Zobacz pełną wersję : Auto muli na felgach 15 z oponami 205/55/15
Na przód mam założone opony 205/55/16, a na tył 215/40/16. Na takich felgach z oponami auto strasznie muli. Czy coś to zmieni jeśli na przód dałbym opony 205/40/16?
BARTEK.LDR
09-01-14, 17:57
Nie mam doświadczenia w stosowaniu różnych rozmiarów kół, ale moim zdaniem powinieneś mieć troszkę lepsze przyspieszenie po zamianie opon. Im mniejsze opony na osi napędowej (a te 215/40/15 z tego co liczę mają ok. 3 cm niższy profil) tym mniejszą odległość pokonuje auto w ciągu jednego obrotu koła (wielkość kół zmienia przełożenie obrotów silnika [i wszystkich biegów] w stosunku do drogi, czyli samochód trudniej jest rozpędzić mając większe koła). Tylnią oś tylko ciągniesz więc wydaje mi się za bardzo nie ma wpływu co tam masz założone, ale najważniejsza jest oś napędowa.
Troszkę dziwne rozumowanie, że przyspieszenie się polepszy/pogorszy, chodzi tu o przekłamanie licznika, a to nie ma wpływu na realne przyspieszenie. Na przyspieszenie ma wpływ właśnie szerokość opon, a nie profil. Jeżeli założysz na przód 205/40/15 to szerokość pozostanie taka sama, więc opór toczenia także, a jedynie licznik będzie wskazywał inne prędkości przy tych samych obrotach i biegu. zmień rozmiar opon na 195/55/15 i będzie w miarę rozsądnie. Ja takie mam założone w 1,4 90km i jest dobrze-kompromis między przyspieszeniem i dobrą przyczepnością. Na zimę 165/70/13 i szybko tracą przyczepność na mokrej nawierzchni, ale to w sumie zimówki. Na Twoim miejscu założyłbym na tył przednie, a na przód nowe 195/55/15. Najlepiej dogadaj się z kimś z okolicy, aby użyczył na chwilę komplet letni w takim rozmiarze i przekonaj się czy różnica jest, a jeżeli też muł to szukaj przyczyny w innym miejscu. Dopisz jakie wcześniej miałeś koła
BARTEK.LDR
09-01-14, 20:11
chodzi tu o przekłamanie licznika, a to nie ma wpływu na realne przyspieszenie.