Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolektor ssący d14a8



Driver90
08-01-14, 21:19
Czesc. Mam takie pytanie . Chcialbym zmienic kolektor ssacy , (mam plastikowy) na jakis ktorego mozna rozwiecic. myslalem nad z2 lub z6 . czy bedzie to pasowac?

Arturvf500
09-01-14, 15:03
będzie, ale po co, skoro masz jeden z najlepszych kolektorow do D...

JAKUB2009
09-01-14, 19:34
to juz lepszy z6

Karpiczek
09-01-14, 20:50
Kup od D14A2. Jest on taki sam jak ten z Z6 a o wiele tańszy.

Driver90
09-01-14, 22:06
I wszystko pasuje ? pod glowice z6 tez pasuje?

Arturvf500
09-01-14, 22:09
to juz lepszy z6
widziales kolektor A8? to jest plastikowy Y8

Karpiczek
10-01-14, 00:02
Ale kolega chce rozwiercać, więc chyba lepiej zrobić to z metalowym kolektorem. Kolektory z D14A2 i D16Z6 są identyczne. Różnią się przepustnicami ale tę możesz zostawić swoją.

Arturvf500
10-01-14, 11:54
nie to miałem na myśli; rozwiercanie tego kolektora przy pojemnosci 1.4 to tak jak wrzucanie wydechu 3" do 100KM silnika; zamiast poprawy bedzie pogorszenie, tym bardziej ze przy plastikowym kolektorze nie ma problemu z nagrzewaniem powietrza od komory silnika, jak w przypadku aluminiowego

Karpiczek
10-01-14, 13:53
A moze kolega celuje w moc 150 KM i jest to jeden z wielu przewidywanych modow. Z tego co widzialem,kazda d seria podlubana miala kolektor metalowy nie z tworzywa. Kwestia nagrzewania sie powietrza jest ciekawa. Czy ktos widzial moze takie badania? Czy przy 7 tys powietrze zdarzy sie nagrzac od powierzchni wewnetrznych kanalow kolektora? Hmm...

Arturvf500
10-01-14, 14:07
podam Ci maly hint - uszczelki termoizolacyjne;) poza tym ten silnik traci moment powyzej 5500, wiec gdzie tu marzenia o robieniu mocy przy 7000?;) a co do dlubanych D serii - nie widzisz ich z "plastikiem" bo my zgapiamy wszystko od murzynow a tam nie bylo takich;)

Driver90
10-01-14, 14:39
Spokojnie :) Tylko zapytalem jaki najlepiej ! napewno chcem metalowy , pytam jaki najlepszy. Czyli najtansze i najlepsze wyjscie to a2 z przepustnica

Spokojnie :) Tylko zapytalem jaki najlepiej ! napewno chcem metalowy , pytam jaki najlepszy. Czyli najtansze i najlepsze wyjscie to a2 z przepustnica od z6 tak? Czy poprostu caly a2? kolektor bedzie rozwiercony :) wleci czapka z6 i troszke dopreze motor z czasem jak koszta pozwola to chcialbym ostry walek , bedzie poprawa??:D

Karpiczek
10-01-14, 15:50
Przepustnica z Z6 ma tzw.fitv. jesli planujesz czapke z Z6 to kompletuj calosc od Z6 i bedzie grac. Poprawa bedzie ale musisz pamietac rowniez o wystrojeniu tego.

Jest jeszcze cos takiego jak moc a ta wystepuje przy wyzszych obrotach. Czasami fajnie jest zakrecic silnikiem wyzej niz 5500 obr ;D

wtomasz
15-01-14, 22:23
Akurat jestem posiadaczem D14A8 i już jestem po wymianie seryjnego plastikowego kolektora na kolektor D16Z6. Powiem tak: wymiana kolektora daje niewielki przyrost mocy, ale moment wzrasta bardzo odczuwalnie i jest piekielnie czuły na pedał gazu. Jeśli chcesz wymieniać to napiszę, co Cię czeka:

1) ponieważ w plastikowym seryjnym kolektorze uszczelka jest w postaci gumowych "pierścieni" włożonych w rowek w plastikowym ssaku musisz kupić uszczelkę pod D16 ale z okrągłą dziurą na przepływ wody
2) kolektor D16Z6 ma dziurę na wodę w kształcie prostokąta z usiętym rogiem (jak karta SIM w telefonie). Od razu mówię, ze nie montuj bo będzie brał wode - wiem bo dawałem rożne uszczelki, nawet silikon na wysokie temp. itp. Jedyne rozwiązanie to zaspawanie dziury i wywiercenie w spawie okrągłej o tej samej średnicy co w bloku. Robiłem 3 montaże takiego kolektora i tylko na jendym jest szczelność bez zabawy w spawanie. Kosz spawania to około 30 zł
3) po montazu kolektora montujesz listwe z D16Z6 łącznie z uszczelkami wtrysków od strony bloku, regulatorem cisnienia i najlepiej żebyś miał wężyk z D16Z6 (jak go nie masz to w wężu z D14 wycinasz jeden "wąs' i zaznaczać markerem własciwą pozycję i dokręcasz). Oczywiście wtryski dajesz z D14
4) przepustnica zostaje z D14 ponieważ krokowiec w D16Z6 jest w ssaku a w D14 jest w przepustnicy. Oczywiscie dziury po krokowcu w ssaku D16Z6 najlepiej zaslepić wycinajac blaszkę i przykręcajac ją srubaki z krokowca. Zwróć uwagę na stan uszczelki, jak coś warto się zabezpieczyć kupując nowa, bo jesli masz od nowości to przy demontazu mozesz Ci się przerwać
5) czujnik temperatury powietrza jest juz montowany w ssaku a nie w plastikowej rurze dolotowej więc musisz przelutować wtyczkę (najlepiej odciąć starąwtyczkę, kupić hermetyczną w motoryzacyjnym za 3 zł i zrobić połączenie z czujnikiem temp.
6) podpinasz kable do wtrysków, wszystkei kable do przepustnicy i chula

aha, dodam, że jeśli nie masz dobrego dolotu to wymiana kolektora da Ci różnice tylko i wyłączenie do 4,5-5 tys. potem będzie miał za mało powietrza. Ja mam parowkę simoty i silnik oddycha jak się patrzy. Auto bracika jeździ bez strojenia i jest naprawdę miazga pod wzgledem tego co było (była seria a jest ssak D16Z6 + simota + stożek). Strojenei tego silika do koszt 1000-1200 zł. Do wymiany jest komp na OBDI (najczęściej P28) i przejściówka z OBDII na OBDI, chłopaki z JHM siedzą w tym po uszy.

fotka jak to wygląda u mnie
http://litstudio.pl/D14A8.jpg

Arturvf500
16-01-14, 10:58
Strojenei tego silika do koszt 1000-1200 zł. Do wymiany jest komp na OBDI (najczęściej P28) i przejściówka z OBDII na OBDI

nie do konca; przejsciowka do d14a8 nie jest potrzebna, kostki roznia sie dwoma wypustkami ktore trzeba obciac przy zakladaniu kompa P06 (P28 jest zbedny i drogi), przy P1K jest PnP; poza tym potrzebny jest aparat z D15B7/D16Y7/9, konieczne jest dociagniecie dodatkowych przewodow do aparatu i wtryskiwaczy (w serii chodza parami)