-14, 14:50
Dokładnie, łapa taka sama jak w Y7, jutro biorę się za mycie i skąłdanie do kupy, bede pisał na bierzaco

Pozdro

mlodyxx
20-01-14, 18:38
glowice przekladasz z y7 :? czy pakujesz caly d16a6:?

cos mi sie przypomnialo kolektor wydechowy sobie skoluj bo jak masz tego d16y7 z katalizatorem to bagnetu nie zalozysz bo w a6 jest na srodku

Rajto
26-01-14, 16:41
Hehe teraz również to wiem :D dzięki za podpowiedź, trzeba będzie wymyślić jkiś patent ;) sorry za przestój w temacie, ale troche mnie przycisnęły inne obowiązki, ale już prawie wszystko przygotowane, czeka tylko na stojaku do złożenia ;)

Pozdro

mlodyxx
27-01-14, 21:39
najlepszy patent to kolektor 4-1 z jakies d seri ktora miala kata pod spodem kata na skup i ci jeszcze pare dyszek z tego manewru sie wroci

Rajto
29-01-14, 14:23
wezmę pod uwagę to rozwiązanie, ale pojawił zię mały zong, okazało się że śruby do głowicy od Y7 sa ok 1-2 cm (tak na oko) za krótkie, ładować śruby od A6 ?

mlodyxx
29-01-14, 22:51
jak nie beda za dlugie to pewnie z tym ze jedna w rogu chyba ma inna dlugosc jak popatrysz na glowice od y7 to zauwazysz o co chodzi nie pamietam juz czy krotza czy dluzsza ale cos sie z ktoregos naroznika rozni jak sie skalda dol przed 95 z gora po 95 roku no i z obudowa rozrzadu tez cos bedzie nie w serek
poloz sobie glowice na bloku i przyloz plastiki bo ja cos docinalem ale nie pamietam co
mam kilka kompletow srub od glowic to jakby ci cos nie gralo z dlugosciami to daj na pw

Rajto
30-01-14, 12:23
Dokładnie tak jak piszesz, jedna jest odrbine krótsza w rogu od strony rozrządu, jeśli nie bedzie pasowała nowa od A6(bo już mam komplet), bo mają 140 mm to założę jedną stara od Y7, a osłony od rozrządu juz przykładałem i nie jest źle troszkę sie przytnie i bedzie git ;)

mlodyxx
30-01-14, 22:47
no to luz trza sobie jakos radzic

Muzyk-Grzes
30-01-14, 22:59
okazało się że śruby do głowicy od Y7 sa ok 1-2 cm (tak na oko) za krótkie, ładować śruby od A6 ?

Ładuj z A6 ,ja popełniłem ten błąd w swoim mini me i jedna śruba z Y7 na głowicy Z6 "wyjęła" gwint z bloku Y7. Ja po tym zastosowałem śruby z D13B2 i jeździ do dziś.

Rajto
31-01-14, 19:53
musze wprowadzić małą poprawkę, śruba od strony rozrzadu pasowała jednak od A6 mimo że stopka w głowicy jest odrobinę niżej(myślałem że bedzie za długa) a ostatnia śruba w głowicy po stronie sprzegła i kolektora dolotowego musiała zostać od Y7, ponieważ głębokość otworu jest mniejsza, paza tym wszystko w miarę ok pasuje, silnik juz w aucie, zostało po podłączać trochę osprzętu, i zobaczymy czy zagada ;)

Pozdro

Rajto
04-02-14, 13:36
silnik ogarnięty, hałasuje mi tylko łożysko w alternatorze, odnośnie miernika oleju, to zamiast tego z A6 wystarczy włażyc rurkę prowadzącą od Y7 i jest spoko, tylko mam lekki problem z zamkami w drzwiach bo stoja, czyli nie można zamknąć auta ani od wewnątrz ani z zewnątrz (nie mam pilota). Jakies pomysły ??

mlodyxx
04-02-14, 22:57
z kluczyka nic sie nie chce zamknac;? sciagaj tapicere i jedynie chyba lac wd40 az sie utopia i roruszaja

Rajto
05-02-14, 08:54
dokładnie, z kluczyka nic nie chce ruszyc, ani od srodka dzwigniami tez nie ;)

mlodyxx
05-02-14, 13:12
zamki z drzwi to gdzies mi sie paletaly tylko nie wiem czy byly z centralnym musze popatrzec jak znajde to za dobra flache ci oddam

Rajto
08-02-14, 12:22
bedę miał to na uwadze ;) ale jakoś na razie je rozruszałem, podejrzewam że to może dlatego że auto długo stało, a mam jeszcze takie nietypowe pytanie, wiesz może jaka długośc m miernik oleju od A6 ?? chodziło mi o długość tej metalowej części do miejsca gdzie jest zatopiony w plastiku

mlodyxx
08-02-14, 20:11
da sie zmierzyc jak bede w chacie to ci dam znac ile to ma chyba ze sie ktos orientuje bo d13 d15 b2 maja taki sam

Rajto
09-02-14, 10:20
Stary to czekam bo mi to pilnie potrzebne :D