PDA

Zobacz pełną wersję : Odkrcenie obudowz rozrzadu. Regulacja luzów zaworowych



Meche
07-01-14, 13:41
Panowie, silnik D14A8 zabrałem się za regulacje luzów zaworowych, odkręciłem pokrywę zaworów, ale jak dobrać się do osłony paska rozrządu, odkręciłem dwie śrubki, ale jak ją ściągnąć, przeszkadza wąż od pompy wspomagania. Jest jakiś sposób żeby wyregulować luzy bez ściągania obudowy paska i połowy osprzętu :/

Jak to u was z tym było?

19Ryba10
07-01-14, 13:45
u mnie nic nie ruszalismy z rozrządem, obracasz kołem na uniesionym samochodzie i ustawiasz odpowiednie polozenie poszczegolnych tłoków

Meche
07-01-14, 13:52
Kiedy wiedziałeś, że tłok jest dobrze ustawiony? Widać napis ustalający na kole rozrządu? Możesz wytłumaczyć dokładnie bo jakoś ciężko mi to sobie wyobrazić

Szczur[R]
07-01-14, 14:00
Kiedy wiedziałeś, że tłok jest dobrze ustawiony? Widać napis ustalający na kole rozrządu? Możesz wytłumaczyć dokładnie bo jakoś ciężko mi to sobie wyobrazić

na kole zębatym rozrządu są nacięcia - są one po obu stronach. Bez ściągania plastikowej osłony widać nacięcia po stronie wewnętrznej - reszta jak w manualu
Napisu UP nie widać, ale wystarczy że ustawisz znak TDC na kole pasowym w celowniku i sprawdzisz czy zawory 1wszego cylindra są lużne - wtedy na 100% znak UP jest na górze

Meche
07-01-14, 14:05
Wracam do garażu, pomaluje pokrywę, żeby dodać trochę koni, a później regulacja ;) ale jeśli macie jeszcze jakieś sugestie to później przeczytam

kamil39
07-01-14, 14:54
Tylko dwie srubki trzymaja, od strony grodzie oslona mocniej siedzi w takim wcieciu, musis szarpnac i musi wyjsc ta oslona..duzo latwiejsza robota jak ladnie wszystko widac :P po co sobie utrudniac .

Meche
07-01-14, 15:33
No odkręciłem ale szarpnięcie w górę raczej nie pomoże, bo z tego co wygląda to ona powinna najpierw odsunąć się od silnika a później dopiero w górę.

kamil39
07-01-14, 15:40
Szarp po skosie bardziej w strone blotnika, musi wyjsc:P

Sheiva
07-01-14, 16:03
Szarp, szarp. W różnych silnikach, różnie wychodzi. W jednych za pierwszym razem, w innym po 20-stu minutach. Pamiętaj, że im będziesz delikatniejszy, tym więcej czasu na to poświęcisz. Najpierw próbuj wysunąć część od strony alternatora, potem od wspomagania, a potem taki ząbek przed pasek trzeba skierować. Dla ułatwienia wypnij wąż z mocowania nad alternatorem - dużo nie pomoże, ale odrobinę zawsze.

mirasek
07-01-14, 16:15
Nie prościej odkręcić pompę wspomagania (dwie śrubki) i się nie szarpać? :) Inna sprawa że j.w. wspomniano, nie ma konieczności zdejmowania tej osłony do regulacji, na pasowym masz znak GMP 1-cyl., a na kółku rozrządu w d14a8 nacięcia są po obu stronach.

Meche
07-01-14, 19:58
Pokombinowałem i obudowa zeszła bez strat. Ustawiłem rozrząd na 1cylinder i pytanko płaszczyzny pomiędzy którymi ma być luz mają być równoległe, bo u mnie wydaje się jak by schodziły się do centrum silnika.

mirasek
07-01-14, 20:13
To nie musi być aż tak precyzyjnie jak do np. zakładania paska ustawione, jałowy profil krzywek na wałku jest dość duży. Wystarczy że napis UP dla pierwszego cylindra jest u góry, potem 3, 4, 2 co 90 stopni w lewo.

Meche
07-01-14, 20:22
Pokusiłem się o rysunek techniczny,chodzi mi o taka sytuacje: http://www.iv.pl/images/32794511231298554522.png

mirasek
07-01-14, 20:30
Już rozumiem :) To nie do końca płaszczyzny, śrubka regulacyjna od spodu jest jakby lekko owalna. Jeśli szczelinomierz klinuje się, to zapewne zawory mają już luzy w prowadnicach i wtedy faktycznie przy wyciąganiu listka możesz mieć wrażenie że wygląda to jak na rysunku.

Marcel1
07-01-14, 20:35
Jeżeli chcesz obracać wałem bez podnoszenia samochodu i innych kombinacji to skręć kołami maksymalnie w lewo i na długiej przedłużce i nasadką 17 lub 19 celuj w śrubę koła pasowego, którą masz przy lewym kole za plastikowym nadkolem, zobaczysz otwór w kształcie słoneczka, przez który przekładasz nasadkę i celujesz prosto w śrubę wału.

Meche
07-01-14, 20:40
@Mirasek czyli ustawiać tak jak w manualu, żeby szczelinomierz mia malutkie opory ale się nie klinował? Coś czuje że przestane dłubać w tym silniku i odkładać na swap:D

@Marcel1 samochód już jest w powietrzu, obracanie wału opanowane :D

mirasek
07-01-14, 20:49
Tak, listek ma się przesuwać z pewnym oporem ale nie blokować i wszystko będzie dobrze :)

Meche
07-01-14, 21:07
Jutro z rana sie zabieram, hehe ile to można zrobić na L4 :D wspominałeś coś o luzach na prowadnicach zaworów, taka sytuacja jest bardzo zła?

bartek_levis
09-01-14, 08:30
czego byś nie zeswapował luz i tak musisz ustawić :)