PDA

Zobacz pełną wersję : Wysoka, wahająca się temperatura silnika - diagnoza.



sliponoga
05-04-08, 22:05
Witajcie forumowicze
Przeszukałem forum i prawie uzyskałem odpowiedź, ale potrzebuję potwierdzenia. Problem rozbija się o niepokojąco wysoką temperaturę silnika. W trakcie jazdy "miejskiej" wskazówka wacha się pomiędzy 2/3 a 3/4. Wyskakuję na trasę(90 - 110km/h) i dodatkowy pęd powietrza powoduje spadek wskazań. Górna rura biegnąca od pokrywy głowicy do chłodnicy gorąca jak diabli, przez gumę czuję bulgotanie. Dolna rura jest powiedzmy letnia. Górna rura nie jest poddawana niepokojąco wysokiemu ciśnieniu, mogę ją zginać i obserwować jak pod wpływem wzrostu ciśnienia wskutek ucisku płyn wypieprza przez wyrównawczy. Będzie to raczej termostat. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy pierwszy czujnik przed termostatem (nie termowyłącznik wentylatora) przesyła komputerowi sygnały wykorzystywane podczas "ssania"? Dziękuję za pomoc.

pzyro
06-04-08, 12:59
Witam
Mialem podobny problem. Wg mnie to nie bedzie termostat a co gorsze uszczelka pod glowica - dostaje sie powietrze co powoduje zablokowanie drugiego obiegu cieczy. Wyciagnij termostat ale mechanicznie otworz obieg (wepchnij go na przyslowiowego chama :) ) , pojezdzij troche i zobacz czy druga rura bedzie goraca jak tak wymien termostat jak dalej bedziesz mial ten problemn - bedziesz czul roznice temperatur to na 99% uszczelka - ja to mialem i musze cie zmartwic kupa roboty :/
Pozdrawiam

Barry
06-04-08, 22:00
Termostat jest tak skonstruowany, że w momencie uszkodzenia pozostaję otwarty.
Co prawda więcej pali ale nie przegrzewa się silnik.
Prawdopodobnie uszczelka.
Czy ubywa Ci płynu ?

Motyl
07-04-08, 00:05
Czy ubywa Ci płynu ?

heh, może lepiej spytać - czy masz płyn w chłodni i w wyrównawczym? bo może już go tam niestety nie ma

sliponoga
07-04-08, 15:37
W chłodnicy pod korek, w wyrównawczym prawie max. Według mnie płynu nie ubywa.

tomborek
07-04-08, 21:39
Termostat jest tak skonstruowany, że w momencie uszkodzenia pozostaję otwarty.
Co prawda więcej pali ale nie przegrzewa się silnik.
Prawdopodobnie uszczelka.
Czy ubywa Ci płynu ?to moj o tym nie wiedzial, ze ma byc otwarty.. :d
zalezy co sie zepsuje. jesli sprezyna, to moze i bedzie otwarty, bo jesli nie ona (a zazwyczaj to nie sprezyna nawala), to sprezyna trzyma go w pozycji zamknietej. pod wplywem temperatury rozszerza sie zawartosc tloczka, ktora pokonuje napiecie sprezyny i uchyla zawor

w lanosie siostry "nawalil" termostat w pozycji otwartej. pisze "nawalil" w cudzyslowiu, bo w sumie nie zepsulo sie nic, tylko opilek metalu (czy kawalek nadlewki), ktory krazyl w ukladzie, zablokowal termostat w uchylonej pozycji. po wyjeciu tego skrawka wszystko dziala juz 7my rok.

sliponoga
27-04-08, 08:49
No i po kłopocie. Wymiana termostatu na TAMA JAPAN plus wymiana płynu. Wahlera nie udało mi się zdobyć. Subiektywnie silnik szybciej się nagrzewa. Później wskazówka na 1/3 i stoi jak zaczarowana. Dzięki za pomoc.