PDA

Zobacz pełną wersję : Swap klimy civic V gen



Robkoo
13-01-14, 21:39
Witam. Prosiłbym o pomoc w przeszczepie swapu klimy do jajka. Kumpel chce się pozbyć klimy ze swojej coupe. Co muszę wymontować, żeby to u mnie działało ? Jakby był ktoś wdzięczny wyszczególnić elementy, które trzeba wyciągnąć, to byłby wdzięczny. I czy w ogóle da się taką operację przeprowadzić ? Z góry dzięki za pomoc.

pawelek_krak
13-01-14, 22:27
Da się oczywiście. Pewnie coś pomine ale napisze co mi do głowy przychodzi. Ze środka panel sterowania nawiewu, nagrzewnica z obudowa i nie wiem czy tez nie obudowe wentylatora nawiewu. Z pod maski spręzarka + mocowanie i pewnie koło pasowe, chłodnica klimy, skraplacz, przewody, wiązka elektryczna.

Robkoo
13-01-14, 23:30
Okey, ale muszę to zrobić tak, że kumpla coupe było sprawne i wszystko śmigało, tylko bez klimy. Czyli muszę mu dac swoją nagrzewnicę razem z obudową ?

reaktor
14-01-14, 00:24
nie tyle nagrzewnice co ten boczny element zamiast chłodnicy powietrza klimy

Robkoo
14-01-14, 01:21
a jak sprawa wygląda z elektryką, musze wyciągnąć od niego jakieś wiązki ?

reaktor
14-01-14, 01:26
tylko ta w komorze z przekaznikami

Robkoo
14-01-14, 02:01
dzięki za pomoc. Czyli najwięcej roboty będzie z wywaleniem deski, żeby dostać się do jego obudowy z nagrzewnicą ? Resztę wymontowuję z komory ?

Tiga
14-01-14, 03:16
Polecam bardzo uważać przy odkrecaniu i wyjmowaniu aluminiowych przewodów , moga sie ulamac, a w aso jeden kosztuje tyle co cala uzywana klima :)

Kazik_h9w3
14-01-14, 09:59
Panelu sterowania nawiewami raczej nie trzeba przekładać wystarczy przełożyć sam przycisk a/c , deski też nie musisz zdejmować nagrzewnice wyciagniesz demontujac schowek

Robkoo
14-01-14, 13:08
Dzięki za cenne uwagi. A jak sprawa wygląda z kołem pasowym ?

airman
14-01-14, 13:25
Jaki masz motor? Oprócz niektórych wersji D13 większość miała koła na 3 paski, więc ok. W aucie jest fabrycznie kabinowa wiązka pod klime, pod maska koło puszki dolotu jest zaślepiona wtyczka od tego, tam podłączasz resztę wiązki od kolegi. Na panelu wystarczy wsunąć przycisk. Zakładam, że instalacja jest pod nowszy czynnik R134a, jeśli Ty masz instalację w aucie pod R12 to różni się ona tylko kostką termostatu(na parowniku), 3 piny zamiast 2. Jak coś to pisz, mam przeklepany temat, bo 2 lata temu zjadłem na tym zęby ;)

To co nazywacie nagrzewnica to jest parownik klimatyzacji.

motomaniak1988
14-01-14, 13:35
Jeśli masz kolo pasowe na 3 paski to tylko lape do klimy dokładasz i pasek a jeśli nie to kolo musisz zmienić wiązka do klimy jest wyciągnięta na prawej podłużnicy tzn od strony pasażera jest kostka do której podpinasz resztę wiązki z przekaźnikami i juz działa na panelu nawiewu wystarczy przełożyć sam guzik a/c. Odkręcić schowek i wykręcić taki łącznik między dmuchawa a nagrzewnica w to miejsce montujesz wymiennik zimnego powietrza jeśli masz tam miejsce na filtr kabinowy to go wymien i przy okazji przekładki wymień osuszacz klimy nie drogi interes bo jakieś 50 60zł a klima zawsze sprawniej działa. Przy montażu obchodz się ostrożnie z połączeniami rurek żeby wszędzie były oringi bo potem będzie ci czynnik uciekał. Przy demontażu postaraj się jak najmniej rurek odkręcac bo to ameliniowe i mogą się gwinty zrypac i potem możesz mieć więcej nieszczelności w układzie.
No to chyba na tyle myślę że trochę pomogłem ;p

Robkoo
14-01-14, 14:15
jasne, każda wskazówka jest na wagę złota :) Mam mocarne d15b2+mpfi