PDA

Zobacz pełną wersję : Piasty tył z bębnów do tarczy



pablo__89
13-01-14, 18:15
Witam

Czy ktoś wie czy piasty przy tarczach na tyle są takie same jak przy bębnach ?

Pozdrawiam

Seba27
13-01-14, 18:23
Sa zupelnie inne

Pozdrawiam

(Ciesz sie ze wachaczy nie trzeba zmieniac ;) )

pablo__89
13-01-14, 18:31
Kurcze na pewno ?

W kilku miejscach znalazłem że niby pasuje tu i tu np : http://archiwum.allegro.pl/oferta/honda-civic-iv-v-vi-lozysko-piasta-abs-kanaco-tyl-i3052774865.html

Seba27
13-01-14, 18:34
Pytasz wiec czy piasty sa takie same czy lozyska w tych piastach sa takie same?
Co chcesz zrobic?

pablo__89
13-01-14, 18:44
Przecież piasty są razem z łożyskami, samych łożysk nie da się wymienić. Chce piasty z łożyskami przełożyć z bębnów do tarczy.

Pawel_JBL
13-01-14, 20:03
5 gen tarcza/ bęben ta sama piasta. 6 gen bęben tez to samo.
inna jest w ek4 bo łożysko wewnątrz nie ma 28mm tylko 30mm i tylko tym się różnią.
no i z abs lub bez ale pierścień się przekłada.

pablo__89
13-01-14, 20:05
A Del sol też to samo ? bo mam właśnie z niego tarcze

Seba27
13-01-14, 21:19
Ale co chcesz zrobic?
Swap z bebnow ej2 na tarcze z del sola?

pablo__89
13-01-14, 22:02
Tak, ale chce zostawić swoje piasty z łożyskami bo jedno łożysko przy tym swapie z delsola prawie się nie obraca xD

piroman
13-01-14, 22:09
5 gen tarcza/ bęben ta sama piasta.
no tak nie do końca, bo jeśli był abs to łożysko też jest 30mm z tego co pamiętam
więc jak masz swap z del sola bez abs to powinno podejść

pablo__89
13-01-14, 23:13
Zmierzyłem średnice czopu swapu z delsola i ma 30 - czyli lipa rozumiem. A gdyby przełożyć czopy ? Zdaje się że są odkręcane.

Seba27
13-01-14, 23:38
Iles ty za te hamulce dal?
Ja placilem za swap hebli z zaby - cale wachacze wraz tarczami, zaciskami i linkami 200zl...
W solu probowalem wlasnie zmieniac z bebnow na tarcze z b serii z ABSem i lepiej mnie wyszla zmiana wszystkiego wraz z wachaczem bo przy okazji wymienilem cukierki i reszte gum.

Camellia Racing
13-01-14, 23:41
Zmierzyłem średnice czopu swapu z delsola i ma 30 - czyli lipa rozumiem. A gdyby przełożyć czopy ? Zdaje się że są odkręcane.
Czopy (dla mnie adaptery) są odkręcane. Powodzenia życzę :D

Muzyk-Grzes
14-01-14, 18:09
Można wymienić piasty bez wahaczy tu na blogu Maxoff'a jest cały opis : http://pawel000.blogspot.com/2012/05/easy-way-czy-hard-way.html

pablo__89
15-01-14, 00:37
tylko wtety nie miał bym do czego przykręcić zacisków xD Pozostaje kupno łożysk lub stoczenie tych 2mm

Lune
15-01-14, 08:19
no tak nie do końca, bo jeśli był abs to łożysko też jest 30mm z tego co pamiętam
więc jak masz swap z del sola bez abs to powinno podejść

U siebie w eg3 łożyska od bebnow miały 28mm, a łożyska z eh9 i eg5 miały po 30mm. Oba auta bez ABS.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Camellia Racing
15-01-14, 11:36
Można wymienić piasty bez wahaczy tu na blogu Maxoff'a jest cały opis : http://pawel000.blogspot.com/2012/05...-hard-way.html

W moim temacie EJ1 jest dokładnie ta sama operacja. Co bądź nigdy więcej się jej nie podejmę.
Odkręcanie śrub Huba to jest jedna wielka loteria, jak coś pójdzie nie tak to nie masz nawet miejsca zbytnio żeby się z tym bawić. Wiercenie śrub zazwyczaj kończy się zaoraniem gwintu w adapterze... nie polecam. Łatwiej i szybciej i napewno taniej wymienić cały wleczony.

Muzyk-Grzes
15-01-14, 19:23
Ja jak widać na blogu poodcinałem śruby ,których odkręcić się nie udało. Wycinając mocowania w piaście. I byłem w szoku że Honda użyła takich śrub (choć jedną jeszcze znalazłem przy kierownicy) pewnie dlatego jest to element nierozbieralny.

Sheiva
15-01-14, 20:09
Torxami są jeszcze przykręcone elementy SRS, jak poduszka czy sterownik.
A korektor siły hamowania skręcony jest Torxem z wypustem na środku.
Tak więc zdarzają się różne śrubki.

Muzyk-Grzes
15-01-14, 20:22
W V genie tego nie było ,bynajmniej nie spotkałem taki "cudów" rodem z VW w tej generacji.

Sheiva
15-01-14, 21:23
Było, było. Za mało uważnie się rozglądałeś ;)

pablo__89
16-01-14, 20:32
Ktoś pamięta jaki dokładnie potrzebny jest torx do odkręcenia tych adapterów ?

Camellia Racing
17-01-14, 04:14
T50

Z góry odradzam wiercenie tych śrub. Najlepiej położyć wahacz między deski żeby bolec się w nich schował. Dobry dłuższy klucz z nasadką T50 i powinno pójść.
Ja w ten sposób je odkręcałem i właściwie się na tym kluczu położyłem żeby torx wszedł porządnie do wpustu na śrubie i nie uciekał bo inaczej to po jednej próbie wpust się wyrabiał i już nie szło tego odkręcić. ratować się można dłubiąc główkę żeby ją oczyścić i dospawać nakrętkę metryczną ale trzeba później zmienić śruby.

pablo__89
18-01-14, 14:55
https://lh5.googleusercontent.com/-lt8s8aVWTV8/UtqHRJZqpXI/AAAAAAAAEV8/kJuWYAoKjKo/w1100-h825-no/18012014280.jpg

Jak widać dla chcącego nic trudnego. Co ciekawe torx który kupiłem był max do 21 nm xD a dał rade.
Wystarczyło lekko podgrzać cały element

barnie
15-04-15, 22:19
Odświeżam temat. Rozumiem, że jedyna różnica, dla której trzeba przełożyć zwrotnice z wersji z tarcz do wahaczy z bębnem, jest to, że zwrotnica z tarcz posiada otwory na mocowanie jarzma?

pablo__89
15-04-15, 22:22
Tak

barnie
15-04-15, 22:33
czyli moje piasty z EG3 z bębnów prawdopodobnie nie podejdą na zwrotnice z tarcz z EG5 z ABS?

pablo__89
15-04-15, 22:43
U mnie nie zgadzała się średnica otworu na ośkę, Piasta od bębnów miała 28mm a od tarcz 30mm. Reszta była chyba ok z tego co pamiętam.