Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : luzy na kierownicy?



nowy89
01-01-14, 20:34
Objaw: podczas jazdy na wprost tak koło 80kmh mam jakis cm luzu na kierownicy, tzn moge nia ten cm w prawo lub lewo ruszać a sam nie reaguje, powyzej 100 juz niema tego problemu, myślicie że to coś ze zbieżnością czy luz na maglu/końcówkach ?

Seba27
01-01-14, 20:39
Mysle ze najpierw musisz zagladnac w wachacze i sprawdzic czy na galkach czy sworzniach nie masz luzow. Podnies samochod i szarp kolem lewo-prawo = jak wyczujesz stuk/luz znaczy ze galka/magiel - musisz zlokalizowac luz/stuk. Nastepnie szarp kolem gora-dol = jezeli tam bedzie luz/stuk znaczy ze sworzen. Ew jedz na stacje doagnostyczna i za 10-20zl powiedza ci na "trzepakach" czy nie masz luzow w zawieszeniu. Dopiero jak to wyeliminujesz = luzow w zawiasie nie bedzie sprawdz zbieznosc a jak i to bedzie ok to dopiero mozesz sie rozejrzec za maglem albo napisac na priv w jego sprawie :) pozdrawiam

Endrju1
01-01-14, 20:49
Raczej luzy na wahaczach lub sworzniach było by wyraźnie czuć (i prawdopodobnie słychać) podczas jazdy. Luz na kierownicy (gdzie kierownica ma luz i nie skręca kołami) wskazywałby raczej na problem z maglem lub ewentualnie z krzyżakiem.

Seba27
01-01-14, 20:52
Raczej magiel zdycha ale wiesz jak tu jest - ludzie pisza ze cos im np. stuka i sugeruja przegob - a my jak piszemy ze zawieszenie czy hamulce to pisza ze wiedza iz to jest wyruchane ale wczesniej tak nie stuko ;]
Nie znam okolicznosci - rozwazam wszytkie mozliwosci :)

Waldek
06-01-14, 00:34
Mam to samo od 3 lat ale przy 120 do 140km/h. Poza tym zakresem wszystko jest OK. Dochodzenie do seda sprawy w tym przypadku wcale nie jest proste - przerobiłem dziesiątki "fachowców" i najczęściej robili karpia albo maglownica do regeneracji co wg. mnie to porażka ze względu na technologie i stosowane materiały a nie ma pewności, że to jest przyczyną. Trzy lata temu zawieszenie u mnie nie miało luzów i było to samo co z drobnymi luzami w chwili obecnej.
Sprawdź czy nie wycieka ci płyn od wspomagania . Jeżeli tak, to go uzupełnij do MAX i przez moment będziesz miał układ sztywny - u mnie są wycieki z maglownicy i to jest jedno.
Prowadząc śledztwo trafiłem na jednego łebskiego faceta, który podpowiedział jeszcze jedną możliwość ale ze względu na brak wiedzy na temat budowy wspomagania Hanki ,zostawił to do dalszej werfikacji. A mianowicie, jeżeli wstp. u nas wspomaganie mechaniczne z jakimś zasilaniem elektrycznym to być może poleciała elektronika utrzymująca jakieś parametry w pompie ujawniające się przy pewnej prędkości i tam nalężalo by szukać przyczyny - tego wątku nie sprawdzałem bo jestem już problemem zmęczony a nowa maglownica w ASO na chwilę obecną to ~6000 PLN NETTO. A taka była sugestia ASO aby wymienić bo problem im nie był znanay, a rozmawiałem z kierownikami serwisów 4 ASO - 2:2 Łódź : W-wa.

Może spróbujeci się koledzy do tego problemu odnieść i razem coś wykombinujemy.

probestic
06-01-14, 06:40
Mam to samo

przy 120 do 140km/h

No to cześć. Witam w klubie :]

Ja miałem na początku problem odwrotny. Miałem sporą przerwę w użytkowaniu auta i układ kierowniczy chodził mega ciężko.
Sprawdzałem o popadnie, pozmieniałem dolne sworznie, końcówki drążków bardziej profilaktycznie już ...
Raczej nie miało to wpływu - bardziej mam wrażenie, że układ się "rozruszał" po paruset kilometrach ;)

Natomiast rozruszał się do jakiegoś dziwnego stopnia, że pomimo robienia zbieżności po zabiegach ( w miedzyczasie wymiana przegubu ) nie sposób jechać spokojnie powyżej 110 - trzeba kierą ciągle machać lewo, prawo, oczywiście w niewielkim zakresie.
Oczywiście szybko sprawdziłem i dół magla spocony ( wcześniej nie był spocony gdy układ chodził ciężko ) i na postoju zaczęło się postukiwanie przy szybszych manewrach kierownicą.

Ogólnie, kibel ;)

Wlodek
06-01-14, 15:51
Magiel wyrobiony stuka mocno i faktycznie są luzy odczuwalne przy wyższych prędkościach, przerabiałem u znajomego założyłem mu używkę za 160plnów, teraz jest super auto stało się stabilniejsze, luzow niema i wyciekow też :) ps. regenerowany magiel pada po 1,5-2 latach przy intensywnej jeździe - już lepiej kupić używkę.

nowy89
21-01-14, 17:34
no diagnosta umnie stwierdził że maglownica ma luz, a panowie podpowiedzcie czy jest sens już ją wymieniać czy lepiej troche poczekać aż się bardziej zużyje ?

mafia35
21-01-14, 22:40
A nikt z was nie probowal wyzerowac luzu na maglu sruba ktora sie tam znajduje..? Na srodku magla. Od spodu nie widac, bo ona jest od strony silnika. Trzeba ja lekko dokrecic wykrzywionym kluczem. Mi to zrobil mechanik w serwisie od lat robiacych Hondy.

Wysłane z mojego GT-I9505

Sheiva
22-01-14, 10:42
Regulacja tego na oko, to prawie jak granie w totolotka.

mafia35
22-01-14, 22:16
Moze i tak. Mialem i mam zaufanie do tych mechanikow. Jesli zrobil to na oko to powiem, ze ma je dobre. Wszystko chodzi jak ta lala!

Wysłane z mojego GT-I9505

zenekqa89
30-01-14, 12:21
A nikt z was nie probowal wyzerowac luzu na maglu sruba ktora sie tam znajduje..? Na srodku magla ktoś wie gdzie ta śruba o ktorej mówi mafia sie znajduje?

mirasek
30-01-14, 12:36
W maglach TRW jest jakaś regulacja? Wg katalogu nie jest on nawet "rozbieralny", występuje jako jeden element, w przeciwieństwie do tych z V-geja :p

MisieK1989
01-02-14, 16:59
a myślał ktoś z Was o wybiciu się jabłka na drążku kierowniczym ? ja mam do tej pory oem, jednego się pozbyłem bo latał jak nie powiem co...

Rzyq
01-02-14, 19:21
U mnie jest właśnie TRW i stwierdzam, że nie ma regulacji. Próbowałem ściągnąć tą zaślepke ale nawet nie ruszy. Zrobiona chyba z aluminium jest.

http://imageshack.com/a/img600/5227/ijb6.jpg

wlooczykij
01-02-14, 19:26
Widać że ta zaślepka jest robiona pod jakąś nakładke z czterema wypustami. Wtedy pewnie by dało rade ją wykręcić.

mirasek
01-02-14, 21:52
Nie próbujcie nic na siłę na aucie, wala mi się magiel TRW z angola, pobawię się któregoś razu to dam znać co można a czego nie. Podejrzewam że nic nie można :)

dejwid
02-02-14, 00:11
TRW nie dość że tam pracuje to jeszcze na forum o tym czytam...

sorry za OT :D

Rzyq
02-02-14, 00:12
Ok, to poczekamy na relacje. U mnie jakieś stuki słychać z maglownicy przy machaniu kierownicą na postoju. Dobrze by było wiedzieć czy da sie luz zmniejszyć.

mafia35
02-02-14, 00:13
To jest chyba to. Mechanik mowił, że sam sobie zrobił ten klucz bo nigdzie sie takiego nie kupi. Główka klucza była zawinięta o ok. 60 stopni zeby móc dokrecac na podniesionym samochodzie. Podobno wystarczy 1/4 obrotu. Tak jak pisalem kiedys na forum wg Aso magla sie nie reguluje... ale google mowi co innego. Na innym forum o 6gen tez o tym znalazlem temat i chlopak rowniez kasowal luz.

Wysłane z mojego GT-I9505

zenekqa89
03-02-14, 20:28
wala mi się magiel TRW z angola, pobawię się któregoś razu to dam znać co można a czego nie czekamy wiec koniecznie na zdanie relacji bo niedługo będe na kanale wiec może bym cos spróbował z tym

nowy89
20-03-14, 15:02
zrobiłem końcówki drążków, drążki ustawiona zbieżność panowie mechanicy twierdzą że jest dobrze niema luzów a ten cm bezwładnego luzu przy prędkośći 80kmh pozostał, czy może to być wina krzyżaka w kolumnie kierowniczej ?