Zobacz pełną wersję : ek 2 jap import swap na d15b 3stage POMOCY!!!!
furmanek20
08-01-14, 20:32
witam jestem posiadaczem hondy civic ek2 1.3 (D13b) 1998r ,zakupilem silnik d15b 3stage(dawca civic ferio 98r) wraz z wiazka silnikowa oraz komputerem p2j ( chyba bedzie trzeba kupic nowy bo to jest z automatu....) moj problem polega na tym ze moja bardzo zamulona civic posiada w wiazce kabinowej tylko ta zielona wtyczke....moje pytanie brzmi czy musze teraz szukac wiazki kabinowej od d15b ,czy lepiej znalesc magika od kabli ktory mi to jakos polaczy....
szukaj magika będzie taniej i szybciej
Chyba ze wiązka z d16z6 będzie podobna/identyczna
W 6gen masz tak właśnie że kabinowa z silnikową łączy się tylko tą zieloną wtyczką.Kompa trzeba przerobić żeby błędu 19 nie wywalało bardzo prosta sprawa też.
Zychu mnie uprzedził i Ci dokładnie wszystko napisał :)
To się nie uda, Twój d15b chodziłz automatem ale nie takim zwykłym tylko CVT. Bezstopniowy automat. Możesz więc albo jeździć z automatem (dokupić skrzynię CVT) albo jednak pokombinować z OBD1. Ja mam w jajku d15b 3stage vtec z działającymi obydwoma VTECami na OBD1, jest też civic 6gen który miał robionego swapa d15b wraz ze skrzynią CVT.(wiesiekt)
Obydwa swapy ogarnął warsztat TTG -> www.ttgarage.pl
mozna d15b 2 stage puscic na OBD1 a do kompa dograc obsluge IAB, i masz pelna obsluge 2 stage wtedy.
gruszka, a tak z ciekawosci, dostepna jest wogole ta skrzynka CVT u nas w polszy?
furmanek20
09-01-14, 19:36
to by bylo super,lecz chodzilem troszke po szrotach i w kazdej innej hondzie byly dwie kostki z kabiny....
raczej wole mniec w manualu niz automat....a co do kompa czy on bedzie chodzil na skrzyni manualnej????
raczej wole mniec w manualu niz automat...
A jeździłeś kiedyś tym silnikiem z automatem CVT ??? Jak bym miał taki komplet, to bym go nikomu nie oddał... piękna sprawa...
furmanek20
09-01-14, 20:16
nie mam skrzyni automatycznej do niego.....i szczerze to civic wole w manualu...
zakit, parę razy się trafiła na allegro za w sumie śmieszne pieniądze...bo to można zamontować tylko w sumie do d15b, wtedy z seryjnym kompem-za 600 PLN widziałem pare lat w tył :). Miałem okazję się kopsnąć takim autem z CVT...Troche uciążliwe że tak wyje na opcji sport ale niewątpliwie ciekawe to doświadczenie :).
Co do porad do zesprzęglenia d15b 3 stage vtec z manualem- tak jak zakit mówi- obd1 (p06/p28) + podstawka, mapa podstawowa z b18c4 - 1 vtec jako vtec, drugi jako IAB i będzie śmigać. Z tym, że trzeba zrobić przekaźnik odwracający sygnał dla IAB, bo działa odwrotnie niż VTEC tradycyjny (jeden zamyka obwód drugi otwiera lub odwrotnie ;) )
furmanek20
11-01-14, 19:46
czyli moje p2j z automatu nadaje sie do smieci??? jest mozliwosc przeprogramowania go na manual???
jeśli to obd2 to nie da się specjalnie weńingerować , a domyślnie d15b 3stag był obd2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.