Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem check Engine P0238



RogerJLB
25-12-13, 13:18
Witam serdecznie. Otoz mam nieciekawy problem z moja honda civic 1.7 diesel . Kupilem samochod okolo 2 miesięcy temu wszystko bylo ok smigal super , kilka dni temu pojawil sie problem , przy wyprzedzaniu , na 3 biegu przy wyższych obrotach pojawila sie kontrolka check Engine i samochod stracil moc ( na 2 biegu max 40 km/h, na 4 okolo 60) pojechalem od razu do warsztatu , tam podpieli hondzie pod komputer wyskoczyl blad P0238 , z tego co pamietam za wysokie napięcie w przewodzie jakims. Blad z komputera usunięto hondzia smigala super . Zdarzylo sie to jeszcze raz , i znowu to samo. W końcu w Internecie wyczytalem ze moze byc to przyczyna zapieczonej turbiny Np od stania w korkach ( a w Krakowie ich dużo ) .
Tak wiec wyjechalem na autostradę na dlugo odcinek puscilem honde na 4 biegu na wyższych obrotach i wszystko bylo ok nawet odblokowala sie turbina i sluchac w końcu jej mily dla ucha swist bylo ok kilka dni ale problem pojawil sie znowu dokladnie dzis rano po 35 km drogi szybko jadąc ze stalą prędkością nie na wysokich obrotach.
W warsztacie gdzie podpinaja mi ja pod komputer w hondzie spotkali sie pierwszy raz z takim problemem , w innym natomiast polecali ta autostradę . Samochod jezdzi nie wydaje dziwnych odglosow , wszystko jest ok , tylko o co chodzi z tym P0238 ,jaka jest przyczyna i jak temu zaradzić ? Dodam ze turbina jest w dobrym stanie. Bardzo proszę o pomoc !

hondziana
25-12-13, 13:38
chec engine P0238.... skad ja to znam....
otóż pewnego pieknego dnia, slonecznego wyruszylem w trase i rowniez wyskoczyl mi ten sam blad przy czym hondziana tracila moc tak jak piszesz.... pierwsze co sprawdzilem przewody, nic zlego nie wskazywalo... Zastanowil mnie jeden fakt ze od pewnego czasu Honda zaczela wydawac bialy dym... (w dieslach chyba nie powinno się to zdarzac- w benzynie to normalne). Pojechałem do warsztatu- pierwsza diagnoza czujniki... Awarie czujników są dość popularne i na szczęście zwykle stosunkowo niedrogie w naprawie. Na początek sprawdzilismy sonde lambda. Często kapitulują również czujniki monitorujące wał korbowy, przepustnicę oraz temperaturę i wilgotność powietrza. Mechanik tutaj gdzies widzial problem... no nic... miałem sie z nim umowic na termin, ale jeszcze zachaczylem o kolege mechanika... tutaj diagnoza byla inna... turbina... zaufalem koledze, zrobil mi regeneracje turbiny i problem zniknal. Wniosek? nie daj się naciągnąć "nie znajomym mechaniorom" którzy patrzą tylko jak zrobic na Tobie kasę. Popytaj znajomych jeśli nie masz znajomega mechanika, podjedz tam i Ci dokladnie powiedzą...

genior
25-12-13, 21:15
Dodam ze turbina jest w dobrym stanie

otóż nie jest, ten temat w dieslu był poruszany wiele razy, wpisz w wyszukiwarce numer błędu i wyskoczą Ci odpowiednie tematy i poczytasz o próbach ich rozwiązania

jcknovel
26-12-13, 08:43
Zima, korki i zablokowana geometria turbiny. Jak nie zmienisz stylu jazdy na agresywny czyli kręcenie silnika do co najmniej 3500 obr/min to czyszczenie turbiny pomoże tylko na pół roku. Wejdź na www.civicforum.pl dział diesla tam wszystko jest opisane. Latem ten temat nie jest poruszany.
Pozdrawiam

Ps. Jazda na 4 biegu nic nie da jak silnik nie jest obciążony. Przejedz się na 5 biegu 3500obr/min czyli 150-160km/h, moja standardowa prędkość na autostradzie, a turbo się ładnie oczyści. Tylko u Ciebie trzeba stopniowo do tej prędkości dochodzić ( na początek POCZYTAJ opisy innych jak sobie z tym poradzili, jak przez 3 lata i 100 tys km nie miałem CE bo silnik dostaje po d.... cały rok.)