Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d-seria kompy manual/automat - zamienne czy nie



Szczur[R]
13-01-14, 16:00
Witam
Czy ktoś może potwierdzić ze 100% pewnością czy ECU dajmy na to D16W4 w wersji z automatyczną skrzynią, różni się czymś od tego z manualna ?
nie wiem czy D16Y8 występował w automacie.

D16w4 w automacie ma iacv pod przepustnicą, ten z manuala ma krokowca na kolektorze - tyle znalazłem różnic na forum i w sieci. Niestety nie mam dwóch takich aut żeby porównać. Da radę bez ingerencji w elektrykę przełożyć w4 z automata, zachować jego oryginalne ECU + swoją skrzynię manualną ?

piroman
13-01-14, 19:12
jak założysz komp od automata do manuala to będzie wyrzucał błędy od skrzyni

grafix
13-01-14, 19:44
Trzeba tylko ruszyć kilka robaczków w ECU i po kłopocie :)
W Częstochowie na pewno znajdzie się ktoś to Ci to ogarnie.

Szczur[R]
13-01-14, 19:59
Trzeba tylko ruszyć kilka robaczków w ECU i po kłopocie :)
W Częstochowie na pewno znajdzie się ktoś to Ci to ogarnie.
Gdybym miał informacje co dokładnie trzeba zrobić to sam bym to ogarnął - nie było by problemu.
Macie pojęcie jak jest z kołem zamachowym - z automata podejdzie do skrzyni 9A ?

piroman
13-01-14, 20:44
;2172188]Macie pojęcie jak jest z kołem zamachowym - z automata podejdzie do skrzyni 9A ?
musisz mieć zamach z manuala

Kazik_h9w3
14-01-14, 09:33
Trzeba tylko ruszyć kilka robaczków w ECU i po kłopocie :)
W Częstochowie na pewno znajdzie się ktoś to Ci to ogarnie.
Ja mialem mała przygodę z p28 od automata i tam wystarczyło wylutowac jakiś maly element i coś tam zmostkowac i po robocie a instrukcje znalazłem bez problemu gdzieś w necie a w twoich rejonach kto Ci to ogarnie to jest np Jogal

Szczur[R]
14-01-14, 19:49
Panowie nie mogę znaleźć żadnych informacji co to za komp: 37820-pdt-e62
Taki siedzi w tym Civic'u z D16W4 automat rocznik 99 - czy to jest obd2 w wersji "a" czy "b" ? Niestety nie mam możliwości zobaczyć wtyczek, a jechać mam dość daleko.

piroman
14-01-14, 22:04
obd2a

Szczur[R]
14-01-14, 22:09
obd2a
super, czyli taki jak obecny P1j. Po dołożeniu kabla od vteca powinno być p&p ? Ten silnik w automacie ma iacv pod przepustnicą, zamiast krokowca - a więc też pasuje mi w posiadaną wiązkę. Kwestia jedynie zmuszenia go do pracy z manualną skrzynią :)

piroman
14-01-14, 22:30
;2173546']super, czyli taki jak obecny P1j. Po dołożeniu kabla od vteca powinno być p&p ? Ten silnik w automacie ma iacv pod przepustnicą, zamiast krokowca - a więc też pasuje mi w posiadaną wiązkę. Kwestia jedynie zmuszenia go do pracy z manualną skrzynią :)
vtec, knock sensor i w d16w4 jest krokowy na 2 przewody a teraz masz na 3

Szczur[R]
14-01-14, 23:08
vtec, knock sensor i w d16w4 jest krokowy na 2 przewody a teraz masz na 3

Podobno nie - w wersji z manualną skrzynią jest krokowy na 2 przewody umieszczony za kolektorem, a w automacie jest 3-pinowy iacv pod przepustnicą.
To samo tyczy się d16y8 - ale tu pewności nie mam - nie widziałem
Znalazłem kilka fot tych kolektorów z automata w sieci i to by się potwierdzało

Szczur[R]
20-01-14, 11:48
Niestety dostępne w sieci opisy przerobienia kompa z automata na manual dotyczą kompów z obd1. To jest to o czym wspomniał na poprzedniej stronie grafix - dwa rezystorki wystarczy ruszyć.
Kompy z obd2 wyglądają całkiem inaczej, elementy mają inne rozmieszczenie i nazewnictwo - bez zdjęcia płyty komputera z manuala nie będę w stanie tego tematu ugryźć.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?201380-Pro%B6ba-do-posiadaczy-D16W4-z-99-roku

jawasaki
20-01-14, 12:17
Pogadaj z jogalem jest z czewy.

Szczur[R]
21-01-14, 14:26
Pogadaj z jogalem jest z czewy.
Niewiele mi pomógł. Zdjęcie nadal potrzebne

mlodyxx
21-01-14, 15:09
chyba predzej kompa kupisz niz zdjecie znajdziesz wogole to w4 w manualu chyba malo wychodzilo

Szczur[R]
21-01-14, 15:15
chyba predzej kompa kupisz niz zdjecie znajdziesz wogole to w4 w manualu chyba malo wychodzilo

w ostateczności tak zrobie, z tym że na razie brak funduszy - będzie leżeć wszystko do wiosny :(
Myślę że podszedł by nawet komp z Y8 - teoretycznie tylko mapami się powinien różnić. Dużo tego nie jeździ, ale jednak czasem widywałem

mlodyxx
21-01-14, 17:39
to moze lepiej p28 wpakowac i sie nie pitolic/?

Szczur[R]
21-01-14, 18:12
to moze lepiej p28 wpakowac i sie nie pitolic/?

nie chce bo to większe koszty, wszystko mam na obd2a
-brak możliwości przełożenia immo do którego są 3 klucze
-koszt kompa i przejściówki
-zakup i wiercenie pod krokowy (mam pod przepustnicą 3pin)
-zamota z wężykami, zaślepianie - odpadnie evap, egr

dużo więcej roboty niż przelutowanie kilku rezystorków

mlodyxx
21-01-14, 18:20
fakt troche tego bys mial do przerobienia
immo ci by zostalo bo jak wlozysz p28 to go w kopie nie ma dziala wtedy tylko odciecie rozrusznika lamka na desce dziala to moge potwierdzic bo z tym akurat mialem stycznosc
ale z krokowym i reszta rzeczywiscie zamieszanie

Szczur[R]
21-01-14, 18:22
fakt troche tego bys mial do przerobienia
immo ci by zostalo bo jak wlozysz p28 to go w kopie nie ma dziala wtedy tylko odciecie rozrusznika lamka na desce dziala to moge potwierdzic bo z tym akurat mialem stycznosc
ale z krokowym i reszta rzeczywiscie zamieszanie

immo wole zachować, mam 3 klucze więc czemu nie - przełożę eeprom ze swojego kompa i mam :) zajmie mi to max 3minuty. Więcej by mi obejście odcięcia zajęło przypuszczam

mlodyxx
21-01-14, 18:27
zalezy czy kosc immo pasuje bo sa na 10 i na 12 nozek

Szczur[R]
21-01-14, 18:36
zalezy czy kosc immo pasuje bo sa na 10 i na 12 nozek

pasuje, większość kompów z obd2a jakie widziałem mają taki sam moduł immo. Zaryzykował bym nawet że te które mają inny sterownik, mają tą samą kość eeprom i można ją spokojnie zamienić - eepromy są w obudowie sot8

mlodyxx
21-01-14, 18:44
tzn w czarnej puszce pod stacyjka jest eprom od imma? ale znowu jak by wzial kompa i eprom z puszki to kluczyki dzialaja wtedy te z auta czy pastylka z kluczyka tez potrzebna?

Szczur[R]
21-01-14, 19:57
tzn w czarnej puszce pod stacyjka jest eprom od imma? ale znowu jak by wzial kompa i eprom z puszki to kluczyki dzialaja wtedy te z auta czy pastylka z kluczyka tez potrzebna?

tu masz wszystko http://www.hondacivicforum.co.uk/26-performance/11336-how-change-your-immobiliser.html
eeprom to taki malutki scalaczek na module immo w ecu, ten większy to sterownik

mlodyxx
21-01-14, 20:02
ten na 8nogach:? zawsze jak z tym walczylem to wolalem tak kobinowac zeby cale plytki immo lutowac

Szczur[R]
21-01-14, 20:42
ten na 8nogach:? zawsze jak z tym walczylem to wolalem tak kobinowac zeby cale plytki immo lutowac

Tak. Też będę przekładał cały moduł, ale GDYBYM miał sytuację że moduł jest inny, to próbował bym sam eeprom

mlodyxx
21-01-14, 22:53
przepitolone z tym immo nie wiem jak w tym kompie z w4 ale w p9l omijalem tak ze go nie bylo wcale ani bledu ani blokady i bylo git ale nie wkazdym sie tak da niestety