Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wpadający pedał hamulca, Aerodeck 1998 r. 1.5 114KM z ABS



etz
05-01-14, 17:26
Witam wszystkich.
Zacznę od tego, że 2 lata temu miałem regenerowaną pompę hamulcową (gumki).
Zaczął się wyciek, sądziłem, że cieknie pompa od strony serwa, ale jak się później okazało, tam było sucho, a ciekło (a właściwie pociło się) z uszczelek ze zbiorniczka płynu i spływało po serwie. Hamulce były wporządku, ale chciałem usunąć wyciek.
Sądząc, że to pompa (poraz kolejny) padła, kupiłem używkę.
Po zamontowaniu jej i odpowietrzeniu zgodnie z manualem, hamulce były przyzwoite, ale pedał wpadał daleko w podłogę (za drugim pompnięciem była już żyleta).
Sądząc, że kupiłem pompę uszkodzoną, włożyłem z powrotem starą pompę, odpowietrzyłem (z 3 razy), nie mam bąbelków, ale objaw jest taki sam jak na tej używce (a działała dobrze przed wyjęciem). Co się stało?
Podobny objaw był jak odebrałem auto od mechanika 2 lata temu. Pedał wpadał niemal do podłogi i już chciałem wracać się do mechanika, ale on powiedział, żebym pojeździł troche, więc tak zrobiłem. Po pewnym czasie, wszystko się ułożyło i pedał był twardy, a hamulce mocne.

Teraz natomiast wyciągnąłem pompę i zamontowałęm ją ponownie, nic nie ruszając. Przejrzałęm "google" i parę osób mające różne auta, też odpowietrzali i odpowietrzali i odpowietrzali a pedał miekki. Pojeździli troche i po pewnych czasie wszsytko się unormowało.

Narazie będę tak jeździł, bo zakładam, że do dwóch tygodni, pedał hamulca, powinien twardnieć, no ale czas pokaże, czy tak faktycznie będzie.

Pytanie jest takie: Czemu tak się dzieje? Przez pompę ABS? Jak się to rzeczywiście ułoży, to czemu? W różnych autach odpowietrzałęm hamulce i zaraz po odpowietrzeniu hamulec był "twardy", a tu? Ma ktoś podobne doświadczenia? Może ktoś podejrzewa lub wie, czemu tak się dzieje?
Dziękuję za podpowiedzi.

nikog0
05-01-14, 18:31
no nieźle: " już chciałem wracać się do mechanika, ale on powiedział, żebym pojeździł troche, więc tak zrobiłem." mechanik dał Ci niesprawny samochód...

Z odpowietrzaniem hamulców w naszym cifie wiele osób ma problemy, tzn trzeba przelać bardzo dużo płynu żeby osiągnąć odpowiedni efekt, tzn, żeby pedał hamulca był przy hamowaniu wysoko, dobrze hamowało i nie wpadał w spód.
Na Twoim miejscu spróbował bym dokładniej odpowietrzyć. Wg manulala, jak jest pompa ABS to odpowietrzanie należy zaczynać od przedniej osi (krótsze przewody) potem tylną (na przemian). Ja u siebie na wiele spsosobów walczyłem, dopiero po przepompowaniu 2 litrów płynu hamulcowego hamulec zaczął poprawnie działać. Sprawdź czy ewentualnie nie ma wycieków w okolicy pompy ABS, przewodów z płynem.

reaktor
05-01-14, 18:37
jak zapowietrzyłes pompe ABS to może byc problem

nikog0
05-01-14, 18:59
Manual w ogóle radzie z tego co pamiętam, że odpowietrzania tylko powinno się dokonywać w serwisie i to za pomocą urządzeń, co generują podciśnienie i tą drogą odpowietrzają. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i pompować pompoować.... do skutku ;) a nie jeździć z nieprawnym hamulcem aż się ułoży.

Wlodek
06-01-14, 16:03
Tylko że to urządzenie odpowietrza gorzej niż pompowanie hamulcem ;]

reaktor
07-01-14, 10:25
Tylko że to urządzenie odpowietrza gorzej niż pompowanie hamulcem ;]

tylko ze popmpowanie hamulcem w oglole nie odpowietrza popmy

Szczur[R]
07-01-14, 11:27
tylko ze popmpowanie hamulcem w oglole nie odpowietrza popmy

x2

etz
07-01-14, 14:55
no nieźle: " już chciałem wracać się do mechanika, ale on powiedział, żebym pojeździł troche, więc tak zrobiłem." mechanik dał Ci niesprawny samochód...

Ale mechanik miał rację, bo pojeździłem jakąś chwilę - teraz nie pamiętam 1 tydzień lub 2 i pedał stwardniał, i jeździłem tak dwa lata, bez problemów.


Manual w ogóle radzie z tego co pamiętam, że odpowietrzania tylko powinno się dokonywać w serwisie i to za pomocą urządzeń, co generują podciśnienie i tą drogą odpowietrzają. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i pompować pompować.... do skutku ;) a nie jeździć z nieprawnym hamulcem aż się ułoży.

Manual wyraźnie podaje jak odpowietrzać hamulce z ABS, wygląda to tak, że:
Klasycznie, podpompować kilka razy i trzymać. Druga osoba popuszcza odpowietrznik. I robimy tak:
1. LP, 2. PP, 3. PT, 4. LT.
Ale z doświadczenia wiem, że kolejność (jeśli wszystko jest porządku) nie robi różnicy.

Hamulce są dobre, w tym sensie, że hamują aż do uruchomienia się ABSu, nawet na suchej nawierzchni, ale pedał wpada do podłogi.

Dziwne jest, że wymontowałem pompę, zamontowałem ją z powrotem (nic nie ruszając), odpowietrzyłem i hamulec miękki. Dziwna sprawa.

Druga sprawa, to o ile wczoraj jak w czasie hamowania, nacisnąłem dwa razy, to za drugim razem pedał taki twardy jak powinien być, ale dzisiaj, za każdym razem miękki.

lukwycz
07-01-14, 20:41
Wg mnie nie odpowietrzyłeś porządnie hamulców. Też miałem ten problem. W końcu zastosowałem patent jednego kolegi z forum: odkęcasz odpowietrznik i przelewasz do upadłego 1l lub więcej i dopiero na koniec zakręcasz, potem następny zacisk itd. Wystarczy jedna runda. Uwierz, liczy się ilość płynu przepuszczona przez układ. Ja robię to sam :) Mam wężyk ok 5m i jeśli w układzie mam już świeży płyn, robię układ zamknięty. Wężyk kładę na przednią szybę, ale i tak nie wystarczy, żeby przestało lecieć powietrze. Trzeba naprawdę dużo pompować, ale efekt jest :)

Szczur[R]
07-01-14, 22:13
Manual wyraźnie podaje jak odpowietrzać hamulce z ABS
manual podaje jak odpowietrzyć hamulce (zaciski) w układzie z ABS a nie jak odpowietrzyć pompę ABS. Na tej samej stronie albo strona wcześniej jest informacja że jeśli np. spuściłeś płyn, to powietrza w pompie ABS'u nie usuniesz tą metodą i trzeba jechać na stacje

etz
08-01-14, 21:04
;2166120']manual podaje jak odpowietrzyć hamulce (zaciski) w układzie z ABS a nie jak odpowietrzyć pompę ABS. Na tej samej stronie albo strona wcześniej jest informacja że jeśli np. spuściłeś płyn, to powietrza w pompie ABS'u nie usuniesz tą metodą i trzeba jechać na stacje

Strona 19-B-10:

Cytuje:
Brake fluid replacement and air bleeding procedure are same as vehicles without ABS. To ease bleeding, start with the front wheels.

Koniec cytatu.

Szczur[R]
09-01-14, 18:11
Strona 19-B-10:

Cytuje:
Brake fluid replacement and air bleeding procedure are same as vehicles without ABS. To ease bleeding, start with the front wheels.

Koniec cytatu.

z ciekawości w wolnej chwili zerknę na angielską wersję. Swoją drogą "bleeding" znaczy krwawić i nie jest to wyraz wieloznaczny :)

probestic
09-01-14, 18:48
;2167946]Swoją drogą "bleeding" znaczy krwawić i nie jest to wyraz wieloznaczny

Ale "bleeder" to odpowietrznik wg słownika technicznego. (Ang)

etz
22-02-14, 10:39
Witam wszystkich ponownie.
Pojeździłem miesiąc i zadziało się to co kiedyś wcześniej. Pedał hamulca zrobił się twardy i hamulce teraz są jak żyleta.
Tym samym chciałe zamknąć temat i podziękować wszystkim za wzięcie udziału w dyskusji.