Zobacz pełną wersję : Urwana nakrętka d1 spec co teraz??????????
MaciusCivic
06-01-14, 13:47
Witam od kupna swojego civica nie musiałem ściągać przednich kół ale wczorej postanowiłem zdjąć 4 felgi i wyczyścić je od środka 3 zeszły bez jakiś większych problemów ale na 4tym kole ktoś tak dokręcił aluminiowe nakrętki D1 Spec tak mocno że musiałem używać 1m rury!!!!!......... jedna nakrętka się ukręciła ktoś miał podobny problem próbuję ja wydłutować ale jest zbyt mocna .........
http://i.imgur.com/eVupLlE.jpg
http://i.imgur.com/Co7wE4t.jpg
http://i.imgur.com/hstmj5o.jpg
ja bym wziął młotek i śrubokręt lub mały przecinak i próbował w ten sposób odkręcić. a to przód czy tył?? jak przód to najszybciej i najprościej by było zeszlifować lep szpilki i ją wybić od wewnątrz z kanału lub na skręconym kole.. wymieniałem szpilkę urwaną na skręconym kole wiec da sie. od strony felgi poza tym co mowiłem nic wiele nie nakombinujesz bo szkoda felgi. taką śrubę dorobisz za pare zł
MaciusCivic
06-01-14, 14:54
tak to przednia felga ok jutro lukne czy jest dojście do szpilki to civic 6 gen
motomaniak1988
07-01-14, 07:52
Mały przecinak i do roboty powinno puścić. Ew ja bym te nakrętke małym wiertłem rozwiercil tylko tak żeby za bardzo gwintu na szpilce nie uszkodzić weź jakieś wiertło powiedzmy 4 i z boku gwintu wierc zrób tak w 2 miejscach na przeciw siebie i wtedy lekko ja przecinakiem potraktuj musi iść ;)
zrób tak w 2 miejscach na przeciw siebie i wtedy lekko ja przecinakiem potraktuj musi iść
Zgoda ...ale jak przedłużał metrową rurą i ukręcił, to może być poważny problem z tym rozwiązaniem niestety. To je amelinum ;) wieesz :)
Bezpieczniej dla felgi raczej będzie Ci próbować wybić od tyłu tą szpilkę po uprzednim "odłebkowaniu" jej, tak jak Ci napisał smoku93.
ja w takiej sytuacji na tylnym kole rozwiercałem szpilkę, dobre wiertło, kilka minut roboty i koło masz zdjęte. potem na spokojnie możesz zmienić szpilkę.
aha, i wtedy ostatni raz miałem do czynienia z podróbkami nakrętek, od tamtej pory używam oryginałów
Odkręć 3 pozostałe, po ich odkręceniu odchyl troszeczke koło, jeśli nakrętka była zapieczona to takie delikatne odchylenie powinno ją naruszyć. Potem młotek i przecinak i może pójdzie. Jeśli natomiast pozrywało gwint no to niestety tak jak piszą Panowie wyżej. Wybijanie szpilki.
nie takie rzeczy się ze szwagrem robiło :D przecinak powinien dać radę, obejdzie się bez zmiany szpilki :)
Ja bym raczej nie wybijał jej, bo skoro nakrętka puściła, to nie będzie łatwo wybić szpilki z gwintu i z piasty jednocześnie...
Swoją drogą nieźle ktoś musiał dopier*olić pneumatem, że tak siedzi... Ja odkąd mam dynamometryka, dokręcam na 110Nm i przenigdy problemu nie miałem. Ale jak się raz pojedzie na zmianę obuwia do wulkanizatora, to tak potem jest, też tak miałem... ;)
bartekwawa
07-01-14, 16:03
niestety muszę tutaj obronić wulkanizatorów, bo z reguły wszyscy ich obarczają winą. Problem polega na tym iż nakrętki wykonywane są z różnych stopów aluminium i w przypadku (wystarczy lekko) skorodowanej szpilki, długiego okresu nieściągania koła efekt jest widoczny. Jeżeli chcesz wykręcić nakrętkę spróbuj nabić nasadkę do zrywania zabezpieczeń może się uda jeżeli nie masz mogę pomóc. Drugie wyjście tak jak przedmówcy pisali weź mały przecinak i spróbuj ją przeciąć nawet jak uszkodzisz delikatnie gwint to nie jest to jeszcze koniec świata. Zawsze istnieje gwintownik.
motomaniak1988
07-01-14, 22:02
ja bym przewiercil nakretke w tych miejscach małym wiertlem bo w koncu amelinium jest miekkie wiec nie powinno byc z tym problemu i potem nakretka powina sie rozpaść :)
ale to tylko moje zdanie :P
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/45ba39f0e454.jpg (http://naforum.zapodaj.net/45ba39f0e454.jpg.html)
ja bym przewiercil nakretke w tych miejscach małym wiertlem bo w koncu amelinium jest miekkie wiec nie powinno byc z tym problemu i potem nakretka powina sie rozpaść
ale to tylko moje zdanie :P
Moje też
Delikatnie ze spokojem i puści
tak tylko wez pod uwagę dwa fakty.. po boku wiertła będzie miał gwint a pod wiertłem felgę.. i trzeba to zrobić bardzo z umysłem i tylko malutką dziurkę żeby nie zmasakrować felgi.. już nie raz przerabiałem ten temat i zapewniam Cie że wybicie szpilki to najszybszy, najbezpieczniejszy i najpewniejszy sposób.. szpilka kosztuje grosze albo jak masz zakład ślusarski gdzieś obok to ci za piwo dorobią. a z wierceniem to więcej się umęczysz niż to wszystko warta..
motomaniak1988
08-01-14, 20:59
wiertło bedzie szło bardziej w aluminium niz po twardym gwincie :P ale owszem trzeba to robic z głową....
wiertło bedzie szło bardziej w aluminium niz po twardym gwincie :P ale owszem trzeba to robic z głową....
dodam tylko ze z tego względu ze wiertło będzie szlo w aluminium istnieje duża szansa, że się złamie - cienkie wiertła są bardzo słabe na skręcanie, a przez bliski kontakt boczny z twardszą szpilką piasty może to być bardzo prawdopodobne ;)
Szkoda felgi, najlepiej chyba będzie wybić szpilkę niż bawić się w wiercenie ;)
Ja przerabiałem ten temat ostatnio. Przewierciłem szpilkę bo innego wyjścia nie widziałem.
Ruszyło się coś w temacie ?
Z ciekawości pytam bo zabawy jest
PIMPEK_EJ2
12-01-14, 23:13
Nie wniosę nic nowego do tematu ale ciesze sie że nie kupiłem tych nakrętek... Widziałem już nie jedną obkręconą, okrągłą ale nigdy takiej:/ Udało się?
Rozwierenie szpilki najszybsza i najprostsza opcja.
To nie nakrętki D1 spec, tylko style za 100zł.
i gdzie tu bezpieczeństwo.... niema jak OEM ;) po raz kolejny się sunie na usta ;)
Wystarczy nie kupowac podrobek i tez bedzie bezpiecznie:P
OEM do stozkowych gniazd nie podejda.
Wystarczy nie kupowac podrobek i tez bedzie bezpiecznie:P
OEM do stozkowych gniazd nie podejda.
święta prawda!
tak powiem inaczej nie kupowac podrobek z aluminium. mi spec z wulkanizacji przy zmianie kola dokrecil moje fake volki stalowe najpierw pneumatem, potem metrowa rurka, pojezdizlem caly sezon przychodzi do odkrecania zwyklym kluczem 40cm nie bylo opcji zeby to ruszyc, dopiero rura nalozona na klucz i ja stanalem na tym kluczu i poszlo a nakretki w stanie idealnym nie ruszone! wiec nie jest tak ze kazdy fake jest lipny, lipne sa na pewno te z aluminium.
butler.gdansk
14-01-14, 13:50
To ja może w kwestii technicznej się wypowiem - nie kupować w ogóle nakrętek (czy to ori czy fake) z aluminium.
Problem nie istnieje jeśli mamy sprawny klucz dynamometryczny, jeśli mamy wiedzę z jaką możemy traktować to alu, oraz kiedy wymianę przeprowadzamy sami lub zrobi to zaufana i kompetentna osoba.
Ale realia są takie że większość z nas oddaje samochód do wulkanizacji na zmianę kół. Zazwyczaj robimy to w "sezonie" zamiany zimówek na letnie i odwrotnie, a warsztaty zatrudniają wtedy na dzieło/zlecenie/czarno (niepotrzebne skreślić) i jest wyścig z czasem który szybciej wymieni koła bo to żniwa. Dowalają wtedy pneumatem 400-500Nm jak leci. O ile stalowe nakrętki to znoszą, to aluminiowe chociażby produkcji były NASA to szlag je trafi prędzej czy później po takim traktowaniu.
Co by nie mówić o popularnych fake'ach, aluminium w nich stosowane jest dobrego gatunku. Kłopotem ich jest anodowanie które nie trzyma koloru, opis który się ściera itp. Ale wytrzymałościowo nie odbiegają od ori.
Infi, Volki fak'owe nie są też idealnego gatunku. Często jeszcze w pudełku schodzi z nich chrom, wstawki aluminiowe są wykonane niechlujnie, gwint jest niecentryczny względem gabarytu zewnętrznego, heptagon jest różnej wielkości przez co w jedne nakrętki adapter ledwo wchodzi, a w inne w tym samym zestawie jest 0,5mm albo i więcej luzu co doprowadza do zniszczenia adaptera itp... Wiem coś o tym bo ostatnio wiele kompletów przechodzi przez moje ręce.
Ale stal w nich użyta świetnie się sprawdza, wytrzymałościowo są ok.
Ori lepsze? Mi już palców od rąk i nóg brakuje by policzyć połamane McGardy do których dorabiałem klucze.
MaciusCivic
14-01-14, 13:57
Próbowałem cienkimi wiertłami zrobiłem nawet kilka dziur i dalej sie trzyma looooool nie pękła i wiertła też sie połamały ;/ w****.. mnie to i poprostu odetnę szpilkę od tyłu i spróbuję wypchnąć tą szpilkę
butler.gdansk
14-01-14, 13:59
Moja rada - teraz potraktuj to zmrażaczam w spraju, puknij kilka razy i pęknie.
Próbowałem cienkimi wiertłami zrobiłem nawet kilka dziur i dalej sie trzyma looooool nie pękła i wiertła też sie połamały ;/ w****.. mnie to i poprostu odetnę szpilkę od tyłu i spróbuję wypchnąć tą szpilkę
Czyli wszystko tak, jak przewidywałem od początku :]
Szkoda tylko, że się urobiłeś.
a powiedzcie ci jak rozróżnić czy mam nakrętki alu czy stal? magnes? kupiłem używane alu ala advan racing do ktorych chyba dawali nakrętki więc zakładam że to pewnie raczej aluminium?
imbusowe co dodawali to stalowe
mam długie proste po całej długości tylko stożek z jednej strony a klucz imbus wchodzi do środka klucza
z grupowego były stalowe.
MaciusCivic
16-01-14, 17:58
Aluminiowych w ogóle w reku nie czuć że je masz są tak lekkie
wtrącę do tego tematu też swoje 3 grosze... miałem aluminiowe nakrętki BLOX oczywiście nie ori ale o nakrętki dbałem, na wulkanizacje nie jeździłem (stalówy na zime, alusy na lato) śruby odkręcałem sam zawsze a dokręcane były dynamometrem.. Pomijając fakt że na początku były czerwone później zrobiły się różowe a na końcu kariery u mnie były szare, ale w czym rzecz, tak jak mówiłem nakrętki nie były traktowane nigdy brutalnie a po JEDNYM sezonie w którym były odkręcane 4 razy (robione przeguby, zmieniany zawias, malowanie alu ) jadąc sobie wesoło 60km/h kierownica zaczęła tłuc jak głupia miałem do przejechania około 150m, więc już znacznie wolniej dojechałem po za tym nie było nawet szczególnie pobocza żeby się zatrzymać patrze na koła co to się stało i jednej nakrętki nie było, z jednej strony druga wychodziła w rękach z drugiej strony też 2 nakrętki mogłem odkręcić palcami... Morał z tej bajki jest krótki i niektórym znany, aluminiowe nakrętki są robione z gównolitu i nawet traktowanie ich jak jajko w niczym im nie pomoże...
Mogę to potwierdzić, też parę razy miałem przypadek odkręcających się nakrętek alu. Po zamianie na stalowe problem zniknął.
Michalll_1991
04-03-14, 19:39
A ja tylko wtrącę że nie każda wulkanizacja jest bee , mój ojciec zawsze wpierw pneumatem byle "doszło" , a dalej dynamometrem z rozpiską NM dla aut różnych marek.
ja mam visiony aluminiowe, zawsze skręcam je na smar grafitowy i nie miałem/nie mam żadnych problemów z nimi :)
MaciusCivic
07-03-14, 19:23
ja sobioe już z problemem poradziłem ;] rozwierciłem po bokach tą nakrętkę potem duzy płaski śrubokręt młotek i 25min i gotowe :D i uratowałem szpilkę
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.