Zobacz pełną wersję : Piasty tył z bębnów do tarczy
Witam
Czy ktoś wie czy piasty przy tarczach na tyle są takie same jak przy bębnach ?
Pozdrawiam
Sa zupelnie inne
Pozdrawiam
(Ciesz sie ze wachaczy nie trzeba zmieniac ;) )
Kurcze na pewno ?
W kilku miejscach znalazłem że niby pasuje tu i tu np : http://archiwum.allegro.pl/oferta/honda-civic-iv-v-vi-lozysko-piasta-abs-kanaco-tyl-i3052774865.html
Pytasz wiec czy piasty sa takie same czy lozyska w tych piastach sa takie same?
Co chcesz zrobic?
Przecież piasty są razem z łożyskami, samych łożysk nie da się wymienić. Chce piasty z łożyskami przełożyć z bębnów do tarczy.
5 gen tarcza/ bęben ta sama piasta. 6 gen bęben tez to samo.
inna jest w ek4 bo łożysko wewnątrz nie ma 28mm tylko 30mm i tylko tym się różnią.
no i z abs lub bez ale pierścień się przekłada.
A Del sol też to samo ? bo mam właśnie z niego tarcze
Ale co chcesz zrobic?
Swap z bebnow ej2 na tarcze z del sola?
Tak, ale chce zostawić swoje piasty z łożyskami bo jedno łożysko przy tym swapie z delsola prawie się nie obraca xD
5 gen tarcza/ bęben ta sama piasta.
no tak nie do końca, bo jeśli był abs to łożysko też jest 30mm z tego co pamiętam
więc jak masz swap z del sola bez abs to powinno podejść
Zmierzyłem średnice czopu swapu z delsola i ma 30 - czyli lipa rozumiem. A gdyby przełożyć czopy ? Zdaje się że są odkręcane.
Iles ty za te hamulce dal?
Ja placilem za swap hebli z zaby - cale wachacze wraz tarczami, zaciskami i linkami 200zl...
W solu probowalem wlasnie zmieniac z bebnow na tarcze z b serii z ABSem i lepiej mnie wyszla zmiana wszystkiego wraz z wachaczem bo przy okazji wymienilem cukierki i reszte gum.
Camellia Racing
13-01-14, 23:41
Zmierzyłem średnice czopu swapu z delsola i ma 30 - czyli lipa rozumiem. A gdyby przełożyć czopy ? Zdaje się że są odkręcane.
Czopy (dla mnie adaptery) są odkręcane. Powodzenia życzę :D
Muzyk-Grzes
14-01-14, 18:09
Można wymienić piasty bez wahaczy tu na blogu Maxoff'a jest cały opis : http://pawel000.blogspot.com/2012/05/easy-way-czy-hard-way.html
tylko wtety nie miał bym do czego przykręcić zacisków xD Pozostaje kupno łożysk lub stoczenie tych 2mm
no tak nie do końca, bo jeśli był abs to łożysko też jest 30mm z tego co pamiętam
więc jak masz swap z del sola bez abs to powinno podejść
U siebie w eg3 łożyska od bebnow miały 28mm, a łożyska z eh9 i eg5 miały po 30mm. Oba auta bez ABS.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Camellia Racing
15-01-14, 11:36
Można wymienić piasty bez wahaczy tu na blogu Maxoff'a jest cały opis : http://pawel000.blogspot.com/2012/05...-hard-way.html
W moim temacie EJ1 jest dokładnie ta sama operacja. Co bądź nigdy więcej się jej nie podejmę.
Odkręcanie śrub Huba to jest jedna wielka loteria, jak coś pójdzie nie tak to nie masz nawet miejsca zbytnio żeby się z tym bawić. Wiercenie śrub zazwyczaj kończy się zaoraniem gwintu w adapterze... nie polecam. Łatwiej i szybciej i napewno taniej wymienić cały wleczony.
Muzyk-Grzes
15-01-14, 19:23
Ja jak widać na blogu poodcinałem śruby ,których odkręcić się nie udało. Wycinając mocowania w piaście. I byłem w szoku że Honda użyła takich śrub (choć jedną jeszcze znalazłem przy kierownicy) pewnie dlatego jest to element nierozbieralny.
Torxami są jeszcze przykręcone elementy SRS, jak poduszka czy sterownik.
A korektor siły hamowania skręcony jest Torxem z wypustem na środku.
Tak więc zdarzają się różne śrubki.
Muzyk-Grzes
15-01-14, 20:22
W V genie tego nie było ,bynajmniej nie spotkałem taki "cudów" rodem z VW w tej generacji.
Było, było. Za mało uważnie się rozglądałeś ;)
Ktoś pamięta jaki dokładnie potrzebny jest torx do odkręcenia tych adapterów ?
Camellia Racing
17-01-14, 04:14
T50
Z góry odradzam wiercenie tych śrub. Najlepiej położyć wahacz między deski żeby bolec się w nich schował. Dobry dłuższy klucz z nasadką T50 i powinno pójść.
Ja w ten sposób je odkręcałem i właściwie się na tym kluczu położyłem żeby torx wszedł porządnie do wpustu na śrubie i nie uciekał bo inaczej to po jednej próbie wpust się wyrabiał i już nie szło tego odkręcić. ratować się można dłubiąc główkę żeby ją oczyścić i dospawać nakrętkę metryczną ale trzeba później zmienić śruby.
https://lh5.googleusercontent.com/-lt8s8aVWTV8/UtqHRJZqpXI/AAAAAAAAEV8/kJuWYAoKjKo/w1100-h825-no/18012014280.jpg
Jak widać dla chcącego nic trudnego. Co ciekawe torx który kupiłem był max do 21 nm xD a dał rade.
Wystarczyło lekko podgrzać cały element
Odświeżam temat. Rozumiem, że jedyna różnica, dla której trzeba przełożyć zwrotnice z wersji z tarcz do wahaczy z bębnem, jest to, że zwrotnica z tarcz posiada otwory na mocowanie jarzma?
czyli moje piasty z EG3 z bębnów prawdopodobnie nie podejdą na zwrotnice z tarcz z EG5 z ABS?
U mnie nie zgadzała się średnica otworu na ośkę, Piasta od bębnów miała 28mm a od tarcz 30mm. Reszta była chyba ok z tego co pamiętam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.