Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d13b2 i MPFI z d16z2



Jookoozzz
15-01-14, 19:17
Witam czy przełozenie ssacego itd do d13b2 z d16z2 bedzie trudniejsze nie MPFI z d15b7 ?

Muzyk-Grzes
15-01-14, 19:28
O ile komputer ODB0 zastosowany w D16Z2 jest "reformowalny" to z tego co pamiętam to wiązkę musisz dopasować do D13B2 bo mimo że jest to również ODB0 to jednak wtyczki ma inne. Poza tym do wtryskiwaczy jest jeszcze resistor box oraz wtyczki kostek są różne w IV i V genie.

Jookoozzz
15-01-14, 19:48
Czyli wiecej roboty niz z tego d15b7...a przyrost mocy ?

Muzyk-Grzes
15-01-14, 20:42
MPFI robiłem jako jeden z pierwszych na tym i innych forach .Na moim aucie i LechuLK jest cały opis w temacie Maxoff'a o takiej przekładce i powiem ci tak jezeli zrobisz swoje D13B2 to łatwiej i prościej w/g instrukcji z tego tematu .Maxoff podał tam całe schematy elektryki oraz jak to połączyć. Z moich podróży po kraju(z racji pracy) i różnych spotów wiem że już sporo osób zrobiło ten sam zestaw w D13B2 z wałkiem z D15B2 i najlepsze mapki ma Jogal

mixturant
15-01-14, 20:57
Temat mpfi z d16z2 przerabiałem u siebie kilka lat wstecz. Nie jest to wcale takie straszne. Kolektor ssący może być z D15B7 lub D16Z2. Aparat zapłonowy musi byc z D16Z2, komp PM6 OBD0 ma możliwość wgrania mapy. Silnikowa wiązka z D15B2 przerobiona o kilka kabelków na mpfi, kabinowa też dołożone kilka kabelków plus kostki OBD0 i przepięcie kilku pinów w kostkach.
Wtryski możesz zastosować wysokomowe od D15B7/D16Z6 i wtedy obędzie się bez resistorboxa.

Należy też doprowadzić wiązkę pod pompę paliwa w zbiorniku.

Podsumowując nie ma aż tak dużo więcej roboty z mpfi z d16z2.

Jookoozzz
15-01-14, 21:12
czemu wiazka z d15b2? jak mowa o d13b2...komp pm6 powinien byc z tego silnika co ssacy z d16z2...tylko jak z wiazka potrzeba do d13b2 czy wystarczy dokładac?

PS: jakby mi ktos rozpisał co mam zabrac z hondy z d16z2 stoi cała, pali i jezdzi...graty mam w dobrej cenie :)

mixturant
15-01-14, 21:17
Ja miałem wiązkę kabinową i silnikową z D15B2, wystarczyło dodać kilka kabelków i kostek, przerobić kostkę od kompa i aparatu zapłonowego. Zawsze masz już wyjście na pompę paliwa i przekaźnik pompy paliwa w oryginale. Przeróbka zajęła mi jeden dzień z posklejaniem wiązki do kupy :)

Przerobione wiązki kładłem od nowa na aucie i po odpaleniu auta nie miałem żadnego błędu :)

Jookoozzz
15-01-14, 21:28
Lecz jakbym miał wiazke silnika i kabinowa ( nie cała ) od tego d16z2 było by łatwiej ?

czyli :
- kollektor ssacy
- wiazka ta i ta
- komp pm6 - plus mapy
- aparat
- sonda
- map sensor
- bak z pompa ( aleto juz od d15b2 )

I powinno to jakos smigac? Wałek od d13b2 moze narazie zostac?

Wtryski musiałbym miec z d15b7? bo te juz odpadaja ...

mixturant
15-01-14, 21:40
Musisz wtedy pozamieniać wtyczki do czujników, bo nie pasują od 4 gena... Wiązki z D15B2 z 5gena kosztują grosze.
Jeszcze dopisz:
- PA sensor, bo u mnie było to potrzebne.
- filtr paliwa z wężami i uchwytem
- rurka od termostatu do pompy wody z co najmniej 2 króćcami
- wąż 180 stopni pod kolektor ssący
Jak mi się coś jeszcze przypomni to Ci napiszę :)

Jookoozzz
15-01-14, 21:47
A to niejest czasem civic VI ?
http://sgimg.sky-games.pl/di/ZLU0/2222222222.png

mixturant
15-01-14, 21:54
Ja brałem części z d16z2 ale 4gen...

Jak jest z wiązkami z 6gen liftback to nie mam pojęcia :(

Jookoozzz
15-01-14, 21:57
Wiec dalej w tym samym miejscu :)

Jookoozzz
16-01-14, 08:23
Czy ktos zna odpowiedz jak to bedzie z wiazka od d16z2 z CIVIC-aVI ? podejdzie czy trudnosci ?

RPK
16-01-14, 10:39
Sry ze to nie odp na Twoje pytanie ale dlaczego nie chcesz tego zrobic na d15b7 ? Chyba mniej pierdzielenia sie z tym

Jookoozzz
16-01-14, 10:45
Bo czesci z tego d16z2 mialbym za grosze :) a z d15b7 trza wyłozyc min 500zl + bak. Wiec mnie zainteresowalo czy by sie dało z d16z2 lecz z VI gen. Chodzi o to czy bedzie wiecej roboty i wogole czy sie uda...bo szkoda mi kazdej zl...

RPK
16-01-14, 10:57
Czasami lepiej dolozyc troche niz potem sie meczyc.. pomysl o zmianach tych kostek.. lutowaniu i wgl.. choc i tak mi sie wydaje ze jak juz robic to odrazu minime bo i tak za jakis czas zapragniesz vitka ;d

Jookoozzz
16-01-14, 14:24
Vitka to już najlepiej cały swap...interesuje mnie mpfi lecz oglądając filmiki z d13b7 to mój dual carb o wiele gorzej nie idzie chociaż wałek i wydech seria...

barnie
16-01-14, 20:17
d16z2 w angielce 6 gen? dziwne to jakiś swap?

mlodyxx
16-01-14, 20:25
albo swap sllupka w 6 genia z2 nie bylo chyba ze k tos przlozyl slupek lepiej zerknij na tabliczke jaki tam byl silnik bo z 2 pewnie tylko slupek siedzi a osprzet bedzie albo od d14a2 albo d16y3