PDA

Zobacz pełną wersję : D16z6 obd2



MiodUs
15-01-14, 22:09
Witam,

nazwa tematu może być myląca, ale idealnie oddaje mój problem.
jestem w trakcie swapu D16Y8, kupiłem goły słupek i cały osprzęt włącznie z wiązką. Zaintrygowało mnie, że nie pasuje aparat zapłonowy. Okazało się, że głowica jest z D16Z6. Co muszę zrobić, żeby to ładnie zadziałało na wiązce obd2 i kompie p28 z del sola? Nie chcę zmieniać wiązki bo wszystko oprócz aparatu i zaworu vtec już siedzi w aucie... Czy jakaś przejściówka obd2 -> obd1 załatwi sprawę?

Generalnie jestem zły na sprzedawcę bo wszystko zostało pomontowane a tu taka niespodzianka... Co możecie mi doradzić? Co będzie najprostszym rozwiązaniem? Na anglojęzycznych forach wyczytałem coś o tym, by kupić zawór vtec od d16z6 i y8 i z tego drugiego przełożyć jakąś część i będzie banglać na obd2, ale szczerze mówiąc nie wiem o co dokładnie chodzi.

Z góry dzięki za wskazówki i pozdrawiam!


Edit: Na jeszcze innym amerykańskim forum wyczytałem, że głowica d16z6 będzie bez problemu pracować pod obd2 a jedynym problemem przy swapie y8->z6 są pompa oleju i alternator, które ja akurat mam obd2. Ktoś może potwierdzić?

mlodyxx
18-01-14, 21:51
zagmatwana sprawa p28 obd2:? daj zdjecia tego co masz bo sie pogubic mozna , zdjecie glowicy od strony aparatu zdjecie kompa od strony wtyczek i jego symbol pompa oleju akurat nie ma nic do elektryki w tym wozie alternator tez jest kompatybilny obd1 obd2 tle ze kostke ma inna

falek84
19-01-14, 09:29
Podejrzewam ze idzie podpiac glowice d16z6 pod obdII zapewne musisz tylko zmienic kostkie przy aparacie zaplonowym na ta z obdII. jak cos to posiadam taka. Ciekawe tez od czego masz kolektor dolotowy czy y8 czy z6 bo tu tez moga byc problemy z montazem. Wszystko jest do ogarniecia. Jezeli wszystko masz na obd2 a kompa p28 to potrzebna jest przejsciowka obd2->obd1 która tez posiadam :)

mlodyxx
19-01-14, 12:59
generalnie to wszystko idzie poskladac tylko trzeba miec troche pojecia o tym co z czym bangla a jak sadze kolega zaczynajacy temat jeszcze malo srubek w hance krecil glowica do obd nie ma nic wspulnego procz zaworu vteca . jego czujnika ktory mozna i tak na kompie zastopic zworka aparaty roznia sie w zasadzie tylko kostkami wiec trzeba taki ktory pasuje do glowicy , wiazke sie robi odpowiednia do Ecu ssacy tez musi pasowac pod sterownik wtryski krokowy i tyle jak klocki lego> zalezy tylko kto ile razy sie nimi bawil;P

MiodUs
31-01-14, 19:12
Dziękuję Panowie za odpowiedzi!

Obecnie sprawa wygląda tak, po kolei w punktach:
- wy*****a została wiązka obd2, z pomysłu zrezygnowałem jako, że nie ma on sensu. Zmieniona na OBD1, P28 (bdzie można stroić itp)
- silnik to d16y8(dół) i d16z6(czapka)

Jak widać przuciłem bezsensowną próbę podpięcia głowicy z6 pod obd2. Więc teoretycznie teraz powinno wszystko pasować. Napiszę w tym temacie, jeśli jednak coś nie bangla.

Pozdro!

Rutus
03-02-14, 14:35
Moze tak w skrócie :
-OBD2- jeżeli chcesz zrobic wszystko pod obd2 to musisz cały osprzet czyli ssacy ,zaorek vteca itp wziąść z obd2
-OBD1-jeżeli chcesz wszystko pod obd1 to musisz wziąsć cały osprzet z d16z6 gdzie był obd1 :)

Olix
04-02-14, 14:41
a ja bym przerobił delikatnie mocowanie aparatu zapłonowego i ładnie wchodzi aparat ;) pod kompa przejściówkę obd1 i śmiga ;d

,, Edit: Na jeszcze innym amerykańskim forum wyczytałem, że głowica d16z6 będzie bez problemu pracować pod obd2 a jedynym problemem przy swapie y8->z6 są pompa oleju i alternator, które ja akurat mam obd2. Ktoś może potwierdzić? "

pompa oleju z d16z6 jest lepsza , pompa z d16y8 ma bagnet na pompie a w z6 jest w bloku na środku
zmieniając pompę oleju trzeba również zmienić miskę olejową ponieważ jest mała różnica między miską a śrubkami na pompie oleju
alternator swój zostawiasz i powinno chodzić przynajmniej u mnie tak jest