Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie VTI



tomalacivic
15-01-14, 21:30
Witam!! koledzy posiadam VTI i w sumie nie wiem czy to problem czy nie wiec gdy przekręcę pokrętło od ustawienia nawiewów na twarz i nogi to w środkowej kratce prawej leci chłodne powietrze a w lewej gorące hmmm.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42f11912411d15f9.html

jakub005
16-01-14, 00:17
Ten "suwak" na środku jak masz ustawiony?

tomalacivic
16-01-14, 07:24
Caly czas na cieplo

MikeFoto
16-01-14, 08:10
A cokolwiek się zmienia jak zmienasz położenia tego suwaka między kratkami? Jako że sterowanie jest linką - może linka spadła....

Camellia Racing
16-01-14, 09:43
Mike, nie sądzę żeby linka spadła. U mnie jest tak samo, że ze srodkowych idzie letnie powietrze, tak jakbym przy nawiewie na górę przełączył kratę na niebieskiego człeka. Dziś zaraz śmigam w trasę to jeszcze sprawdzę.

MikeFoto
16-01-14, 10:08
Mike, nie sądzę żeby linka spadła. U mnie jest tak samo, że ze srodkowych idzie letnie powietrze, tak jakbym przy nawiewie na górę przełączył kratę na niebieskiego człeka. Dziś zaraz śmigam w trasę to jeszcze sprawdzę.

Nie wiem jak to jest dokładnie zrobione (nie mam możliwości w tym momencie zerknąć do manuala) ale jeśli jest na linkę to pewnie steruje jakąś "klapką" więc możliwości są dwie. Albo coś weszło między klapkę i powoduje że klapka się nie domyka, albo przypuszczam że jest to pewnie jakoś uszczelnione (w niektórych autach uszczelka jest z gąbki) - może sparciało / wykruszyło się uszczelnienie. Ale to czysto teoretycznie bo nie widziałem jak to wygląda rozebrane.

U mnie jak dam na nawiew na twarz z obu środkowych dmucha ciepłe powietrze (przy przełączeniu na ludzika z białą strzałką) i zimne (przy przełączeniu na ludzika z niebieską) - zatem poprawnie.
A jako ciekawostkę powiem że w Mikrze K11 ze środkowych nawiewów zawsze leci zimne niezależenie od ustawienia temperatury - ale tam nie ma takiego fikuśnego suwaczka ciepłe/zimne jak u nas.

Camellia Racing
16-01-14, 11:32
Mike, prawidłowo. Z tym, że koledze raczej chodzi o ustawienie twarz+nogi a nie samą twarz :)

mirasek
16-01-14, 13:51
Zajrzyj pod schowek od strony pasażera przy konsoli i przestawiając przełącznik między kratkami góra-dół, zobaczysz jak "gdzieś tam" linka porusza dźwigienkę. Na ludziku z białą strzałką linka bodajże odciąga dźwigienkę w stronę konsoli. Zobacz czy w tej pozycji dźwigienkę da się jeszcze dalej dopchnąć palcem do oporu - jeśli tak to wypnij pancerz linki i ustaw go tak żeby linka dociągała klapkę do oporu. I po zabiegu :)

Średnio w połowie MA/B/C występuje ten "problem" :) Przy ustawieniu głównym pokrętłem na twarz, odczucie zimna ze środkowych kratek przy niedomkniętej klapce jest mało zauważalne, z kolei jak rozbijasz ciepło dodatkowo na nogi, itd. to czuć już wyraźnie chłodniejsze powietrze. Mogły się też wykruszyć "gąbki" uszczelniające na klapkach, tak jak opisał to Mike, wtedy to już gorsza usterka.

T0mekk1
16-01-14, 17:50
to w środkowej kratce prawej leci chłodne powietrze a w lewej gorące hmmm.
U mnie jest podobnie, z tym że nie leci chłodne ale czuć różnicę między prawą a lewą kratką.

MichałCK
16-01-14, 18:25
U mnie natomiast wszystko chyba praży jak powinno; niebieska strzałka-> leci zimne powietrze z nawiewu, biała strzałka-> ciepłe powietrze ;) nie ma różnicy między lewą a prawą kratką.
Mnie natomiast denerwuje słaby nawiew na szybę nawet przy ustawieniu dmuchawy na 4 bieg. Filtr kabinowy oczywiście wymieniany nie zaj*bany gównem. W Polo 6N u kolegi mam wrażenie że dmucha z 2x silniej ;)

Endrju1
16-01-14, 18:35
Mnie natomiast denerwuje słaby nawiew na szybę nawet przy ustawieniu dmuchawy na 4 bieg. Filtr kabinowy oczywiście wymieniany nie zaj*bany gównem. W Polo 6N u kolegi mam wrażenie że dmucha z 2x silniej ;)
U mnie nadmuch na szyby działa bardzo dobrze.
Co do kratek, już kiedyś wyczytałem poradę taką jak podaje mirasek i u mnie pomogło, wystarczyło ok 0,5 cm linkę przesunąć aby dociągała lepiej klapę (teraz jak przesunę tą wajchę pomiędzy kratkami, to na końcu czuć lekki opór) i już zimnem nie dmucha, bo wcześniej mogłem wybierać, albo ciepły nadmuch z tych kratek (kiedy ustawi się nadmuch centralnie, jednak wtedy szyby w zimie parowały), albo nadmuch na szyby i zimno na ręce i twarz.

Camellia Racing
17-01-14, 04:04
Dziś pojeździłem i przy ustawieniu góra+nogi jest ciepło ze środkowych kratek :)

Piciek
20-01-14, 19:44
U mnie też dmucha chłodnym powietrzem jak ustawone na szyby bądź nogi a zaglądałem już na linki które idą do tego "rozdzielacza" powietrza i linka którą steruje się właśnie środkowymi kratkami była na swoim miejscu i nie miała luzu, tzn że chyba pozostaje rozebrać trochę kokpitu i spawdzić właśnie te gąbkowo/piankowe uszczelki bądź próbować coś z tym kombinować.

Endrju1
20-01-14, 20:22
To ze nie ma luzu to nie świadczy że działa poprawnie. Odczep ją z zaczepu, dociśnij ręcznie wajchę przegrody i zobacz czy zimne powietrze przestało dmuchać.

Piciek
20-01-14, 20:24
Było dociskane i dalej to samo, czyli pozostaje rozbieranie.

chubik
30-01-14, 11:16
U mnie jest to samo. Z tym ,że od strony kierowcy leci gorące powietrze,ze środkowego lewego ciepłe,z prawego środkowego chłodne i od pasażera kosta!!!. Próbowałem już chyba wszystkiego.Wymieniłem filtr kabinowy wraz z porządnym posprzątaniem komory na niego,przepłukałem układ wraz z nagrzewnicą i zalałem nowym płynem dobrze odpowietrzając.Posprawdzałem wszystkie linki i oczywiście przesuwają się bez oporu. No i w końcu ręce mi opadły. Obstawiam ,że trzeba rozbierać cały kokpit i wyciągać tą komorę ,która steruje kierunkiem powietrza klapkami.Pewne w niej się coś pierdzieli w naszych modelach.

http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/5417-1056x527.gif

jaskul
30-01-14, 11:51
Raczej nie pomogę, ale u mnie problem był z zaczepem linki w mechanizmie pokręteł. Tam przy lince jest taki pancerz i zesunął się z tunelu, ponadto ząbki były wyłamane. Po zakupie od Mike'a nowego wszystko gra. Pierwszy raz w Civiku mam ciepło w zimie :)

gumis1990
30-01-14, 16:41
mam to samo co chubik, jak ktos ma jakas rade niech sie z nami podzieli :D