Zobacz pełną wersję : Spalanie w HC 5D 1.4iS
Witam
Problem jak w temacie honda civic 5d 1.4 iS z 1998 roku spala 12 litrów na 100 km:/ poprzednio jezdziłem oplem kadettem 1.6 i spalal on na tych samych odcinkach 7 l/ 100 km dodam ze jezdze przewaznie na odcinkach nie przekraczajacych 5km wiec w sumie na zimnym silniku ale wspomniany wyzej kadett na tym samym odcinku spalal 7 litrow a nie 12 wiec uwazam ze cos jest nie tak:/
Jestem tu nowy ale czytałem forum wzdłuz i wszerz i nie znalazłem zadnych informacji na temat mojego problemu no przynajmniej nie w tym silniku co moj:/ Jednak jeżeli uraziłem kogos moim postem i pytaniem prosze o odesłanie mnie do odpowiedniego artykułu związanego z moim problemem i o zamkniecie tematu. Moderatora prosze o wyrozumiałość
Pozdrawiam wszystkich hondomaniaków i zycze długiej i bezproblemowej eksploatacji.
A sprawdziłeś już te propozycje do podobnego przypadku w innych silnikach?
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=25881
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=30514
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13332
itd.
Zacząłbym od sprawdzenia sondy.
novykremas
31-03-08, 12:37
WItam
Też mam taka Honde 1.4is 99' i zimą paliła ok 12l/100km, fakt ze dużo jeździłem krótkie odcinki.
też mam tak, tylko że z 97 i pali mi latem około 8l a zimą nawet około 10l, a jeżdżę sporo
Patrze Panowie na Wasze spalania i oczom nie wierze.. . :/ moja w zimie wzięła 8,5 litra max a przebiegi dzienne 16 km, do pracy i drugie tyle z pracy.
b.negative
31-03-08, 18:38
Rzeczywiście coś jest nie tak. Ja się złapałem za głowę jak w zimie wyszło mi 8,5l/100km (odcinki 6km i miasto).
No ale to nie rozwiązuje problemu. Chyba trzeba zacząć od sondy... (jw.).
Najlepiej podjechać na diagnostykę komputerową. Powinno wyjść co jest nie tak.
krzysiekhonda
31-03-08, 23:45
ja mam 97rok,jeszcze za duzo nia nie jezdzilem,ale napewno 1.4 nie spali 12 litrow nawet zima.
Dzieki koledzy za zainteresowanie,
wczoraj zrobiłem reset komputera (mimo, że watpie w skuteczność tej metody. jednak ktos gdzieś napisal ze po resecie spalanie spadło więc łapie się każdej próby) zakupiłem długi lejek i 10 litrów benzyny do kanistra jak się skonczy to co mam w baku to zrobie dokladny pomiar:]
do tego czasu będę śledzic forum i licze jeszcze na jakies odpowiedzi i podpowiedzi:] <peace>
Pamiętaj tez ze stare świece i zafajdane filtry paliwa i powietrza tez będą miały wpływ na spalanie
zakupiłem długi lejek i 10 litrów benzyny do kanistra jak się skonczy to co mam w baku to zrobie dokladny pomiar:]
Taak, i wciągnij sobie do układu paliwowego syfy, które zbierają się na dnie baku. Przy odrobinie szczęscia spalanie spadnie do zera, jak sobie zapchasz przewody, filtr paliwa itd.
Weź zatankuj do pełna, przejedz jakis dystans i znowu zatankuj. Ile sie zmieści tyle spaliło.
no dobra:/ Twoj sposob jest lepszy:/ a nie sądzisz ze te syfy co leżą na dnie tez się przemieszczają podczas jazdy np. po wybojach i też zostaja zasysane a pozniej wyłapywane przez filtr??
apropos gdzie znajduje sie filtr?:/
A co jeszcze sądzicie o wpływie katalizatora na spalanie i o ewentualnej wymianie i ile kosztuje mniej wiecej do tego modelu? samochód ma oryginalniego przebiegu 133 tys przy takim przebiegu moze byc przyczyna duzego spalania??:/ da się to jakos sprawdzic??:/
apropos gdzie znajduje sie filtr?:/
A co jeszcze sądzicie o wpływie katalizatora na spalanie i o ewentualnej wymianie i ile kosztuje mniej wiecej do tego modelu? samochód ma oryginalniego przebiegu 133 tys przy takim przebiegu moze byc przyczyna duzego spalania??:/ da się to jakos sprawdzic??:/
Ja mam aktualnie 150 tys i problemów z katem nie ma, a co do filtra to szukaj w manualu jest pokazane gdzie i jak wymienic, co do filtra paliwa polecam KNECHT
A co jeszcze sądzicie o wpływie katalizatora na spalanie i o ewentualnej wymianie i ile kosztuje mniej wiecej do tego modelu? samochód ma oryginalniego przebiegu 133 tys przy takim przebiegu moze byc przyczyna duzego spalania??:/ da się to jakos sprawdzic??:/
Też mam 1.4 IS tyle ze w japonskim 4d z 1998 r (D14a4), mało tego, nawet przebieg podobny. W zimie brał mi 12/100 (odcinki po miescie, max po 3 km, czyli niedogrzany i na ssaniu).
Poźniej zmieniłem świece, sonde lambda a na koniec wrzucilem kolektor wydechowy z D16z6 (to ostatnie akurat mialem w planie niezależnie od wszystkiego). Wszystko to sie zbiegło w czasie ze zmianą stacji, na ktorej tankowałem, na Bliską (koncern Orlenu). Samochod w tych samych warunkach zaczął palic 10/100. Jazda do odcinki nie była rzadkością. I chyba ważna rzecz, przestałem włączać ogrzewania na samym początku jazdy. Dzięki temu silnik o wiele szybciej sie rozgrzewal, a co za tym idzie ssanie działało krócej.
A kiedy zrobilo sie ostatnio cieplej, zmienilem opony na letnie i nauczylem sie poskramiac swoją prawą nogę, aby przyspieszac ok 2 razy wolniej w czasie jazdy po miescie (ale ciągnąc przed zmianą biegu do 3,5 k obrotów), spalanie sie zmniejszyło. Ostatnio wyszło 8,2/100
Tutaj zacząłem prowadzić zapiski, pomaga to we wzroście świadomości podczas jazdy a i łatwo wydedukować wpływ opon, stylu jazdy czy rodzaju dróg, na spalanie.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/246439.html
Zrobie tak:
zmierze jeszcze raz dokładnie jakie mam spalanie, następnie pojade do mechanika podlącze go pod komputer i wymienie filtry paliwowy i powietrzny jeżeli to nic nieda ani ewentualne pozbycie sie katalizatora i mechanik nie bedzie miał zadnego dobrego pomysłu na zmniejszenie tego spalania to powaznie sie zastanowie nad pozbyciem auta:/ hmm następnie poszukam albo jakiegos ekonomicznego diesla albo kupie kolejna HC tyle ze wyprodukowana w japonii a nie w UK:/ zastanowie sie nad 3d z lat produkcji 1991-1995 co myslicie?? kolega mial takie "jajko" i przy przebiegu 250tys nie było oznak jakiegokolwiek zurzycia poza elementami blacharskimi i spalala mu 6/100 przy ciezkiej nodze.
aha szukalem tycyh manuali odnosnie wymiany i lokalizacji filtra paliwa i znalazlem ale niewiele mi one powiedziały na ten temat:/ a czym rózni sie KNECHT od reszty??
a czym rózni sie KNECHT od reszty
tym czym honda od fiata
moja w zimie wzięła 8,5 litra max a przebiegi dzienne
moje sa nieco mniejsze ale 9 litrów nigdy nie przekroczyłem ,nie jestem zwolennikiem jezdzenia pod red line obroty oscylują u mnie 2.5-3.5
[ Dodano: Czw 03 Kwi, 2008 ]
i spalala mu 6/100 przy ciezkiej nodze.
no na pewno nie w miescie!
wymień swiece , przewody , filtry
a zawory CI nie stukają ?? to tez ma wpływ na spalanie..
WG mnie Honda ma oszczedne silniki przynajmniej 1.4 ;) 13 litrów to paliła mi mazda 2.0 144km
no właśnie się przysłuchiwałem i zaworów nie słychac, nawet zaraz po odpaleniu jest cisza.
tez uwazałem silniki hondy za oszczedne i dlatego kupilem moja honde ;) no wiem poprzedni golf III 2.0 115km tyle nie palil dlatego uwazam wynik hondy za niewiarygodny i chorobliwy:/
hmm również jak Sajmon71 preferuje raczej spokojna jazde dlatego tym cięzej mi sie pogodzic z wynikiem spalania :(
jak nie słychać na zimno po odpaleniu to może za mały luz mają miałem tak raz zresztą po regulacji w ASO :bicie:
mzungu86 nie wierz w bajki o spalaniu 6l w 1,4is po krakowie. Twoje owszem jest za wysokie, ale poprawisz je może o jakieś 2l. Ja robię 14km do roboty jadąc przez centrum i średnie spalanie zimą ~10l, latem może z 1l mniej. W trasie 6,5-7 zdrowo cisnąc. Tej zimy też miałem problem bo zaczęła zdrowo żłopać wachę. Samodiagnostyka ok. Padnięty był czujnik temp. powietrza w dolocie. Wyszło to dopiero na diagnostyce komputerowej w aso - pokazywał wciąż -20, -30 C i komputer przelewał paliwo. W międzyczasie szukając przyczyny zmieniłem lambdę, wszelakie filtry, świece etc.
Moja rada: jedź do Wielicaru (tylko tam - reszta serwisów w Krk jest do bani) na diagnostykę. Kosztuje to 100pln i trwa ok. 30min. Jak znajdą przyczynę oszczędzi ci to wymieniania co popadnie. A jak już bedziesz wiedział co i jak - możesz sobie to taniej wymienić u tańszego mechanika.
No to mnie Majkel oświeciłeś :d skoro diagnostyka w wielicarze kosztuje stówke to faktycznie jest to najtansza i najprostsza metoda :) dzięki za rade, nie brałem wielicaru pod uwage bo myslalem ze za samą diagnostyke skasuja mnie jak za woły ale skoro to tylko stówka to napewno ich odwiedze :)
A możesz napisać dokladniej jak przebiega ta diagnostyka, co i jak serwisanci tam badają, żebym wiedział o co sie upominać na wypadek gdyby uprzejmy pan sie za bardzo spieszył :)
ja mam silnik 1,5 i kupiłem civica 5d w zeszłym roku na poczatku spalanie było podobne ok 12l pierwsze co zrobiłem wymieniłem świece i filtry. spalanie zeszło do 7 a jak mam dobry dzień i ciężką stopę to nie przekracza 8l :afro:
Panowie... w tej chwili wróciłęm z Wielicaru z diagnostyki komputerowej i pierwsze co robie to pisze do was ;)
Ogółem: Pan serwisant stwierdził, że komputer nie generuje żadnych błędów i wszystko jest jaknajbardziej wpożadku, natomiast powiedział, że przyczyna tak dużego spalania są zapewne ŚWIECE BOSHA które mam założone zamiast oryginalnych NGK... Polecił wymiane na oryginalne i dla pewności dokonac u nich regulacji zaworów a przy okazji sprawdza mi czy pasek jest odpowiednio ustawiony ;) wszystko pięknie ładnie by było gdyby mój malutki głupiutki móżdzek zapamietał symbol świecy jaki mi pan serwisant podał:/ i tutaj kolejna prosba do was chłopaki bo nie chce z siebie jeszcze wiekszego głupka robić i jechac do nich tylko po to zeby zapytac o te świece:/ JAKIE MAJĄ BYC ORYGINALNE ŚWIECE DO "D14A8" (takie oznaczenie znalazłem na tabliczce pod pokrywa silnika za akumulatorem) w książce piszą ze NGK BKR6E-11 z tym ze nie wiem czy napewno bo przy tych świecach jest symbol silnika D14A2.:/
Powinieneś mieć napisane na osłonie paska
na osłonie paska jest tylko kurz:/
Z tego, co się orientuję, to początek oznaczenia oryginalnych świec NGK to ZFR. BKR to chyba NGK z Francji, a ZFR z Japan. Mogę się mylić, ale coś mi się tak obiło o uszy.
mzungun poszukaj bedziesz wiedział
na początek masz linka i temat o tym co cie interesuje http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=28572&highlight=zfr
świece ZFR5 jesli nie masz klimy a 6 jesli masz, ja mam klime i mam 5 wstawione i działa ok
ogólnie to poszperaj moze jeszcze znajdziesz stare partie ZFR z japonii jak takie kupiłem,
bo ostatnio weszły partie z francjii ja miałem ZFR6 jeszcze made in japan i tez chciałem takie kupic ale nie mogłem znalezc bo wszystkie były nade in france, dlatego załozylem ZFR5 bo takie znalazłem made in japan.
P.S i zciągnij sobie manuala połowe problemów rozwiązesz sam
wszystko pięknie ładnie by było gdyby mój malutki głupiutki móżdzek zapamietał symbol świecy jaki mi pan serwisant podał:/ i tutaj kolejna prosba do was chłopaki bo nie chce z siebie jeszcze wiekszego głupka robić i jechac do nich tylko po to zeby zapytac o te świece:/ JAKIE MAJĄ BYC ORYGINALNE ŚWIECE DO "D14A8"
Poswiecilem kiedys troche czasu na przygotowanie tego tematu:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=30105
Jest podwieszony, aby byl lepiej widoczny i bardziej pomocny forumowiczom. Niektorzy nawet podsylaja pomysly - co jeszcze powinno sie w nim znalezc.
Przykro czytac po raz n-ty posty z zapytaniem o taka pierdołę jak swiece.
skolopendra
15-04-08, 00:07
Pan serwisant stwierdził, że komputer nie generuje żadnych błędów i wszystko jest jaknajbardziej wpożadku,
to było do przewidzenia
polecam denso ik20 lub jak w Twoim będzie chyba ik16 .spalanie jest na nich ciut mniejsze
No ok, przeczytałem wątki i znalazłem rozbiezne informacje, w jednym pisało, że powinienem założyc ZFR6F-11 w drugim, że ZFR5F-11 a w trzecim, że BKR6E-11:/ pewnie wszystkie te świece pasuja do mojego modelu :) jednak pojade do serwisu i zapytam, może pan będzie tak uprzejmy i powie mi jeszcze raz dokładnie :) a pózniej pojade do sklepu i kupie:) w ASO chca za cztery świece 100zl a w sklepie 36zl :) nie bede przepłacać tylko chce mieć pewnośc, że załoze ten sam rodzaj co oni polecają tyko głupio tak w jednym sklepie pytac a kupowac w drugim ;)
Ciekawe czym tak naprawde różnią się te BKR od ZFR :) <hmmm>
Litości...kolego kup NGK ZFR5F-11 w zwykłym sklepie moto, takie ida do twojego modelu nawet manual tak podaje, ZFR6F-11 wkłada sie jesli masz w aucie klime maja one wyzszą wartośc cieplna.
Ja mam klime i włozone ZFR5F-11 i wszystko gra tak więc u Ciebie bedzie tak samo wiec kup własnie te.
A czym róznią sie ZFR od BKR tego nie wiem i powiem szczerze nie interesuje mnie to do twojego silnika producent podaje ZFR5 lub6 F -11 i tego sie trzymaj a bedzie dobrze.
Zresztą gruszka zrobił niezłe zestawienie podstawowych info wiec zajzyj tam.
P.S a te swiece ngk w ASO to te same co w sklepie tylko o 30% drozsze.
zeszło na świece więc wrócę do spalania :) weekend Kraków, Szczyrk w sumie 552 km
40 % miasto/60 % trasa, spalanie 6.1L/100 bez oszczędzania :aloha:
zeszło na świece więc wrócę do spalania :) weekend Kraków, Szczyrk w sumie 552 km
40 % miasto/60 % trasa, spalanie 6.1L/100 bez oszczędzania :aloha:
no to brawo brawo pozazdroscic takiego wyniku, ja niedługo sonde wymieniam na OEM z ASO i wtedy sprawdze bo tez sie w dalsza trase wybieram w maju
spalanie 6.1L/100 bez oszczędzania :aloha:
<marzy> kurcze to by mnie zatysfakcjonowało:)
Kupiłem świeczki NGK ZFR5F-11 takie jak piszą w manualu, kosztowały 7.50 zł za sztuke czyli 1.50 taniej niz te BKR6E-11:) mam nadzieje że gość w serwisie chciał mi wcisnąć takie same tylko ze za 100:)
Po założeniu bedzie koment:)
ja ostatnio 50% po warszawie i 50% trasa Wawa-Torun i wyszlo mi 6.6 a tez wcale go nie oszczedzalem. Ja ze spalania mojego d14 jestem bardzo zadowolony.
Kupiłem świeczki NGK ZFR5F-11 takie jak piszą w manualu, kosztowały 7.50 zł za sztuke czyli 1.50 taniej niz te BKR6E-11:) mam nadzieje że gość w serwisie chciał mi wcisnąć takie same tylko ze za 100:)
I bardzo dobrze bo swiece BKR6E-11 nie są do twojego (mojego) silnika, ty masz d14a8 mój jest d14a7 czyli zdławiony (był) zwezką ale konstrukcyjnei to te same silniki nawet sondy lambda maja takie same, dzisiaj sprawdzałem to w ASO podajc VIN jednego i drugiego i i katalog podaje tyą samą lambde do obu silników :d
A gosc w ASO sprzedał by Ci to samo tyle ze drozej :/
Ok świece juz założone :) wszystko poszło gładko i jest cacy :) różnicy podczas jazdy niema, auto zachowuje się tak samo jak na starych bosh-ach, mam jednak nadzieje, że za to bedzie różnica w spalaniu, hmm... :)
We czwartek na 9 rano jade do aso na regulacje zaworów i sprawdzenie ustawień rozrządu, krzykneli sobie 100zl za to, wole dać i mieć spokojne sumienie, a nóż to sie przyczyni do zmniejszenia spalania :) naczytałem się na forum o tym , że po ustawieniu rozrządu na znaki autko osłabło, mam nadzieje, że nie będe swiadkiem takiego zjawiska :)
Dzieki abarth81 za upewnienie mnie w słuszności decyzji o zmianie świec na obecne:)
Jutro jade na kampanie hondy zobacze co wyjdzie, umówię sie tez na regulacje zaworów i wymiane płynu sprzęgłowego i planuje zakup nowej lambdy co cena nizsza o 30%
Ja już byłem na bezpłatnym i powiem, że szkoda mojego czasu. Mój mechanik zweryfikował dzisiaj przegląd bezpłatny uspokajając mnie, że lekki luz na maglownicy jaki zauważyli w ASO to normalne przy moim przebiegu i że nie ma się czym przejmować. Ustawiłem dzisiaj zawory i jest git :)
Ja już byłem na bezpłatnym i powiem, że szkoda mojego czasu
a jak ja dzwonie do ASO to nikt nie odbiera. tak juz od kilku dni.. :djablek:
ja ostatnio 50% po warszawie i 50% trasa Wawa-Torun i wyszlo mi 6.6 a tez wcale go nie oszczedzalem. Ja ze spalania mojego d14 jestem bardzo zadowolony.ja mam gaz, ale chciałem wreszcie sprawdzić, ile pali benzyny: ok. 70% miasto, 30% trasa - wyszło ok. 7,9 l.
Sprawdziłem w danych fabrycznych i chyba jest ok.
Jest wynik koledzy... nie wiem jakim cudem, sam w to nie za bardzo wierze ale liczby nie kłamia:) 260 kilometrów na 17 litrach paliwa... to wychodzi jakies 6.5l/100km z czego jestem b. zadowolony:) mniej wiecej 75% miasto i dystans nie przekraczajacy 5 km reszta na drodze szybkiego ruchu. hmm chyba niezle:) ciekawe czy uda sie powtórzyc ten wynik:) albo chociaz zblizyc:)
mzungu86, gratuluje wyniku .. u mnie jest spalanko 8 litrów 95% miasto..
na 24 litrach robie 300km.. silnik ten co u Ciebie..
b.negative
29-04-08, 20:52
Trasa Biłgoraj <-> Kraków, 540km, z tego ok 40-45 po Kraku. Weszło 35,5l, czyli 6,56/100 (na Shell'u V-Power).
W D14A2 udało mi się zejść do 5,9l...ale to było na wakacjach.
Trasa Dębica-Rzeszów- 70%(kilkakrotnie) reszta miasto zrobione 500km zużycie paliwa 33l średnia 6,6l silnik D14A2
Jest wynik koledzy... nie wiem jakim cudem, sam w to nie za bardzo wierze ale liczby nie kłamia:) 260 kilometrów na 17 litrach paliwa... to wychodzi jakies 6.5l/100km z czego jestem b. zadowolony:) mniej wiecej 75% miasto i dystans nie przekraczajacy 5 km reszta na drodze szybkiego ruchu. hmm chyba niezle:) ciekawe czy uda sie powtórzyc ten wynik:) albo chociaz zblizyc:)
Hmmm. No to nie wiem, czy ja dobrze mierzę ale ja na 15 litrach zrobiłem 236 km, co daje...
...6,3 litra. Co prawda nie mam oznaczenia iS, tylko samo i, silnik D14A8.
D14A2 Minimalne ok 6l/100 Trasa, dosc spokojnie
Dojazd do pracy 26km od 7,2 do 7,8 l/100 wiekszosc obwodnice i przelotowki, miasta niewiele
zima ok 8
pelen but ok 13:)
swiece ngk, przewody bosh, olej 5w40, ipony 185/60 r14 lato i 175/65 r14 zima:)
filtry na czas, reg zaworow aso
mi ostatnio troche spalanie podskoczylo no ale zaczelem troche hanie bardzej cisnac, trasa wawa-kutno-torun 7.6 (benzyna z carefura 98) powrot ta sama trasa 6.8 (benzyna z jetta 98)
moja Hanka:
po Warszawie pali - 9-10 (obroty 2500-4000)
na trasie, 2 osoby - 5,5-6,5; (110-120 km/h)
pełen bagaznik, 4 osoby - 7 (100-120 km/h)
D14A5 (90ps po odmuleniu)
Trasa: około 6l w przedziale prędkości 90-110
Miasto: Krótkie odcinki 5km - 8,5 l
30% miasto i 70% trasa spalanie wacha się w granicach 6,5-7l bez butowania
D14A8
70% trasa, 30% miasto średnio wychodzi 6,3-6,8L/100km
Trasa 110-120km/h
Miasto - zmiana biegów 2500-3000 obr./min
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.