Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ustawienie negatywu z przodu..?



SCKAPE
28-12-13, 05:01
Chce pobawic sie w ustawiania negatywu zna przednich kolach.. regulowane gorne wachacze mam, ''poziomice'' sobie kpie.. tylko sie zastanawiam jak to zrobic??
Zaloze te regulowane wachacze przykrece kolo i.. lipa - jak sie mam tam dostac i cokolwiek ustawic? do tylnich od biedy ale mam jakis dostep a z przodu?
Jak to robicie?

reaktor
28-12-13, 06:19
zdjąć błotnik?:D

Furious
28-12-13, 08:10
za każdym razem musisz podnosić auto, przesunąć sworzeń, opuścić auto, sprawdzić i tak w kółko aż będzie dobrze

SCKAPE
28-12-13, 13:06
Tego sie obawialem...
Dzieki furious!

pawlak91
28-12-13, 14:23
Skoro jesteśmy przy negatywach to mam kilka pytań.
Jak zrobienie negatywu ma się do zużywania opon itp.. Pytam , bo z przodu mam glebę -80mm i koła mi poszły ostro w negatyw, wiem że to jest normalne, mam nowe opony które nie były tanie i wolę nie kupować następnego kompletu.
Btw jeśli chodzi o tył to pozwoliłem sobie zrobić również większy negatyw i tu też mam pytanie , czy jeśli poprawnie ustawie kąty na geometrii (w sensie że będą miał taki sam stopień pochylenia na obu stronach) to czy będą w związku z tym jakieś niepożądane zjawiska?

I jeszcze jedno, na geometrii to ja się za bardzo nie znam, wiem że mechanik bierze z sieci wartości pochylenia kół zbieżności itp i na ich podstawie, właśnie tych fabrycznych danych ustawia zbieżność , tylko wtedy auto ma inne pochylenie koła, więc czy pochylenie koła też ma znaczenie w jaki sposób należy ustawiać zbieżność? Proszę o odpowiedź , albo podeślijcie mi namiary gościa który będzie w stanie odpowiedzieć mi na te pytania :)

DoSeR
28-12-13, 14:28
Przy dobrze ustawionej zbieżności opony zużywają się w normalnym tempie, tylko nierówno się ścierają. Jak pozostałe parametry oprócz pochylenia koła będą ok to nie powinno być problemów.

pawlak91
28-12-13, 14:44
Dzięki kolego , a zbieżność można ustawić do fabrycznych danych producenta?

DoSeR
28-12-13, 15:30
U mnie nie było problemów, tylko właśnie oprócz kąta pochylenia koła.

pawlak91
28-12-13, 15:40
czyli co mam z tym fantem zrobic:)?

DoSeR
28-12-13, 16:13
Nic, jak nie chcesz negatywów to jedynie regulowane wahacze. Negatyw (normalny, nie że koło leży jakby było coś popsute) w niczym nie przeszkadza. Niektóre auta negatyw mają w serii.

Infi
28-12-13, 16:21
zmieniac co sezon opony miejscami L z P

lozek
28-12-13, 16:33
zmieniac co sezon opony miejscami L z P

Nie wszystkie można :)

pawlak91
28-12-13, 18:48
No ja mam akurat asymetryczne kierunkowe. Negatywu nie ma jakiegoś wielkiego wiadomo, ale widac go gołym okiem. Rok temu robiłem geometrie
na glebie -40mm i kąt pochylenia miałem: Lewe koło 2,44 a prawe 2,12 przed zbieżnością , a po zbieżności Lewe: 2,47 Prawe:2,17

lukwycz
28-12-13, 20:48
No ja mam akurat asymetryczne kierunkowe...

A jaki to model opony, bo pierwsze słyszę? (sorry za offtopic)
Czyli masz opony na prawą stronę i inne (odbite lustrzanie) na lewą?

pawlak91
29-12-13, 10:51
asymetryczne ale nie kierunkowe:P sorki moje niedopatrzenie:P a opona to firestone FHSZ90

reaktor
29-12-13, 11:55
asymetryczne sie nie nadja do negatywów beda do wywalenia a zostanie 50-60%bieżniak

pawlak91
29-12-13, 13:21
no nic zobaczymy jak to beje jak, będzie ścinac to założe moje stare verdesteiny.