Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : b18c4 gaśnie na lpg



jacekd13b2
27-12-13, 14:03
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z lpg w moim aucie :-( Problem ten polega na tym że gdy odpalę auto rano lub po dluższej przerwie to gaśnie silnik w momencie przechodzenia na gaz. Zaś podczas jazdy jest charakterystyczne szarpnięcie i auto pracuje na gazie i niby jest oki lecz nie do końca. Silnik pracuje na ssaniu i sa podwyższone obroty ale to zrozumiałe. Silnik nie gaśnie, lecz w miarę upływu czasu kiedy się silnik nagrzewa a ssanie już wyłaczone jest silnik gaśnie po wyrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła. Dzieje sie tak przez jakiś czas az do momentu kiedy silnik złapie optymalną temperaturę pracy. Potem jest już ok i nie gaśnie ale wskazówka obrotomierza w momencie wciśnięcia sprzęgła czy tez luzu spada prawie do zera i potem powraca na swoje miejsce czyli około 800-850obr/min. Instalację założyłem pół roku temu jest to sekwencyjna instalacja komputer AGIS wtryski OMVL reduktor ZAVOLI S wszystko do tej pory spisywało sie bez zarzutu moment przejscia z pb na lpg praktycznie niewyczówalny. Mam pytanie w związku z tym co może być przyczyną ze gaśnie. Gazownik powiedział ze padła listwa wtryskowa. Niema z tym problemu bo listwa jest na gwarancji. Jesli tak to zastanawiam sie czy nie dopłacic i nie zmienic na inna np HANA 2000 niebieska. Co sądzicie o OMVL i o HANNA ??? Pozdrawiam :-)

probestic
27-12-13, 14:15
Gazownik powiedział ze padła listwa wtryskowa.

Podał jakieś konkrety ?

Ja bym został przy OMVL w Twoim wypadku, skoro do tej pory spisywały się BDB.

Tydzień temu wysyłałem kumplowi do UK jeden wtrysk Hana, bo padł po uwaga uwaga, 7 tysiącach km.

artek0903
27-12-13, 14:53
hana niebieskie za duże będą, jeśli już chcesz zmieniać to na zielone Tabela doboru wtryskiwaczy hana h2000 (http://www.europegas.pl/documents/HANA_H2000_HP_newest_updated_PL1.pdf). Tak jak kolega wyżej napisał ostatnio ludzie zaczynają narzekać na awaryjność hany. Jest jeszcze Baracuda, polski odpowiednik hany ale skoro wszystko gra to po co przepłacać?

jacekd13b2
27-12-13, 16:42
Skoro tak to zostane przy tym co jest moze to nie reguła ze siadły po 13 tyś km ale tak jak pisze kolega ze i HANA lubi sie popsuć wczesniej niz powinna :-) Hana jesli juz to faktycznie zielona jak pisze kolega artek. Mam nadzieja ze gazownik sie nie myli choc nie mowił mi nic szczególowo ktory lub ktore wtryski siadły.

jacekd13b2
28-12-13, 18:34
Troche poczytałem forum lpg i jednak bede zmieniał wtryski z OMVL na HANA tyle tylko ze nie jestem do konca pewien jakie beda odpowiednie.. spotkałem sie z opiniami uzytkowników ktorzy maja załozone rózne listwy HANA np do 1.8 niebieskie lub czarne a do 1.6 coupe 105 KM nawet czerwone i podobno sie sprawdzaja.. Opini o zielonych niestety nie znalazłem :-( Moze ktoś zakładał do siebie do 1.8 vti któres z wymienionych i podzieliłby sie opinia w tym temacie. Na dniach bede zmieniał wtryski. Dzieki za odpowiedzi.

artek0903
28-12-13, 20:07
wkleiłem ci tabelkę, która pokazuje jakie wtryski stosować do silnika o jakiej mocy, kolor to nic innego jak oznaczenie wydajności wtryskiwacza, która nie może być ani za duża (bo będzie chociażby problem z wolnymi obrotami) ani za mała (bo wtryskiwacz nie będzie w stanie przepuścić odpowiedniej ilości gazu przy dużym obciążeniu) . Jak masz obawy możesz założyć HANA złote lub baracuda, których wydajność reguluje się zakładając dysze o odpowiedniej średnicy.

spójrz na tabelkę i sam sobie odpowiedz czy Hana czarne są odpowiednie do twojego b18...

jacekd13b2
29-12-13, 12:05
Artek wiem ze tabelke wyslales i dzieki wielkie :-) Napisałem tylko co pisza chłopaki na forum. Na przykład jesli chodzi o reduktor to zalecane sa o wieksze mocy niz ta którą mamy aby był zapas i jest oki dlatego tylko moje wątpliwosci sa czy oby przy wtryskach nie było podobnie. Według tabeli wychodzi ze hana zielone a w praktyce moze sie okazac ze niebieskie moga byc lepsze. Tym bardziej ze kilku uzytkowników je sobie chwali w 1.8 dohc.

probestic
29-12-13, 12:13
Ja bym na Twoim miejscu został przy OMVL, a jeśli już chcesz zmieniać to tak jak napisał Artek0903

możesz założyć HANA złote lub baracuda, których wydajność reguluje się zakładając dysze o odpowiedniej średnicy.

Jest jeszcze matrix, ale niestety trochę odstrasza brakiem gwarancji na cewkę, która to jednak potrafi pierdyknąć. Dlatego ich nie kupiłem :]
Gdybym teraz zmieniał wtryski, to pewnie Barracuda.

Wojtec12345678
30-12-13, 01:01
Do autora tematu, czy problem został rozwiązany ?? Mam IDENTYCZNE objawy co Ty, u siebie w bmw od wczoraj , mam wtryski właśnie hana takie na które chcesz wymienić

P.S. Powiedziano Ci że padła listwa czy wtryski ?? Bo to jest różnica

jacekd13b2
01-01-14, 22:01
Hej Wojtec niestety problem nie rozwiazany jeszcze... z braku czasu ale w tym tygodniu sie wezme za to bo jezdzic sie nieda i jest coraz gorzej zanim sie nagrzeje. Gazownik powiedział ze listwa siadła choc wspominal cos ze moze którys wtrysk. Z racji ze jest na gwarancji to do wymiany cala listwa bo tak to trzeba by bylo rozbierac wtryski aby stwierdzic ewentualnie ktory..a wtedy kuz po gwarancji... to slowa gazownika..

rafal86
02-01-14, 12:43
pare dni temu moje auto na lpg zaczeło się dławić i pojawił się zapach gazu w środku, dziś byłem u gazownika i stwierdził padniety wtryskiwacz...dodam że wtryski HANNA

probestic
02-01-14, 12:45
padniety wtryskiwacz...dodam że wtryski HANNA

Witaj w klubie ;)



Jacekd13b2, weż przyciśnij tego swojego gaziarza, bo przecież te OMVLe ogólnie mają osobne cewki, jeden ruch i od góry demontujesz tą "spinkę" która je trzyma.
Nie bardzo nadal rozumiem co Ci się zepsuło, czy cewka, czy wtryskiwacz sam w sobie wewnątrz.
To da się rozebrać, tylko trzeba przy tym trochę ostrożności.

matirex
02-01-14, 13:22
tez mam problem w moim d16, gaśnie w momencie przełączenia na gaz jak jest zimny
w trakcie jazdy pracuje przez chwile na 3 cylindry
gdy się nie rozgrzeje, reakcja na pedał gazu jest bardzo opóźniona
wtryski lovato
prawdopodobnie są zaklejone syfem (mazutem) i kleją na zimnym silniku
jak się rozgrzeje przełącza się bez żadnego szarpnięcia

probestic
02-01-14, 13:34
wtryski lovato
prawdopodobnie są zaklejone syfem (mazutem) i kleją na zimnym silniku
jak się rozgrzeje przełącza się bez żadnego szarpnięcia

Czyli sam sobie odpowiedziałeś :]
Przerabiałem to dziesiątki razy i z valtek'ami i z magic'ami.
Puszkowy filtr FL matrixa zdecydowanie pomógł w przyszłości :)

bszafran
02-01-14, 13:46
jacekd13b2 kontrolowałeś luzy zaworowe ?? niewłaściwe mogą być przyczyną gaśnięcia przy wysprzęglaniu

gdybyś decydował się na Hany to i zielone i niebieskie mogą być ok.. przy wyborze weź pod uwagę ciśnienie jakie możesz ustawić na parowniku.. masz Zavoli Zeta S więc zejście z ciśnieniem poniżej 1bar tak aby dobrze wystroić instalację z niebieskimi Hankami może być niemożliwe

ja jeździłem seryjnym b18c4 na takich dwóch konfiguracjach:
- Zavoli Zeta S + Hana zielone - ciśnienie ok 1,2
- AC-R01 + Hana niebieskie - ciśnienie ok 0,95

jacekd13b2
05-01-14, 11:15
Witam wymieniłem na drugą listwe i jest oki narazie założyem OMVL tamta poszła na reklamacje do producenta. W sumie to nie wiem co w niej siadło czy wtryskiwacz czy cewka. Poki co zostałem przy tych wtryskach pojezdze i zobacze jesli sie problem powtorzy to zmienie na inne. tyle ze nigdy nie wiadomo na co sie trafi i hana potrafia byc awaryjne a owe omvl-le podobno da sie zregenerowac kupujac zestaw do regeneracji i znowu dzialaja. Przu hanach sprawa wyglada gorzej.

Mam pytanko przy tych wtryskach OMVL i reduktorze ZAVOLI zeta S jakie powinienem miec optymalne ciśnienie bo ostatnio gazownik chyba cos zmieniał tzn zmniejszał bo wydaje mi sie ze jakby slabsza sie zrobiła w gornym zakresie obrotów i zauwazyłem ze jak juz gazu jest mało to jest spadek mocy i wolniej sie wkreca mimo ze jeszcze podaje gaz. Wczesniej ciagnał do konca a gdy brakło juz cisnienia gazu przechodzil na pb.

jacekd13b2
14-01-14, 22:53
Witam ponownie. Niestety problem z wtryskami OMVL powrocił. Podwoch tygodniach uzytkowania i przebiegu ok tys. km nowe wtryski omvl zachowują sie tak samo jak tamte czyli szarpie przy przełączaniu na lpg i gasnie przy wysprzeglaniu lub luzie oczywiscie tylko na zimnym..

Sam juz nie wiem co dalej z tym robic nowa listwa i znowu ten sam problem... albo mam pecha albo ten omvl jest naprawde do dupy i nie warto sobie nim glowy zawracac.. Czy to moze byc przyczyna ze jest zle instalka wystrojona ?? czy poprostu te wtryski tak maja ze jak tylko sie mroz zaczyna to w moim aucie odmawiaja wspołpracy... Dodam ze znam kumpli którzy smigaja na tych wtryskach i chwala sobie.. tyle ze zaden z nich nie ma ich zalozonych w hondzie.Moze one do b18c4 sie poprostu nie nadaja... Ma ktos jakis pomysł????? Jakie tym razem zalozyc wtryski bo juz te omvle to mnie zalamuja...

probestic
15-01-14, 06:52
Tak, ja mam pomysł. Zupełnie serio !

Zmień tego gazownika, bo od początku mi śmierdzi przede wszystkim jego partactwem.


Mam OMVLe w dwóch autach, znajomi też je mają w swoich ... widzisz sam, powinno to działać, nie działa jak należy ... jeszcze masz jakieś wątpliwości ?

jacekd13b2
15-01-14, 08:54
Watpliwosci zawsze sie pojawiaja w takich przypadkach. Ten gazownik to moj znajomy ktory juz kilka lat zakłada instalki i czesto uzywa wlasnie omvli i w tej sytuacji trudno jest mi go obwiniac bo instalacja jest dobrze zalozona i komponety tez nie najtansze a mimo wszystko cos jest nie tak. A czy powodem moze byc fakt ze spod maski tzn jej wygluszenie dotyka do listwy wtryskowej bo jest te miejsce wygniecione i wytarte? i moze maska przenosi termike tzn zimne temp. na listwe a jak wiadomo ona jest plastikowa i termika nie jest jej mocna strona.. Taka moja uwaga ale pewnie nic nie znaczaca.. Komputer to AGIS OBD CAN czy jest mozliwe ze ta instalka jest poprostu zle wystrojona ??? Bo te wtryski w gruncie rzeczy przeciez nie sa takie slabe..powinny obsluzyc b18c4..

rooter666
15-01-14, 11:56
moim zdaniem masz coś zle wystrojone, czasy wtrysku przy tej listwie nie mogą schodzić poniżej 4ms bo nie obrobi, sprawdź jakie masz w tej chwili gdy szarpie.

probestic
15-01-14, 17:20
czy jest mozliwe ze ta instalka jest poprostu zle wystrojona ??? Bo te wtryski w gruncie rzeczy przeciez nie sa takie slabe..powinny obsluzyc b18c4..

Tak, jest taka możliwość.
Skoro masz zaufanie do gaziarza, to niech ustawia, aż będzie dobrze.

Co do termiki tej listwy, jeździłem na niej zimą przy -20, a nawet i więcej z tego co pamiętam i nic złego się nie działo, żadnego szarpania, nic z tych rzeczy.
Prędzej problem jest w złej regulacji, niż w samej listwie/wtryskach.

jacekd13b2
15-01-14, 22:35
Jutro jade do człowieka ktory ma spradzic na kompie czy wszystko jest ok. Tez mi sie tak wydaje ze problem jest po stronie wystrojenia instalacji a nie wtryskow. Dzis rozmawiałem z gazownikiem tzn ze znajomym co mi zakładał i powiedział ze jesli tamten nic nie znajdzie przy strojeniu tzn jakiegos błedu to wymieni mi na listwe Baracuda. Sam juz nie wiem co o tym myslec. Moze faktycznie powinienem zmienic gazownika i poszukac innego bardziej ogarnietego w Agisach i Omvlach...

Jedras
16-01-14, 00:20
Niech podpina sonde szerokopasmowa co by AFR zmierzyć i niech Ci to ustawi jak człowiek... też obstawiam zła regulację

Jaki masz mnoznik teraz itd?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

jacekd13b2
16-01-14, 22:15
Siemka dzis bylem u gazownika i cos tam pozmienial z temperatura czegos. ale nie chodziło o temperature przelaczania na lpg. Trwalo to kilka chwil i jest w porzadku.Jutro rano po nocy jeszcze zobacze jak jest i dam znac. Co do wartosci parametrow to nie wiem zabardzo wiele bo to najwyrazniej tajemnica jakas jest...niestety taki jest ten warsztat gdzie jezdze na regulacje. Cos tam zrobia niby oki tyle ze nie wiadomo o co konkretnie chodzi.. chyba zeby sie czasem nie nauczyc zbyt wiele bo wtedy oni straca potencjalnego klienta. mnoznika nie znam ale cisnienie mialem 1.3. Teraz jest taka roznica ze po wcisnieciu sprzegla czy wrzuceniu luzu wskazowka obrotomierza nie spada nisko tylko zatrzymuje sie na ok 1000 obr i potem powoli zchodzi na te 830 i jest oki. Mysle ze i tak zakupie interfejs i program sciagne wtedy moze ktos na forum podpowie cos madrego co i jak podregolowac. No to jaki bylby optymalny ten mnoznik Jedras?????

Wojtec12345678
17-01-14, 03:15
No to ja dodam coś od siebie, u mnie problem był identyczny jak u Ciebie "Jacek" ... IDENTYCZNY ! problemem nie okazały się ani wtryski, ani reduktor ... tylko uwaga !? Zwykła regulacja ! Przelatałem 500 godzin ponad serwis na gazie i wszystko się poprzestawiało, gazownik powiedział że gaz przestawił mi tak czasy wtrysków benzynowych że był w szoku ze auto w ogóle odpalało ... po regulacji wszystko wróciło do normy , poza 1 rzeczą, nadal auto po nocy podczas 1 przełączania się na gaz gasło

1 diagnoza za niska temp przełączania , zmieniliśmy z 30 na 35 -------> nic nie pomogło więc wróciliśmy do 30

Potem bawiliśmy się przełączaniem cylindrów 3-3 było lepiej ale autem nadal szarpało
Następnie włączyliśmy rozgrzewanie wtryskiwaczy i ustawione jest po kolei przełączanie na każdy gar 1-1-1-1-1-1-1 w sensie że gaz nie strzela od razu na wszystkie 6 garów tylko z lekkim opóźnieniem na każdy z osobna ... jaki efekt ? A no taki ze auto po nocy nie gaśnie, ale obroty podczas przełączania dość mocno spadają , a podczas jazdy z jednostajną prędkością nic nie czuć, jedynie podczas przyśpieszania lekkie szarpnięcie, będę jeszcze się z tym bawił i odezwę się w temacie jeżeli ustawie wszystko na tip top

Jaka moja rada ? ZMIEŃ GAZOWNIKA

jacekd13b2
18-01-14, 07:43
hej u mnie problem nadal jest. Po ostatnich modach gazownika nic sie nie zmieniło..powiedzialem aby ustawil zalaczanie wtryskow po koleji 1-2-3-4 efekt taki ze auto nie zgaslo ale nie wiele mu brakowało. Gazownik powiedzial ze trzeba sprawdzic reduktor na zimnym.. ze moze byc tutaj problem w tym ze nie trzyma cisnienia i poszcza gaz zalewajac wtryski...podobno tak sie zdarza.. mam to sprawdzic narazie jezdze. Napisze jak cos bede wiedzial. Pewno siadl reduktor i daje te objawy..

Jedras
18-01-14, 09:50
Jacek jak dobrze pamiętam to u mnie nośnik oscyluje w granicach 1.2 (ale to sobie ustawia komputer wszystko sam) MAP również 1.2

P.s zawory masz dobrze wyregulowane? Bo to też potrafi trochę namieszać

Maksymalny spadek ciśnienia na wtrysku wynosi 0.1ba :-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Wojtec12345678
18-01-14, 13:48
u mnie po postoju po nocy ciśnienie spada z 1,4 do 0,7 ale gazownik mówił że to normalne i że układ nie będzie trzymał tak długo takiego ciśnienia

Jedras
18-01-14, 14:14
Wojtku mi chodziło o to że podczas upalania spadek ciśnienia wynosi max 0.1 ba :-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Wojtec12345678
18-01-14, 15:22
Wojtku mi chodziło o to że podczas upalania spadek ciśnienia wynosi max 0.1 ba :-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

ale autor tematu pisze że pewnie siadł reduktor bo możliwe że nie trzyma ciśnienia, a ja na to że


u mnie po postoju po nocy ciśnienie spada z 1,4 do 0,7 ale gazownik mówił że to normalne i że układ nie będzie trzymał tak długo takiego ciśnienia

:p

jacekd13b2
19-01-14, 12:32
Andzrej jak wygladaja luzy zaworowe w mojej hani nie wiem ale chyba zle nie jest bo bynajmniej nie slychac aczkolwiek przydałoby sie je sprawdzic bo pewno dawno nie było to robione. Reduktora jeszcze nie sprawdziłem ..brak czasu ale po niedzieli sie za to wezme. A Ty jaki masz u siebie dokładnie zestaw lpg ???

bszafran
19-01-14, 14:00
LPG i regulacja zaworów 'na słuch' to kiepski pomysł !! ;) jeżeli ich dawno nie kontrolowałeś to, tak jak już Ci pisałem, zacząłbym od tego.. wymieniłeś już wtryski, teraz chcesz się brać za parownik a nie masz podstawowych rzeczy ogarniętych

Jedras
19-01-14, 14:16
Jacek tak jak kolega pisał wyżej zawory to podstawa, przy lpg zawory ssace lubią się zaciaśniać

U mnie wszystko pisze w moim temacie ale Ci napiszę na szybko

Reduktor AC R01 ten mocniejszy do 250KM (realnie mówili że wystarczy do 220KM max)

Wtryski Hana2000 czarne czy czerwone nie pamiętam:/ ale te najszybsze... obecnie z tego co kojarzę są nowe niebieskie ale jak zakładałem instalację to nie było takich xP

Z instalacją nie mam żadnych problemów. Raz aby jeden wtrysk padł ale wymieniono odrazu na gwarancji parę, czyli 2 z 4 :-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

jacekd13b2
20-01-14, 11:12
Co do luzów zaworowych to napisałem ze nie wiem czy sa dobre poniewaz auto sprowadzone w maju 2013r z niemiec i zaraz ja kupilem watpie zeby ktos zagladal do zaworów. Na lpg mam przelatane juz około 16 tys i faktycznie przydałoby sie luzy sprawdzic. Podobno jak sa zle luzy zaworowe to je slychac jak dzwonią. A reduktor tak czy inaczej sprawdzic musze bo pewne rzeczy trzeba wykluczyc odrazu zeby do tego nie wracać. Co do tych luzów to taki pan Kazio z warsztatu sobie poradzi??? czy lepiej do ASO sie udac odrazu??

Jedras
20-01-14, 13:47
Sam sobie poradzisz spokojnie i bedziesz wiedział że wszystko dobrze jest... pan kazio to u mnie regulowal na "czuja" bo nie mógł szczelinomierza włożyć, po 2k km sam sprawdziłem i jedne były za ciasno jedne za luźno a dobrze to był może 1 zawór... co do ASO wołają 120pln i też nie zawsze jest dobrze z tego co mi mówili majstry od lpg

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2