Zobacz pełną wersję : Przeróbka gwintu MTS, ktoś robił?
GrzechuSuli
15-01-14, 14:17
Wpadłem na pomysł, zeby nieco przerobic gwint MTS V3 tak, zeby posadzic auto jeszcze nizej. Wiec do rzeczy.
http://img.tapatalk.com/d/14/01/15/8yjyvena.jpg
W przednim amorze widełki obsadzone są w miejscu zaznaczonym kolorem niebieskim. Pomyślałem, żeby ztoczyć na tokarce ten taki "próg" zaznaczony strzałką do samego końca, tzn. do spawu zeby mozna bylo obsadzic widelki w miejscu zaznaczonym kolorem żółtym. No i jeszcze ten rowek wytoczyć na śrubke.
http://img.tapatalk.com/d/14/01/15/ete9e6ud.jpg
A w tylnim amortyzatorze odciąć część zaznaczoną kolorem zielonym i zespawac te "widełeczki" bezposrednio z amorem.
http://img.tapatalk.com/d/14/01/15/ahe8yqyz.jpg
Ktoś już przerabiał w ten sposób? Myslicie, ze to dobry pomysł?
nie lepiej kupić/przerobić czapkę(mocowanie amortyzatora w budzie)
ktoś takie na forum sprzedawał swego czasu
przerabiane czapki amortyzatorow nie zmieniaja obnizenia tylko polozenie tloka w amortyzatorze gdy samochod jest opuszczony na kola.
Spawanie w kolicy dolu amortyzatora jest ryzykowne i moze sie skonczyc jego zepsuciem.
Przod moze by sie udalo przerobic. Tyl ludzie biora od civica 4gen, bo tam amortyzator jest krotszy wlasnie o ta wstawke miedzy amortyzatorem a widelkami.
przerabiane czapki amortyzatorow nie zmieniaja obnizenia tylko polozenie tloka w amortyzatorze gdy samochod jest opuszczony na kola.
racja
Przód możesz tak przerabiać a co do tyłu to pytaj Mir@s'a on u siebie w rexie spawał tylne amory może coś więcej powie na ten temat.
Przeróbka przodu - OK jeśli będzie to solidnie ogarnięte. Ale cięcie i spawanie tylnych amorów odradzam - pomyśl co by się stało gdyby urwało ci się to podczas jazdy z dużą prędkością.
Zamiast ciąć i spawać tył - przewierć wyżej widełki przy amorze - z tego co widać te 2-3 cm jeszcze możesz, miejsca nad wahaczem też jest akurat delikatny zapas po założeniu (o ile dobrze pamiętam).
BTW. Jak dobrze pospawane to się nie urwie, na amory działają siły pionowe (równolegle do amora) a nie poziome (poprzeczne)... :)
Wojtec12345678
17-01-14, 02:39
Zrób coś takiego
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?156221-Koniec-regulacji-na-gwincie/page4&highlight=Wojtec12345678
Jeżdżę na tak zmodzonym gwincie od początku sezonu i nic się złego nie dzieje.
Skręciłem obudowę śrubą 10mm twardość 8.8, potem spaw i daje radę.
http://images48.fotosik.pl/583/d7a2f81a2ea0621fgen.jpg
GrzechuSuli
17-01-14, 10:04
Kusi wlasnie widzialem ten Twoj mod na c5g. Wierciles dziure w amorze na tą srube? Czy toczyles tamto co ja pisalem zeby uciąć i nakretka na to?
Ty, a kup se coilovery?po co takie ... druciarstwo
GrzechuSuli
17-01-14, 10:34
To dodatkowe koszta są.
Kusi wlasnie widzialem ten Twoj mod na c5g. Wierciles dziure w amorze na tą srube? Czy toczyles tamto co ja pisalem zeby uciąć i nakretka na to?
Wierciłem dziurę w obudowie i tych widełkach.
GrzechuSuli
17-01-14, 11:31
A tam czasem nic nie ucieknie z tego amora jak sie przewierci?
http://allegro.pl/przedmiot,sprezyny-regulowane-coilovery-honda-civic-88-00,3878562702.html
A te coilovery to są w miare sztywne?
Amortyzatory masz rozbieralne, od góry odkręcasz nakrętkę i wyjmujesz wkład. Przewiercasz tylko obudowy amorów.
Coilovery to lepsze rozwiązanie.
GrzechuSuli
17-01-14, 11:59
O ile krotsze sa te coilowery od sprezyn z gwintu mtsa?
no tak przegladalem podrzucony link i czy nie wystarczy aby marudy dotoczyly sobie takie obnizone piercienie do sprezyn, nie ma zadnych mechanicznych ingerencji w amor. obnizenie o 4cm kolejne jest a to juz DUZOOO no i ogolnie wyglada to PROFI.
Tłoczyska skrócone o 33mm, talerzyki obniżają dodatkowo 40mm.
http://images39.fotosik.pl/1875/f80af761e7e51c95gen.jpg
http://images43.fotosik.pl/1670/70a556b0ea85d570gen.jpg
http://images50.fotosik.pl/1789/ff5b2882fdc70078gen.jpg
http://images46.fotosik.pl/1891/77094da3ba664f4dgen.jpg
orientuje sie ktos co zyskam zakladajac na v3 sprezyny weitec -30?:confused:
Wojtec12345678
18-01-14, 00:42
orientuje sie ktos co zyskam zakladajac na v3 sprezyny weitec -30?:confused:
Nie założysz ich nawet więc nic
GrzechuSuli ja mam właśnie tak przerobiony gwint TA Techniks :D I nic się nie dzieje, a przód ładnie siedzi :P Tył mógłby spaść jeszcze z 2 cm :P
GrzechuSuli
19-01-14, 10:57
Headone rozbierales amor przed spawaniem?
Nie, nic nie rozbierałem :)
GrzechuSuli
19-01-14, 11:54
Zastanawiam sie czy kupic te coiloversy czy przerabiac:) Na coiloversach chyba wiekszy potencjal. Ktos powie ile one sa krotsze od tych sprezyn z mtsa?
Camellia Racing
19-01-14, 13:57
Przerabiaj, w Radomiu macie piękne drogi, tylko na glebę -1500mm opuścić :D
GrzechuSuli
19-01-14, 14:07
Ta, zwlaszcza obwodnice na Wawe:D Tu gdzie ja jezdze tragedii nie ma.
fajny pomysł z tymi obniżonymi pierścieniami, bo nie trzeba rzeźbić gwintu. Ciekawe jak wychodzi cenowo dotoczenie takich 4 szt.
Ogarniał ktoś wkłady do gwintu MTS/TA-Technix ? Podpasuje od czegoś innego?
Bo mam dwie wolne sztuki na tył (jeden delikatnie się poci), a chciałem się pobawić właśnie w te skracanie mocowania, inne pierścienie itd.
Wymiary wkładu mam takie:
- średnica wkładu: 40mm
- średnica obudowy gwintu (w którą wchodzi wkład): 45mm
- długość wkładu bez tłoka: 24cm
- długość wkładu z tłokiem: 44cm
- tłok: 20cm
Słyszałem, że niektórzy dają zamiast wkładu gołe amorki (pozbawione mocowań, żeby weszły w obudowę) z innych aut..
zTUNINGowana
29-01-14, 15:39
Ja mam tak przerobione amory na przodzie od ponad roku i nic sie nie dzieje, a fajny pomysł z tymi pierścieniami; wykorzystam go na tył w tym sezonie :)
jadę może zaraz hurtem ogarnąć te talerzyki pytanie ile im dać w dół ? 4 cm ? czy 4cm przod i 5 cm tył
GrzechuSuli
30-01-14, 11:39
Ile gdzies wyniesie 1 komplet? Ja bym sie pisal
Grzesiu no jak coś będę wiedział to dam znać chętnych jest na około 10 kpl pojadę 3 zakłady odwiedze i się dowiem
GrzechuSuli
30-01-14, 11:46
To ja tez sie dopisuje do listy
jadę może zaraz hurtem ogarnąć te talerzyki pytanie ile im dać w dół ? 4 cm ? czy 4cm przod i 5 cm tył
Tylko pamiętaj żebyś chłopakom który to bd robić powiedział że mają być z nierdzewki ;) Bo zwykła stal przyrdzewieje do amora, a aluminium nie wiadomo czy wytrzyma.
Na takie dluzsze talezyki do MTS v3 rowniez bym sie pisal, tylko zalezy od ceny i materialu z jakiego byl by wykonany. :) I jeszcze kwestia tego, jak zrobic jakis talerzyk kontrujacy?
GrzechuSuli
30-01-14, 12:37
Pod ciezarem sprezyny sie raczej nie przekreca.
Owszem, nie powinny sie odkrecic, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Oryginalnie jest talerzyk kontrujacy, wiec wg mnie powinien byc tez w przypadku przedluzonego talerzyka. :)
Byc moze jest zbedny, ale zawsze bylo by pewniej.
Czekam na jakies info w sprawie ceny, materialu i czy w ogole ktos sie podejmie ogarnac temat ;)
Ja mam te talerzyki skontrowane od góry nakrętką kontrująca z gwintu tylko trzeba ją przetoczyć żeby miała mniejszą średnicę od wew śr sprężyny i dorobić nacięcia/rowki.
Jest masakra, ogólnie nie narzekał bym na same warsztaty ale ceny, spróbuję jeszcze w następnym tygodniu coś poszukać bo w tym już nie mam wolnego czasu na to, może gdzieś podjadę pod warszawę żeby było taniej :)
Na tą chwilę najtaniej gość może zrobić jedną sztukę za .... uwaga za 100 zł ! ja pierdziele 400 zł kpl ... bez znaczenia od ilości :/
GrzechuSuli
30-01-14, 15:49
Pogieło chyba tych ślusarzy od tego mrozu :D
Podpowie ktos ile ugram zakladajac widelki z 4g do mts v3 dedykowanego do 6g w ej6?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Michalll_1991
07-02-14, 20:35
Widełki IV mają inną średnice niż z V czy VI :) same Widełki są niższe o 3 cm
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
A jest opcja obrobic amor pod widelki 4g? Albo odwrotnie...rozwiercic widelki? 3cm by mnie bardzo urzadzaly!
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Michalll_1991
08-02-14, 00:29
Amorów nie porzeźbisz bo na wysokości widelek jest olej, widelek nie ma z czego rozwiercac... Może dałoby się je rozgiąc i założyć i rozwiercic dziurę i skręcić śruba, tak ja to sobie wymyśliłem
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
Mianowicie rozmyślam nad kupnem gwintu ale...
Pozostaje pytanie bo -70mm to za mało... czy zamiast coileversow mozna zastosowac od golfa (pisali ze strasznie nizej siedzi)
Teraz od jakiego golfa oO? II,III,IV? Jakie sprężyny z gwintu czy normalne jakieś mts?
Czytalem też ,że sprężyny z rexa są krótsze ?
PS. jestem laikiem w tych sprawach :P
GrzechuSuli
08-02-14, 09:20
Pisz do Skipera, on mial taki setup.
Pisz do Skipera, on mial taki setup.
A jeszcze jedno pytanko mam co z talerzykami jak wiadomo krótsze sprężyny to top hatsy są nieuniknione?
Mógłbyś podać namiary na Skipera bo jest 2-3 o podobnym nicku i nie bardzo wiem :P
Znajdziesz go na flushstyle.pl.
GrzechuSuli
09-02-14, 16:08
Skiperek7
Co z tymi talerzykami? Ktoś to ogarnia w końcu czy pomysł przepadł?
Z tego co ja sie orientowalem, to zrobienie talerzykow z nierdzewki nie bedzie tanim tematem. Jedynie mozna sprobowac z twardej stali, jednak to ma swoj duzy minus. Mianowicie rdza :p W przyszlym miesiacu bede dalej drazyl temat, wiec jak bede cos wiedzial, to napisze.
Ktoś chyba kiedyś sprzedawał talerzyki do mts'a na allegro wykonane ze stali. Cena bodajże 80pln za dwie sztuki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.