Zobacz pełną wersję : d14z1 na co najlepiej?
immortality
04-01-14, 14:51
Jak w temacie - na co najlepiej (najmniejszym kosztem i najmniejszymi przeróbkami) zmienić ten zmulony silnik. Myślę o d15z6 lub d16z6. Ewentualnie jakieś inne propozycje. Myślę że 150 koni to max co bym chciał z hondy wyciągnąć.
Grzybohun94
04-01-14, 15:52
a jaki masz budżet? to główne kryterium przy swapie, bo ~150 KM może Ci dać zarówno d16z6 jak i b16a2 :P
pisze że najmniejszym kosztem... Jakbym miał robić to sam i miał z 2500 to bym wziął d16z6 tyle że to nie 150 a 125 koni wiec nadal trochę mało...jak chcesz mieć coś koło 150 i serie silnik to tylko b-seria.
a z D16Z6 150konia się nie da zrobić ?
immortality
05-01-14, 05:20
Powiedzmy na początek 2 tysiące włożyć, te 125 koni na początek by wystarczyło, ważne żeby była jakaś baza pod te ~150. Potem z czasem można walczyć. A co z wiązkami? Chyba mam obd2.
a z D16Z6 150konia się nie da zrobić ?
da się, tylko taniej wyjdzie wsadzić od razu b-serię
bo masz jakieś 2500 za swap i żeby zrobić z tego 150km trzeba dołożyć ze 2000 na biedę
immortality
05-01-14, 09:20
A jak b16a2 sie sprawuje w miescie ze spalaniem? I jak wygladala by sprawa podlaczenia b16a2 pod obd2? Lewy jestem w swapach wiec poprosze o lopatologiczne wytlumaczenie.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
150 koni w D16 nie jest jeszcze problemem. Da się to zrobic tanio bez drogich wałków. Jednak eksploatacja, serwis wypada nadal sporo taniej D serii. Ale jeśli masz przynajmniej 5k to można zacząć myśleć o B
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
5tyś to starczy na sam silnik ze skrzynia i osprzętem, a gdzie reszta. Mnie swap kosztował plus minus 7 tyś bardziej na plus. Wszystko robiłem sam, a kolega pisze że malo ogarnięty z mechaniki jest. Więc trzeba doliczyć robocizne. Moim zdaniem bez 7-8 tyś w portfelu nie ma co sie brać za swapa na b serie.
immortality
05-01-14, 10:13
To chyba na jakis czas skazany jestem na d14. Ewentualnie ten vtec 114 koni 1.5 d15z6? Mialem go kiedys i bylo calkiem spoko.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
5tyś to starczy na sam silnik ze skrzynia i osprzętem, a gdzie reszta. Mnie swap kosztował plus minus 7 tyś bardziej na plus. Wszystko robiłem sam, a kolega pisze że malo ogarnięty z mechaniki jest. Więc trzeba doliczyć robocizne. Moim zdaniem bez 7-8 tyś w portfelu nie ma co sie brać za swapa na b serie.
No dlatego napisałem, że można zacząć myśleć :) 5k na słupek, finalnie wyjdzie tak jak piszesz.
D15Z6 jest fajnym silnikiem, ale zastanów się nad D16
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
immortality
05-01-14, 11:26
Za d15 zaplace polowe mniej. A i spalanie mi sie zmniejszy o 2-3 litry.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Też początkowo myślałem o d15z6 ale na szczęście jeden pan mnie z tego wyleczył (dzięki faster:)) Ostatecznie wpadł Y8 i jestem mega zadowolony. Zamiast pakować z6 poczekaj trochę, dozbieraj $ i wrzuć coś z vitkiem - ja tak zrobiłem i nie żałuję. Econo faktycznie jest tani ale z seryjnym motorem wielkiej różnicy nie poczujesz nawet jak zostawisz skrzynię z Z1.
immortality
05-01-14, 12:09
Czy ja wiem. Kuzyn ma d15z6. Dolot, przelot, filtr stozkowy i sportowy wydech. Nic wiecej nie grzebane, a tak mi ucieka na kazdym biegu ze szok. Mimo tej dlugiej skrzyni z d15. Nie jezdzilem w sumie d16y8 wiec nie mam odniesienia.
Ps. Czym sie rozni y8 od z6. Niby tylko 3 konie roznicy.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
chcesz ekonomii ładuj D15Z6, chcesz dynamiki ładuj D16
Czym sie rozni y8 od z6. Niby tylko 3 konie roznicy.
Mogę się mylić ale gdzieś mi się o uszy obiło, że te dwa silniki różnią się kolektorem dolotowym, skrzynią (w Y8 stalowe wybieraki) i kompresją.
Ponadto w Y8 jest OBD2 więc chyba mniej grzebania przy swapie do Twojego D14 no i D16Z6 były w 5 gen. a Y8 w 6 gen. i w solce:)
chcesz ekonomii ładuj D15Z6, chcesz dynamiki ładuj D16
Krótko i na temat:)
immortality
05-01-14, 14:43
Chyba ekonomia weźmie górę nad dynamiką. :)
W takim razie tytuł Twojego tematu nie będzie aktualny:p
Jak szukasz ekonomii to wrzucaj gaz do tego co masz i do turlania Ci wystarczy:D Jak wpakujesz d15econo to wsadzenie i tak Cie bedzie kosztowac kolo 1500 zl jak nie lepiej- pomysl po ilu Ci sie zwroci dopiero liczac ze auto bedzie litr, poltora mniej palic..
Kupisz słupek D15Z6 za powiedzmy 500zł. Oczywiście stan przysłowiowa "igła" jeśli masz dużo szczęścia w życiu to może będzie działać, jeśli masz pecha to ta igła za chwile się wysra bo zamiast przelotu 200kkm jak mówi sprzedający ma 400kkm, a silnik przez rok stał w szopie z przeciekającym dachem, więc trzeba będzie robić remont i tym oto sposobem wydałeś 3k pln. Zastanów się czy warto się w to pchać.
immortality
05-01-14, 18:31
Ale z każdym innym silnikiem może tak być. Czy to b16a2 czy d15z6.
Zgadza się, wiec zastanów się czy nie posłuchać kolegi powyżej i nie zagazować tego D14 jak chcesz tanio jeździć.
immortality
05-01-14, 19:22
Ale to muł jest. Niby odblokowany, ale to nie jedzie, a d15 to już trochę lepiej.
ale tylko trochę lepiej, bardzo minimalnie lepiej, jak zmieniać to przynajmniej na D16
Jak masz to D14 zdrowe to wkładając w nie trochę hajsu można zrobić, że będzie jechało przyjemnie. Sam zresztą utopiłem worek kasy w D14 i śmiga to naprawdę fajnie, ale do lekko dłubniętego D16 nadal startu nie ma.
immortality
05-01-14, 20:27
No powiem Ci, że zdrowy, suchy i jak na razie olej na takim samym poziomie.
To się zastanów czy chcesz robić ~120konia z D14 bo tyle się da zrobić nie zmieniając głowicy czy chcesz robić swap. W moim temacie masz opisane wszystkie mody D14Z2 czyli praktycznie to samo co Twoje D14Z1 tylko fabrycznie bez zwężki w dolocie.
immortality
05-01-14, 22:45
Serio 120 się da wyciągnąć z tej kosiarki? :)
Tak, praktycznie osprzętem i strojeniem. Wszystko jest na forum. Ale jakbyś chciał za jednym razem wywalić te 1.5k na mody D14 to lepiej zbieraj na D16. Ja powolutku zbierałem graty, więc mniej bolało.
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Też wpakowałem trochę siana w D14 i fakt jechało... jak na D14 oczywiście:) Jednak najlepszym modem był swap D16.
Proste :)
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.