Zobacz pełną wersję : dolot do d13b2
Napiszcie może z jakich elementów robicie doloty w swoich hankach d13b2... gotowce od d15b2 nie pasują:(Widziałem u kogoś, że założył "puszkę" od d15b2 na gaźnik, ale ona chyba wymaga przeróbek..
Są różne szkoły...
1. Ja mam ucięty kwałek standardowego dolotu i założony stożę. To jest po najmniejszej lini oporu i najtaniej :d
2.Ale też usuwa się cały dolod z "patelnią" gdzie jest filtr powietrza i montuje sie kolanko z pcv + dolot pcv lub alluminiowy i stożek
Szkoły są różne w zależności od chęci, kasy i czasu. WIadomo, że bardziej profesjonalny=wzrost mocy :)
Pozdrawiam.
Wyczułeś jakąś różnicę?, Jaki założyłeś stożek? Jaki psuje na orginalną rurkę? Najlepiej daj linka:)
Kupiłem coś takiego.
http://www.allegro.pl/item337052918_filtr_stozkowy_super_jakosc_kn_stoze k.html
W komplecie są adaptery, które pasują na każda średnicę dolotu.
Jeśli wybrałbyś opcję najtańszą to ucinając standardowy dolot wystarczy, że nałożysz ten stożek wraz z tym adapterem i zaciśniesz opaską do oporu.
Poczułem moc, nie jest to coś dużego, bo wiadomo, że dolot zrobiony profesjonalnie jest o daje o wiele większe efekty, ale przy 4tyś obr czuje kopnięcie. ;)
Lepiej się wkręca na wyższe obroty, to na pewno :d
panowie, temat był 100razy wałkowany!! :szukaj:
tak był, ale ile postów, tyle opinii. Chciałem się dowiedzieć dokładnie jak to jest ze spasowaniem do rurki stożka. Dzięki Zieloo007 za konkretną odpowiedź
ile postów, tyle opinii
kazdy kombinuje po swojemu :d ogolnie dolot w d13b2 to rzezba ;) takze zycze powodzenia :aloha:
mysle ze puszka z 1,5 to najlepsze wyjscie bo jest wtedy latwo podpiac czujniki itp
Wiadomo przerobic ja trzeba ale jest latwo opalarka do łapki i jazda
http://moto.allegro.pl/item340713665_uklad_dolotowy_honda_civic_92_95_dol ot_power_rura.html
+
http://moto.allegro.pl/item326592768_power_rura_77mm_dolot_kolanko_90_sto pni_i_inne_.html
planuję zakup tego właśnie dolotu i kolanka żeby wszystko grało i pasowało.
Zastanwia mnie tylko jedno - na aukcji z układem dolotowym napisali, że NIE PASUJE do silnika z gaźnikiem... podobnie jest na innych aukcjach. Mam się tym nie martwić i kupować, czy muszę szukać czegoś innego?
http://moto.allegro.pl/item340713665_uklad_dolotowy_honda_civic_92_95_dol ot_power_rura.html
+
http://moto.allegro.pl/item326592768_power_rura_77mm_dolot_kolanko_90_sto pni_i_inne_.html
planuję zakup tego właśnie dolotu i kolanka żeby wszystko grało i pasowało.
Zastanwia mnie tylko jedno - na aukcji z układem dolotowym napisali, że NIE PASUJE do silnika z gaźnikiem... podobnie jest na innych aukcjach. Mam się tym nie martwić i kupować, czy muszę szukać czegoś innego?
Raczej powinieneś tego nie kupować, jeśli nie zamierzasz demontować standardowego dolotu oraz "patelni" :d
Raczej powinieneś tego nie kupować, jeśli nie zamierzasz demontować standardowego dolotu oraz "patelni" :d
"patelnia" to filtr powietrza, zgadza się? :)
nie ma jak to być zielonym... muszę obie te części wypruć, tak jak napisałeś wyżej.
rozumiem, że to kolanko/dokładka z PCV ma zasłaniać otwór na gaźniku pozostały po "patelni" ?
dokładnie "patelnia" :d
Tak jak ktoś wyżej napisał d13b2 to dłubanina... :/
[ Dodano: Pon 07 Kwi, 2008 ]
"patelnia" to filtr powietrza, zgadza się? :)
:hinczyk:
nie ma jak to być zielonym... muszę obie te części wypruć, tak jak napisałeś wyżej.
rozumiem, że to kolanko/dokładka z PCV ma zasłaniać otwór na gaźniku pozostały po "patelni" ? :hinczyk:
Olej stożek... kup wkładke K&N i wtedy amsz 2 mozliwosci, sam zastanawiam sie ktora wybrac...
1 to chwyt powietrza w zderzaku, tak mam teraz i musze to jeszcze poprawic bo jest tak jak widac na rysunku:
http://img520.imageshack.us/img520/9855/dolotkp1.th.jpg (http://img520.imageshack.us/my.php?image=dolotkp1.jpg)
http://img520.imageshack.us/my.php?image=dolotkp1.jpg
2 opcja to takie cos, dzieki temu gaznik powinien dostawac wiecej powietrza ale bedzie ono cieplejsze, co przy gazniku nie ma takiego znaczenia jak na wtrysku
http://img169.imageshack.us/img169/8384/dsc02030lr4.jpg
i jest jeszcze opcja dla twardzieli:
http://img221.imageshack.us/img221/4341/13tn0.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/1565/14qt8.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/9670/15se8.jpg
+ jakas siatka zeby grubszy syf sie zatrzymywal i to daje chyba najlepsze rezultaty...
dzięki zieloo007 :aloha:
mum666
zrobiłeś po prostu wlot przez zderzak (co to jest ta wkładka?) bezpośrednio do komory silnika i wywaliłeś cześć seryjnego dolotu tak? tak to przynajmniej wygląda... do tego poleciała połowa "patelni" (zaczynam lubić to określenie :d ).
ciekawe i do zrobienia ale co da lepsze efekty?? stożek + rura czy takie przeróbki??
dzięki zieloo007 :aloha: quote] nie ma sprawy ;)
[quote=Włóczykij]mum666
zrobiłeś po prostu wlot przez zderzak bezpośrednio do komory silnika i wywaliłeś cześć seryjnego dolotu tak? tak to przynajmniej wygląda... do tego poleciała połowa "patelni" (zaczynam lubić to określenie :d ).
ciekawe i do zrobienia ale co da lepsze efekty?? stożek + rura czy takie przeróbki?? to juz sam musisz pokombinować....
Jak juz zrobisz wg własnego uznania, to nie zapomnij sie pochwalić :aloha:
Ja też myślałem o stożku ale chyba zdecyduję sie na wkładkę K&N i później może dolot w zderzaku. A ta druga i trzecia opcja to niezbyt profesjonalnie wygląda :> Tego u siebie nie zrobię na pewno.
Ja mam tak jak na rysunku, powiercone otwory w zderzaku, spirorura przechodzi od tych dziur do komory silnika, wywalona zwężka i sitko i wkładka K&N.
Tak to wygląda, jak seria ;)
http://img392.imageshack.us/img392/8039/dsc06651dp7.th.jpg (http://img392.imageshack.us/my.php?image=dsc06651dp7.jpg)
Te fotki ktore dałem to tylko opcje nad ktorymi mysle, wiem na pewno ze stozek nie zdaje u nas egzaminu i wkładka wypada lepiej.
Co z tego jak już w jednym temacie ktoś powiedział jasno: NIE MONTUJCIE DOLOTÓW DO D13B2 BO BEDZIE NIENAJLEPIEJ CHODZIĆ ! ! ! poczytajcie poprzednie posty, ludzie którzy załozyli - żałowali... jest sens?
tematów o dolotach na tym forum jest jakieś 50... ten jest najbardziej aktualny więc dlatego tu pytam. dzięki za info, bo skoro tak wszyscy narzekają to chyba też z tego zrezygnuję.
powiedzcie mi tylko teraz co to jest ta wkładka K&N? na allegro są zaledwie 2 aukcje i żadna z tych wkładek nie nadaje się do Honoraty.
mum666 - mógłbyś pstryknąć jakąś fotkę w okolicy dziur w zderzaku? :)
Wkładka K&N jest to wkładka filtrująca zamieniasz ją z seryjnej, która znajduje sie w patelni :jezyk :P
Wygląda tak:
http://kandn.com/images/l/E-2980.jpg
Można ją kupić na tej stronie: http://www.sklepmoto.pl/szuk.php?kat=114
Symbol: E-2980
Sportowe Filtry powietrza K&N E-2980 126.85 zł
Strona K&N http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-2980
LechuLK, a jak u ciebi wyglada bo założeniu wkładki?? odczuwasz coś więcej??
da sie poczuć jakąś różnice jak wsadze tą wkładke czy różnica niewielka?
Ja u siebie jeszcze jej nie mam. Ma ją zamontowana mum666 i do niego też kieruje to pytanie. Jest odczuwalna różnica po zmianie wkładki na K&N?
Chłopaki a ja Wam dobrze radzę, nie dotykajcie dolotu, a te wkładki to omijajcie z daleka. Po pierwsze to one są lekko za niskie i ciągną Wam syf do gaźnika a po drugie to nie dają nic poza pustką w portfelu. Zdecydowanie jest najlepiej na seryjnym nowym filtrze. Jeśli chcecie coś polepszyć w d13 to tylko odblokować gaźnik, kolektorek 4-2-1 i wydech przlotowy 50 mm śr zew na 3 tłumikach, a jak będziecie mieć jeszcze szczęscie to wałeczek z 1.4 i już macie 100 km a wtedy jeździ się już fajnie :agent:
Już to pisałem raz ale napisze ponownie, cały dolot robiłem za jednym razem, czyli: wywaliłem zwężke, sitko, wsadziłem K&N i zrobiłem chwyt powietrza w zderzaku i tak poczułem różnice, nie puchnie tak szybko na wysokich obrotach, i lepiej reaguje na gaz.
jogal wydaje mi sie, że nie jest za niska... musze sprawdzic dokładnie. Ale jak ostatnio prałem filtr to rzuciło mi sie w oczy że rura i obudowa filtra w środku są delikatnie usyfione do lini wkładki, tam w środku było czysciutko, żadnego kurzu, syfu, osadu, więc wnioskuje, że wkładka jednak działa...
Ale jak ostatnio prałem filtr
jak czesto go pierzesz ? Bo mi sie wlasnie przypomnialo, ze ponad rok tam nie zagladalem :D
Ale jak ostatnio prałem filtr
jak czesto go pierzesz ? Bo mi sie wlasnie przypomnialo, ze ponad rok tam nie zagladalem :D
wyprałem po 10 miesiacach jezdzenia, nie dlatego, że był brudny tylko sie nudziłem ;) zabrudził sie tylko w jednym miejscu tam gdzie rura łączy sie z patelnią więc wystarczyło go obrócić o 180 stopni i dalej jezdzic ale miałem wolne popołudnie to sie zebrałem w sobie kupiłem pare piw i umyłem :chinczykk:
Spyderr należy zaznaczyć że ty masz seria filtr a takich się nie pierze :d
Spyderr należy zaznaczyć że ty masz seria filtr a takich się nie pierze :d
good point :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.