Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jest paliwo, jest iskra i nie opala..



misza
10-01-14, 20:21
jest zagadka do rozwiązania:
pacjent ma8 d14a2 96r przedlift.
padło immo wiec stwierdzilem że sie go pozbęde.
z kompa zostało usunięte - komp sprawdzony, działał w innym aucie
antena immo odłaczona, przkaźnik do rozrusznika zmostkowany
przekaznik pompy cyka i paliwo podaje bo swiece w benzynie są i iskra nawet jest a wóz nie pali..
kończą mi sie pomysły. zaraz będe sprawdzał rozrząd ale to tylko tak dla swietego spokoju..

jakieś pomysły?

probestic
10-01-14, 20:31
Skoro masz paliwo, to może złe ciśnienie ?
A iskra, no bywały chyba już na forum przypadki, że iskra była, ale czujnik w aparacie dead i niestety nie paliły.

Samostartem może spróbuj ?

misza
10-01-14, 20:47
probowalem. bez zmian.

misza
10-01-14, 22:14
ma8 dopiero kupiłem. nie wiem jak sie powinno zachowywac. w 4 i 5 g po przekreceniu kluczyka check zapala sie na 2-3 sekundy gdy pracuje pompka paliwa i gasnie. tu nie gasnie czy to normalne? jak w takim razie wykonac diagnostyke?

piroman
10-01-14, 22:55
jak nie gasnie to albo masz błąd jakiś albo immo źle ściągnięte

misza
10-01-14, 23:07
ale błąd ecu jest tak wyswietlany? no bo wymigać kodów nie moge bo ciągle się pali.. teraz zauważyłem ze po właczniu dmuchawy zaczął pracować silniczek regulacji swiateł? czyzby brak którejs masy?

piroman
10-01-14, 23:11
kody błędów wymigasz jak zrobisz samodiagnostyke

misza
10-01-14, 23:17
moze troche nie ogarniam bo tak jak mowielem dopiero kupilem 6g ale kody odczytujemy z mignięć lampki check po zwaciu pinów w 2-pinowej kostce za schowkiem tak? tylko mój check pali sie cały czas czy zwieram piny czy nie..

Kriss91
10-01-14, 23:24
Nie pali bezpieczników? Sprawdziłbym na Twoim miejscu dla pewności masy (przede wszystkim te przy skrzyni biegów).

misza
10-01-14, 23:46
sprawdze ale chyba juz jutro. może to byc przyczyna? swiecący się check nie jest informacją o uszkodzeniu ecu czasem?

probestic
10-01-14, 23:48
swiecący się check nie jest informacją o uszkodzeniu ecu czasem?

Może być. U kumpla jak miał zwarcie w kompie, to niestety check się świecił cały czas.

misza
11-01-14, 14:54
masy sprawdzone poczyszczone nasmarowane. bez zmian. podmiana kompa do sprawdzenia bedzie dosc klopotliwa bo powinienem podmienić na taki sam czyli z usuniętym immo, ale jesli podłącze komp z immo to nawet jak nie odpali to powinienem sie dowiedzieć że:
- jesli check zgasnie to znaczy ze uszkodzony komp.
- jesli check nie zgaśnie winy nalezy szukać gdzies indziej.

dobrze mysle? ma ktoś jakis lepszy pomysł?

Szczur[R]
11-01-14, 15:05
jak nie gasnie to albo masz błąd jakiś albo immo źle ściągnięte

moim zdaniem jest okej - check ma gasnąć dopiero po odpaleniu silnika. Dodatkowo kolega piszę że błędów nie pokazuje przy diagnostyce.
Może ktoś zrobił jakieś customowe odcięcie ? Wypadało by przejrzeć wszystkie kable na obecność śladów przeróbek w instalacji - jakieś łączenia dziwne rozcięcia itp.

misza
11-01-14, 15:51
;2169834']moim zdaniem jest okej - check ma gasnąć dopiero po odpaleniu silnika. Dodatkowo kolega piszę że błędów nie pokazuje przy diagnostyce.
Może ktoś zrobił jakieś customowe odcięcie ? Wypadało by przejrzeć wszystkie kable na obecność śladów przeróbek w instalacji - jakieś łączenia dziwne rozcięcia itp.

jestes pewien z tym checkiem? ja wiem ze w 4g i 5g chech zapala sie na 2-3 sekundy gdy pracuje pompka i gasnie razem z nią. moze moje pytania są lamerskie ale dość istotne. ktoś potwierzdzi czy check w 6g gasnie dopiero po odpaleniu?

gdyby ktoś zrobił customowe odcięci to pewnie dociąłby zapłon lub pompke.. a iskra i paliwo są.

piroman
11-01-14, 16:03
check ma gasnąć dopiero po odpaleniu silnika
check ma gasnać po 2s od przekręcenia na zapłon


jesli podłącze komp z immo to nawet jak nie odpali to powinienem sie dowiedzieć że:
- jesli check zgasnie to znaczy ze uszkodzony komp.
- jesli check nie zgaśnie winy nalezy szukać gdzies indziej.

niekoniecznie komp musi być uszkodzony, źle ściągnięte immo daje taki sam objaw ciągle świecącego checka
jeśli nie zgaśnie to spróbój zrobić samodiagnostykę na tym kompie

Szczur[R]
11-01-14, 19:16
check ma gasnać po 2s od przekręcenia na zapłon
sprawdziłem - masz rację :) wybaczcie wprowadzenie zamieszania, byłem przekonany że dopiero po odpaleniu.
W takim razie może poprzedni właściciel chciał coś ukryć i masz podłączoną pod jakąś inną żarówkę - np. ciśnienia oleju, która świeci się aż do prawidłowego rozruchu ?

fakir
11-01-14, 23:06
dokładnie, "check" gaśnie parę sekund po przekręceniu kluczyka, nie koniecznie trzeba odpalać
sprawdź dla świętego spokoju czujnik uderzeniowy, musisz wcisnąć guziczek na prawo od pedału gazu, znajduje się pod gumką

misza
11-01-14, 23:28
źle ściągnięte immo daje taki sam objaw ciągle świecącego checka
jeśli nie zgaśnie to spróbój zrobić samodiagnostykę na tym kompie
ziomek który ściągał immo, prztestował go po zabiegu i wszystko było ok, jeśli komp padł to może w transporcie albo po podłączeniu się coś stało..
co do samodiagnostyki: oswiećcie mnie bo nie ogarniam. skoro check świeci się ciągle to nie moge odczytać kodów błyskowych checka. czy czegoś nie wiem.. jakoś inaczej mozna to zrobić? zewrzeć piny diodką zamiast drucikiem??

jutro może będe miał kompa na podmiane.. więc może coś się wyjaśni.

gekus85
11-01-14, 23:43
kolego ja mialem 5g sedana i niegasl mi np. check gdy silnik sie nagrzal musiala opasc teperatura potem check gasl i mozna bylo jechac jezdzilem po mechanikach i ceny tylko rosly , spróbuj moze tak jak ja zrobilem bo gdzies na którymś forum doradził mi jeden z uzytkownikow ,, tu morzesz mieć zimnego luta na przekazniku pompy paliwa(przelutowac na nowo wszystkie) i niegasnie ci check, lub jak masz od kogo zamienic na chwile i srubowac , nie wiem niejestem az tak dobry z mechaniki ale u mechanikow cena za naprawe rosla od 250zl w gore, wiem ze u ciebie jest to na postoju gdy silnik zimny i nic tam nie robiles tylko kompa byc moze jest to inny lut niz byl u mnie moze to nie to ale ja to zrobilem czas 10 mni,

misza
11-01-14, 23:55
nie no do mechaników wybierać sie nie mam zamiaru;) przekaźnik już podmieniałem na inny - bez zmian.

Szczur[R]
12-01-14, 00:03
ziomek który ściągał immo, prztestował go po zabiegu i wszystko było ok, jeśli komp padł to może w transporcie albo po podłączeniu się coś stało..
co do samodiagnostyki: oswiećcie mnie bo nie ogarniam. skoro check świeci się ciągle to nie moge odczytać kodów błyskowych checka. czy czegoś nie wiem.. jakoś inaczej mozna to zrobić? zewrzeć piny diodką zamiast drucikiem??

jutro może będe miał kompa na podmiane.. więc może coś się wyjaśni.
Motasz, straszny chaos jest. Po kolei:
-skoro check nie gaśnie, to znaczy że albo komp padł, albo masz kontrolkę podłączoną pod np. ciśnienia oleju - to nowe auto, więc mogłeś nie zauważyć
-jeśli check nie gaśnie to nie zrobisz samodioagnostyki bo w sumie to nie wiadomo czy ciągłe świecenie będzie oznaczało brak błędów czy to co napisałem linijkę wyżej
-sprawdzałeś czujnik uderzeniowy jak radził fakir ? czasem nogą kopniesz mocno i potrafi wyskoczyć - objaw jest taki właśnie że nie odpala :)

Podmień kompa, może być z immo - jeśli check zgaśnie, to znaczy że Twój komp jest coś nie bardzo

gekus85
12-01-14, 00:06
a takie glupie pytanie a bespieczniki sprawdzales?:) sluchaj przypomnialo mi sie ze tez tak mialem i niemoglem odpalic okazalo sei ze padl mi bespiecznik oc kompa pod maska:)i na dodatek jeden pod kierownica i niepowiem ci od czego byl:)

Szczur[R]
12-01-14, 00:08
a takie glupie pytanie a bespieczniki sprawdzales?:) sluchaj przypomnialo mi sie ze tez tak mialem i niemoglem odpalic okazalo sei ze padl mi bespiecznik oc kompa pod maska:)i na dodatek jeden pod kierownica i niepowiem ci od czego byl:)
to może jeszcze ciśnienie w oponach warto zobaczyć ? Bezpiecznik się piszę przez "Z" kolego - miej litość ! :)

gekus85
12-01-14, 00:12
to ze robie bledy to juz nie moja wina..
i nie porównuj cisnienia do bezpiecznikow jak takis madry to daj cos mądrzejszego i moze pomurz a nie sie wymądrzasz

Szczur[R]
12-01-14, 00:37
to ze robie bledy to juz nie moja wina..
i nie porównuj cisnienia do bezpiecznikow jak takis madry to daj cos mądrzejszego i moze pomurz a nie sie wymądrzasz
Twoja, a czyja ? Ojca że Cię nie lał, jak się uczyć ortografii nie chciałeś ?
Nie dość że nie umiesz pisać poprawnie, to z czytaniem też masz problem.
Przed naskrobaniem kolejnego posta, popraw pisownie.

Endrju1
12-01-14, 08:24
To może inaczej, czy jak przekręcisz kluczyk, check powinien się zaświecić i po 2 sekundach (nawet jeśli jest błąd) powinien na ułamek sekundy zgasnąć i zaświecić się ponownie, czy tak robi, czy świeci cały czas?

probestic
12-01-14, 09:35
Z tego co przerabiałem/widziałem :

Spalona cewka aparatu - chceck nie gaśnie po 2 sekundach, i nie gaśnie wcale. (d14a8)
Padnięty/spalonykomp/zwarcie kompa - j.w.

Pozdro !

Wlodek
12-01-14, 11:38
probestic x2 ,a bezpieczniki jak pisał gekus niemaja nic do odpalania a już na pewno nie ten od kompa pod maską :) bo odpalałem bez niego.

misza
12-01-14, 12:43
;2170383]sprawdzałeś czujnik uderzeniowy jak radził fakir
jeszce nie ale czujnik uderzeniowy odcina pewnie paliwo albo zapłon.. ?

check powinien się zaświecić i po 2 sekundach (nawet jeśli jest błąd) powinien na ułamek sekundy zgasnąć i zaświecić się ponownie, czy tak robi, czy świeci cały czas?
dokładnie jest tak jak piszesz. juz też o tym pisalem. niby gasnie na ułamek sekundy kiedy rzkaznik wyłacza pompke i od razu zapala się ponownie.

Z tego co przerabiałem/widziałem :

Spalona cewka aparatu - chceck nie gaśnie po 2 sekundach, i nie gaśnie wcale. (d14a8)
Padnięty/spalonykomp/zwarcie kompa - j.w.

Pozdro !
przy padniętej cewce nie byłoby iskry raczej. jestem juz na 90% przekonany ze to komp. próbuje ogarnąc jakiś na podmianke. napisze jaki będzie efekt

probestic
12-01-14, 12:49
przy padniętej cewce nie byłoby iskry raczej.

Fakt, już się zakręciłem sam w tym Twoim temacie ...i widzie, że nie tylko ja ;)

Podmieniaj tego kompa - ja bym obstawiał tutaj problem jednak.

misza
12-01-14, 13:14
oriętuje sie ktos czy komp z h22 podejdzie do spradzenia bo taki moge mieć? tez jest obd1 więc wtyczki podejdą tylko czy piny się zgadzają?

misza
12-01-14, 21:23
ok mam komp p13 z prelude h22 celem sprawdzenia. to tez obd1 ale wtyczka A nie wchodzi.. jest minimalne przesunięcie na rowkach plastikowych. pomyslałem ze wtyczka jest idiotoodporna - tak skonstruowana spejalnie zeby jej nie wkładać ale, ziomek mówi że w "angielkach są takie wtyczki i trzeba spilować te rowki zeby weszła. moze to ktos potwierdzic? to że wtyczke wepchne to nie znaczy że piny będą sie zgadzać na 100% czy moze obd1 to obd1 bez wzgledu na to czy prelude czy civic?

misza
13-01-14, 20:28
wiem że nie pisze się posta pod postem, ale chciałem żeby osoby chcące pomóc zauważyły że pojawiły się nowe fakty w historii mojego MA8 ;-)

a więc:

podmieniłem kompa na p13 z preludy h22. auto dalej nie odpala, check dalej ciągle świeci ale na nowym kompie dało się zrobić samodiagnostyke. pokazało 21: wersje są dwie: abs lub vtec, ale ani jednego ani drugiego w aucie nie mam, wiec to normalne ze blad wyskoczyl - przyjamniej wiadomo ze ecu żyje.

zacząłem więc sprawdzanie wszystkiego jeszcze raz od początku:
sprawdziłem czy rozrząd jest na znakach - jest.
spradziłem iskre - jest.
sprawdzam czy paliwo dochodzi - dochodzi.
próba odpalenia z samostartu - nic.
pomyslalem że zapłon jest nie w tym miejscu.
postanowiłem to sprawdzic a przy okazji podmienic aparat, zeby miec pewnosc ze czujnik w aparacie nie jest walnięty choć komp, ani jeden, ani drugi nic nie pokazały.
okazało sie po że aparat mam z accorda (opisany korektorem na szrocie, na kopułce - oznaczenia td-xxu nie znalazłem). włożyłem aparat td42u z z6 bo taki miałem i eureka! motor zagadał na bardzo niskich obrotach, nierówno ale zagadał.
Zgasiłem motor. podmiana kompa z powrotem na oryginalny p1J - auto odpaliło, pięknie chodzi, równo, ładnie choc check ciągle się pali - jazda próbna: ok 2 km, silnik się rozgrzał, nacisnąłem troche mocniej na pedał do 3-4 tys obr... i.. zgasł, nagle tak jakby zniknął zapłon.
powrót do garazu. sprawdzam wszysko od nowa i historia się powtarza:
iskra jest,
paliwo dochodzi,
komp błędów nie pokazuje,
check dalej się świeci,
auto dalej nie odpala.

pomysły mi się skończyły.

Szczur[R]
13-01-14, 20:53
wiem że nie pisze się posta pod postem, ale chciałem żeby osoby chcące pomóc zauważyły że pojawiły się nowe fakty w historii mojego MA8 ;-)

a więc:

podmieniłem kompa na p13 z preludy h22. auto dalej nie odpala, check dalej ciągle świeci ale na nowym kompie dało się zrobić samodiagnostyke. pokazało 21: wersje są dwie: abs lub vtec, ale ani jednego ani drugiego w aucie nie mam, wiec to normalne ze blad wyskoczyl - przyjamniej wiadomo ze ecu żyje.

zacząłem więc sprawdzanie wszystkiego jeszcze raz od początku:
sprawdziłem czy rozrząd jest na znakach - jest.
spradziłem iskre - jest.
sprawdzam czy paliwo dochodzi - dochodzi.
próba odpalenia z samostartu - nic.
pomyslalem że zapłon jest nie w tym miejscu.
postanowiłem to sprawdzic a przy okazji podmienic aparat, zeby miec pewnosc ze czujnik w aparacie nie jest walnięty choć komp, ani jeden, ani drugi nic nie pokazały.
okazało sie po że aparat mam z accorda (opisany korektorem na szrocie, na kopułce - oznaczenia td-xxu nie znalazłem). włożyłem aparat td42u z z6 bo taki miałem i eureka! motor zagadał na bardzo niskich obrotach, nierówno ale zagadał.
Zgasiłem motor. podmiana kompa z powrotem na oryginalny p1J - auto odpaliło, pięknie chodzi, równo, ładnie choc check ciągle się pali - jazda próbna: ok 2 km, silnik się rozgrzał, nacisnąłem troche mocniej na pedał do 3-4 tys obr... i.. zgasł, nagle tak jakby zniknął zapłon.
powrót do garazu. sprawdzam wszysko od nowa i historia się powtarza:
iskra jest,
paliwo dochodzi,
komp błędów nie pokazuje,
check dalej się świeci,
auto dalej nie odpala.

pomysły mi się skończyły.

Napaprane w elektryce jest coś, ciężko powiedzieć co bez widzenia auta. Odnośnie paliwa nasuwa mi się jeszcze brak wystarczającego ciśnienia: czy gdy nie odpala, to jak kręciłeś były takie jakby pojedyncze zapłony, czy kompletnie nic - równo rozrusznik kręci, żadnych dźwięków świadczących o tym że może odpalić ?

misza
13-01-14, 21:23
nic kompletnie. jakby wogole nie bylo iskry. obstawiam aparat, ale za pomocą samostartu tez zaero reakcji nawet pojedynczego zapłonu. tak jakby zapłon nie byl zgarny z rozrządem. myslalem ze to byla przyczyna po tym jak po zmianie aparatu odpalil, bo mylalem ze ten z accorda byl zle zamocowany (obrócony) ale teraz nowy aparat, nie ruszyl sie z miejsca a zapolon zniknął. nic juz nie wiem..

edit:

już ogarnięte. zbieg okoliczności. na jeżdzie próbnej podł znowu aparat, urwał sie palec rozdzielacza. nie wiem jak to sie stało że iskra była ale była.. założyłem kolejny aparat i auto śmiga. check swieci się dalej, błędów nie pokazuje. nie działają: dmuchawa, przyciski klimy i obiegu wew/zew i el. reg. lusterek, tak jakby dalej nie było jakiejs masy. dzięki za pomoc!

falek84
14-01-14, 10:36
przy swapie miałem podobny problem, chek świecił się cały czas. Próbowałem odpalić bez zdejmowania immo z komputera, silnik nie odpalał. Paliwo było iskra była tylko taka jakby słaba. Dopiero po zdjęciu immo z kompa silnik odpalił i chek zaczął zachowywać się normalnie tzn. gasł po paru sekundach. Moim zdaniem immo jest źle zdjęte z kompa lub ten twój spec od kompów co popsuł przy zdejmowaniu immo.

misza
14-01-14, 11:45
Moim zdaniem immo jest źle zdjęte z kompa lub ten twój spec od kompów co popsuł przy zdejmowaniu immo. No właśnie chodzi o to, że na drugim kompie chcek też się swieci cały czas.. a komp po sciągnięciu immo byl testowany i checka nie wywalał.

falek84
18-01-14, 16:40
w 6g jest immo w kompie i jest tez w kostce pod kierownica moze tak jest cos nie tak