Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15B2 jaki kolektor ssący ??



mlodym
14-01-14, 20:49
Tak panowie przepatrzyłem po czytałem i nic konkretnego nie znalazłem :]


Wiem jak na razie ze mogę założyć wałek od z2 plus do tego kolo od y7 (potrzebuje takie koło) to daje mi delikatne zwiekszenie mocy wiec to stosujemy na pewno :)
Tez pisali o tłokach od d13 z wiekszym skokiem ale z tej opcji podziękowałem :D
Uszczelke ;]
Kolektor wydechowy 4-2-1 to jet pewne ;p
Ale teraz sie na suwa pytanie Jaki kolektor ssący do tego zestawu by to ładnie stroiło ?? i oczywiście łączy sie to ze zmiana wiązki z tym nie ma problemu tylko od czego ta wiazke i kompa załatwić ???

Kwapcio23
14-01-14, 21:28
Musisz przejść na pełny wtrysk, to wtedy będziesz mógł zakładać mniej lub bardziej fajne kolektory ssące. W d15b2 nic innego nie założysz.

mlodym
14-01-14, 21:42
No tak to wiem ale ja chce dokładnie widzieć jaki kolektor ssący mam założyć bo to ze na pełnym wtrysku to nic mi to nie daje :]
A wiec zeby było jasne jaki kolektor ssacy na pełnym wtrysku daje najlepsze efekty ??

wiesko1261
14-01-14, 22:05
Tez pisali o tłokach od d13 z wiekszym skokiem ale z tej opcji podziękowałem :D


tłoki z d13 doprężają bardziej

musisz przejść na pełny wtrysk MPFI
pierwszy lepszy link z google (nawet nie szukałem lenie z was:) )
http://pawel000.blogspot.com/2013/08/d15b2-mpfi-na-d15b7-co-jeszcze-moze-byc.html

ssące b7, z6 ,y8, w4 d15z6-8 econo

mlodym
16-01-14, 00:08
podałeś 4 modele kolektorów wiec który wybrać ???

Karpiczek
16-01-14, 00:24
D14A2 tez dobry a tanszy od Z6

mlodym
16-01-14, 00:43
noo spoko ale nadal uzyskuje same kolektory z pełnym wtryskiem ale nie mam nic konkretnego :] nie chodzi mi tu o wykresy chodz mile widziane :D a o tak odpowiedz " zakładasz ten i ten z tym i tym i latasz " a nadal czegos takiego nie uzyskałem :D

Inside4
16-01-14, 07:33
To ty sie okresl czy bedziesz cos modyfikować dalej czy nie.Ma to duże znaczenie.

Wysłane z galaxy

zakit
16-01-14, 08:08
szukaj kolektora z y8 albo z6, zalezy co trafisz, z y8 jest niby najlepszy.

masz caly temat z wykresami, to sobie tam patrz.

motomaniak1988
16-01-14, 13:38
Najlepszy ssący ze wszystkich jest z d15b jdm ;)

lozek
16-01-14, 16:24
Najlepszy ssący ze wszystkich jest z d15b jdm ;)

w D15B są ssaki z Z6 i Y8.... (z Z6 jeżeli jest to d15b z 5gen a z Y8 jezeli z 6gen)

mlodym
16-01-14, 20:43
To ty sie okresl czy bedziesz cos modyfikować dalej czy nie.Ma to duże znaczenie.

Wysłane z galaxy

tak bede panie kolego dalej cos modyfikował przeczytaj dokładnie mój pierwszy post wałek, kol. wyd , itp.



chodz po rozebraniu mojego d15b2 na cześci pierwsze. Opinie wystawiłem ze ten silnik jest na złom (panewki zajechane wał to samo tuleje jeszcze by wyratował zrobił by honowanie i by było itd. Kupiłem ta hondę 6 dni temu a tu niespodzianka) ale juz mam silnik od d15b7 :] czeka na swap :]

Inside4
16-01-14, 21:23
tak bede panie kolego dalej cos modyfikował przeczytaj dokładnie mój pierwszy post wałek, kol. wyd , itp.



chodz po rozebraniu mojego d15b2 na cześci pierwsze. Opinie wystawiłem ze ten silnik jest na złom (panewki zajechane wał to samo tuleje jeszcze by wyratował zrobił by honowanie i by było itd. Kupiłem ta hondę 6 dni temu a tu niespodzianka) ale juz mam silnik od d15b7 :] czeka na swap :]

Czytałem dokładnie ;)
Chodzilo mi o zmiane glowicy czy bedzie czy nie.
Ja mam b2 kol b7 do tego dochodzi wałek z2 reg.kolo tloki d13.Szukalbym kol z6 łatwiej do znalezienia no poźniej tylko głowica z6. Proponuje przestudiowac watek "wszystko o minime".

Wysłane z galaxy

mlodym
16-01-14, 21:41
i jak sie sprawuje na tym kol od b7 z włkiem z2 i tłokami ?? jest duży przyrost mocy czy nie ??
a jak na razie za dużo wydatków a za mało funduszy na zabawe z głowicami ;]

I dla tego chce stworzyc cos z tego co juz mam czyli ; silnik d13b2 głowica z2 silnik d15b2(zajechany) i silnik d15b7 tylko jechac i wymontować ( zapłacić taki mały drobiazg )moze ze znajde po dobrej cenie jakis inny silnik to sie moze pokuszę na cos lepszego :]

Rutus
16-01-14, 21:46
To montuj ssący od D16Z6 lub D16Y8 :) Są to najlepsze ssące z d-serii montowane seryjnie .
Kup kompletny i montuj :) Jeżeli będziesz mial d15b7 to będzie wszystko gicior :)

Inside4
16-01-14, 22:29
i jak sie sprawuje na tym kol od b7 z włkiem z2 i tłokami ?? jest duży przyrost mocy czy nie ??
a jak na razie za dużo wydatków a za mało funduszy na zabawe z głowicami ;]

I dla tego chce stworzyc cos z tego co juz mam czyli ; silnik d13b2 głowica z2 silnik d15b2(zajechany) i silnik d15b7 tylko jechac i wymontować ( zapłacić taki mały drobiazg )moze ze znajde po dobrej cenie jakis inny silnik to sie moze pokuszę na cos lepszego :]

To wszystko czeka w garażu do lutego.Celuje w 140 i jeszcze mam do zalozenia hybryde wiec dopiero około kwietnia poznam mozliwosci.

Wysłane z galaxy

gruszkin
17-01-14, 00:00
d15b7 jest ok ale to półśrodek, jednak d16z6/y2 ma większe kanały dolotowe i puszkę chyba nawet też, a y8/w4/d15z6/b to gruba puszka i jest spoko. Moim zdaniem najlepszy jest kolektor z d16y8 gdyż nie ma bolączek kolektora od d16w4 w postaci kanalików napowietrzających wtryski (trzeba cyknąć spawy żeby nie było lewego powietrza) albo d15z6 i d15b które są identyczne i oba posiadają egr, który trzeba zaślepić. Niby pierdoła ale zawsze.

d16z6/y2/y8 montujesz i jedziesz. Generalnie wygląda to tak:

masz d15b2

potrzebujesz: kolektor ssący kompletny (czyli z wtryskami, przepustnicą, krokowym, listwą wtryskową),aparat zapłonowy, wiązkę obd1, komp obd1 (p06/p28/p1k/p1j) i masz mpfi. masz wtedy conajmniej 10KM przyrostu i większe możliwości na przyszłość (strojenie etc. które raczej wypadałoby zrobić-albo kupić gotową mapę(pogadaj z jogalem)), dorzucając wałek z2 z kołem y7 masz kolejne przyrosty, zarówno momentu jak i mocy.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pominąłem. Idę spać

Zagi
17-01-14, 00:25
Jak coś szukaj d15z6, y8 lub y5 najlepsze ssące :D

motomaniak1988
17-01-14, 08:03
w D15B są ssaki z Z6 i Y8.... (z Z6 jeżeli jest to d15b z 5gen a z Y8 jezeli z 6gen)

Tu bym sie chyba nie zgodził d15b ma napewno dużo większą banke niż z6 ;P

gruszkin
17-01-14, 10:23
nie, standardowy d15b 2 generacji czyli z lat 92-95 ma dokładnie ten sam kolektor co d16z6, natomiast d15b 3 stage vtec ma dokladnie ten sam kolektor co d15z6 :)

zakit
17-01-14, 11:56
nie, standardowy d15b 2 generacji czyli z lat 92-95 ma dokładnie ten sam kolektor co d16z6, natomiast d15b 3 stage vtec ma dokladnie ten sam kolektor co d15z6 :)

Y8 czy d15z6? bo obydwa wygladaja tak samo z tym ze chyba d15z6 ma EGR, d15b tez ma EGR?

gruszkin
17-01-14, 14:07
d15b tez ma egr

zakit
17-01-14, 14:12
no to w takim razie jak cos, to warto szukac ssacego od y8, ktory nie ma egr o ile dobrze pamietam :)

Zagi
17-01-14, 15:21
Ten d15z6 ma trochę węższe kanały od y8 , ale różnica między nimi jest zawarta w małych detalach , szczerze powiem to babranie w gó*** :) tak na prawdę przyrostu mocy Tobie jakieś wielkiej nie da to wszystko.
U mnie jest d15z6 egr zaślepiony i lata, myślę nad przepustnicą ale wiem że to trochę wydać trzeba a przyrostu mocy nie będę miał większej.

gruszkin
17-01-14, 16:33
ja sprzedałem mój ssący z d15b (który jest jak ten z d15z6 z różnica taką,że ma zaślepione standardowe wejścia na krokowca, gdyż w d15b z automatem cvt, krokowiec jest montowany na przepustnicy) do d14z1, gość po wydechu, dolocie CAI i tym kolektorze shamował 12x KM, gdzie przynajmniej 10KM dał mu sam kolektor.

Sam za to zamontowałem do d15b ssący z d16w4:)

LongeR
18-01-14, 14:24
D15 jaki kolektor ssący?? ano taki:) http://www.tegiwaimports.com/skunk2-pro-series-inlet-intake-manifold-d-series-d15-d16-4017/ skoro podajemy różne warianty to znalazłem cos takiego an alledrogo: http://allegro.pl/kolektor-ssacy-honda-civic-crx-d-seria-sohc-d16-15-i3823559809.html ale tak naprawdę jeśli trafisz Y8 w fajnym stanie za rozsądną kase to nie zastanawiaj sie długo tylko bierz!

Zagi
19-01-14, 13:48
Nie opłacalny biznes na skunk2 wole kupić ssący z b-serii i przerobić go na flansze z d- serii , ale to też jakiegoś przyrostu wielkiego mocy nie otrzymasz..

mlodyxx
19-01-14, 14:01
otoz to do seryjnego 1,5 z walkiem to spokojnie zwykly ssak z6 styknie ssacy typu skunk to sie raczej pod mocne NA na wyscigi kladzie