PDA

Zobacz pełną wersję : tempomat



PapaTango
08-01-14, 12:00
Cześć,

czy ktoś z Was miał taki problem, że tempomat się raz włącza, a raz nie - żyje swoim życiem?? Wydaje mi się, że problem jest ze sprzęgłem. Jak zauważyłem jak mam włączony tempomat mogę go wyłączyć włączyć, przyhamować i działa, ale jak zmienie bieg (nacisne sprzegło) to tempomat się już nie chce włączyć. Może ktoś mi pomóc?

pozdro
Tomek

luckie
08-01-14, 12:55
Po wcisnieciu sprzegla tempomat wylacza sie, to normalne.

PapaTango
08-01-14, 13:13
no jasna sprawa, aż takim ignorantem technicznym nie jestem, żeby tego nie wiedzieć, problem w tym, że jak już nacisnę sprzęgło to nie można ponownie włączyć tempomatu

luckie
08-01-14, 13:17
I po pierwszej zmianie biegu nie możesz już go włączyć aż do ponownego uruchomienia auta?

PapaTango
08-01-14, 13:35
wlasnie nie ma reguły czasem gdy zmienie bieg to mogę go włączyć, a czasem nie. Często jest tak, że nie mogę włączyć i po zatrzymaniu np na światłach (bez wyłączania silnika) ruszam i po osiągnięciu 40km/h moge znow włączyć tempomat i działa. Zdarza się, że np na wybojach wyłącza się ale nie są to wybuje typu off-road normalne nierówności na drodze krajowej

Paluch_tcw
08-01-14, 14:36
Nie wiem jak jeździsz ale może ściągnij całkiem nogę z pedału sprzęgła (do dezaktywacji tempomatu nie potrzeba wciskać całkowicie sprzęgła, czujnik znajduję się w górnym położeniu pedału i lekkie oparcie stopy powodować może, że tempomat się wyłączy. Sprawdzało by się tu również to co piszesz o wybojach - auto podkosoczy a ty przy tym dociśniesz leciutko sprzęgło i wystarcza)

PapaTango
08-01-14, 15:49
możecie mi wierzyć, że różne konfiguracje testowałem;) nie mam nogi na sprzęgle, zmieniam bieg - sprzeglo przycisniete i puszczam zalaczam tempomat a tu nic

kobert
08-01-14, 19:42
stawial bym na ten czujnik przy sprzegle. moze nalezalo by tak sprawdzic zeby jezdzic bez dotkniecia sprzegla i czy wtedy bedzie taka sytuacja ze raz da sie wlaczyc a raz nie (zdiagnozowac czy ma wplyw na to wciskane sprzeglo) trzeba by jeszcze przy tym nie jezdzic po tych nierownosciach ktore wywoluja wylaczenie. pewnie nie takie proste ale do zrobienia

ma1ster
08-01-14, 19:50
Czujnik sprzęgła zmostkować jakimś przewodem, i wtedy zobacz czy dalej będzie taki problem...

PapaTango
08-01-14, 19:59
wczoraj zrobiłem trasę 500km i gdy udało mi się włączyć tempomat to jechałem z różną prędkością, hamowałem, restartowałem tempomat, ale nie dotykałem sprzęgła cały czas na tym samym biegu (trwało to ok 20km więc różny stan na wierzchni był) i działał do momentu kiedy dotknąłem sprzęgło tzn zmieniłem bieg.

Brylant1
08-01-14, 20:12
Moze pedal sprzegla nie odbija wystarczajaco mocno zeby obwod sie zamknal.

PapaTango
08-01-14, 20:25
a macie pomysl jak to sprawdzic czy to czujnik czy pedal?

kobert
08-01-14, 21:26
tak jak mowi ma1ster zmostkoj czujnik i jak bedzie ok to problem masz rozwiazany. ten czujnik jest tam gdzies w konsoli pedalow to moze ma tendencje bo brudzenia,moze sie poprostu zasyfil

Paluch_tcw
09-01-14, 01:00
A pedał możesz sprawdzić w momencie jak nie włącza się tempomat spróbować go unieść mocniej nogą i zobaczyć czy się włączy. Jak nie to raczej czujnik.

Infi
02-05-16, 16:56
jako ze u mnie zaczal glupiec tempomat,i zauwazylem ze problem jest zw z pedalem sprzegla, jak sie go stuknelo w bok itp to temp. sie uruchamial to zamowilem nowy czujnik (chociaz nazywanie tego czujnikiem to obraza dla wszystkiego co jest zaawansowane:) a dlaczego tak twierdze w dalszej czesci jest wyjasnione:)

Objawy = wciskasz cruise na kierownicy zapala sie zielona ikona tempomatu, wciskasz SET i nic? albo tempomat sie uruchomi na chwile i rozlaczy? = twoj problem to pseudo czujnik w pedale sprzegla.

czesc oem nr : 36760-SM4-003
cena nowego ok 130z-160zll. - i uwaga nie kupowac uzywki !!! nawet jak podlaczysz i sprawdzisz ze dziala nie kupuj uzywanego. Ponizej uzasadnienie.

OPIS co sie psuje! i bedzie sie psuc nadal:)
Jak w kazdej firmie tak i w hondzie siedza trole co mysla co by zrobic zeby zarobic, no wiec takie trole w dziale planowanych usterek hondy wymyslily ze zrobia kawalek aluminiowego "gowna" i nazwa to czujnikiem tempomatu w pedale sprzegla.

A czemu tak milo o tym pisze bo jako ze jestem po wymianie tego na nowy to stary poszedl na sekcje zwlok co by zaspokoic ciekawosc jaka to kosmiczna technologia w naszym UFO siedzi i odpowiada za uruchomienie sie tempotmatu
A budowa jest prosta jak cepa.
Mamy trzpien ktory pracuje w jednej plaszczyznie i trze po 4 blaszkach w srodku tego cudu techniki. w pozycji neutralnej (pedal sprzegla w spoczynku) w nowym "czujniki" nastepuje zamkniecie obwodu i idzie sygnal do sterownika tempomatu URUCHOMIC TEMPOMAT i odwrotnie jak pedal wciskamy.
Ale jest to tak trolowato wykonane ze nie ma ch... we wsi aby z czasem ten element od ciaglem pracy sprzegla nie ulegl wytarciu, blaszki caly czas tra po trzpieniu i wkoncu sie wycieraja co finalnie powoduje ze obwod sie nie zamyka, przerywa itp i dzieja sie cuda z praca tempomatu.
Moznaby to zrobic o wiele latwiej i solidniej ale po co skoro mozna wolac w aso 160zl za takie cos, Modlic sie mozna aby takich super patentow bylo jak najmniej w samochodach. Bo o ile ktos ogarniety wymieni sobie sam takie gowienko i ma znow dzialajacy tempomat (na jakiss czas, bo przeciez i ten nowy czujnik tez od pracy sprzegla sie wytrze) to ktos nie w temacie pojedzie do aso zaplaci magikom pewnie z 500zl i nawet sie nie dowie co bylo robione. Dlatego nie warto kupowac uzywanego czujnika bo jest to czesc ktora jest z gory skazana na usterke-wytarcie sie styku blaszek z trzpieniem.

Czas wymiany to 2minuty max.
http://i68.tinypic.com/2i26e5i.jpg
CZESC NR 5 - w katalogu jako Switch Assy., Clutch

tu jeszcze zdjecia z autopsji. z wyrazami szacunku dla troli z hondy.

Nowy czujnik :
http://i66.tinypic.com/69opah.jpg

Stary:
http://i64.tinypic.com/22ggpg.jpg

wnetrze starego:
http://i66.tinypic.com/59ue74.jpg
http://i66.tinypic.com/34f0ebs.jpg

TRAFO
02-05-16, 19:21
Do dokładnie tak samo jak z kostką w lusterkach. Po co wymienić bezpiecznik za złotówkę jak można założyć nową kostkę za 150.
Ciesze się że opisałeś i pokazałeś jak to wygląda bo to motywuje do poszukiwania własnych, tanich ale skutecznych i niezawodnych patentów.

TRAFO
18-04-18, 21:37
Dziś zrobiłem sobie mały test. Wypiąłem wtyczkę z tego czujnika i wsadziłem kawałek druta w złączkę żeby zewrzeć przewody.
Co się okazało? Auto jeździe normalnie, błędów nie ma, tempomat załącza się bez problemów.
A żeby było ciekawie, to przy jeździe na tempomacie po wciśnięciu sprzęgła ten się odstawia. Wygląda na to, że czujnik może, ale nie musi mieć wpływu na pracę tempomatu.
Prawdopodobnie komputer pobiera sygnały nie tylko z czujnika ale i z innego źródła np. na podstawie obciążenia silnika.
Trzeba by dłużej potestować ale wygląda na to, że mała zworka jest w stanie skutecznie naprawić uszkodzoną krańcówkę :)

MikeFoto
19-04-18, 11:01
Dziś zrobiłem sobie mały test. Wypiąłem wtyczkę z tego czujnika i wsadziłem kawałek druta w złączkę żeby zewrzeć przewody.
Co się okazało? Auto jeździe normalnie, błędów nie ma, tempomat załącza się bez problemów.
A żeby było ciekawie, to przy jeździe na tempomacie po wciśnięciu sprzęgła ten się odstawia. Wygląda na to, że czujnik może, ale nie musi mieć wpływu na pracę tempomatu.
Prawdopodobnie komputer pobiera sygnały nie tylko z czujnika ale i z innego źródła np. na podstawie obciążenia silnika.
Trzeba by dłużej potestować ale wygląda na to, że mała zworka jest w stanie skutecznie naprawić uszkodzoną krańcówkę :)

Ciekawe. Patrząc na schemat jest podłączony do ECM ale co robi ?...

https://i.imgur.com/6jBvNxW.png

TRAFO
19-04-18, 11:45
Bez zworki tempomat nie działa więc wygląda na to, że komputer musi mieć informację o tym że pedał nie jest naciśnięty i to jest warunek konieczny do jego uruchomienia a odstawienie jest niezależne od położenia krańcówki.
Nie wiem dlaczego to tak zrobili.
Ale mam propozycje, jak ktoś ma chwile to niech spróbuje zrobić tak samo i zobaczymy czy to co piszę się potwierdzi.
A może w poliftach albo dieslach już to tak nie działa?