Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : dolot do d13b2



dR.LasCa
05-04-08, 12:09
Napiszcie może z jakich elementów robicie doloty w swoich hankach d13b2... gotowce od d15b2 nie pasują:(Widziałem u kogoś, że założył "puszkę" od d15b2 na gaźnik, ale ona chyba wymaga przeróbek..

zieloo007
05-04-08, 12:55
Są różne szkoły...

1. Ja mam ucięty kwałek standardowego dolotu i założony stożę. To jest po najmniejszej lini oporu i najtaniej :d

2.Ale też usuwa się cały dolod z "patelnią" gdzie jest filtr powietrza i montuje sie kolanko z pcv + dolot pcv lub alluminiowy i stożek

Szkoły są różne w zależności od chęci, kasy i czasu. WIadomo, że bardziej profesjonalny=wzrost mocy :)

Pozdrawiam.

dR.LasCa
05-04-08, 13:36
Wyczułeś jakąś różnicę?, Jaki założyłeś stożek? Jaki psuje na orginalną rurkę? Najlepiej daj linka:)

zieloo007
05-04-08, 13:42
Kupiłem coś takiego.
http://www.allegro.pl/item337052918_filtr_stozkowy_super_jakosc_kn_stoze k.html

W komplecie są adaptery, które pasują na każda średnicę dolotu.

Jeśli wybrałbyś opcję najtańszą to ucinając standardowy dolot wystarczy, że nałożysz ten stożek wraz z tym adapterem i zaciśniesz opaską do oporu.

Poczułem moc, nie jest to coś dużego, bo wiadomo, że dolot zrobiony profesjonalnie jest o daje o wiele większe efekty, ale przy 4tyś obr czuje kopnięcie. ;)
Lepiej się wkręca na wyższe obroty, to na pewno :d

NFS
05-04-08, 15:19
panowie, temat był 100razy wałkowany!! :szukaj:

dR.LasCa
05-04-08, 15:47
tak był, ale ile postów, tyle opinii. Chciałem się dowiedzieć dokładnie jak to jest ze spasowaniem do rurki stożka. Dzięki Zieloo007 za konkretną odpowiedź

dyssek
05-04-08, 16:22
ile postów, tyle opinii

kazdy kombinuje po swojemu :d ogolnie dolot w d13b2 to rzezba ;) takze zycze powodzenia :aloha:

adam23
06-04-08, 09:40
mysle ze puszka z 1,5 to najlepsze wyjscie bo jest wtedy latwo podpiac czujniki itp
Wiadomo przerobic ja trzeba ale jest latwo opalarka do łapki i jazda

Włóczykij
07-04-08, 10:34
http://moto.allegro.pl/item340713665_uklad_dolotowy_honda_civic_92_95_dol ot_power_rura.html
+
http://moto.allegro.pl/item326592768_power_rura_77mm_dolot_kolanko_90_sto pni_i_inne_.html
planuję zakup tego właśnie dolotu i kolanka żeby wszystko grało i pasowało.
Zastanwia mnie tylko jedno - na aukcji z układem dolotowym napisali, że NIE PASUJE do silnika z gaźnikiem... podobnie jest na innych aukcjach. Mam się tym nie martwić i kupować, czy muszę szukać czegoś innego?

zieloo007
07-04-08, 11:37
http://moto.allegro.pl/item340713665_uklad_dolotowy_honda_civic_92_95_dol ot_power_rura.html
+
http://moto.allegro.pl/item326592768_power_rura_77mm_dolot_kolanko_90_sto pni_i_inne_.html
planuję zakup tego właśnie dolotu i kolanka żeby wszystko grało i pasowało.
Zastanwia mnie tylko jedno - na aukcji z układem dolotowym napisali, że NIE PASUJE do silnika z gaźnikiem... podobnie jest na innych aukcjach. Mam się tym nie martwić i kupować, czy muszę szukać czegoś innego?

Raczej powinieneś tego nie kupować, jeśli nie zamierzasz demontować standardowego dolotu oraz "patelni" :d

Włóczykij
07-04-08, 14:00
Raczej powinieneś tego nie kupować, jeśli nie zamierzasz demontować standardowego dolotu oraz "patelni" :d

"patelnia" to filtr powietrza, zgadza się? :)
nie ma jak to być zielonym... muszę obie te części wypruć, tak jak napisałeś wyżej.
rozumiem, że to kolanko/dokładka z PCV ma zasłaniać otwór na gaźniku pozostały po "patelni" ?

zieloo007
07-04-08, 14:05
dokładnie "patelnia" :d

Tak jak ktoś wyżej napisał d13b2 to dłubanina... :/

[ Dodano: Pon 07 Kwi, 2008 ]



"patelnia" to filtr powietrza, zgadza się? :)
:hinczyk:


nie ma jak to być zielonym... muszę obie te części wypruć, tak jak napisałeś wyżej.
rozumiem, że to kolanko/dokładka z PCV ma zasłaniać otwór na gaźniku pozostały po "patelni" ? :hinczyk:

mum666
07-04-08, 14:08
Olej stożek... kup wkładke K&N i wtedy amsz 2 mozliwosci, sam zastanawiam sie ktora wybrac...

1 to chwyt powietrza w zderzaku, tak mam teraz i musze to jeszcze poprawic bo jest tak jak widac na rysunku:

http://img520.imageshack.us/img520/9855/dolotkp1.th.jpg (http://img520.imageshack.us/my.php?image=dolotkp1.jpg)
http://img520.imageshack.us/my.php?image=dolotkp1.jpg

2 opcja to takie cos, dzieki temu gaznik powinien dostawac wiecej powietrza ale bedzie ono cieplejsze, co przy gazniku nie ma takiego znaczenia jak na wtrysku

http://img169.imageshack.us/img169/8384/dsc02030lr4.jpg

i jest jeszcze opcja dla twardzieli:

http://img221.imageshack.us/img221/4341/13tn0.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/1565/14qt8.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/9670/15se8.jpg

+ jakas siatka zeby grubszy syf sie zatrzymywal i to daje chyba najlepsze rezultaty...

Włóczykij
07-04-08, 14:16
dzięki zieloo007 :aloha:

mum666
zrobiłeś po prostu wlot przez zderzak (co to jest ta wkładka?) bezpośrednio do komory silnika i wywaliłeś cześć seryjnego dolotu tak? tak to przynajmniej wygląda... do tego poleciała połowa "patelni" (zaczynam lubić to określenie :d ).
ciekawe i do zrobienia ale co da lepsze efekty?? stożek + rura czy takie przeróbki??

zieloo007
07-04-08, 14:20
dzięki zieloo007 :aloha: quote] nie ma sprawy ;)

[quote=Włóczykij]mum666
zrobiłeś po prostu wlot przez zderzak bezpośrednio do komory silnika i wywaliłeś cześć seryjnego dolotu tak? tak to przynajmniej wygląda... do tego poleciała połowa "patelni" (zaczynam lubić to określenie :d ).
ciekawe i do zrobienia ale co da lepsze efekty?? stożek + rura czy takie przeróbki?? to juz sam musisz pokombinować....

Jak juz zrobisz wg własnego uznania, to nie zapomnij sie pochwalić :aloha:

LechuLK
07-04-08, 16:19
Ja też myślałem o stożku ale chyba zdecyduję sie na wkładkę K&N i później może dolot w zderzaku. A ta druga i trzecia opcja to niezbyt profesjonalnie wygląda :> Tego u siebie nie zrobię na pewno.

mum666
07-04-08, 16:40
Ja mam tak jak na rysunku, powiercone otwory w zderzaku, spirorura przechodzi od tych dziur do komory silnika, wywalona zwężka i sitko i wkładka K&N.

Tak to wygląda, jak seria ;)

http://img392.imageshack.us/img392/8039/dsc06651dp7.th.jpg (http://img392.imageshack.us/my.php?image=dsc06651dp7.jpg)

Te fotki ktore dałem to tylko opcje nad ktorymi mysle, wiem na pewno ze stozek nie zdaje u nas egzaminu i wkładka wypada lepiej.

koberone
07-04-08, 16:55
Co z tego jak już w jednym temacie ktoś powiedział jasno: NIE MONTUJCIE DOLOTÓW DO D13B2 BO BEDZIE NIENAJLEPIEJ CHODZIĆ ! ! ! poczytajcie poprzednie posty, ludzie którzy załozyli - żałowali... jest sens?

Włóczykij
07-04-08, 17:10
tematów o dolotach na tym forum jest jakieś 50... ten jest najbardziej aktualny więc dlatego tu pytam. dzięki za info, bo skoro tak wszyscy narzekają to chyba też z tego zrezygnuję.

powiedzcie mi tylko teraz co to jest ta wkładka K&N? na allegro są zaledwie 2 aukcje i żadna z tych wkładek nie nadaje się do Honoraty.

mum666 - mógłbyś pstryknąć jakąś fotkę w okolicy dziur w zderzaku? :)

LechuLK
07-04-08, 17:35
Wkładka K&N jest to wkładka filtrująca zamieniasz ją z seryjnej, która znajduje sie w patelni :jezyk :P

Wygląda tak:
http://kandn.com/images/l/E-2980.jpg

Można ją kupić na tej stronie: http://www.sklepmoto.pl/szuk.php?kat=114
Symbol: E-2980

Sportowe Filtry powietrza K&N E-2980 126.85 zł

Strona K&N http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-2980

Xploid
07-04-08, 17:51
LechuLK, a jak u ciebi wyglada bo założeniu wkładki?? odczuwasz coś więcej??

koberone
07-04-08, 17:52
da sie poczuć jakąś różnice jak wsadze tą wkładke czy różnica niewielka?

LechuLK
07-04-08, 18:04
Ja u siebie jeszcze jej nie mam. Ma ją zamontowana mum666 i do niego też kieruje to pytanie. Jest odczuwalna różnica po zmianie wkładki na K&N?

jogal
07-04-08, 18:45
Chłopaki a ja Wam dobrze radzę, nie dotykajcie dolotu, a te wkładki to omijajcie z daleka. Po pierwsze to one są lekko za niskie i ciągną Wam syf do gaźnika a po drugie to nie dają nic poza pustką w portfelu. Zdecydowanie jest najlepiej na seryjnym nowym filtrze. Jeśli chcecie coś polepszyć w d13 to tylko odblokować gaźnik, kolektorek 4-2-1 i wydech przlotowy 50 mm śr zew na 3 tłumikach, a jak będziecie mieć jeszcze szczęscie to wałeczek z 1.4 i już macie 100 km a wtedy jeździ się już fajnie :agent:

mum666
07-04-08, 18:57
Już to pisałem raz ale napisze ponownie, cały dolot robiłem za jednym razem, czyli: wywaliłem zwężke, sitko, wsadziłem K&N i zrobiłem chwyt powietrza w zderzaku i tak poczułem różnice, nie puchnie tak szybko na wysokich obrotach, i lepiej reaguje na gaz.

jogal wydaje mi sie, że nie jest za niska... musze sprawdzic dokładnie. Ale jak ostatnio prałem filtr to rzuciło mi sie w oczy że rura i obudowa filtra w środku są delikatnie usyfione do lini wkładki, tam w środku było czysciutko, żadnego kurzu, syfu, osadu, więc wnioskuje, że wkładka jednak działa...

SpydeRR
08-04-08, 12:08
Ale jak ostatnio prałem filtr

jak czesto go pierzesz ? Bo mi sie wlasnie przypomnialo, ze ponad rok tam nie zagladalem :D

mum666
08-04-08, 18:11
Ale jak ostatnio prałem filtr

jak czesto go pierzesz ? Bo mi sie wlasnie przypomnialo, ze ponad rok tam nie zagladalem :D

wyprałem po 10 miesiacach jezdzenia, nie dlatego, że był brudny tylko sie nudziłem ;) zabrudził sie tylko w jednym miejscu tam gdzie rura łączy sie z patelnią więc wystarczyło go obrócić o 180 stopni i dalej jezdzic ale miałem wolne popołudnie to sie zebrałem w sobie kupiłem pare piw i umyłem :chinczykk:

airman
08-04-08, 19:24
Spyderr należy zaznaczyć że ty masz seria filtr a takich się nie pierze :d

SpydeRR
09-04-08, 15:51
Spyderr należy zaznaczyć że ty masz seria filtr a takich się nie pierze :d

good point :D