PDA

Zobacz pełną wersję : [eg3] roznica w sile hamowania z przodu



szpulek
09-09-05, 01:08
Czesc,
pisze dzis juz drugi temat - jakos mnie natchnelo, ostatnio byly darmowe badania w norauto to pojechalem zobaczyc jak to sie cif sprawuje.. Okazalo sie, ze rolki wykazaly nawet do 40% roznicy w hamowaniu na przodzie... Co ciekawe tylko przy lekko naciskanym pedale hamulca. Gdy sie depnie mocniej wsio jest OK. Pojechalem na inne rolki i mniej wiecej to samo.
Auto nie sciaga podczas hamowania, nawet po puszczeniu kiery..
(innych usterek nie stwierdzono)

Stad moje pytanie, gdzie zaczac szukac i co zrobic, zeby auto czysto przeszlo w listopadzie przeglad :) i zeby zaden pan heniek sie nie doczepil na stacji... Z gory wielkie dzieki, pzdr

LIO
09-09-05, 01:23
nie wiem, jak jest w przypadku bębnów, czy korektor siły hamowania rozkłada hamowanie równomiernie, ale przy tarczach, hamowanie jest głównie przodu, a tył to tylko delikatnie

nick__t
09-09-05, 09:10
Wszysko jest OK! :P
Przód ma hamować sporo mocniej od tyłu :D
pozdr.

ps: ale masz różnice miedzy kłami przedniej osi :?: bo jakoś można Twojego posta różnie interpretować :wink:

LIO
09-09-05, 10:27
jeśli interpretować, że lewa strona od prawej różni się w 40%, to trzeba rozebrać tą słabą strone i obejrzeć. Najprawdopodobniej jeden z zacisków może być zatarty i nie rozpierać z całkowitą siłą lub spowodował szybsze zurzycie się klocka i teraz prawie wogóle nie dociska.
Ale jak byłaby taka różnica, że lewa i prawa strona różniłaby się o 40% w sile hamowania, to nie ma ch**a, przy ostrym depnięciu z dużej prędkości zciągałoby na bok.

szpulek
09-09-05, 10:40
witam ponownie, faktycznie zle sie wyrazilem, napisalem przod, a chodzilo mi o os przednia. roznica jest tylko przy delikatnym nacisnieciu na hamulec, stanowcze nacisniecie nie powoduje zadnej roznicy.. auta nie sciaga.. z tego co patrzylem jak zmienialem kola to klocki sa ok.. mam to rozebrac? tylko co przeczyscic? pzdr

LIO
09-09-05, 10:48
sprawdzić jak chodzi tłoczek, wyczyścić brud spod gumki, popsiukać i rozruszać, a potem załadować smar do zacisków i znów poruszać
Chyba że korektor siły hamowania coś nawala, jeśli jest w stanie, bo nie znam szczegółów jego działania, tylko teoretyczną funkcje :-)

szpulek
09-09-05, 10:56
dobra, rozbiore to i przeczyszcze na tyle ile bede umial - dam znac co i jak.. pzdr

nick__t
09-09-05, 18:59
Nic tam nie smaruj żadnym smarem :!: :!: :!:
kamikadze.................. :wink:

ps:wszyskto ma chodzić "na sucho" tam jest za wysoka temp. na jakikolwiek smar. (dopiero sie hamulec zapiecze, albo se klocki przesmarujesz i :573: )
ps2: a może przesmaruj smarem klocki na tej mocniejszej stronie to sie wyrówna :wink: tfu tfu przez lewe ramie :D

LIO
09-09-05, 20:18
Nic tam nie smaruj żadnym smarem

sa specjalne pasty/smary w tubkach np Ate, którymi sie smaruje pod uszczelką tłoczka
jesto to normalny zabieg konserwujący tą gumę

szpulek
09-09-05, 20:55
chlopaki, nie upadlem na glowe, zeby tam cos smarowac, kazdy naewt najlepszy smar i tak sie podda predzej czy pozniej temperaturze, jedynie to wyciagnac, przeczyscic i przedmuchac powietrzem.. pzdr

LIO
09-09-05, 21:10
wpisałe w google "pasta do tłoczków"

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2172820.html

cytat:
Kolejnym etapem będzie oczyszczenie tłoczków hamulcowych. Nie używamy do tego benzyny i innych rozpuszczalników, gdyż może to spowodować spuchnięcie uszczelek. Można do tego użyć pędzelka i denaturatu albo po prostu smaru do tłoczków, który zakupiliśmy. Wiem, że nie każde miejsce jest dostępne, ale jakoś sobie trzeba poradzić. Docelowo tłoczek musi być czysty (można go nawet trochę wypompować, ale ostrożnie, żebyście nie musieli zbierać go z podłogi). Potem smaruje się go wspomnianą już pastą i wciska

i masa innych linków na potwierdzenie, prawie na każdym forum moto itd

ehhhh :?

szpulek
09-09-05, 21:15
wiesz co, nie mowie nie, ale w necie mozna znalezc w zasadzie wszystko, mi chodzi o rady praktyczne, stosowales to? niewazne, wyczyszcze to i zobaczymy jak to bedzie hamowac, dziekuje za wszystkie spostrzezenia :)
pzdr

LIO
09-09-05, 21:54
zawsze to stosuje, przy każdej wymianie klocków, oczyszcza, szczotką drucianą zaciski, i sprawdzam co jest pod gumkami, jak trzeba to oczyszczam, a na koniec właśnie używam pasty Ate (niebieska tubka)

szpulek
09-09-05, 22:11
ok, peace :)
zagladne tam i dam znac :)
dzieki, pzdr

nick__t
09-09-05, 22:49
Oczywiscie LIO ma racje 8)
Są specjalne pasty, ale jak sam napisał można tym posmarować jedynie tłoczek zdejmując wcześniej gume która go chroni. Niemniej jednak fabrycznie wszyskie elementy hamulca są pasowane "na sucho"
pozdrawiam.