Zobacz pełną wersję : SEMI SLICK na 1/4 mili rozm. 205/45R16 NANKANG NS-2R SPORTNEX, R1R, AD08?
Koledzy mysle nad kupnem gum 16" na przód z przeznaczeniem 1/4 mili + normalna jazda po drogach.
(bedzie to do drugiego auta czyli w sumie bardziej weekendowo/zlotowo uzywane i przejedzie w roku MAX. 3 góra 5tys km.)
Auto civic 920kg wagi z zeswapowanym b18c4 w srodku, moc ok. 180-190KM.
Szukałem sporo na necie i zawęziłem poszukiwania do 3 opon semi slick, które są dostepne w rozmiarze 205/45R16.
(rozm. 205/40R16 byłyby najlepsze do mojego auta ale niestety nikt takich nie pordukuje poza:
Falken Azenis RT-615K, których nigdzie w Polsce do kupna nie znalazłem i chyba raczej nie znajde)
Opony jakie znalazłem to: (wszystkie 205/45R16)
Toyo R1R
Yokohama Advan Neova AD08
No i ostatnie, o których jakies Wasze OPINIE mnie najbardziej interesują, mają homologacje drogową.
Nie moge znaleźc na polskich stronach nic z opinii użytkowników tych opon:
[B]Nankang SPORTNEX NS-2R - cena 435zł/szt
Link do opon na str. producenta.
http://www.nankang-tyre.com/home.php?fn=eng/products_car_detail&lv1=1&lv2=7&no=12
Najbardziej interesowałyby mnie jakies wiarygodne opinie na temat tych ostatnich opon SPORTNEX NS-2R,
z racji ze o R1R i AD08 opinii i komentarzy na necie jest pod dostatkiem.
Pozdrawiam :)
Nankang to smieciowe opony. Biorac pod uwage, ze oszczednosc jest minimalna, wez cos sprawdzonego.
dokładnie tak jak Gorliś pisze, odpuść sobie nankangi
Pewnie piszecie o nankangach NS2 (koszt ok 220zł/szt za nowe 16" 195/45R16) ale tez sporo osób je chawli (głownie ci co kupili je nowe nie uzywki)
tak jak i sporo mowi ze sa slabe te NS2 (po 200pare zł) choc w wiekszosci mowia ci co kupi uzywki ilustam roczne.
Ale te semi slicki NS-2R nie sa cywilno-budżetowe za 200 pare zł jak NS2
a są raczej Topowym produktem tego producenta wiec fajnie jakby choc jakas 1-2 osoby z forum majaca takie opony sie wypowiedziały.
No chyba ze je skreslamy idąc tropem tylko takim, że o nankangach budżetowych NS2 z całkiem innej mieszanki są zarówno dobre i złe opinie,
to NS-2R też takie musza byc.
To nie do konca jest tak ze ns2 to jest ich budzetowy produkt. To jest po prostu opona klasy UHP. Budzetowy, to jest caly nankang;)
Jesli nie mozesz znalezc opinii w necie to powod jest prosty - nawet jesli sa troche tansze, to kazdy woli wydac troche wiecej a miec sprawdzone, dobre opony niz byc krolikiem doswiadczalnym i zostac w najgorszym przypadku z kompletem marnych opon.
Z opinia w necie zazwyczaj jest jak z d*pa - kazdy ma swoja. Nie wiesz jakie porownanie ma opiniodawca, czy jezdzilw czesniej na jakims semi slicku, jesli tak to na jakim.
Ja bym nie ryzykowal, ale jesli masz ochote to kup i zdaj relacje. Przykladowo federal tez jest budzetowa marka a ich 595 rs-r w niektorych warunkach sprawdza sie bdb.
W razie jakbys kupil to sa dobre naklejki ;)
http://i146.photobucket.com/albums/r252/stickerpaul3/image_zps78f49fa5.jpg
Kolego naklejki widziałem widziałem wczesjnie:P
Federal podobno lepszy do ciezszych aut i na tor i dluzej sie nagrzewa od r1r, ad08,
podobnosz federal lubi z czasem rozwarstwiac sie/pekac na gumie.
Choc z drugiej strony oba czyli nankang i federal produkowane są na Tajwanie. Dlatego ciekawi mnie czy te RS-2R są takiej jakosci
albo lepszej niz ten federal takze z Tajwanu. Szkoda ze raczej nikt nie testował z tego forum to by powiedział czy shit czy zadowolony.
Pewnie wiec kupie r1r lub ad08 i tyle...
Wiecie może ile mają mięsa nowe AD08? Bo o R1R znalazłem o tym info a o AD08 nie mam pojecia .
Akurat nie jest rozpisane dla 205/45R16 ale 15'' 16'' i 17'' maja po 9/32'' czyli ok 7mm.
Zrodlo: http://www.yokohamatire.com/assets/docs/yokohamatire_advan_neova_ad08.pdf
To ja się dołączę do tematu.
Opcje do wyboru:
- kumho ku36
- hankook rs-2
- bridgeston re002
Wszystko będzie w rozmiarach 205-215/45/16. Samochód tylko na ulicę, na jakiś TA byłby inny komplecik kółek. Co byście polecili? Na czym jeździliście i co polecacie z własnego doświadczenia? Dodałbym do tego fedki rsr'y ale te pękanie mnie skutecznie odstrasza.
hankook rs-2 bardzo slaby na mokrym (hamowanie jeszcze ok, ale slabo skreca), ale dobry na suchym. Zreszta widac po budowie bieznika, ze to nie jest opona na deszcz i ja sie z tym liczylem jak go wybralem. Uzywam jako opona na codzien, czasem jakas pojezdzawka. Na mokrym po prostu nie mozna szalec.
to samo mozna powiedzieć o federalu, ja bym nie kupił tej opony do jazdy na codzień
ciekawi mnie natomiast jak spisują się te re002
Na federalu kiedys jezdzilem po poznaniu po deszczu (tor przesychal, woda nigdzie nie stala), to na jednej sekwencji (kolo kartingu) nie szlo dohamowac dopoki tor nie przesechl bardziej.
Z kolei w mocnej ulewie wracalem kiedys z Poznania do Bydgoszczy to wiadomo w trasie bez szalenstw mozna jechac, rzezba bieznika powinna dobrze wode odprowadzac.
Federal to trzeba pamietac, ze najlepiej sie spisuje jak jest cieplo, i tez uwazam ze srednio sie nadaje jako codzienna opona (spoko latem, ale co wiosna i jesienia?).
Ja raz kupilem samochod na NANKANGach - i japiernicze - NIGDY WIECEJ W ZYCIU na czyms takim nie bede jezdzil - na deszczu jak na lodzie - hamowania i sterownosci zupelne 0 - a znajomi z wulkanizacji mnie zwykle wysmiali - nie bylo tez glupiego ktory by chcial to odkupic. Zalozylem GoodYeary wtedy i - na mokrym auto nagle zaczelo skrecac a na suchym - szok - zakrety pokonywalem o wiele szybciej - guma istnie przyklejona. Jakikolwiek NANKANG by nie byl - nie brac bo to strata kasy - Znajomy z majacy wulkanizacje powiedzial mi - ze to taka Chinska Debica - tylko robi wiecej rozmiarow niz nasza polska
Jestem ciekaw czy tym re002 bliżej do t1r/parada czy r1r. Skłaniam się ku rs-2, chyba że ktoś podzieli się jeszcze jakąś sensowną propozycją. Może miał ktoś przyjemność z ku36?
To ja Ci powiem cos o Bridgestone re002 bo to sa te potenza adrenaline.. kupiłem je pod koniec sezonu bo strzelila mi mojs stara.. i na suchym to jest miod malina ;) ale na mokrym juz tak fajnie nie jest choc i tak jest spoko ;) ja trafilem na promocje gdzie za 195.50.r15 dwie sztuki dalem 354 z kurierem ;) wiem ze na tyl tez kupie te same w tym sezonie
No i poadło na "made in Japan":)
Wczoraj dojechały mi dwie Yokohamki NEOVA AD08 205/45R16 udalo sie znaleźć DOT 2013 i w pieknej cenie bo w cenie R1R-rek,
sprawdze je dopiero okolo kwietnia/maja jak skoncze swapować B18. Przeznaczenie opon 1/4 i na droge.
No i poadło na "made in Japan
yokohama ma tez zakład produkcyjny na filipinach. Jak kupowałem s drive'y 2 byly z japoni 2 z filipin
Kolego nawet i w Chinach fabryke mają:p takze mogłes i na takie trafić, bo pewnie tez jakies modele tam robią...
Własnie co sprawdziłem i moje semi-slicki AD08 Neova są wszystkie "Made in Japan",
pewnie co bardziej cywilne/tańsze modele opon robia poza Japonią,
co do AD08 Neova znalazłem na necie ze produkcja odbywa się w Shinshiro, Japonia.
jeśli chcesz coś ugrać na 1/4 to zainwestował bym w oddzielny komplet opon z felgami, felgi można kupić teraz w śmiesznych pieniądzach + do tego dobra opona np R888 lub pełny slick których też jest w brut
Rajan ma być i wygląd wiec 16":D i mają byc do jazdy na codzien i czasami na 1/4 bez jakiejs spiny na starty w wieeeelu imprezach / klasyfikacjach 1/4 itp.;)
Poprostu zamiast kupowac 16" na przód nowe cywilne wolałem kupić 2 nowe semi-slicki Yoko nieco drozej wyszło a juz fajnie powinno auto isc od samego startu na nich,
a ze w planach gdzies na horyzoncie kiedys bedzie turbo dlatego odrazu wpakowałem do zelazka 16" a nie 15" jak 90% osób jezdzi/sciga sie na cwiartke civic 4genami.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.