Zobacz pełną wersję : k20/k24 ep1/2
witam
na poczatek prosze o nie linczowanie ze sa takie tematy i wgl. Ten temat ma byc pomoca dla mnie jak i innych. A wiec od poczatku.
Mam zamiar zakupic ep1 lub ep2 zeby moc nim jezdzic a w miedzy czasie skladac franka. Chcialbym aby silnik mial docelowo ok 270 km. Chcialbym prosic osoby ktore juz mialy z tym do czynienia aby podpowiedzialy mi z jakich komponentow najlepiej poskladac taki silnik zeby bylo to bezpieczne i jak najmniej awaryjne.
Na poczatek moze najlepiej byloby ustalic jaki blok i glowica sa najwytrzymalsze, jakie korby, tloki oem czy jakies aftermarkety, panewki, wtryski, kolektory oem czy aftermarket, ktory model hondaty, czy wkladac to na oem lapach z ep3 czy innych itp.itd.
Za kazde informacje bede bardzo wdzieczny
Pozdrawiam
witam
na poczatek prosze o nie linczowanie ze sa takie tematy i wgl. Ten temat ma byc pomoca dla mnie jak i innych. A wiec od poczatku.
Mam zamiar zakupic ep1 lub ep2 zeby moc nim jezdzic a w miedzy czasie skladac franka. Chcialbym aby silnik mial docelowo ok 270 km. Chcialbym prosic osoby ktore juz mialy z tym do czynienia aby podpowiedzialy mi z jakich komponentow najlepiej poskladac taki silnik zeby bylo to bezpieczne i jak najmniej awaryjne.
Na poczatek moze najlepiej byloby ustalic jaki blok i glowica sa najwytrzymalsze, jakie korby, tloki oem czy jakies aftermarkety, panewki, wtryski, kolektory oem czy aftermarket, ktory model hondaty, czy wkladac to na oem lapach z ep3 czy innych itp.itd.
Za kazde informacje bede bardzo wdzieczny
Pozdrawiam
czyli pozniej chcesz uciac seryjne lapy dospawac te z ep3? , a co z heblami? . z zawiasem, stabami , taniej i lepiej kupic ep3 i tam sie bawic
Jezeli sam nie będziesz wkładał tą K serię, to zdecydowanie lepiej zrobisz kupują już gotowe Ep3.
Jezeli sam nie będziesz wkładał tą K serię, to zdecydowanie lepiej zrobisz kupują już gotowe Ep3.
zastanowiłbym się czy na pewno taniej bo za zdrową Ep1 zapłaci 14tyś a resztę kasy wsadzi w motorownię k20/24, wieksze heble i przynajmniej wie co ma a kupi Ep3 i będzie do remontu takie jest moje zdanie.
Zrobienie tego będzie droższe od EP3 a w papierach będzie to jako rzeźba jednak. EP3 to jednak EP3 i zawsze potem łatwiej odsprzedać i odzyskac kasę.
zastanowiłbym się czy na pewno taniej bo za zdrową Ep1 zapłaci 14tyś a resztę kasy wsadzi w motorownię k20/24, wieksze heble i przynajmniej wie co ma a kupi Ep3 i będzie do remontu takie jest moje zdanie.
ep3 pomyliło ci sie chyba z eg3 kolego ;)
ep3 pomyliło ci sie chyba z eg3 kolego ;)
co masz niby na myśli z czym się pomyliłem???
http://allegro.pl/honda-civic-1-4-90km-perelka-z-niemiec-warto-i3873976822.html
Pierwsza z brzegu :p
Starstruck
16-01-14, 14:36
Dokładnie, to jeszcze za wcześnie, żeby EP3 były aż takimi trupami ;). Fakt, od tego są, żeby je katować, ale to jeszcze dość świeży materiał :).
Raczej Ci kolego wahu za wiele osób nie pomoże, bo ludzi, którzy tak zrobili jest dosłownie garstka. Koszta spore. To jest jak wsadzanie K do V czy VI gen - podobny poziom rzeźby. A i tak to będzie wciąż EP1 czy EP2. Druga sprawa, że w przyszłości nikt tego nie kupi, bo to zwyczajnie będzie nieopłacalne :). Lepiej zrobisz zbierając kasę i za jakiś czas kupić nawet podmęczone EP3 i sukcesywnie doprowadzać do stanu perfect. Ceny będą na razie spadać, bo wchodzi IX gen.
Jeden wielki bezsens. Wbrew pozorom zdrowe ep1 w sporcie też swoje kosztuje, no chyba że chcesz kupić mega golasa i potem dokupić graty, no albo tak zostawić . Pomijam hamulce i inne rzeczy. Silniki nie są wymienne jak w poprzednich generacjach gdzie poprostu podmieniasz silnik albo ewentualnie łapy podmieniasz. Kupno eP3 bedzie I tańsze koniec końców i szybsze i przy późniejszej odsprzedaży nieporównywalnie prostsze i bardziej opłacalne niż rzeźbione ep1
co masz niby na myśli z czym się pomyliłem???
http://allegro.pl/honda-civic-1-4-90km-perelka-z-niemiec-warto-i3873976822.html
Pierwsza z brzegu :p
Znajdzie się i za 10 ale co z tego? To, że jest jakaś w takiej cenie nie znaczy, ze jest warta zakupu.
ja tam nawet na zagranicznych forach czytalem te same opinie...sprawa kompletnie bezsensowna,mega kosztowna i strasznie problemowa...nikt nie robi lap pod te budy(jedynie EM)wszystko to rzezba...gdyby to takie proste bylo to warto bylo by dorwac jakiegos angola ep3 i sobie wszystko poprzekladac do golej budy ep1/2 tanim kosztem ale niestety jest to nie mozliwe a raczej nie oplacalne bo moze przewyzszyc to kosztem nawet zakup gotowego ep3...daj sobie siana...
Jeden kolega puchnął w autobusie (wersja 5D, nie pamiętam oznaczenia) K-serię K20A3. Jest cały temat na tym forum. Mimo, że facet był mechanikiem z zawodu, to rzeźbił ponad 20ścia roboczo dni a i tak po pół roku sprzedał auto.... Nikogo nie ciekawi dlaczego? ;)
Są ludzie co K-serię wsadzili do 5/6 gena. Jak jest wiadro kasy, przekładaj. Ale przygotuj się na uziemienie samochodu na jakieś 2 miesiące :/
Dziwne bo temat wałkowany kilka razy i za każdym razem ludzie strasznie to odradzali...
CaliforniaKid
16-01-14, 20:49
Zdrowe EP3 kupisz już za 30k. Więc robienie EP2 na K24 jest nieopłacalne kompletnie. No chyba, że masz zaplecze, wiedzę, umiejętności i wszystko ogarniesz sam. Bo za taką rzeźbę jakiś warsztat policzy grube kokosy.
Btw. Ma ktoś może jakieś dobre info na temat swapu K-serii w budę EM?
glownie chodzi o to żeby tym autem jezdzic a w miedzy czasie skladac silnik bo nie chce uziemiać auta żeby skladac caly silnik od nowa nie wiadomo w sumie w jakim dokładnie czasie by się to rozlozylo. dlaczego trzebaby odcinać lapy? nie sa one demontowalne?
glownie chodzi o to żeby tym autem jezdzic a w miedzy czasie skladac silnik bo nie chce uziemiać auta żeby skladac caly silnik od nowa nie wiadomo w sumie w jakim dokładnie czasie by się to rozlozylo. dlaczego trzebaby odcinać lapy? nie sa one demontowalne?
lapy sa tak samo zamontowane jak w 5 6 genie
a co ci przeszkadza kupic ep3 i nim jezdzic??? przeciez k24 to calkiem inny silnik... zlozysz i podmienisz i po sprawie
glownie chodzi o to żeby tym autem jezdzic a w miedzy czasie skladac silnik bo nie chce uziemiać auta żeby skladac caly silnik od nowa nie wiadomo w sumie w jakim dokładnie czasie by się to rozlozylo. dlaczego trzebaby odcinać lapy? nie sa one demontowalne?
to co napisałeś udowadnia że nie masz najmniejszego pojęcia o tym co chcesz zrobić, radzę trochę poczytać a potem sam dojdziesz do wniosku że nie ma to najmniejszego sensu
a co ci przeszkadza kupic ep3 i nim jezdzic??? przeciez k24 to calkiem inny silnik... zlozysz i podmienisz i po sprawie
nie chce k24 a franka z dolem k24 i glowica k20
nie chce k24 a franka z dolem k24 i glowica k20
w jaka moc celujesz?? tloki doprezajace beda??
to co napisałeś udowadnia że nie masz najmniejszego pojęcia o tym co chcesz zrobić, radzę trochę poczytać a potem sam dojdziesz do wniosku że nie ma to najmniejszego sensu
I naprawdę wez sobię tą radę do serca.. ( pisze to bez cienia chamstwa)
Po porstu nie masz pojęcia o skali wydatków i rzeżby, która Cię czeka przy tej kombinacji, zwłaszcza że to nie Ty będziesz to ogarniał. Kupno k20/K24 to dopiero początek wydatków..
Smiem nawet twierdzic, że kupno częsci na silnik to będzie najmniejszy wydatek :) Generalnei K seria w porownaniu do D w EP jest odwrocona, co wiąże sie z przespawywaniem mocowan łap na podłużnicach, bądź kupnem kitu jakkiegos hasporta za kilkaset$. Nie wspominając juz o przeróbce wiązki, wydechu, konieczności przełożenia sanek itp itd.
Apropo swapa K serii w EM2 wlaśnei jestem na etapie wkładnaia takowego do mojej EM2ki i wcale nie wygląda to tak kolorowo jak każdy myśli, mnóstwo pracy i części.
w jaka moc celujesz?? tloki doprezajace beda??
tak bedzie doprezany i chce uzyskac ok 270-280 KM
tak bedzie doprezany i chce uzyskac ok 270-280 KM
270 mozna uzyskac bez otwierania seryjnego k24 , walki , dolot , wydech, strojenie
to teraz najwazniejsze to kupic w miare dobre ep3 ktore Cie zadowoli- tutaj nic innego sie nie wymysli, a dopiero potem szalenstwa z frankiem :)
no dobra powiedzmy ze przystane na wasza propozycje kupna ep3 i skladania obok tego franka to teraz podpowiedzcie mi jaki wybrac najlepszy blok z posrod k24 i glowice z k20 (slupek z ep3 w calosci bym sprzedal takze nie poruszajmy tego tematu)
po co k24 ?
Robione przezemnie k20 seryjnie bez doprezenia
kolektor wydechowy 4 2 2 1 wydech 2,5''
trabki kupione i zmieniony walek ssacy i muzyka gra 282KM 257Nm
strojenie niuton
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=549220868480040&set=a.194674313934699.43183.192880997447364&type=1&theater
czyli w praktyce bliżej 260KM niż 280 :)
czyli w praktyce bliżej 260KM niż 280 :)
Wiedziałem że ktoś dołoży do pieca :D
Co do tematu, czy autor latał dwustu konną epką że ma ambicje na setup, który wypluje 270KM? Bo samo K20 też ma jakiś potencjał, raz że w serii daje radę, a dwa że 230KM nie jest jakimś wyczynem trudnym do osiągnięcia, poza tym mamy dalej auto całosezonowe jeśli jest taka potrzeba, do czego zmierzam, ano do tego, że robienie dołu od K24 i posadzenie na tym głowy od K20 nie zwalnia Cie z modyfikacji które dadzą w słupku z K20 okolice 230KM...więc jeśli nie używałeś zbyt długo seryjnego ep3 to proponuję coś takiego poszukać, kupić, pojeździć, jak się znudzi to wydech, dolot, hondata, profi strojenie, jak będzie mało to można pożonglować przełożeniami w skrzyni, kupa radości z poszczególnych modyfikacji, a 230KM w FWD przy tej masie powinno zaspokoić, ale nie chce mierzyć swoją miarą bo mam więcej to może ironicznie podpuszczam ;) Nie znam docelowego przeznaczenia dla Twojego projektu :)
Prawda jest taka, że na eventach zawsze się znajdzie ktoś silniejszy w klasie, a w życiu 200KM+ w epce robi przeciąg z innymi autami w większości miast i wsi :)
Starstruck
19-01-14, 18:37
200 KM w EP3 nie robi aż takiego WOW, ale już coś bliżej stage 1 , czyli powiedzmy +20/30 KM jest znaaaczną różnicą (a niby tak niewiele). Poza tym z K20 też można zrobić "bandytę". Przykład: Kangu. Chyba jedna z mocniejszych EP3 K20 N/A w Polsce :).
nie nie latalem z k20 a frank mi sie sni od dosc dlugiego czasu takze taki silnik bedzie
Przykład: Kangu. Chyba jedna z mocniejszych EP3 K20 N/A w Polsce
najmocniejsze k20 chyba mial Adas biale ek20 300km bodaj
toomekk_ej2
20-01-14, 13:51
nie mówiłeś Wahu ze robisz takiego killera :cool: od kiedy działasz z tematem ? :)
Najpierw musze sobie wszystko mniej wiecej rozplanowac co do silnika zeby nie bylo lipy i zaczynam kompletowac
bądź kupnem kitu jakkiegos hasporta za kilkaset$.
a widziales takie lapy????bo ja znajdowalem jedynie pod EM2,do Hb nigdzie nie widzialem kitu na K-seriie...
po co k24 ?
Robione przezemnie k20 seryjnie bez doprezenia
kolektor wydechowy 4 2 2 1 wydech 2,5''
trabki kupione i zmieniony walek ssacy i muzyka gra 282KM 257Nm
strojenie niuton
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=549220868480040&set=a.194674313934699.43183.192880997447364&type=1&theater
z calym szacunkiem ale ta hamownia pokazuje zbyt optymistyczne wyniki!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.