PDA

Zobacz pełną wersję : "trykotanie,grzechotanie" w układzie napędowym



Dawid Ek
25-12-13, 17:19
Siemanko. Ostatnio zaczęło mi w aucie coś grzechotać i huczeć przy wyższych prędkościach podczas jazdy od strony kierowcy, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk grzechotania ginie, obstawiałbym przegub wewnętrzny. Możliwe że to właśnie on?
Pozdrawiam

wjsjdjjdj
25-12-13, 18:03
Bardzo możliwe , ale nie ma jak tego sprawdzić za bardzo

Seba27
25-12-13, 18:07
Albo lozysko na skrzyni

CRX1
25-12-13, 22:30
To nie wygląda na przegub , raczej na łożysko wyciskowe lub docisk sprzęgła .W każdym razie bez wyjęcia sprzęgła się nie obejdzie .

Dawid Ek
25-12-13, 22:35
a czy możliwe, że jeżeli na postoju słychać je cicho to podczas jazdy dźwięk się nasili?

Seba27
25-12-13, 22:42
Jasne bo obciazasz skrzynie - lozysko glowne raczej - oporowe waliloby na wcisnietym a nie na puszczonym sprzegle.
Oliwe kiedykolwiek w tej skrzyni zmieniales? Ale jak przedmowca pisze - zwal skrzynie - moze sie docisk rozsypal i jakis zab terkocze - bez rozebrania sie nie dowiesz

Dawid Ek
26-12-13, 00:10
blisko rok temu nabyłem auto, a właściciel twierdził, że był wymieniany dopiero co... Na wciśniętym sprzęgle nic nie słychać, no i biegi tak jak by się trochę przycinały...

wiesko1261
26-12-13, 00:36
biegi tak jak by się trochę przycinały...

i masz winnego
jak biegi ciężej wchodzą to wiadomo że brakuje oleju ,i że coś się dzieje :) złego

kruczekvu
26-12-13, 13:21
zwal skrzynie - moze sie docisk rozsypal i jakis zab terkocze - bez rozebrania sie nie dowiesz
Jakby dociska się posypał to by biegu wcale nie włączył

Seba27
26-12-13, 13:25
I blad - jak ma jakies Valeo ktore ma 2razy wiecej zebow niz EXEEDY to spokojnie wykonalne.
Kiedys mi urwalo 2 zeby docisku i sprzeglo dzialalo - opornie ale dzialalo.

CRX1
26-12-13, 13:49
Kiedys mi urwalo 2 zeby docisku i sprzeglo dzialalo - opornie ale dzialalo.
Nie wysprzęgla wtedy idealnie i pojawia się problem z wkładaniem biegów . Ale dopóki nie rozbierze , to nic nie będzie wiedział . To że poprzedni właściciel mówił , że wymienił , wcale nie oznacza , że to zrobił . Albo włożył jakąś allegrową taniochę .

Seba27
26-12-13, 14:14
Najtaniej jednak i bez zwalania skrzyni to zlac w pip ta wode ktora tam pewnie jest i zalac 10w40 w skrzynie. Najtaniej - wtedy bedzie cos wiecej wiadomo. Jezeli nie zmieni nic - to tak jak piszesz - skrzynia w dol i sie okaze

CRX1
26-12-13, 17:50
Skrzyni na pewno przyda się nowy olej , ale terkotanie raczej nie ustąpi . Nowy olej na pewno nie zaszkodzi i w 20-30 min powinien sobie poradzić .

Dawid Ek
26-12-13, 18:41
i tak zrobię, póki co dzięki bardzo za pomoc :D

janek9
26-12-13, 18:45
nowy olej, ewentualnie możesz spróbować dodać do niego jeszcze jakiś wspomagacz, ostatnio słyszałem, że to pomaga

Seba27
26-12-13, 21:51
nowy olej, ewentualnie możesz spróbować dodać do niego jeszcze jakiś wspomagacz, ostatnio słyszałem, że to pomaga

Janek9 nie sluchaj glupcow ;)

Wspomagacz co robi? Zageszcza.
Wlej 85w90 w skrzynie hondowska i powiedz jak sie jezdzi...
D16z6 zaczyna sie "wkrecac" jak d14 a biegi jak zgrzytaly tak zgrzytaly dalej

CRX1
26-12-13, 23:36
Zalecany jest MTF lub 10W40 i żadnych doświadczeń na własnej skrzyni nie polecam.

mirasek
27-12-13, 01:16
Wlej 85w90 w skrzynie hondowska i powiedz jak sie jezdzi...
jeśli zmieniasz olej w skrzyni, wlej 75w80 gl4 albo silnikowy 10w30 lub mtf honda

jak się biegi przycinają sprawdź pompkę/wysprzęglik sprzęgła/stan płynu, jak huczy na luzie z puszczonym sprzęgłem i cichnie po jego wciśnięciu, to łożyska w skrzyni

Seba27
27-12-13, 06:43
Miras - zmienilem skrzynie i zalalem 10w40 - wyszlo mnie taniej niz sam MTF na zmiane w sklepie :)

mirasek
27-12-13, 10:13
Fakt faktem działającą skrzynkę do d-serii można kupić taniej jak sam olej :) 10w40 robi i nic złego sie nie dzieje, choć 10w30 będzie "lżejszy" dla skrzyni, daje się to wyczuć po rozgrzaniu, przetestowałem u siebie chyba wszystkie możliwe opcje :)

Seba27
27-12-13, 10:19
10w40 robi i nic złego sie nie dzieje, choć 10w30 będzie "lżejszy" dla skrzyni, daje się to wyczuć po rozgrzaniu, przetestowałem u siebie chyba wszystkie możliwe opcje :)

Jak dozbieram bule na jakas hybryde z "twoich magazynow" to z pewnoscia przetestuje ;)
Narazie awaria korby dala sie we znaki wiec koszta pojda na druga strone silnika ;)

mirasek
27-12-13, 10:23
Korby?? Myślałem że tylko klin na wale... lipa

Seba27
27-12-13, 10:33
Korby?? Myślałem że tylko klin na wale... lipa

Klin na wale to nic, kolko obrobione tez nic bo kupilem kolo, srube i kolejny klin juz ale 1/3 gwintu z korby zostala zdjeta sruba kola pasowego ktora byla pobijana kolem...
- zapowiada sie rozbiorka, napawanie zewnatrz i gwintowanie wewnatrz...
Defakto - korba do demontazu

Dawid Ek
27-12-13, 16:47
to ile tych łożysk jest w tej skrzyni? :D
ta moja skrzynia i tak rozruchana jest w nic, to zacznę szukać drugiej, tylko pytanie jaką? Chodzi mi o coś krótszego od s40.

wiesko1261
27-12-13, 17:12
9A ma seryjnie fd 4.4
nie które 1M zd14a8

Dawid Ek
27-12-13, 18:48
i warto ją włożyć czy może lepiej robić hybrydę? Ona p&p jest?
skrzynia z d13b2 s20 z 94r to jest z nobleski? bo gdzieś kiedyś wyczytałem, że nobleski tylko w 95r wychodziły.

wiesko1261
27-12-13, 19:51
ja podmieniłem na 9A i ma fd 4.4 ,(bardzo łatwo dostałem)nic nie szumi ,nie zgrzyta biegi leciutko wchodzą, dla mnie jedyną wadę ma to ze wypada z vtec z 2go na3bieg
s20 z fd 4.4 coraz trudniej dorwać

Dawid Ek
27-12-13, 20:29
i wszystko jasne, dzięki bardzo za pomoc :D