Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wycie podczas skręcania...



albanOS
04-01-14, 14:43
Słuchajcie mam dziwny problem, od jakiegoś czasu problem się pogłębił, nie ważne czy auto zimne czy rozgrzane, podczas postoju na luzie skręcam sobie na max w prawo lub lewo kierą i auto prawie gaśnie obroty spadają momentalnie do 100X i nie wracają już do tych 850 tylko zostają powiedzmy na 400, prostuje kiere jest już ok, następna sprawa ruszam z skręconą kierą mocno w prawo albo w lewo i występuje wycie z pod maski jednostajny dźwięk, który ustaje po chwili od wyprostowania kiery.

Marecki
04-01-14, 15:09
Pompa wspomagania kierownicy.

bartek_levis
04-01-14, 15:21
pompa umarła jaki masz silnik może mam taką...

albanOS
04-01-14, 16:38
Też myślę, że to pompa, b18c4 mam mb6, poziom oleju jest, a może trzeba go wymienić na nowy i jeszcze trochę polata? a może regeneracja?

probestic
04-01-14, 16:46
poziom oleju jest, a może trzeba go wymienić na nowy i jeszcze trochę polata? a może regeneracja?

Raczej wymiana płynu wiele już nie pomoże.
Jest na forum chyba schemat regeneracji pompy (2 modeli ).

Karpiczek
05-01-14, 01:24
To normalne, że pompa wyje przy dojściu kierownicą do maksymalnego wychylenia w lewo lub prawo.

Camellia Racing
05-01-14, 04:01
To normalne, że pompa wyje przy dojściu kierownicą do maksymalnego wychylenia w lewo lub prawo.
U mnie w MC2 nie wyje.

Marcel1
05-01-14, 10:39
Może nie tyle wyje, co ją delikatnie słychać, przymierzam się do wymiany łożyska w niej, przy okazji wymienię wszystkie uszczelnienia i powiem jak powinno być :)

Karpiczek
05-01-14, 17:31
Pod pojeciem wycia kazdy moze co innego powiedziec ;p
Na pewno przy dojsciu do krancowego polozenia kol,pompa wspomagania wydaje taki charakterystyczny dzwiek.

probestic
05-01-14, 17:56
Na pewno przy dojsciu do krancowego polozenia kol,pompa wspomagania wydaje taki charakterystyczny dzwiek.

Ok, zgoda, ale to jest hmm bardziej dla mnie np. szuranie jakieś. To samo mam w drugim aucie, a u kumpla przy wspomaganiu elektrycznym jest dźwięk jakby miał się zaraz przenieść w czasoprzestrzeni :D
Wycie bardziej kojarzy mi się, nooo z czymś takim jak tu :
https://www.youtube.com/watch?v=GfkKnor1fBE

Szczur[R]
07-01-14, 11:35
To normalne, że pompa wyje przy dojściu kierownicą do maksymalnego wychylenia w lewo lub prawo.

u mnie nic nie słychać (siedząc za kierownicą), więc z pewnością nie jest to normalne

MichałCK
07-01-14, 11:55
U mnie również słychać lekko pompę po skręceniu kół na maksa, chyba pompa przy max. skręceniu kół jest bardziej obciążona i rośnie ciśnienie w układzie stąd ten nasilający dźwięk.
Dlatego nie skręcam kół nigdy na 100% tylko na ok 90% by pompa nie miała smutnej buzi aż tak bardzo :D
Mam u siebie lekkie wycieki z pompy oraz trochę upocone z obydwu stron gumowe osłony przekładni; co kilka miesięcy muszę dolewać PSF-S chociaż teraz dziwnie bo nie ubywa ;] na wiosnę idzie to wszystko do roboty ;)
Mam nadzieje że wymiana pompy bądź jej regeneracja oraz wymiana osłon przekładni załatwi sprawę + zalewajka PSF-S.
W poprzednim moim aucie MA8 D14A8 pompa była zajeżdżona przez niedbalskiego warszawiaka do tego stopnia że było ją słychać cały czas jak by jakaś turbinka chodziła a wspomaganie ledwo co działało:D
Pewnego dnia tak mi to zadziałało na nerwy że po prostu obciąłem pasek wspomagania a auto miesiąc później trafiło na sprzedaż po czym pojawiła się nowa Halina :D
Jakoś osobiście przy jeździe powyżej 80km/h fajnie jeździło mi się bez wspomagania, uważam że i tak w 5D wspomaganie działa zbyt czule przy dużych prędkościach, chyba że to wina tych rozszczelnień co napisałem wyżej.

albanOS
07-01-14, 13:11
Dużo zabawy podczas regeneracji jest? jest sens czy lepiej wymienić pompę? dźwięk jest niemal identyczny z tym co tutaj jest wrzucony, domyślam się dlaczego auto bywa nerwowe przy wyższych prędkościach.

bartek1706
07-01-14, 21:07
Jakoś osobiście przy jeździe powyżej 80km/h fajnie jeździło mi się bez wspomagania, uważam że i tak w 5D wspomaganie działa zbyt czule przy dużych prędkościach, chyba że to wina tych rozszczelnień co napisałem wyżej.

Jestem podobnego zdania, nawet kiedyś myślałem żeby zmienić pompę na elektryczną i zrobić jakiś układ ograniczający napięcie od jakiejś prędkości, ale nigdy na poważnie się tym nie zająłem i nie wiem czy to ma szanse zadziałać..

Marcel1
07-01-14, 22:18
Dużo zabawy podczas regeneracji jest? jest sens czy lepiej wymienić pompę? dźwięk jest niemal identyczny z tym co tutaj jest wrzucony, domyślam się dlaczego auto bywa nerwowe przy wyższych prędkościach.

Nie ma dużo zabawy, sam się za to zabieram w weekend. IMHO lepiej regenerować, przynajmniej masz jakąś pewność co masz.

MichałCK
08-01-14, 12:49
Jestem podobnego zdania, nawet kiedyś myślałem żeby zmienić pompę na elektryczną i zrobić jakiś układ ograniczający napięcie od jakiejś prędkości, ale nigdy na poważnie się tym nie zająłem i nie wiem czy to ma szanse zadziałać..
Jak byś kiedyś to Bartek rozkminił to daj znać :) w sumie brzmi to dość sensownie, im szybciej jedziesz tym pompa wspomagania działa słabiej.
Może pompa od jakiś nowych Civiców by przypasowała po delikatnym modzeniu :D Gdzieś kiedyś dawno temu wyczytałem że ludzie wkładali elektryczną pompę od Toyoty ale ile w tym prawdy.

probestic
08-01-14, 13:46
W Jazzie chyba macie elektryczne wspomaganie jakcoś.

MichałCK
08-01-14, 16:03
Trochę poczytałem od rana o tych przekładniach, nie wydaje mi się by to było prostą sprawą mod na elektryczną pompę.
Przeczytałem kilka artykułów o wspomaganiu kierownicy i nawet jednym artykule jest zaznaczony ten objaw o którym pisałem wcześniej tj. niestabilne zachowanie się pojazdu przy wysokich prędkościach;
http://autokult.pl/2011/10/19/uklad-kierowniczy-tez-wymaga-opieki-poradnik

bartek1706
08-01-14, 17:02
Z mr2 podobno pasuje bez problemu. Najpierw posprawdzam dokładnie maglownice, a potem ew będę sie bawić wspomaganiem. Wszak powinno sie eliminować przyczynę, a nie skutek :)


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)